Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na most ez oké, egy FZS 600 mennyire egyik vagy másik?
Amúgy meg jobb félni mint megijedni, csak szeretném megtenni a tőlem tehetőt annak érdekében hogy meg ne szopjam egyszer.
Ha nem tucatholmid vagy valami nagy ritkaságod van akkor vagy a legnagyobb biztonságban. Általában azt lopják el amire igény van.. igény pedig a tucatmotorok bontott alkatrészeire van leginkább. Szóval ha ennyire parázol, ne vegyél tucatmotort..és jobban fogsz aludni is.
Ha jól gondolom akkor motorokat általában szállítva lopnak el, vagy rosszul gondolom? Értem ezalatt azt, hogy nem semlegesíti valaki a biztonsági dolgokat majd felpattan rá és elhajt vele, hanem viszik valamin. Ez ellen csak a fix lerögzítés a hatásos. Legalább ez a tárcsazár riasztós, vinnyog mint az állat ha megmozdítják. Lánc vágható vagy így vagy úgy. Ha lábán vinnék akkor nagyon egyszerű mert az autóknál is használatos trükkös indítás vagy indulás utáni teljes letiltás megoldás lenne. Én hogy most kicsit belemerültem vszínű a tárcsazár+lánc+gps nyomkövető+talán az indítás utáni blokkolást tartom megfelelőnek valamennyire. Milyen jó hogy állandóan ettől kell rettegnie az embernek.... Gondolom 10 évnél idősebb motorokra meg már cascot sem lehet kötni lopás ellen.
A videóból is látszódik miért szokták hangsúlyozni hogy csak úgy láncoljuk le a motort, hogy ne legyen lehetőség a láncot/erővágót megtámasztani. Ha a levegőben kellett volna ezt csinálnia, és még a földre se tudott volna letámasztani nem lett volna ilyen egyszerű dolga.
Szerintem hirtelen felindulásból nem gyakran lopnak motort. Ha tartósan állsz valahol (sokat, sokszor) és van ideje a gennyeknek kifigyelni, akkor érdemes komolyabb eszközökbe befektetni. A tárcsazár nem rossz (érdemes olyat venni, amin van egy zsinór, azt a kormány végére tudod kötni, így biztos nem felejted el, hogy zár van a tárcsán). Ezt leszedni nem tudják, de alá hallottam egy fülesről, hogy pl. gördeszkát tolnak alá és máris semlegesítették. Barátomét az udvaron álló lakatolt garázsból vitték el (ő nem volt otthon, a terület pedig gyéren lakott), még az is elképzelhető, hogy kaptak egy fülest. Nagy láncot cipelőzni nem kényelmes, de ha oda tudod kötni valami masszívhoz, az sem rossz megoldás. Viszont vastag kell, mert egy emberes erővágóval könnyű elvágni ezeket.
(példa: http://youtu.be/VDsIflf20e4 és a csávó még bénázott is).
Igazából a legtöbb védelemre van ellenszerük a profiknak. Annyira nem ismerem ezeket a köröket, nem tudom hányan vannak, de a kis simlisek ellen szerintem jó védelmet nyújthatnak az egyszerűbb megoldások is, a többiben pedig reménykedjünk...
Tegnap tologattam fater 1600-as Vulcan-ját, na azt nem viszi el senki gyorsan. Megemelni nem tudják, platóra feltolni beindítás nélkül megint csak "kényes", elfutni pedig szintén csak nem tudnak. Viszont mi, könnyebb motorokkal jobban ki vagyunk szolgáltatva.
Memória kábel a megoldás. Ha azzal is elindul valaki, akkor akár a falnak is neki hajt, mert vak. .-)
A tárcsazár önmagában szerintem semmit nem ér, könnyű róla megfeledkezni, ugyanakkor ha csak az van rajta, még simán beteszik egy teherautóba a gépet.
A tárcsazár csak azért necces hogy el ne indujak vele, vagy más miatt is? Azaz csak annyi érdekel hogy hasznos dolog vagy sem. Pl amit néztem most hirtelen ez az Abus márka, amibe beépített riasztó is van. Emellé még egy fix rejtett GPS nyomkövető meg egy lánc, szerintem már érhet valamit, nem?
Egy bivaly lánccal köd oda valami masszív cucchoz.
A tárcsazár necces.
Egyszer mindenki elindul vele.
Az a baj hogy nincs garázsom a lakásnál, és vszínű hogy a melóhelyem (ami egy bevásárló központ) mélygarázsában lenne elég sokat. De hogy egy lakat 65.000.- legyen, egy tárcsazár meg 35... Huhhh
Hááát, nem vagyok benne biztos, hogy jobb ha elássák. ツ
Szerencsére itt nincsenek gépészek, a tájépítészek pedig max elásni tudnák
Jó, a gépészek a szénszünet alatt, szétszedték a gyerek kispolákját, és osszerakták a koliszobájában Miskolcon az egyetemen...
Akkor szerintem vasárnap elhozok 1-et a Lidl-ből. Mondjuk én sisakból egyből a drágát vettem, és kb 45perc után megbolondulok benne, ha le van hajtva az állrész. Ha nincs akkor bármeddig jó...
Az iszlám országok ebből a szempontból tényleg jók.

