Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ez elég vicces lenne:) az áram nem folyik visszafelé:) a sárga szálon miért menne vissza?
Kékkel jelöltem az áramot.
nem is kell..csak mondd meg miért gondolod ezt:)
kiváncsi vagyok...10-15 éve ezzel foglalkozom
Te vagy a szakértő, nem fogok vitatkozni.
hát nem...a féklámpa szálon nincs áram...csak ha fékezel.....alapbol meg a helyzetjezö mindig világit...az ellenálláson keresztül a led is...amikor fékezel akkor ellenállásnélküli szálon "több" áramot kap...de ha te máshogy csinálod...szived joga.
Mert így bizony nem csak a helyzetjelző izzószál fog világítani, hanem a fék is...
Bocsánat, helytelenül fogalmaztam. Nem egyenirányítani akarom az áramot, hanem "egyirányúsítani a vezetéket" inkább. Magyarul, a közös szálon ne tudjon a féklámpa felé folyni amikor csak a világítás megy. Asszem írtam is valami visszaszivárgást. Szóval csak azért gondoltam a diódát.
mámeg mégis miért?:)
Én pedig nevetek, és nem a rajz miatt...
ime a csodarajz :D
nem nevetni :D
a rajz jo...csak elég értelmezhetetlen annak,aki nem hozzértő...
villamossági szerelő vagyok...egyenirányitani nem kell :) a motorban eleve egyenáram van :) és a led magában is egyenirányito:).megkeresed a hátso izzo foglalaton a 2 pozitiv szálat (egyik a helyzetjelzö másik a féklámpa.a helyzetjelzö száljába kötöd sorosan az ellenállást(vagy potit) a féklámpáéba meg nem kötsz semmit megy a led pozitivjára...ennyi bőven elég.relé sem nagyon kell,mivel a led kb 4-5 wattot vesz fel.
Ez hány literes? Illetve miért döntöttél mellette? A karcok elkerülése miatt?
No azt hiszem meg is van. Test az megy a test-re az annyi. Pozitív szál ketté ágazik.

Nem tudom az ellenállás értékét honnan vetted, én már régen voltam műszerész hogy helyből számoljak most ilyeneket, meg lusta is vagyok úgyhogy én egy potmétert fogok venni. Mondjuk 0-3K ohm-ig, vagy nem tudom mit fogok találni. A 0 ohm az ugye olyan mintha nem lenne, de mivel nekem úgy van méretezve gyárilag, hogy nem tudom kicsapni a LED-eket a motor kb 14V-jával sem, így nyugodtan próbálgathatom.

Szóval a potméteres pozitív szál megy a világításra. Azt addig tekergetem, míg nem vagyok megelégedve a fényerejével. Azán egy csepp ragasztó, zsugorcső, és kész.

A féklámpa felől jövő szálra pedig tennék egy diódát. Egyenirányítás céljából ugye. Szerintem ott, az a szál csinál neked zárlatot, hogy visszaszivárog az áram a nappali világítás felől. Úgy gondolom egy 3A-es dióda jó lehet. Ebből a boltosok általában azt szokták adni, ami nekik a legkevésbé fogy, mondjuk 500V-osat. A feszültség érték itt végül is nem érdekes annyira, asszem nekem a lámpa szetthez 3A-es bizti van, szóval az ekkora dióda elég kell, hogy legyen.

Nos hirtelen ezt sikerült kiötlenem, ha valaki hozzáértőbb máshogy látja akkor szívesen veszem, '96-ban érettségiztem ebből, az meg nem tegnap volt.
Nekem holnap/holnapután jön meg a doboz, meg a gyári LED-ek, de én is úgy szeretném, hogy halványan (félgőzzel) világítsanak folyamatosan, és ha fékezek akkor full fényerőn. Viszont még nem kezdtem el kidolgozni, de akkor mindjárt végiggondolom, hogy lenne a jó. Amúgy én a relét nem gondoltam kihagyni.
Féklámpa-kérdéskör.
Elektrozsenik, kérlek segítsetek:

A mellékelt ábra alapján kötöttem be a ledeket a dobozhoz. Az izgalmas az, hogy ha így vannak bekötve, akkor NEM világítanak. Külön-külön pedig mind a pozíció (a ledek halványabban világítanak) ég, mind a féklámpa megvillan (a ledek teljes erősséggel világítanak). Ez lett volna az elmélet...
Pár ismerősöm azt mondta, nem kell relé, mert az elektronyok úgyis a kisebb ellenállás felé mennek. Nos, az én elektronjaim nem olvasták a fizika könyveket... Valahol az áramkör rövidre zár az áramkör...
A normál izzó teljesen jól dolgozik, a biztosítékot sem vágja ki sehol.
Köszönök minden segítő jellegű ötletet.
Givi Tanklock XS307 + Yamaha FZ6-S

A táska teljesen üres, megpakolva gondolom kicsivel máshogy áll.
Kényelmesen el lehet fordítani a kormányt mindkét irányba, valamint a sörhasnak is marad hely kényelmesen...
Nem rontottál semmit az üzleten. Igen ez a fajta konzol jó az enyém is ilyen azokkal a hátranyúló indextartókkal. Na azok helyett én gyártottam a hátsó doboz alá tartót, az FZs-1000-tartója is olyan gyárilag.
remek, hogy nem lehet szerkeszteni a hozzászólásokat....
Bocs, nem akartam rontani az üzletet.

Amit linkeltem az a pl351, elvileg passzolnia kellene, lehet a kep nem jo a websopban, de igy kellene kineznie:

www.motorcycleplanet.co.uk%252..." title="https://www.google.hu/search?q=givi+pl351&client=firefox-a&hs=sE7&rls=org.mozilla:hu:official&tbm=isch&source=iu&imgil=QmNHZuH_Qien3M%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn3.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcS00TkMre6z94Ia00fAatQ5KHxkvULB2EJoCIuogn_lQpI0LSSvuQ%253B380%253B365%253BxyZn1r8wbdxzHM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.motorcycleplanet.co.uk%252..." target="_blank">https://www.google.hu/search?q...
Igen minkét hirdetés az enyém csak az egyik árát nem módosítottam lefele. Kimaradt de most pótoltam.
Attól még eladó!
Megvannak hozzá az indextartók is csak a képről hiányzik.
Amit linkeltél azt azért kicsit még alakítgatni kell FZ6-ra szerintem.
Talán hátsó konzol hiányában jó lehet de együtt nem nagyon.
Mindkettő ugyan onnan van. De nem huszon valamennyi volt meg 1óraja?
Korábban én is olvastam itt valakitől, de érdekelne engem is, mert lassan cserés az én kupplung bowdenem is. Segítsetek légyszi.