Láncspray: akár a motorolaj, ez is hitkérdés. Egyetlen szempont alapján tudunk mi felhasználók különbséget tenni láncolaj és láncolaj között, ami szerint szétveri az olajat a farokidomra vagy sem? Az én véleményem az, ha kenve van a lánc, majdnem mindegy, hogy mivel kened. Ha a flakonra az van ráírva, hogy lánchoz való kenőanyag, azzal nem ronthatsz el semmit. Az élettartam nem attól fog függni, hogy mivel kened, hanem attól, hogy milyen becsületesen tartod karban (tisztítás, kenés), és ami legalább ennyire fontos: jól van-e beállítva a feszesség!
Na meglett a Givi dobozom, felszerelve, nagyon fassza....
És elvégeztettem a majdnem 40ezres szervízt is (csak 37ezer volt benne), Kiadtam egy csomó valag pénzt, (sajnos nem ahhoz vittem akihez eddig a távolság miatt...)
Viszont az MRI eredményem alapján kiszakadt gerincsérvem van, szóval azt mondta a doki, max álmomban motorozzak....
Szerintetek? Szép az élet, 32 éves vagyok.......
Vicc
A lidl-s spray-re nincs semmilyen O-X jelölés, hogy ajánlott lenne ilyen lácnokhoz, emiatt engem óva intettek, hogy rákenjem a mocira. Van valakinek más tapasztalata?
Konkrétan azt mondták, hogy nem jut be, vagy kimelegszik a lényegi helyről (gyűrű alatt?) a kenőanyag talán, és sokkal rövidebb lesz a lánc élettartama.
Jó, ez a fogaskerék téma csak plusz érdekesség, nem ezen van a hangsúly, hanem úgy globál a 60752-es hozzászólásomban leírtakkal kapcsolatban, különös tekintettel a vezérműláncra, vezetőjére, stb.
Hátha vkinek volt már ilyen cseréje ezen a típuson!
Az első fogaskerék témában, ha nem tűnt fel a különbség akkor keress gyorsan egy szakorvost
Sajnos én nem tudtam arról, hogy ilyen különbség van a gyári és utángyártott között ezért felrakattam az utángyártottat. Miután kb azonnal feltűnt, hogy az eddigi hangtalan motornak lett valami "villanymotor" szerű hangja. Mivel több dolog lett csinálva ezért időbe került mire rájöttünk mi okozhatja ezt a hangot. Ugye csak menet közben volt feltűnő. Később már leállított motornál lehetett igazán jól megállapítani, hogy ha megforgattad a hátsó kereket akkor egy eddig nem tapasztalt hang jött az első fogaskerék környékéről.
A fogaskerék gyárira való cseréje után ez teljesen megszűnt és ismét "hangtalan" lett a motor.
A markakereskedesnel nincs tudomasuk ilyesmirol.....zorgott a tukor meg hasonlo problemak voltak, de ok nem tudnak ilyesfajta tipushibarol(a motorosuzletes baratomnal neztuk meg az arat, es lattuk, hogy ujra van kodozva....bizonyara a javitott szelepeke az uj kod )
Megrendeltem a szelepeket es a hengerfej pakolast(szelep 6230ft, pakolas 10500ft) de csak azokat a szelepeket cserelem amik 0.15 fole mentek(7 drb)......elvileg a tobbi nem kopott, vagy egyuttal az egeszt kellene cserelni?
en oszinten simara csereltem volt es nem tunt fel a kulombseg...
a fogaskerek ket oldalan van amire rafekszik a lanc ket szele, es talan nem hagyja, hogy zorogjon...
Igen, én is ilyet használok 1.5-2hónapja, csak előtte még vettem egy repsolt amivel talán 2szer befújtam a láncot, gondoltam odaadom olyannak aki használná.
Képzeld egy srácnál láttam ilyet kicsibe, ami erről a nagyról utántölthető. Azt mondta 4-5 fújásra elég a kicsi is, túrára elég azt cipelni.
Az első fogaskeréken van egy zajcsillapító gumi/műanyag "bak" az utángyártott fogaskeréken nincs ilyen. Talán ez is az egyik ok amiért a gyári set-et javasolnám. Igaz néhány ezer forinttal drágább. Viszont ha kell akkor van egy eladó első lánckerekem a fenti okból kifolyólag
2005-ös FZ6-S-em van, 44300km van benne! Az a helyzet, hogy lánc-cserék előtt állok! A hajtás láncom már eléggé meg van nyúlva, a fogaskerekeken még annyira nem látszik, de ugye ezeket együtt ajánlott cserélni! (Tudom, már hamarabb kellett vna...) A jelenlegi vezérműlánc már ciripel.