Mondjuk egyelőre nekem itthon sincsenek rossz tapasztalataim, jártam már úgy hogy benne felejtettem a kulcsot a motorban amíg bevásároltam, meg pár alkalommal a kesztyűm maradt a motoron...de az órákra, na azt se vitték el. Szerintem amit el akarnak vinni azt úgyis jó előre kinézik, és akkor már majdnem mindegy mi van benne, rajta. A lánc viszont jó... azóta nem járok úgy hogy a hülye haverjaim arrébb tolják a motorom, aztán kereshetem. Bár a GS-t egyszer 5-en felemelték és arrébb vitték a campuson, a Divivel már ilyet nem tudnak csinálni
Garázsban, előtte kocsi, kormányzár, tárcsazár, mociban riasztó.
Ettől többet én nem tudok tenni érte. Aki így ellopja suttyomba, az már majdhogynem megérdemli...

...hogy levágják a kis kacsóit a főtéren...

Off: 2 barátom pár éve volt Iránban, stoppal. Az egyik hátizsákot véletlen ottfelejtették az egyik téren a nagy mászkálásban. Több óra eltelte után megtalálták ugyanott, érintetlenül. Ezek után az sem lepte meg őket, hogy az ékszerbolt tulaja is elment ebédelni, és úgy hagyta a bótot, lazán, tárvanyitva, se riasztó, sesemmi. Ja, hogy ott még él a kézamputációs bünti a lopóknak? Jessz.
Sziasztok!

Aláöltözőkben van tapasztalatom, ilyen is van többek között!

Tavaszi, őszi motorozáshoz tökéletes. Ennyi pénzért meg főleg! Nyáron bőr alá nekem meleg! Arra van Aldis az vékonyabb és Helly Hansen (ez már kicsit más kategória ) Meg olcsó Louis-os az a kettő között van inkább nyári....
Nyáron asszony a rövid aláöltözőket kedveli én akkor is hosszút veszek mert a bőrt könnyebb levenni......
Gyorsan szárad, kivezeti a nedvességet nem fázol benne ha beleizzadsz......A pamuttal az a baj hogy nyáron beleizzadsz és a bőröd érintkezik vele és pikk-pakk megfázol. Ha valakinek még nincs ilyen cucca érdemes kipróbálni. Aztán ez is olyan mint a bukó kezdesz egy olcsóbbal aztán a végén úgyis megveszed a prémium márkát mert bassza a csőröd, hogy az mit tud
Sokszor elég tudni kit kell felhívni a városon belül. Volt anno olyan hogy ellopták egyik ismerősünk kocsiját...egy napig nem volt meg, másnap a ház előtt parkolt ismét, csak egy telefonba került

Mondjuk amikor a mi kocsinkat lopták el Budán.. na az nem lett meg, nem volt meg a hazai pálya előnye
Oké, de nincs se rezsó partnerem, se ilyen technikáim. GPS-es nyomkövetőben gondolkozom, tudom hogy azt is offolhatják, de hátha nem...
Amikor megvettem a vasat erősen filóztam, hogy egy WiFi-s IP kamerát is beteszek a garázsba, ami mozgás esetén azonnal rögzít az otthoni NAS-omra, és a telefonomra pedig push üzenetet tud küldeni, ha mozgást érzékel. Abban a házban lakik több jó ismerős is, internet nem kerülne semmibe, csak egy nagyobb antennába. A szomszédban pedig van egy GSX-r, még lehet őt is érdekelné.

Aztán végül nem lett belőle semmi, mert egyrészt a lustaság, másrészt ez egy 18e-s kisváros. (ahol az egyik végén elfingod magad, a másik végén azt mesélik, hogy beszartál, de legalább kb mindenki ismer mindenkit) Nálunk emberemlékezet óta a legsúlyosabb bűncselekmény a kerékpárlopás volt.
A Partner magas, nem fér el sem a szennyvíz sem a fűtés/meleg víz -cső alatt a motor a kocsi tetején. De ha le is tépik akkor szarosan/leforrázva sem tudják a garázsajtó alatt átpasszírozni. És azért bízom a lakókban is, hogy feltűnik nekik a huza-vona. ツ
Volt már valamelyik fórum topicban olyan story, hogy az egyáltalán nem öreg gixxert áthúztak a garázsban, biztonsági megfontolásból elé parkoltatott egyáltalán nem öreg ford mondeo tetején. Szóval dupla szívás.. motor nyista, autó meg leamortizálva.
Esztétikai lopásgátlóval
Zárt (társasház alatti) garázsban, kormányzárral, féktárcsazárral, és még egy zárt Peugeot Partner (sebességben, kézifékkel) is be van tolva a motor és az ajtó közé. ツ

Nyílt terepen amúgy csak kormányzár és féktárcsazár, de nem szoktam hosszabb ideig magára hagyni. Max a munkahelyem hátsó ajtajánál, ahol nincs fogalom, csak mi járunk arra, a bagósok pedig kb félórás váltással mennek ki, és ránéznek. ツ
Ez engem is érdekelne amúgy, vagy hogy mivel véditek, mivel érdemes védeni a mocit. Riasztó? GPS? Bikalánc? Beépített pitbull?