Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Huhh nem neked szólt hanem általánosságban.
Egy picit régóta figyelem a fórumot.
Mindenféle motorozni vágyó emberke vesz egy halom féle motort jellemzően használtat 4-5-600e-től másfélmilláig.Ez igen örvendetes mert motorozni jó dolog.
Oszt ha megvette lelkesen nekiesik szervízelni a csodajárgányt azzal a felkiáltással hogy a szerelők rablók,tehetségtelen kontárok akik csak elkúrják a motort és egyébkéntis spórolok jópártank benzint.
Namost ugyanaezen fórumok egyik fele ilyen Hsz-ekkel van tele a másik fele meg eltekert,prüszkölő karbikkal,beletört,lenyalt csavarokkal,beleszakadt olajleeresztőkkel,úgy összehúzott lengőkarral ami megfékezi a kereket, de láttam már fordítva berakott fékbetétet is.
És utána jönnek a kérdések hogy ezt meg ezt hogy kéne............nem csak karbantartással hanem lassan blokkfelújítással is.
És utána jön a pillogás hogy ennek nem így kéne működnie...................ja mert a magyartanári diploma vagy az szoftverfejlesztői fősuli egy penge dolog de nem motorszerelői 3 éves kurzus amit fórumon feltett kérdésekkel lehet pótolni.
Ugyan én nem vagyok egy nagy otthoni szerelő, nagyjából csak pár bowden cserét, meg egy fékbetét cserét tudok felmutatni.. jobb szeretem szervizbe vinni a motort, de láttam már olyan embert aki láncfújásra is a szerviz szakértelmét hívta segítségül (saját láncsprayt nem is tartott) Ez azért már kicsit erős...

Bár láttam már, azt hiszem a GS topicban, balul elsült láncápolásból ujjperc amputációt is.. szóval semmi se lehetetlen
Azért ezeket a munkákat majd szerelőmre bízom, de egy kerékpumpálásért nem fogok szervizbe menni
Ha te fogod csinalni a szinkront meg a szelephezagot a motordon akkor en azt nem vennem meg.
Garantalt szopast spursagbol nem szeretnek.
Na igen az jó dolog ha már ott lehetsz a szervizelés közben.
Kocsivásárlásnál azt a kocsit ott kell hagyni, ami vezetett szervizkönyvvel rendelkezik. Azért vannak sztorik, hogy milyen minőségi munkát végeznek ott, milyen minőségi alapanyagokból. És ami rosszabb tapasztaltuk is. Suckszerviz, az kell a népnek.
Csak remélni tudom, hogy a motor márkaszervizekre ez nem igaz.
Nekem nincs szervizkönyv (maszek autószerelőtől vettem), nem hiszem, hogy el fogom adni. Ha meg mégis, akkor az első alkudozónak megmutatom az ajtót.

Ha az utóbbi tps szenzorral betoltam volna a motort Yami szervizbe 2 órát bogarásztak volna, hogy biztos ne a szenzor legyen a hibás és a végén kicserélik a szenzort. Kb 80 ezerbe fájt volna. Nekem 4ezerbe került (bontott alkatrésszel) és egy perccel se tudtam kevesebbet motorozni, mintha yamahához vittem volna, sőt sokat nyertem vele.