Aki csinált/csináltatott már ilyet, leírhatná a tapasztalatait, illetve, hogy ilyenkor érdemes-e, kell-e cserélni a láncvezetőket is!? Azok sem különösebben olcsók....És még, hogy ezeket az alkatrészeket honnan érdemes beszerezni, ahol nem horror áron vannak!
Láncszettre olyan 35 ezer körüli árat találtam legjobbnak, vezérműláncra 17 ezer körülit, ami a szervíz manualban megadott típus-azonos lánc lenne!
Kiskerből, vagy Yamaha dealertől jobb ilyet venni, vagy teljesen mindegy?
Na meglett a Givi dobozom, felszerelve, nagyon fassza....
És elvégeztettem a majdnem 40ezres szervízt is (csak 37ezer volt benne), Kiadtam egy csomó valag pénzt, (sajnos nem ahhoz vittem akihez eddig a távolság miatt...)
Viszont az MRI eredményem alapján kiszakadt gerincsérvem van, szóval azt mondta a doki, max álmomban motorozzak....
Szerintetek? Szép az élet, 32 éves vagyok.......
Vicc
Konkrétan azt mondták, hogy nem jut be, vagy kimelegszik a lényegi helyről (gyűrű alatt?) a kenőanyag talán, és sokkal rövidebb lesz a lánc élettartama.
Hátha vkinek volt már ilyen cseréje ezen a típuson!
ez sajnos az utángyártottakban nincs benne...
Vettem egyet próbára.
Sajnos én nem tudtam arról, hogy ilyen különbség van a gyári és utángyártott között ezért felrakattam az utángyártottat. Miután kb azonnal feltűnt, hogy az eddigi hangtalan motornak lett valami "villanymotor" szerű hangja. Mivel több dolog lett csinálva ezért időbe került mire rájöttünk mi okozhatja ezt a hangot. Ugye csak menet közben volt feltűnő. Később már leállított motornál lehetett igazán jól megállapítani, hogy ha megforgattad a hátsó kereket akkor egy eddig nem tapasztalt hang jött az első fogaskerék környékéről.
A fogaskerék gyárira való cseréje után ez teljesen megszűnt és ismét "hangtalan" lett a motor.
Megrendeltem a szelepeket es a hengerfej pakolast(szelep 6230ft, pakolas 10500ft) de csak azokat a szelepeket cserelem amik 0.15 fole mentek(7 drb)......elvileg a tobbi nem kopott, vagy egyuttal az egeszt kellene cserelni?
a fogaskerek ket oldalan van amire rafekszik a lanc ket szele, es talan nem hagyja, hogy zorogjon...
Olyan sokat számít zaj szempontjából?
Esoben nem jo, viszonylag konnyen lemoshato, de kitart egy szezont, ugy hogy fegyfolytaban fujojkalom a lancot...
Képzeld egy srácnál láttam ilyet kicsibe, ami erről a nagyról utántölthető. Azt mondta 4-5 fújásra elég a kicsi is, túrára elég azt cipelni.
link - elvileg ez a legerősebb tapadású spré a Motul kínálatából, pálya és versenycélokat is szolgál.
De ha már cserélem, akkor újat teszek mindenből! Azért köszi a lehetőséget!
2005-ös FZ6-S-em van, 44300km van benne! Az a helyzet, hogy lánc-cserék előtt állok! A hajtás láncom már eléggé meg van nyúlva, a fogaskerekeken még annyira nem látszik, de ugye ezeket együtt ajánlott cserélni! (Tudom, már hamarabb kellett vna...) A jelenlegi vezérműlánc már ciripel.
Aki csinált/csináltatott már ilyet, leírhatná a tapasztalatait, illetve, hogy ilyenkor érdemes-e, kell-e cserélni a láncvezetőket is!? Azok sem különösebben olcsók....És még, hogy ezeket az alkatrészeket honnan érdemes beszerezni, ahol nem horror áron vannak!
Láncszettre olyan 35 ezer körüli árat találtam legjobbnak, vezérműláncra 17 ezer körülit, ami a szervíz manualban megadott típus-azonos lánc lenne!
Kiskerből, vagy Yamaha dealertől jobb ilyet venni, vagy teljesen mindegy?
Köszi előre is