Nem szeretne valaki karácsonyra a fa alá egy plexit, FZ6N S2-re? Jóárasítva 10 ezerért el is postázom Egy polír ráfér, de amúgy szép állapotban van. Gyári.
A honlapján található leírás alapján nem tartom megfelelőnek erre a célra, vagy legalábbis azt tudom mondani, hogy én nem használnám ilyen célra. Motul C4-et vettem 4.000-ért, ~10.000+ km óta használom és még van a palackban, pedig vettem egy másodikat is - akciósan -, de egy ideig még nem fog kelleni. Ha egységére bontod, ez se jön ki drágán.
Ebből nem kell sokat fújni, jól tapad, nem dobál és tartós, nekem nagyon bevált. Viszont makacs, és a Motul tanácsára hallgatva X km-enként érdemes pucolni a láncot, mert a szemek megragadnak, kevésbé könnyen fordulnak, ha sok koszt összeszed. Ez az intervallum azt hiszem 6-8 ezer km, szóvak nem vészes. Ennyi ápolás a láncnak alapból is kijár, szerintem. Persze lehet, ismét csak kevesen tesznek érte, hogy a lánc szép fényes legyen mindig.
Az, hogy milyen gyorsan kivitelezhető, erősen függ a jelenlegi állapottól is.
Mikor először csináltam, akkor elpiszmogtam vele, igaz addig soha nem volt takarítva. Akkor vetettem be a "leömlőtisztító" folyadékot a darázsgarázstól és tényleg csak a rozsda jött le...
Ha most áttakarítom (egy évben 2x-3x) akkor kb.: 20perc. :)
De az első alkalom is kevesebb volt, mint 4 óra és akkor egy dörzsi szivacsal dörzsölgettem, ami rendkívül fárasztó volt. :D
Ez a legjobb, ha van egy heveder vagy gurtni és azzal csinálod. Esetleg ha nincs, egy erősebb rongyot is körbevehetsz rajta. Egyrészt jobban eléred az elérhetetlennek tűnő részeket, másrészt nem olyan fárasztó és harmadrészt jóval gyorsabb mint a dörzsis módszer. :)
Kedden beugrok egyért én is, tavasszal úgyis jön a nagytakarítás második fele - első megvolt a téli pihenő előtt. Nettó 4 óránál gyorsabb? (annyit nem szánnék rá megint)
Kösz a tippet! Többiek meg járjanak csak fekete leömlőkkel.
Szia!
Egyéni dolog a szelephézag fontosságának megítélése. De nekem az a tapasztalatom, hogy nem elhanyagolható az ellenőrzése. Elmegy a motor úgy is ha bőven kilóg a gyári intervallumból a hézag, de én ezt nem szeretném próbálgatni. Ha megnézed a legtöbb motor időszakos karbantartásának listájában az elsők között, ha nem az első helyen van a szelephézag ellenőrzése. Ez nem véletlen, szerintem. Tehát ha valaki nagy fz6 szelephézagoló ne tartsa magában
Én meg az Ald*-ban vettem nemesacél tisztítót.
-Tűhelyekhez ajánlják, volt vagy 299Ft és kb vagy 10 évig elég. :D
Fogok kb.: 1 méteres hevedert, bekenem ezzel a cuccal, körbeveszem a leömlőt és sitty-sutty már tiszta is (foltmentes).
Hát én is egyetértek az elöttem hozzászólóval, szerintem használni kell a vasat. Hogy a leömlő polír vagy sem az a motoron nem változtat semmit.
Tegnap vagy ma gurult valaki? Mert én igen kb egy 100 km-es karikát. Bár egy helyen kicsit csúszott az út de óvatosan azért lehetett motorozni.
A szelephézagról nekem az a véleményem hogy mivel a vágott szeműek rakták össze ezért nem feltétlenül kell szerelni egy yamahát.
Egyébként az enyémbe már 91 100km van és még a szelephézag még nem lett birizgálva ezért nem értem ezeket az aggályokat.
Én is vettem anno a csodaszerből amit a darázsék árulnak.
A felületi rozsdát tényleg pikk-pakk leviszi,viszont ahogy a második képen is látszik a foltos részek ott maradnak.
Ezért inkább maradtam a jól bevált 1500-as vizes csiszolópapírnál.
Illetve nem kell megvárni,hogy berozsdásodjon,hanem időszakonként tisztítani.
Sajnos kizártnak tartom. Viszont FZS plexit láttam már FZ1-en, de átalakításokat igényelt a fejidom, és akkor sem állt olyan szépen rajta.
@GLB
Drágább bolti szerek, vagy
én DarázsGarázs-tól vásároltam kis üvegben árult folyadékot, de a honlap tanulsága szerint olyan már nincs, csak kenőcs valami.
A képek pedig kólázás után készültek. Barátom posztolta.
Van valakinek bevált receptje leömlő tisztításra? Még valamikor olvastam egy elvileg hatékony szerről ami elintézi a munka javát, de már nem tudom hol olvastam és mikor
Sziasztok!
