Nekem ugyan Jawam volt de tettem bele Shell Upper cylinder lubrikant-ot. Nagyon szép szürkére kiégette még a kipufogó végi kormot is! Sajnos totál eltünt.
Gondolj csak egyre! A benyában lévő vizet mi tartja oldatban? Mert ha kifagyna télen egy injektorban abból nagy botrány lenne! Na most ha a víz elfogy mi lesz a szilika származékkal? He?
igazábol a benzinben nem sok külömbség van téli meg nyári között...ami igaz az a gázolajjal van...mivel a gázolaj kristályosodik -5 fok alatt...ezért dermedésgátlot tesznek hozzá télen.bár nekem a fűnyirom is szarul indul a tavalyi benzinnel
Nem nevettetlek. Magadat nevetteted ki! Nem az a kérdés, hogy ki hány hónapra rakja le a motorját.
A szomorú helyzet az, hogy a benzin nem egy stabil dolog, mivel többféle anyagot tartalmaz, amelyek oldódása nem feltétlenül tökéletes: gél illetve kristályos anyagok válhatnak ki belőle. Ez a tény.
Azt pedig senki nem mondta, hogy minden járműbe adalékot kellene önteni. Sőt, talán a hozzászólásom második mondata érzékelteti a véleményemet ezekkel a "csillivilli" löttyökkel kapcsolatban...
Szia
Nyugi 3 hónap alatt változik az üzemanyag, és valóban van különbség a nyári és a téli üzemanyagok között. Pl télen a benzin receptjét úgy lövik be hogy több könnyebb adalékanyag van az alapbenzinhez keverve.
Nyári benzinnek még a szaga is más.
Egy próba volt, nem jött be. Nem kell mindjárt megbotránkozni.
Az viszont tény és való, hogy a benzin sokat veszít a minőségéből néhány hónap elteltével. Nem 1 hónapról van szó.
Ha novemberben feltöltöd, az néhány kivételtől eltekintve márciusban fog leghamarabb kiürülni "természetes" módon.
Sőt mondok még egy újdonságot, a téli és nyári benzin sem ugyanaz.
azt nem tudhatom én a hofer.at -t szoktam figyelni és ha ott megjelenik valami akkor rá 2 hétre az aldiban lesz hasonló kínálat (ausztriában hofernek hívják az aldit ) egyenlőre semmi ,az angebote fül alatt található mindig 3 dátum ,hogy mi lesz akciós link
kérem próbálja már valaki leengedni az úszóházból a benzint. Nézze meg mit fog érni a tömítés 2 hónap után. Kezdődhet a bingó, hogy a benzincsap megnyitás után mennyi benzin folyik el.
http://www.sportmotor.hu/motor...
"Üzemanyag
A mai négyütemű motorok hajtóanyaga - az ESZ-95-ös benzin -többféle adalékot és legalább öt százalék bioetanolt is tartalmaz. Amíg a tankból napok, vagy hetek alatt elfogy a húszliternyi „keverék” addig nem is érezzük ennek kellemetlen mellékhatásait, azonban hat hónap alatt – főleg a karburátoros motorok esetében – egy nyúlós, ragacsos massza lesz az úszóházban mozdulatlanul pihenő elegyből. Ez nem csak a kétkerekű beindítására alkalmatlan, de a friss üzemanyagnak is útját állja, így téve lehetetlenné a motor újraélesztését. Az egyik megoldás, hogy ősszel az összes benzint (a karburátor csészéiben lévő mennyiséget is!) leengedjük a motorból, és szezonkezdetkor a friss üzemanyaggal indítjuk a vasat."
Azért ezt te se gondolod komolyan
Ezek szerint minden járműbe ami üzemanyaggal működik, pl az olajokhoz, egyéb folyadékokhoz is "stabilizátor" kell mert bizonyos állásidő után tönkre megy.
Ugyan már ne nevettes
Sajnos a benzin néhány, de akár 1 hónap alatt is tud érdekes változásokon keresztülmenni, ez tény. Az már más kérdés, hogy ezek a csillivilli "stabilizálónak" nevezett löttyök mennyire tudják ezt a jelenséget megakadályozni. (nem tudom, nem próbáltam még egyet sem)
Na aztán a pannoniába is tettél "üzemanyag stabilizáló"-t?
Ilyen baromságot még nem hallottam. Van a benzinnek szavatossági ideje hogy stabilizálni kelljen
Szerintem a motort használni kell. 1 max 3 hónap alatt az üzemanyagnak semmi baja nem lessz.
Azért gratula
Sziasztok!
Meg tudnátok mondani hogy a különböző évjáratos (2004-2006) FZ6N modellek között milyen különbség van - ha van - akár műszaki akár design béli?
Köszönöm.
(mi gyártjuk az egyik komponensét)
A szomorú helyzet az, hogy a benzin nem egy stabil dolog, mivel többféle anyagot tartalmaz, amelyek oldódása nem feltétlenül tökéletes: gél illetve kristályos anyagok válhatnak ki belőle. Ez a tény.
Azt pedig senki nem mondta, hogy minden járműbe adalékot kellene önteni. Sőt, talán a hozzászólásom második mondata érzékelteti a véleményemet ezekkel a "csillivilli" löttyökkel kapcsolatban...
Nyugi 3 hónap alatt változik az üzemanyag, és valóban van különbség a nyári és a téli üzemanyagok között. Pl télen a benzin receptjét úgy lövik be hogy több könnyebb adalékanyag van az alapbenzinhez keverve.
Nyári benzinnek még a szaga is más.
Valami mégse jó.
Az úszóházat leengedni az tényleg hülyeség.
De a benzin lehet, hogy szar.
Az viszont tény és való, hogy a benzin sokat veszít a minőségéből néhány hónap elteltével. Nem 1 hónapról van szó.
Ha novemberben feltöltöd, az néhány kivételtől eltekintve márciusban fog leghamarabb kiürülni "természetes" módon.
Sőt mondok még egy újdonságot, a téli és nyári benzin sem ugyanaz.
nem rossz
"Üzemanyag
A mai négyütemű motorok hajtóanyaga - az ESZ-95-ös benzin -többféle adalékot és legalább öt százalék bioetanolt is tartalmaz. Amíg a tankból napok, vagy hetek alatt elfogy a húszliternyi „keverék” addig nem is érezzük ennek kellemetlen mellékhatásait, azonban hat hónap alatt – főleg a karburátoros motorok esetében – egy nyúlós, ragacsos massza lesz az úszóházban mozdulatlanul pihenő elegyből. Ez nem csak a kétkerekű beindítására alkalmatlan, de a friss üzemanyagnak is útját állja, így téve lehetetlenné a motor újraélesztését. Az egyik megoldás, hogy ősszel az összes benzint (a karburátor csészéiben lévő mennyiséget is!) leengedjük a motorból, és szezonkezdetkor a friss üzemanyaggal indítjuk a vasat."
Ezek szerint minden járműbe ami üzemanyaggal működik, pl az olajokhoz, egyéb folyadékokhoz is "stabilizátor" kell mert bizonyos állásidő után tönkre megy.
Ugyan már ne nevettes
Ilyen baromságot még nem hallottam. Van a benzinnek szavatossági ideje hogy stabilizálni kelljen
Szerintem a motort használni kell. 1 max 3 hónap alatt az üzemanyagnak semmi baja nem lessz.
Azért gratula
Meg tudnátok mondani hogy a különböző évjáratos (2004-2006) FZ6N modellek között milyen különbség van - ha van - akár műszaki akár design béli?
Köszönöm.