Valószínű az FZS nem sokban tér el az FZ6-tól, utóbbinál
90 kg-ig: elöl 2,25 hátul 2,5 bar kell,
180kg-ig: elöl 2,5 hátul 2,9 bar
Én 70 kg vagyok, csak 2 személyre szoktam feljebb fújni, de azzal a nagyobb guminyomással kissé instabil a fara, nem is merem úgy döntögetni.
Havernál volt olyan, hogy azt hitte baja van a mocinak (szintén FZ6), mert ha elengedte a kormányt, a gép saját magát kormányozta valamelyik irányba, de kiderült, hogy csak nagyon alacsony volt a nyomás a gumikban :)
Mennyire fújod a gumit? Én mikor megvettem felfújtam a gyári leírás szerint, előre nem emlékszem mennyi kell, de hátra 2.9et ír. Bizonytalan volt tőle az egész motor. Aztán engedtem ki belőle és azóta jó.
Lengéscsillapítás, guminyomás, centrírozás, gumi állapota, hátsó kerék befogása, kormánycsapágy, kerékcsapágyak, lengővilla holtjáték, váz görbesége, rossz üléspozíció... csekkold végig őket, ezek közül akármi lehet, nem feltétlenül ebben a sorrendben.
Én nem sokszor megyek 100-as tempó fölött, de néhányszor kipróbáltam a 200-at, semmi para nem volt. Valami(ke)t be kell állítanod, aztán királyság lesz!
Például: nemrég raktam új gumit előre, sokat javult az egyenesfutása a motornak.
Megmondom őszintén nagyon várom már azt hogy egy másik Fazer tulaj is kipróálja a motoromat. Van bennem egy kis para afelől, hogy egy 110-120-as tempó felett nem annyira stabil mint amennyire én azt vártam. Minimális kis szél vagy apró burkolathiba is instabillá tesz(i), nem érzem magam biztonságban. Esetleg valami beállítással lehet baj, hátsó rugóstag, guminyomás...? Vagy én vagyok túl fosos, esetleg nem jó méretű a motorra?
Na ez volt a legelső dolog ami feltűnt a nagy motor kapcsán, hogy főúton és autópályán mindenki vérszemet kap és le akar nyomni bármi áron Az egyik kedvencem mikor falusi suttyók 5en be a golfba és utánam erednek a következő falu tábláig és próbálnak hergelni egy kis részingre, a másik az autópályán 120al döcögő range rover akinek hirtelen a 180-190-es tempó lett az ideális amint elmentem mellette
Megjött az alpine motosafe füldugó, gyorsan ki is próbáltam! Valóban szűr, tényleg jobban hallom a motort, kevésbé a szelet. Nekem az is tetszik, hogy nem nyomja el totál a szélzajt, hanem egy pici abból is átjön. Viszont nem szabad tőle oltári nagy csodát várni, csak olyan reasonably picikét :) Pl az izoláltság érzés ezzel is meg van, bár nem annyira, mint az 1szer használatos szivaccsal. Betenni mondjuk szerintem u.annyi idő (mert ugye a szivacsosat is pederni kell, mielőtt bedugod). Motorod hangját jobban hallod, mint a dugó nélkül, szélzajjal, stb...
Az biztos, hogy pl, amikor néha motorral megyek melóba (fél óra egy irányba), akkor nem fogom berakni, de viszont sokat túrázom egyedül, és akkor a napi 500km-re már tuti használni fogom! Bár a jobb fülembe majd még meg kell találnom az ideális pozícióját, mert 45 perc után sem volt a legkényelmesebb.
Szóval jó mókának tűnik elsőre! Hosszabb teszt szerdától zell am see, cortina, kranjska gora környékén, már viszket a tenyerem :) na de nem iszom előre a mackó bőrére, mert most még nem mondanak olyan fergeteges időt ...
Én is így gondoltam, hogy mégis mit tud csinálni az ellenfél az 1,3 kis szuzukival. Pl annyira elkezdett menekülni, úgy előzött, hogy szemből jött egy motoros. Szegény srác nem tudta mi van. az út széli fehér csíkon jött el. Azóta inkább hagyom ezeket.
Ha tehetem nem is megyek a közelükbe, nagyon elhagyom őket, vagy lemaradok.
