Bocs ... nagyon russzul közelited meg a dolgot a benzin a szivoszelep nyitása után igenis hüti a robano teret ! de a robanó tér ,,,,,, ? MI is az a felső holtpont 1- 5 % határa ,,,a detonácio a dugatyut le nyomja az alsó holdpont felé a robano tér .. NÖVEKEDIK egészen a kipu szelep nyitásáig .. Ami az alsó holpont közelében ,után nyit ...........
tehát hüti ....... a szobában a radiátorban 60 fokos víz kering ezáltal a a szobában melegedik a levegő a levegő álltal melegedik a fall , és a szobában lévő tárgyak ,,,,,,,,,,,, a radiátor folyamatosan HŰLL ....
ha raksz egy tüzet a tűz a környezetét melegiti ?
a tüz rakás allatt lehülés következik be........ a tüz allat a hömérséklet csöken miért is alszik ki a tűz ...........
nincs igazad a benzin hüti a robanó teret ,,,,,,,,,, az is igaz ,hogy fűti is
Figyu, én nem sértegetlek mellébeszéléssel meg rutinossággal. Az eredeti téma így szól: a benzin hűti a motort, vagy sem?
Értem, amit mondasz: a benzin hozzátartozik a hűtéshez. Persze, a szívószelepek száránál nincs robbanás. ott csak hűtés van - jogos. Sőt, a kipuffszelep még nincs teljesen bezárva, amikor a szívó már nyit - jogos. Ha ezeket hozzáírod az érvelésedhez, egyértelműbb lenne, hogy másról beszélünk.
Bruttóban azonban nem mondhatjuk el, hogy a benzin hűt. Erről szólt a téma, és erről beszélek én is...
Te azt mondod az hűti....................én meg azt hogy beletartozik a hűtésbe.Részt vesz benne,kisegíti a belső alkatrészeket a hő elviselésében satöbbi.
De hát tényleg rutinos vagy na.
Levezetheted nekem bárhogy de a tény tény marad a töltésscserekor belépő párolgó benzin részt vesz a hűtésben.
Valahol még megvan a tankönyvem egy kupac alján.Abban szerepel.
Magyarul, ha a benzin párolgása (ami ugyebár eleve nem teljes, és nem a henger teljes falán történik) hűtené a motort, még akkor is töredéke lenne annak a hőnek, amit aztán a robbanásával lead. Tény, hogy az sem fogja teljes egészében a hengert fűteni, mert ugyebár kipufog...
Gondolj a befecskendezett, bocs bejuttatott benzin mennyiségére. Utána gondolj a fizika órán tanult hőcsere tételre amiben a tömeg az egyik leglényegesebb tényező, valamint a hőmérséklet különbség+ hőátadási tényező. Eddig OK. Na most jusson eszedbe az energia megmaradás törvénye, meg az a nem elhanyagolható tény hogy a teljes benzin mennyiség nem érintkezik a fém felülettel, csupán a beszívott levegővel (mi egyébként 99,9%-al több hűtést végez mint a benzin, és az is csak 1% hűlést okoz rossz hőátadási és tárolási képessége miatt). Rájössz talán hogy elhanyagolható számítási hibán tépelődsz egy lényegi kérdéssel szemben.
Nehéz elmagyarázni ennyi hozzértőnek.
Először gyujtsd meg a kezed majd fujd el és utána cseppents rá benzint.
Egyszerűbben már tényleg nem tudom mondani a laikusok nyelvén.
Ha azt nem fogod fel hogy a belsőégésű motorban nincs minden pillanatban égés akkor ez nem az én bajom.
Attól még hogy röhögsz rajta igaz.
Nem fogok vitát nyitni belőle de az üzemanyag-levegő keverék részt vesz a hűtési folyamatban.
Nem az hűti csak és kizárólag de részt vesz benne.
Ezt sokat olvasom már de nem győzök röhögni rajta. Benzinhűtés! Ez igen!
Ahogy szegényedik a keverék, (amíg még meg képes gyulladni) úgy lesz egyre több benne a túlhevült, reakció képes oxigén (szimpla O és nem O2, ami még a nitrogénnel is reakció képes) és ez égeti el a szelepeket. Tömören.
Ezzel nincs gond, de a 99,9%-hoz kepést a 0,1% az kb a mérési pontatlanság kategóriája. Innentől mérnök szemmel ez nincs. Az alapvetés pedig eleve az volt, hogy az "alacsony fogyasztástól elcsöppen a gyertya, mert a kevesebb benzin nem hűti a motort." Na ezen mosolygok most is...
Nem art! Csak annyi, hogy a kipufogo anyaga mas otvozetbol van az akranal, s mas a gyarinal.
Lasd bodis leomloket,azok is szinesek lesznek. Pl ducatiknal.
hát pedig kurva egyszerű, amíg be nem robban a benzin, addig hűt. Azaz 6000rpm-nél kevesebb mint 0.01 másodpercig. Az más kérdés, hogy hőmérsékletet kb 0.1%-kal csökkenti.
Találtam egy érdekes írást mt01 ügyben, hátha érdekel titeket.
"During the spring of 2008 we have developed this turbo setup into a Stage 2 kit. This includes (besides the parts in Stage 1) for example a Piggy-back computer, an extra injector, water-cooled intercooler etc. The result of this is a power of approx. 160 bhp and 230 Nm of tourqe.
In this kit is also included a clutch upgrade."
Hát nem. Azóta is jókat kuncogok rajta ha eszembe jut.
Bár épp te írtad az imént, hogy több ló, több zab, több hő... de én sem nyitok vitát. Magas labda volt, le kellett csapni. .-)
Nem nyitok vitát, mert azt tudom hogy neked még mindig nem ment át, hogy mi az hogy a benzin hűti a motort. Szóval nem bocsátkozom véget nem érő szócséplésbe
tehát hüti ....... a szobában a radiátorban 60 fokos víz kering ezáltal a a szobában melegedik a levegő a levegő álltal melegedik a fall , és a szobában lévő tárgyak ,,,,,,,,,,,, a radiátor folyamatosan HŰLL ....
ha raksz egy tüzet a tűz a környezetét melegiti ?
a tüz rakás allatt lehülés következik be........ a tüz allat a hömérséklet csöken miért is alszik ki a tűz ...........
nincs igazad a benzin hüti a robanó teret ,,,,,,,,,, az is igaz ,hogy fűti is