Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

biztos hogy barmilyen gepnel szamit a hasznalat.
a talalkozokon orakig szabajzokat nezve azt gondoltam, hogy mit ki nem birnak ezek a gepek, es h semmi bajuk.....
egy par ilyen gyereket ismerek, es mar sok vasnak huztak ki a lelket
ha normalisan hasznaljuk sokkal tovabb tart
A vigyázás, és a gondos gazda, hosszabb távon kifizetőbb
Mondhattad volna hamarabb is, akkor nem vigyázok rá 10 éven keresztül.
igen
Mindegy neki?
Nem
Bár gondolom sokat számít a használat módja is. Kirándulás állandó 4-5 6 ezres fordulaton, vagy pályázás-állatkodás szabályzás körül.
Krisztián FZ6nál is találkoztunk már ezzel, de egyik modellre sem jellemző. Csak a nagy számok törvénye alapján előfordulhat. Amúgy tényleg nem nagyon kell állítgatni így a 40ezres ellenőrzési idő megállja helyét
Z1000em volt amivel 60ekm mentem es abban se allittodott el semmi
holnap megkerdezzuk a kaposvari markaszerviznel amit irtal(onnan valo)
Amit a Peti bemásolt, az borzasztó. A kis FZ6-osoknál is 40 ezrenként kell szelephézagot ellenőrizni, írkálom is mindig az értékeket, 40-nél, 60-nál, 90-100 ezer körül néztem még, és feleslegesen, semmit sem változtak.
Amit a márkaszervizeknek adnak ki
milyen javitasi utasittasra gondolsz?
nem a vezermu lanc, mert mikor beallitottam teljesen csendben ment.
butykos tengely se mert a hezagot olyan helyt merjuk ahol nem is erintkezik a cseszevel......a butykok kulonben tureshataron belul vannak......
egyebkent nem ertem, hogy a Yamaha, hogy engedi meg maganak, hogy ekkora bakklovest csinaljon
Mielőtt megköveznek, csak tanács:
Ha úgy érzi apukád, hogy akkor ráz amikor rajta van a hajtás, lehet a miatt van, hogy a blokk nekifeszül a váztartó gumibakoknak. Ha ezek a bakok kopottak vagy esetleg elszakadtak, akkor könnyen berezonálhat az egész motor. Szerintem nézzétek át az össze motor-váz kapcsolati pontot. Meg a kormánykiflik tetején lévő anyát is húzzátok le.
Ha jól látom FZ-1ről van szó.
Megy szét a szívószelepek teteje. A Yamahának van rá javítási utasítása. Nem eggyel találkoztam
vagy esetleg nem lehet hogy a vezérműlánc hangját hallod
500km alatt nem szabadna ennyit elmennie, vagy rosszul mérted,

Nem tudom mikori géped van de én ezt is leellenőrizném:

"No comment:A baráti körömben lévő 2006-os Yamaha Fazer km számlálója az összel elérte a 40000km-t. Az első 35ekm-n márkaszervízbe "tartották karban" a motort. A válságosdi okán barátom úgy döntött, hogy szakít ezen hagyománnyal, és rám bízta amúgy nem csak olajcseréből álló szervizelést.
Ebben a gépben ugyebár az R1 csodás hajtóműve dolgozik, és bizony mikor megérkezett kicsit zajosnak tünt, de gondoltam mi baja lehet egy olyan motornak, amin még a gyári láncszett van...
Az újgyakorlatok után, mint olajszűrő, légszűrő csere, olaj és hűtőfolyadék leengedése mellett a szelephézag ellenőrzés volt a még könyv szerint az elvégzendő feladta. A saját motoromon ilyen intervallumban nem volt eltéré, gondoltam, hogy ilyen használat mellett ezen sem lesz korrigálni való. Tévedtem! Az első hézag amit megmértem 0.6mm volt a szívó oldalon a gyári 0.11-0.2mm helyett. Egyetlen szelep kivételével mind értéken kivül volt , és elég vastagon, mert 0.35-0.4 körül volt a többi. A kipufogónál nem volt nagy probléma a viszonylag szoros (ez lapkás és nem himbás) 0.21-0.25mm gyári toleranciából csak egy lógott ki.
A problémát nem lehett egyszerűen lapkák cseréjével orvosolni, szükségét éreztem mélyebben belenézni a lelkébe. Elhangzottak mindenféle hipotézisek, hogy hogyan fordulhat elő ilyen, ugyanis egy ilyen tipusú szelepvezérlésnél nem lesz hirtelen ekkora a hézag. Ha beverödött volna a szelep , akkor eltünt volna a hézag. Valaki azzal magyarázta(pont aki talán 35ekm keresztül márkaszervizelte)hogy összeverte a szelepszár végét, és azonnal cserélni kell a szepelsort, mert letörhet a vége, az ék elszabadul, és beesik a szelep...vagy elötte a szelepemelő már nem a szelepvéget nyomja hanem a rugó tányérját, ami szintén a szelep beesését eredményezheti.(csak azt nem értem ezt igazából neki kellett volna kinyomoznia úgy 35ezer környékén mikor a gazdi jelezte hogy elég zajos a motor, de azt mondták ez ilyen...hja és amúgy 10ezer helyett 5ezerenként "szervizelték".)
Bár túl sok tapsztalatom nem volt benne, de úgy gondoltam ezek után nem sok alapja van annak hogy elfogadjam eme álláspontot.
Kitéptem még a vezértengelyeketr is megmértem micro-val a csapágyaknál a tengelyt, a bütyköket... Eredmény: a szívó tengelye kopott! A kopáshatrból is 0.2-0.4mm-rel esett ki . A kipufogó vezertengelye a gyári tűrésből már kint volt de egy -két századdal még a kopáshatáron belül volt..de ennek sem lehett sokat jósolni. Itt egyszerű a képlet. A edzett, kopásálló kéreg pár tized vastag, (mint a bandit váltójában a fogaskerekeknél) ha az elkopik akkor utánna felgyorsul a kitöredezés, brineleződés, stb.
Új tengelyek db-ja kb 82 rongy, erre gyorsan jött a válasz.
Szerencsénk volt, valaki gondoskodott róla hogy 2-3ekm után összetörje a motorját, így volt jó bontott alap. megvettem a két tegelyt, és hozzáalkudtam a hengerfejet is, amiből ki volt törve pár helyen, de a szelepek , rugók, szimeringek, vezetők, korongok épek voltak.
Probáltam elöszőr kilapkázni az új tengelyekhez, de kimérés után kiszámolt méretekeket hiába tettem be nem jöttek pár szelepnél a hézagok. (volt széttárt kéz, meg pingvinezés!) Ekkor bontottam le a hegerfejet (és közeben már rendeltük is a új henegrfejtömítést) . Egy gépműhelyben átpakoltattam az összes szelepet rugókat, stb. Elvileg ki is hézagolták ( utólag rájöttem kár volt elvinnem ilyen fogyatékos gépműhelyest bárhol találni), de otthon újra kezdtem. Végre aztán minden összeállt. A tömítés is megérkezett , és pár mélyebb lélegzetvétel után a motor is talpra állt. Most szépen muzsikál mint egy hangszer!
De azt hiszem tapasztalat az van megint bőven. Márkaszervízről, gépműhelyről, szervizintervallumról, tartosságról, meg egzaktságról, és még sok minden másról. Amin pizítivan meglepődtem az a Sugó motor használható és alkuképes alkatrészei, a Bajnok motor olcsó (10 rongyos hengerfejtömítése). (Persze van még más is de őt nem akarom hogy elbizza megát! :))
A Yama hozzállását az ugyhogy nem hinném hogy érdemes lenne részletezni. Igaz hogy nem volt már garis, de elötte végig ők szervizelték, és ha esetleg valamilyen módón belementek volna valamilyen alkuba a szervizelés alkatrészek terén , mert esetlegesen egy vizsgálat anyaghibát hozott volna ki, akkor sem hiszem hogy ennyiből ki tudták volna hozni. Számokat most nem említenék de szerény okoskodásom szerint 30-35%-ából hoztam ki az egész műveletet.