Nem felejtem el, Amerikaban egy kulvarosban (Pennsylvania kornyeke) alltam egy 300 loeros Nissannal es mellettem egy idos bacsi (feher volt a haja) ult a piros oregecske Passatjaban (az uj generacios Passatok 3.6-os motorral jonnek, nem az 1.6-os a nepszeru). En kerekemet megfogta a kiporgesgatlo, de neki csikorgott indulaskor. Volt az urban kurazsi. :D
Mindenki a bal belsőben hajt a szakadt transportertől a 3 gyereküléses xara picassón át a fastra kombi 1,6 d létrás festőig.
Ma mindenki a bal belsőben teper és kivették a kreszből az index használatot mert mindenki spórol ezzel a drága izzóval.
Látszott, hogy siet lehúzódni. Meg általában az ilyen kocsiban ülők a belső sáv fogalmát se ismerik.
Szerintem az áll ez mögött, hogy egy naked motoron ülő embert nem tartanak versengős típusnak, ha az lenne vett volna valami sportgépet. Ezeket a sport-túra motorokat meg kemény sportgépnek nézik. Persze ez csak sztereotípia. Amilyen motorokat említettem a napokban (streetfighter, speed triple, mt09) azok pont a rosszalkodós motorok.
Egyébként amikor először láttam speed triple triumph-ot, azt hittem hogy a tulaj lezúzta az idomot és így jár egy ideje. Haverral beszéltük is, hogy nem tűnik töröttnek. Meg hát egy henger is kiszakadt. Rákerestem és jött a megdöbbenés.
Pedig az ilyen dolgok teszik erdekesse az adott napi motorzast. :D Nem reg lattam egy videot, GSX-R1000-es srac hivott ki egy R8—at kozuti hajkuraszasra, na azt biztos nem vallaltam volna be, de ezek a magyar "gyorsautos gyerekek" nincsenek hozzaszokva a gyors tempohoz, hamar feladjak. :D
Pár hete mellém egy német rendszámos fehér A5-ös állt be, mutogatva a piros lámpára. Nézem, fiatal gyerek, ez biztos valami négyhengeres turbós kis benzines, mehet a dolog... Nem vagyok egy nagy Audi-szakértő, az újak nekem mind egyformák, így néhány pillanat múlva aztán persze kiderült, hogy az A5-ös igazából S7-es, a kis benzines meg egy duplaturbós V8-as. Jah, és négykerékhajtású. Csúfos pofáraesés.
csak nem versenyeznek a törött elejű motorral. Tudják, hogy azt simán lenyomják és nincs értelme emberkedni.
Ezeket meg sportgépnek nézhetik. Hayabusa ellen meg már nem állnak ki.
Legtöbbször ráesek picit vonatozunk,észrevesz,kacsázik,lehúzódik nagy ívben.
Vagy észre se vesz és pikk-pakk elmegyek mellette.
Nemértem hogy velem mé nem versenyeznek.
Valamit kompenzálni akar.
Én azt nem bírom, hogy nem megy, ezért utolérem akkor elkezdi nyomni. Nem versenyzek, lelassítok elmegy, a következő kanyar után meg utolértem. És ezek a legritkább alkalommal sportos kocsik. Suzuki ignis, ford fikusz, bár volt 1-2 bmw, meg volt már subaru bubu is.
De volt egy nagyon jó fej odis is és ráadásul egy olyan kocsiban, hogy sose gondoltam volna, hogy előzékeny lesz. Nagy kanyar után utolértem és pont egy kocsit előzött, amint meglátott már húzódott is le. Tökéletesen kijöttek a következő kanyarok os. http://goo.gl/maps/lT5li
Ma jöttem haza vidékre. Sose értettem ezeket az autósokat.... Múltkor egy 2.0tdi A4es állt be mögém villogott, hogy versenyezzünk kiraktam a kezemet, hogy menjen csak erre beállt mellém mutatta, hogy húzzam neki, majd megint beállt mögém kb 5cm-re. Aztán megint intettem, hogy menjen csak, végül megelőzött. Ma meg egy volvo játszott el hasonlót. Még ha valami sportautóval próbálkoznának...
Ezt mindig csinálja vagy csak az első elinduláskor? Próbáltad valaha 10w40es olajjal? Lehet kicsit sűrű neki az 50es. Én az utódjába 10w40et rakok is tökéletes.
