No, ez érdekes....melegen?.....ritkán adják meg a meleg értéket, ami alapból a manualban van az a hideg érték illetve kb 20°-os motornál annyi. Ha csak egy kicsit is meleg egy rossz motor akkor is 16-18-at mér az ember. Van olyan manual amiben különböző hőfokon mérendő értékek is szerepelnek, de melegen sokkal több. Vagy vajon mit ért meleg motoron? Üzemi hőfokot vagy azt kb 20-at? Nekem a 20 az a hideg motor, a meleg meg az üzem meleg.
Na meg ugye volt nemrég ez a "6000-nél nagygáznál nem forog többet" problémám. Ezt a karbi szétrobbantása és kipucolása egyelőre úgy tűnik, megoldotta, de nem tenném rá a nyakam, hogy tényleg ez volt a gond. Mindegy is.
Viszont ami biztos, hogy amikor ez a gond volt, akkor a gyertyák mindegyike vastagon kokszos lett. Azóta mentem kb egy ezrest, most a kompresszióméréskor megnézegettem, gyönyörűen megszépültek a gyertyák.
DE! Nem lehetséges-e, hogy a szelepülékekre is rárakódott a cucc, ezért produkált ilyen csúfos eredményeket a mérés. Ezt az elméletet majd persze a szelephézag-ellenőrzés megerősíti vagy cáfolja.
gondolom helyen csináltátok.
de hátha kimaradt valami:
A műszer csatlakoztatása után kezdődhet a mérés. Az indító motorral forgatni kell a motort, és amikor a mutató már nem tud magasabb nyomásértéket regisztrálni, azt tekintjük a maximális kompresszió-végnyomásnak az adott hengerben.
Van pár nagyon lényeges dolog, ami meghamisíthatja a mérési eredményt. A motort lehetőleg meleg állapotában kell mérni, és az indítózás alatt a fojtószelepet – ha van - teljesen nyitva kell tartani. Némely műszeren van elektromos kábel, amellyel indítózhatunk, nem kell segéd, vagy hobbistáknak feleség. Mielőtt elkezdjük a mérést, az összes gyertyát ki kell szedni, hogy ne fékezze a motort a hengerenkénti sűrítés, dízeleknél meg azt a szerkezeti elemet, izzítót vagy porlasztót, ahol mérni fogunk. Nem kell percekig indítózni, általában öt-tíz másodperc bőven elég. Azért se tekertessük percekig, mert az akkumulátor kezd majd letérdelni, és csökken az indítózási fordulatszám. Ekkor a lassabb forgás miatt a résveszteségek nagyobbak lesznek, és kisebb kompressziót mérünk. Ezzel számoljunk hat és több hengeres motor esetében: mire eljutunk az utolsó hengerig, lehet, hogy a lassú forgatás meghamisítja az eredményünket. totalcar
Többször is megmértem, kissé változó értékeket produkált, de a hengerek közötti eltérés nekem gyanús. Persze, az óra is lehet szar. Mielőtt nekiesnék a hengerfejnek, biztosan megmérem majd egy másik órával is.
Olajat nem eszi, víz tiszta, nem füstöl, jól megy, stabilan jár, keveset eszik, szóval nagy gond nem lehet...
Még az jutott eszembe, kipróbálom, hogy beindul-e 1-1 vagy akár 2 gyújtás nélkül (2 vagy 3 hengerrel). Ha önmagában az 1-es és 4-es hengerrel beindul/jár, de a 2-3-mal nem, akkor az igazolná a mérést.
Sajnos mostanában szarni is alig van időm, nemhogy motort robbantani...
akkor nem enne az olajat?