Elgondolkodtató azért pár dolol.Jogos -e hogy ilyen hosszú intervallum (40ekm) után kell csak szelepet ellenőrizni, meg az hogy egyáltalán érdemes-e bízni hosszútávon ezekben a kiélezett motorkarakterisztikájú mindenhol lekönnyített motorblokkokban. Egy jó elkészített anyagnak , megfelelő tecnológiával már rég óta meg van a kifáradása. itt már nem nagyon vannak csodák, így ha ugyan azt a felületet egységnyi idő alatt többször veszük igénybe ugyan akkor sajos az rövidebb idő alatt fog elérni a paradicsomba...
Így lehet hogy túlzás, de jobb maradni a hoszú távú gondolkodás esetén a biztonságos alacsonyabb teljesítményű motorknál, és nem hajkurászni a 170-200Le/liter teljesítményeket...mert kétszer fizetünk érte sokat.

Üdv

István
Válasz erre"
Első gumi? Szálszakadás? vagy jellemben nem rávaló gumi? kormánysúlyok?
Faterén tavaly lett állítva....

De nekem a Gixxerem attól rázna a kormány?

Jó hogy mondod, most cseréltük ki az első teló szimeringet + olajat, kerék centrírozás, fesztelenítés, kormánycsapágy jó és mégis ráz a kormányom ............ NEM ÉRTEM!
Fater még nálam is bolondabb, ha valami kis szarságot érez már rögtön darabokra akarja szedni, ő azt állítja végig érezni még erőátvitel van ahogy behúzza a kuplungot úgy szűnik meg.....
Nem azt is megnéztük... :(
Egy bizonyos rezonanciája sajnos van a motornak , egy bizonyos fordulatszámon, sem alatta sem felette.
Annyira el tudja zsibbasztani az embert , hogy szinte összecsuklasz , ezt én is éreztem néha.
Beallitottam volt a szivokat (a kipuffogoe mind egyforma meg gyari allitason volt) amik 0,10-0,29ig szinte minden volt. Mentem ugy 500km es ismet kezdtem hallani halkan a hangjat. Ma megint megneztem, es ket szelepnel nott meg a hezag(ha a muldkor jol allitottam be). A legveszesebb 0,29es ujra megnott 0,19re(0,15rol). Most azon vacilalok, hogy ismet beallitom, de most hatarertek also reszehez, hogy meglassam a tobbi, hogy viselkedik.
Azert erdekelt, hogy acele, mert ket het mulva mennenk Csallokozbe es kozel 3000 km lessz beleteve. Ha titanium lenne akkor nem mernek elindulni, de igy hogy acel talan megkockaztatnam. Szerintem ennyi allatt nem szabad olyan sokat kopjon a szelep vege, vagy megis!?
meg a wr450nek is
nah mi újság a szelepekkel mi a megállapítás