Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Uhhh........
felhívtam 4 boltot a környéken és úgy gondoltam, hogy melózok tovább, nem erre pazarlom az időmet.
benzinkúton olajat venni, hagyjuk már
Bassz minden omv-n van fékfolyadék 5.1-es................igaz drága mint a fene.Mol detto csak olcsóbb.................nem létezik hogy nem találsz 10 perces körben legalább 4 félét.
és mégse sikerült venni, na ez a ciki.
Keddre itt van, a válasz. Gratulálok, az nagy segítség a hétvégi szereléshez. A másik opció, meg a halál faszára utazni 3 órát.
Lehet mégis vidéken veszek, ott legalább van, nem mint pesten.
A csere módjáról meg nem kérdeztem, azt már tudtam, de az sincs bent a service manualban.
Nézegettem ma Tiszaújvárosban az Fzket, hatha meglátom Toocool motorját meg van egy ugyanolyan színű fz is mint az enyém, de csak egy monstert lattam. Ott 100agra sütött a nap, gondoltam gurulok is egyet ha haza érek, erre itt esik...
Zolikáám érzéssel...érzéssel.... a pun..t sem azzal az erővel simogatod,mint amivel a goly.t vakarod!
Ja és újszülöttnek minden új.Jó lenne egy GYIK a topik elejére.
És nincs gond a 25.- milyen olajat tegyek a motorba meg a 180-as gumi felfér e 160-as helyére tipusú kérdésnél.
Én ezt némi saját tapasztalat alapján úgy 80-90%-ra teszem....mivel aki új járművet vesz (jellemzően motornál) és elkezdi maga szerelgetni akkor kb. akkorra érik be a tevékenysége mikor már eladja és veszi az újat így nem nála jön ki a neki szerencsés esetben a megszakadás hanem a következő vagy azutáni tulajnál......el kell vállalni néha haverok gépeit buherálgatni és hamar megjön a nyomatékkulcshoz való szorosabb kötődés. .......én már eljutottam oda, hogy ha akár haver is felhív, hogy megszakadt a menet valahol akkor udvariasan lepöccintem.....
Őőőőmmmmm....................simán kézzel is törtem bele 5-ös csavart inyektorba de volt már M8-10-es csavarom is.
De például rendszeres volt ismerősnél az olajteknők menetjavítása beleszakított leeresztőcsavar miatt.
Légtelenítőt pl igen könnyű túlhúzni és ha még nem is szakad a menet a kúpos tömítőfelületnek fuccs oszt lesz nézés ahogy szivárog.
(ezis saját tapasztalat)
Szerintem ez a nyomatékra húzni az esetek/csavarok 20%-ra nézve fontos.Ez valami kötelező és "önmegnyugtató" dolog lehet a járműgyártóknál, igy kapnak gyártási engedélyt,ha ezeket megadják.

Mint az autók kezelési könyvében "ne melegitse a motort álló járművel, mielőbb induljon el" az tuti jobb pl télen a -15c-re lehült motornak-váltónak. .....bizti nem a "zöldek" harcolták ezt ki......
Nem is kell annak lenni ehhez nem véletlenül mondtam autószerelő példát (mert van)....elég ha mondjuk pár alkalommal csak egy kicsit húzod túl és mindannyiszor kicsit nyúlik a menet és egyszer csak megszakad.......aki otthon szerelgeti a gépét a megspórolt szervizdíjból könnyen vehet nyomatékkulcsot is.
Igen úgy néz ki Martin lesz.
Majd teszek fel videót,ha kész.
Én sem a műszaki analfabétákról beszélek...
Így van...és amikor beleszakítják a csavart akkor elviszik egy motorszerelőhöz és megcsináltatják........és ne hidd, hogy ez ritka, minden tavasszal hegyekben jön az ilyen igény (autószerelő is )....legtöbbször olajleeresztő, de a gyertya még sláger no meg a keréktengelyek amik pár erősebb meghúzás után kissé idomul...és persze a többi kisebb-nagyobb csavar a blokkon és vázon......
imádom olvasni ezt a fórumot, amikor valaki feltesz egy már általa is előre megválaszolt kérdést (pl hol vegyen fékolajat ,minden autósboltban van min. 3 fajta ) vagy amikor aprólékosak,mérnöki pontossággal,szigorusággal kiveséznek egy olyan egyszerű de rettentő fontos müveletet mint a fékolajcsere (pláne motor hátsófék ) világbéke
olcsó
De inkább a környéken maradnék talán a startautó.
Ez az "új alátét" meg a "nyomatékra kéne húzni" dolog olyan, amin a legtöbb autószerelő csak mosolyog...
Bárdi?
Persze. Ezek a dolgok akkor segítHETnek, ha az általad is említett kocsonyás téma jön elő.
lehet inkább még ma délután vennék itt pesten. Itt nem tudsz?
Kipumpálni könnyebb.
Új alátét is kell ha a csövet leveszed.
És nyomatékra kéne húzni.
Jól mondta.
Annyi plusz hogy pumpálod-pumpálod és nyomva tartva engeded a légtelenítőt úgy gyorsabban lejön.Majd visszazárod megint pumpa és megint engeded.
Addig csinálod míg szép tiszta nem lesz,beállítod a szintet letörölgeted és összezárod.
Vigyázz mert ha hevesen pumpálod kifröccsenhet pár csepp mindenfelé.
Szóval csak nyugodtan,lassan.
De ha jót akarsz két emberrel könnyebb.
Elég sok kar kell hogy mindenhol ott légy egyszerrel.
Szóval nem árt ha egy ősöd polipnak született.
Nekem viszonylag frissnek tűnt a cucc, miután a vétel után először cseréltem, így karácsi kocsonyás problémám nem volt.
Két megoldás van egyébként a hátsóra:
- nyerget le lehet venni a konzolról, lefelé hajtva jobban segít a gravitáció
- nyeregről le lehet venni a fékcsövet
haver valahogy úgy mondta, hogy a tartályból kiszedem a folyadékot úgy, hogy még az alján legyen valamennyi. teleöntöm az új olajjal és ekkor veszem le lent a csavart és ahogy fogy úgy öntöm rá. És így légmentes marad.
Mielőtt nagyon nekiállna nagyon leeresztgetni a légtelenítőn keresztül egy pár észrevétel.

Így a büdös életbe nem megy le a cucc.Vagy csak karácsonyra.
Pláne hátul.
Ha nem túl kátrányosnyúlós a folyadék akkor elég ha fent tölti lent egy szilikoncsövet a létgelenítőre dugva rögtön egy dunsztosüvegbe üríti a löttyöt.Az új szépen ki fogja pucolni a régi cuccot és egyben ha ügyesen csinálja nem kell teljes új rendszer légtelenítésével veszkődni.
Ha nagyon gáz a cucc és egy iszapos csomó van a tartályban azt tényleg teljesen szétkapva ki kell takarítani de ott a nyergeket is szét kell kapni darabra és akkor már nem árt ha cseréli a karmantyúkat meg a porvédőket.