Figy, biztos, hogy jol merted azt a kompressziot? Egyik volt kollégám mazda 3-asán mértek egyet, azt monda a szerelő, 20 éve nem látott ilyet... majd újra rámért, és hipp-hopp frankóbb lett. Akkor mondta, hogy mit nem vett figyelembe, de Ed China szavaival élve: "Egy mérés nem mérés"
Majd télen utánanézek. Délután motoroztam egyet, óra szerint 225-öt megy, autópálya-tempóban 4,2l/100km-t fogyaszt. Ezen szinte csak rontani lehetne...
Majd löttyintek egy kis olajat bele, változik-e a mutató... Egyébként olajat egyáltalán nem eszi, erő van benne, keveset fogyaszt, szóval alapvetően nem izgat a dolog. Télen úgyis tervben van a vezérműlánc-csere, egyúttal szelephézagokat is belövöm, hengerfejtömítés-csere is lesz, aztán majd kiderül...
Az FZS600 csomagtartója feneketlen: szerszámkészlet, szigszalag, EÜ csomag, lánc, lakat, esőruha, csomagrögzítő háló, rongy, defektjavító van benne, és még amit kifelejtettem...
Viszont ami biztos, hogy amikor ez a gond volt, akkor a gyertyák mindegyike vastagon kokszos lett. Azóta mentem kb egy ezrest, most a kompresszióméréskor megnézegettem, gyönyörűen megszépültek a gyertyák.
DE! Nem lehetséges-e, hogy a szelepülékekre is rárakódott a cucc, ezért produkált ilyen csúfos eredményeket a mérés. Ezt az elméletet majd persze a szelephézag-ellenőrzés megerősíti vagy cáfolja.
de hátha kimaradt valami:
A műszer csatlakoztatása után kezdődhet a mérés. Az indító motorral forgatni kell a motort, és amikor a mutató már nem tud magasabb nyomásértéket regisztrálni, azt tekintjük a maximális kompresszió-végnyomásnak az adott hengerben.
Van pár nagyon lényeges dolog, ami meghamisíthatja a mérési eredményt. A motort lehetőleg meleg állapotában kell mérni, és az indítózás alatt a fojtószelepet – ha van - teljesen nyitva kell tartani. Némely műszeren van elektromos kábel, amellyel indítózhatunk, nem kell segéd, vagy hobbistáknak feleség. Mielőtt elkezdjük a mérést, az összes gyertyát ki kell szedni, hogy ne fékezze a motort a hengerenkénti sűrítés, dízeleknél meg azt a szerkezeti elemet, izzítót vagy porlasztót, ahol mérni fogunk. Nem kell percekig indítózni, általában öt-tíz másodperc bőven elég. Azért se tekertessük percekig, mert az akkumulátor kezd majd letérdelni, és csökken az indítózási fordulatszám. Ekkor a lassabb forgás miatt a résveszteségek nagyobbak lesznek, és kisebb kompressziót mérünk. Ezzel számoljunk hat és több hengeres motor esetében: mire eljutunk az utolsó hengerig, lehet, hogy a lassú forgatás meghamisítja az eredményünket.
totalcar
Olajat nem eszi, víz tiszta, nem füstöl, jól megy, stabilan jár, keveset eszik, szóval nagy gond nem lehet...
Még az jutott eszembe, kipróbálom, hogy beindul-e 1-1 vagy akár 2 gyújtás nélkül (2 vagy 3 hengerrel). Ha önmagában az 1-es és 4-es hengerrel beindul/jár, de a 2-3-mal nem, akkor az igazolná a mérést.
Sajnos mostanában szarni is alig van időm, nemhogy motort robbantani...
Figy, biztos, hogy jol merted azt a kompressziot? Egyik volt kollégám mazda 3-asán mértek egyet, azt monda a szerelő, 20 éve nem látott ilyet... majd újra rámért, és hipp-hopp frankóbb lett. Akkor mondta, hogy mit nem vett figyelembe, de Ed China szavaival élve: "Egy mérés nem mérés"
Maximum 15.5Bar
Minimum 11.7Bar
12
8
6
11
őőő megvan még a levegőszűrő ápoló készleted