Én sajna nem tudok megbízni annyira a szerelőkben, hogy rájuk bízzam, cseréljenek akármit a motoromban, én fizetem. Úgy se tudom bebizonyítani, hogy kicseréltek tökéletesen működő alkatrészt.
Olajat, meg légszűrőt cseréltem, a gyertyacserét ismerős motorszerelőre bíztam, de ott voltam cserekor, és az se nagy kunszt.
Amit lehet az autómon is magam csinálok, s így rengeteg lóvé maradt a zsebbe.
Csak azért vittem szervizbe, hogy a szervizkönyv vezetése ne szakadjon meg! Ha esetleg eladnám?! A vevő ne érezze magát becsapva!
A magyar piacon ahol ennyire bizalmatlanok az emberek lényegesen forintban is megtérül egy egygazdás papírokkal alátámasztott szervíztörténet.
Nem alkudhat 100e-reket és nagyobb a vételi hajlandóság.
Hány ilyen örömködő komment van hogy nééé az öreg mennyi papírt hozott ez biztos gondos gazda.
Ha van rá hajlandóság mért ne?
Amúgy nem fogsz annyit rajta.
Olaj+ szűrő manapság 12-14e is lehet ha normális számlás boltban veszed.
Akkor az az 5-8e nem biztos hogy rossz dolog ha mondjuk szerszámok nélkül mélygarázsban félhomályban kell pöcsölni vele mondjuk egy szál kombifogóval.
Én is sokat gondolkodtam, hova vigyem szervizbe az fzt, eddig végig márkaszervizben volt szervizelve. Végül aztán nem oda vittem, hanem sima motorszerelőhöz, én mindig írom, hány km-nél mi volt rajta cserélve, meg csinálok róla fotót is, aztán egy word dokumentumba csatolom képpel együtt. Ha esetleg eladásra kerül a sor, akkor meg meg tudom mutatni a vevőnek is, hogy ekkor ez meg ez volt cserélve.
5 olajcserén 100 ezer forinttal többet fizetsz ki a szerviznek És akkor a többi szervizről még nem is beszéltünk, amiről gondolom, szintén akarsz pecsétet.. Ennyivel többért fogod eladni? Nem mondom, hogy mindenki otthon szerelje a motort, meg ha van rá pénze az embernek, oké. De azt ne gondolja senki, hogy megéri...
Nekem jelentős kedvezménnyel 20k HUF az olajcsere a WR-nél, igaz le kell bakkecskéznem Ceglédre :)
Én szeretem a pecsétet a szervizkönyvbe látni, és a majdani vevő is értékelni fogja.
Szerintem alátét. Gyári mánia ez a fix alátétes cucc.
Anya? FZ6-on nem a nyeregtartó konzolba van a menet fúrva?
Ilyen csavart csak gyáriban kapsz................én megnéznék pár bontót.............általában vödörszám van mindenféléjük.
Ha nem akarsz ezért 2-3e-rt kiadni és várni 2 hetet míg megérkezik a gyári csomagban.
Ma bejártam 2 nagy csavarboltot. Olyan Indiana Jones és a frigyláda fosztogatói méretű raktárral rendelkezett mindkettő. Persze hogy ilyen csavar nincs. De végül találtak egy méretben és menetben, szilárdságban azonos csavart (még fekete is) csak nincs rajta gyárilag anya. Így vennem kellett azt is. Tuti jó lesz a csavar, de én gyári buzi vagyok így majd szerzek valahonnan.

Vicces volt, hogy mindkét helyen mondták hogy heti 2-3x jönnek szerelők, hogy beleszakították a csavart a kocsiba/motorba.
Há' belefér nem? Akkor meg?!
És ha beleszakítod a leresztőcsavrt kell még egy szerszám...............nomeg a tyúklépésben ügetve káromkodás világrekordja is megdől.

Láttam én már otthoni olajcserekor 7-8 litert betölteni gixxerbe.
Otthon 10 perc munka + olaj + szűrő, kell hozzá 2, azaz kettő darab szerszám. 25 ezerért megéri.
elvileg az olajcsere 25.000 ft. én hétfőn viszem a wr-t és a fazert.
dugattyúk visszanyomása előtt célszerű őket letakaírtani
1. Még be kell kopni, utána jobb lesz, az természetes dolog,hogy minimálisat súról,,,
2. nekem azt hiszem hogy van, de valószínű hogy csak kompletten
Na fent vannak a Fazeren az új lánckerekek és a lánc! Utóbbit előre össze-nitteltettem, mert egyébként is ki akartam venni az egész hátsó lengővillát! Ennek tűgörgőit újrazsíroztam lítiumos zsírral. Oldal irányban egy hajszálnyit sem lóg a villa, tehát hibátlan! :)
Ahogy valaki korábban írta, van némi zúgó hangja a nem gyári első lánckeréknek, de engem nem különösebben zavar, ízlés dolga.
De a lényeg, hogy jó lett a JT láncszett, persze majd bizonyos km után derül ki, hogy mit is bír!
Igen, az elsőben is igaza van Ellie-nek, a mértéke a lényeg. Tedd fel középsztenderre és pörgesd meg a kereket. Ha szépen, alapvetően sokáig forog, de mégis hallod, hogy néhol hozzáér, vagy súrlódik, akkor minden oké. Ha picit is jobban fogja, mindjárt csak fél vagy egy fordulatot megy a kerék és látványosan lassul.
Szokták még a betét szélét egy kicsit lereszelni, az első kilométereken ott szokott hozzáérni a tárcsához a váll közelében.