Kitartást a téli pihenőre mindenkinek! Nekem eljött a szelephézag ellenőrzés ideje. Elsősorban azokat kérdezném akik csinálták már. Az alany egy 2004-es fz6s (RJ071), óra! szerint 34000 kilométerrel. Először nézem ezen a motoromon a szelephézagot, tehát ha van bárkinek bármi hasznos tanácsa, azt szívesen fogadom. Mennyire kell megbontani a motort? Légszűrőház, aksi, hűtőt le kell e venni? Gondolom az olajat nem kell leengedni, talán a vizet se. Van e esetleg valamilyen bonyolult lépés ami váratlanul érhet? Azt is megköszönném ha valaki aki már túl van ezen, küld egy emailt vagy telszámot.
Előre is köszi mindenkinek!
Üdv.
Ebből nem kell sokat fújni, jól tapad, nem dobál és tartós, nekem nagyon bevált. Viszont makacs, és a Motul tanácsára hallgatva X km-enként érdemes pucolni a láncot, mert a szemek megragadnak, kevésbé könnyen fordulnak, ha sok koszt összeszed. Ez az intervallum azt hiszem 6-8 ezer km, szóvak nem vészes. Ennyi ápolás a láncnak alapból is kijár, szerintem. Persze lehet, ismét csak kevesen tesznek érte, hogy a lánc szép fényes legyen mindig.
Azért évi 1-2x szerintem illik lepucolni, sokat dob a kinézeten
Mikor először csináltam, akkor elpiszmogtam vele, igaz addig soha nem volt takarítva. Akkor vetettem be a "leömlőtisztító" folyadékot a darázsgarázstól és tényleg csak a rozsda jött le...
Ha most áttakarítom (egy évben 2x-3x) akkor kb.: 20perc. :)
De az első alkalom is kevesebb volt, mint 4 óra és akkor egy dörzsi szivacsal dörzsölgettem, ami rendkívül fárasztó volt. :D
Ez a legjobb, ha van egy heveder vagy gurtni és azzal csinálod. Esetleg ha nincs, egy erősebb rongyot is körbevehetsz rajta. Egyrészt jobban eléred az elérhetetlennek tűnő részeket, másrészt nem olyan fárasztó és harmadrészt jóval gyorsabb mint a dörzsis módszer. :)
Kösz a tippet! Többiek meg járjanak csak fekete leömlőkkel.
Egyéni dolog a szelephézag fontosságának megítélése. De nekem az a tapasztalatom, hogy nem elhanyagolható az ellenőrzése. Elmegy a motor úgy is ha bőven kilóg a gyári intervallumból a hézag, de én ezt nem szeretném próbálgatni. Ha megnézed a legtöbb motor időszakos karbantartásának listájában az elsők között, ha nem az első helyen van a szelephézag ellenőrzése. Ez nem véletlen, szerintem. Tehát ha valaki nagy fz6 szelephézagoló ne tartsa magában
-Tűhelyekhez ajánlják, volt vagy 299Ft és kb vagy 10 évig elég. :D
Fogok kb.: 1 méteres hevedert, bekenem ezzel a cuccal, körbeveszem a leömlőt és sitty-sutty már tiszta is (foltmentes).
Kár, hogy nagyon rövid ideig tartós.
Tegnap vagy ma gurult valaki? Mert én igen kb egy 100 km-es karikát. Bár egy helyen kicsit csúszott az út de óvatosan azért lehetett motorozni.
A szelephézagról nekem az a véleményem hogy mivel a vágott szeműek rakták össze ezért nem feltétlenül kell szerelni egy yamahát.
Egyébként az enyémbe már 91 100km van és még a szelephézag még nem lett birizgálva ezért nem értem ezeket az aggályokat.
Bevalt idestova hat eve.
A felületi rozsdát tényleg pikk-pakk leviszi,viszont ahogy a második képen is látszik a foltos részek ott maradnak.
Ezért inkább maradtam a jól bevált 1500-as vizes csiszolópapírnál.
Illetve nem kell megvárni,hogy berozsdásodjon,hanem időszakonként tisztítani.
@GLB
Drágább bolti szerek, vagy
én DarázsGarázs-tól vásároltam kis üvegben árult folyadékot, de a honlap tanulsága szerint olyan már nincs, csak kenőcs valami.
A képek pedig kólázás után készültek. Barátom posztolta.
Ez a plexi esetleg nem kompatibilis az én fzs 600-amra?
A fazer.hu-ról tudtok vmit?
Megszünt vagy csak elköltözött vhova?
Esetleg elérhetőséget vkit tud?
Üdv:Laci
Kitartást a téli pihenőre mindenkinek! Nekem eljött a szelephézag ellenőrzés ideje. Elsősorban azokat kérdezném akik csinálták már. Az alany egy 2004-es fz6s (RJ071), óra! szerint 34000 kilométerrel. Először nézem ezen a motoromon a szelephézagot, tehát ha van bárkinek bármi hasznos tanácsa, azt szívesen fogadom. Mennyire kell megbontani a motort? Légszűrőház, aksi, hűtőt le kell e venni? Gondolom az olajat nem kell leengedni, talán a vizet se. Van e esetleg valamilyen bonyolult lépés ami váratlanul érhet? Azt is megköszönném ha valaki aki már túl van ezen, küld egy emailt vagy telszámot.
Előre is köszi mindenkinek!
Üdv.