A zaj viszont sisakban is hallható, ha direkt figyelek rá...
90 kg-ig: elöl 2,25 hátul 2,5 bar kell,
180kg-ig: elöl 2,5 hátul 2,9 bar
Én 70 kg vagyok, csak 2 személyre szoktam feljebb fújni, de azzal a nagyobb guminyomással kissé instabil a fara, nem is merem úgy döntögetni.
Havernál volt olyan, hogy azt hitte baja van a mocinak (szintén FZ6), mert ha elengedte a kormányt, a gép saját magát kormányozta valamelyik irányba, de kiderült, hogy csak nagyon alacsony volt a nyomás a gumikban :)
Én nem sokszor megyek 100-as tempó fölött, de néhányszor kipróbáltam a 200-at, semmi para nem volt. Valami(ke)t be kell állítanod, aztán királyság lesz!
Például: nemrég raktam új gumit előre, sokat javult az egyenesfutása a motornak.
Az biztos, hogy pl, amikor néha motorral megyek melóba (fél óra egy irányba), akkor nem fogom berakni, de viszont sokat túrázom egyedül, és akkor a napi 500km-re már tuti használni fogom! Bár a jobb fülembe majd még meg kell találnom az ideális pozícióját, mert 45 perc után sem volt a legkényelmesebb.
Szóval jó mókának tűnik elsőre! Hosszabb teszt szerdától zell am see, cortina, kranjska gora környékén, már viszket a tenyerem :) na de nem iszom előre a mackó bőrére, mert most még nem mondanak olyan fergeteges időt ...
Én is így gondoltam, hogy mégis mit tud csinálni az ellenfél az 1,3 kis szuzukival. Pl annyira elkezdett menekülni, úgy előzött, hogy szemből jött egy motoros. Szegény srác nem tudta mi van. az út széli fehér csíkon jött el. Azóta inkább hagyom ezeket.
Ha tehetem nem is megyek a közelükbe, nagyon elhagyom őket, vagy lemaradok.
Ma mindenki a bal belsőben teper és kivették a kreszből az index használatot mert mindenki spórol ezzel a drága izzóval.
Szerintem az áll ez mögött, hogy egy naked motoron ülő embert nem tartanak versengős típusnak, ha az lenne vett volna valami sportgépet. Ezeket a sport-túra motorokat meg kemény sportgépnek nézik. Persze ez csak sztereotípia. Amilyen motorokat említettem a napokban (streetfighter, speed triple, mt09) azok pont a rosszalkodós motorok.
Egyébként amikor először láttam speed triple triumph-ot, azt hittem hogy a tulaj lezúzta az idomot és így jár egy ideje. Haverral beszéltük is, hogy nem tűnik töröttnek. Meg hát egy henger is kiszakadt. Rákerestem és jött a megdöbbenés.
Szóval félnek tőle.
Meg kicsi a motor és rajta ül egy bőrruhás ogre tükrös-carbon sisakban.
Naná hogy bexarnak tőlem.
elotte az volt benne motul 10w40 es .
van egy ugyanijen moci az ismerosomnek ugyan ez az olaj mint nekem es neki konnyeden mukodik.
Ezeket meg sportgépnek nézhetik. Hayabusa ellen meg már nem állnak ki.
Vagy észre se vesz és pikk-pakk elmegyek mellette.
Nemértem hogy velem mé nem versenyeznek.
Én azt nem bírom, hogy nem megy, ezért utolérem akkor elkezdi nyomni. Nem versenyzek, lelassítok elmegy, a következő kanyar után meg utolértem. És ezek a legritkább alkalommal sportos kocsik. Suzuki ignis, ford fikusz, bár volt 1-2 bmw, meg volt már subaru bubu is.
De volt egy nagyon jó fej odis is és ráadásul egy olyan kocsiban, hogy sose gondoltam volna, hogy előzékeny lesz. Nagy kanyar után utolértem és pont egy kocsit előzött, amint meglátott már húzódott is le. Tökéletesen kijöttek a következő kanyarok os. http://goo.gl/maps/lT5li
Totál bevagyok tobzódva a motorozásért!
30 éve kezdtem a nővérem babsziján!