Én beszereztem arra a formavilágra hajazó 3M, Clear eart. Nekem nem jött be, mert mindent tompított, a szélzajt és a motor hangját is. Azt meg én szeretem hallgatni, úgyhogy inkább elviselem a szelet is. 300 ft-ot megért.
Én is hasonló cipőben járok a Remusokkal. Azt a tippet kaptam, hogy bele kell gravíroztatni a e betű és szám kombinációt, ami egy utcai engedélyesen van. Első blikkre valszeg elenged a rendőr, ha meg köcsög akar lenni, akkor úgy is az lesz és nem lesz elég neki a TÜV engedély sem. A KPM meg úgy is más tészta..
Én még nem mentem utána, nem kerestem gravírozót. Bár a felirat már megvan.
Ajajj, az Akrapovic US piacra szánt cucc, nincs benne E betű, sem hangtompító, még csak az ellőre kialakított helye se.
Viszont netről letöltöttem az EU verzió E-Cert-jét, szerintetek be lehet etetni a rendőröket, ha úgy alakulna?
Ha nem lenne a füldugón a sárga fogantyú (ami a 8000 Ft-oson elég picike) akkor be se tudnám rendesen tenni a fülembe. Ha nem lenne a zsinór rajta, meg állandóan elhagynám.
Ízlések és pofonok.
Nekem teljesen megfelelő
Nekem 8000 forintos van. Egyszer egy hosszú út után a mentők szedték ki... Annyira becsúszott. :( Egy rendezvényre mentem és mákomra voltak ott mentők. Odamentem hogy segítsenek. Nem én dugtam be mint a hülye, hanem menet közben beljebb mászott.
Azóta 80 forint/pár-t használok. Tökéletesen megfelel.
Az enyém is fényvisszaverős, csak 3db-ból van, és közötte a Yamaha felirat. Ezt is néztem, de féltem attól hogy lesz az egyenesből íves. Az elmúlt 35évem tapasztalata azt mondatja velem, hogy a belső ív mindig felgyűrődik, ha szerszám, ha nem. Pláne amilyen kézügyességem nekem van ezekhez a dolgokhoz...
A füldugó ugyanolyan szubjektív kérdés, mint sok más a motoros kiegészítők és egyáltalán a motorozás kapcsán. Valakinek jó a 20 Forintos szivacs, nem nyomja a fülét és nem zavarja a teljes frekvenciatartományban való tompítás (én is ilyen vagyok), valaki meg bekajálja a sok ezer Forintosat is, aztán el van vele. Nem mondom, hogy nem lehet jó, de azért na... 8000 Forint egy kis műanyagdarabért...
Viszont két dolgot melegen ajánlok azoknak, akik az Alpine-féle mellett döntenek: nagyon ügyeljenek a higiéniára, és próbálják meg nem elveszíteni...
Meg kellene egyébként érdeklődni hallástechnikai szaküzletben, mennyiért csinálnak egyedit a külső hallójárat lenyomata alapján. Abba is lehetne tenni különböző szélességű frekvenciaszűrőt is...
A hangja persze nem lesz olyan, mint eredetibe, de a karakterét talán meg tudja mutatni. A szélzaj ellen nem tudok jelenleg megoldást, lehet egyszerűen csak másik irányba kellett volna forgatni a motort meg a kamerát is.
Szerintem annyi az egész, hogy ugyanolyan perspektívából felveszed előtte-utána. Kb azonos fordulatokra pörgetve, alapjáraton is ofc.
A kamera tudása mindenképp a szűk keresztmetszet, de nem is stúdió minőség a cél.
Gondolkodtam rajta. Youtube-on néztem (volna) videókat a kipufogó hangjáról, de 95%-a haszontalan volt. Nem tudom mit vártak, ha a kipufogóba nyomnak egy 20e,-Ft-os kamerát, mi lesz. Recseg, ropog, sok a rossz felvétel. Van, aki csak húz rajta kettőt, a fordulat felmegy 5000-re, majd kész is. Kell egy koncepció,... akár el is mondhatjátok, hogy mit vártok egy ilyen videótól, aztán megvalósítom.
Haza kéne vinnem.Melóbal bejöttem több mint egy hete.Azóta itt dekkol.
Kitaláltam hogy kéne rá egy plusz grillrács egy hengertáskánek még a nagytúra előtt.
A vasanyag már megvan vasárnap lenne időm összedobni.De így............
Engem onnantól kezdve az elektromos motorok se zavarnának a maguk hangtalanságában, ha 15 perc alatt újra tölthetőek lennének, és legalább 250 kilométert elmennének egy töltéssel. Szóval ez a hallod a motor neszeit dolog engem például egyáltalán nem érint meg..meg a beszédhang sem. Szóval ha az teljes tartományban egyaránt csökkenti a zajt annyival hogy ne csengjen a fülem, az már nekem elég. Egyébként sisakban, mezei füldugóval is lehet hallani a beszédhangot.. pl benzinkúton se nagyon szoktam kiszedni a füldugót a fülemből, meg mondjuk a sisak is van hogy rajtam marad.
A dolog.
Zajszűrése pedig kérdéses, szerintem mindent csökkent egyszerre. Az tuti, hogy az Alpine szövegében nem kamu, amit mondanak a beszédhang átengedéséről. A motornak is hallod minden kis zaját, egyszerűen tiszta az egész, mégis csendes. A dolog.
Nekem is van ilyenem, átlátszó kis "kukásdobozba". Az első 3-4 perc, amíg a szilikon meg nem puhul, főleg a betevésnél olyan, mintha megerőszakolnák a fülem, konkrétan fáj betenni. Utána fityeg a pár centis szára, amiből persze lehet levágni. Én olyan munkára képzelem el, ami kemény, fárasztó és a legkisebb gondod az, hogy "picit" nyomja a füled, mert hegesztesz, fúrsz, kalapálsz, 50 kilós zsákot cipelsz. Ezzel szemben a motorozás egy sokkal finomabb dolog, ahol minél kevesebb zavaró tényező van, annál élvezetesebb a dolog.
Fogalmam sincs... de kíváncsi vagyok hogy második nekifutásra venni tudja e a lécet. Ha nem lesz jó, nem lesz jó... visszaadja a pénzem, aztán szia.
Legalábbis így képzelem el a dolgot, bár attól tartok a valóság ennél sokkal kacifántosabb lesz. Mondjuk 50k forintért elég jó kis tanfolyam életre nevelésből
Ennek az egyedinek ha utána mennél értesíts