Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem egy Fábia kombim van. Ebben egy 1,4 es, 8 szelepes, 4 hengeres benzines motor, 68Le. A 11 év, és a 140e km (jobbára a céges autót hajtom, nem ezt) alatt egy vezérmű lánc csere volt amiért az olajcserén és az ablakmosón kívül fel kellett nyitni a gépháztetőt. Ez az amit a csehet vagy húsz évig csiszolgattak. Nem egy nem egy lóerő bajnok, bár tud 180as utazó tempót, csak akkor leeszi a hajam.

A mostani Skodák 1,2-es motorból hoznak ki 100-120 Le. Mivel? Turbó. A fogyasztásuk is jobb, de nagyobb a kompresszió. Ez a motor élettartamát eléggé leredukálja. Van két barátom akik Skoda szervizben dolgoznak, és akárhányszor elkezdem pedzegetni, hogy talán le kellene már cserélni egy Rapidra vagy egy Octavia-ra, mindig lebeszélnek róla. "Ebben még motor lesz 10-15 év múlva is, az újakat meg dobhatod majd ki..."
Adok kapásból kettőt!
Ha kapok tőled egy ilyet karira ajándékba, megígérem, hogy még a szezon előtt lecserélem a rendszámtáblatartót. .-)
Nem értem az összefüggést.

A metanol befecskendezés megemelte az oktán számot, így növelhető volt a kompresszió (nem volt öngyulladás olyan hamar), ez teljesítmény növekedés, és nyilán a motor számára nagyobb igénybevétel, a kompresszió miatt mindenképp.

A víz pedig azért kellett, hogy ellensúlyozza a megnövekedett hőtermelését a nagyobb kompresszió hatásainak, de ugye a víz nem égett el...
Hányinger az a rendszámtartó...
Majd vki olvasson utana a viz-metanol befecskendezesnek is... Melyet a szivocsonkba javasolnak kotni.
Akarok egy ilyet:

http://totalbike.hu/tesztek/2013/09/22/ne_hidd_hogy_keves_lesz/

.-)
Nem vagyok szaki, de nekem most kozvtlen befecskendezeses turbo motor van az automba. Liter teljesitmenye vegett az "erosen tuningolt" kategoriaba esik. A fogyasztasa figyelemremeltoan keves a teljesitmenyhez s a hasznalati modhoz viszonyitva. Ellenben: mivel a szivo szelepeket a benzin nem eri (okosok majd javitjak ezt a reszt), durvan kokszosodik a visszavezetett kartergaz miatt. Ami rintja a teljesitmenyt,s most egy vaskos javitasba futok...

Nem tudom az uj hondak mikent ilyen teljesitmenybajnokok, de ha attenenek a gyartok a kozvetlen befecskendesere, megkevesebb lenne a fogyi, de dragabb az eloallitas. Sztem pedig az euro normak miatt elobb-utobb raallnak ennek a fejlesztesere.
jaja .-)
Nos. Most pont saját magadnak/magatoknak mondtál ellent. A kiindulás ugye az volt, h az alacsony fogyasztás túlmelegíti a motort, és kilyukad a dugattyú. És innen indult, hogy a több benzin (magasabb fogyasztás) hűti, és védi a motort.

Ezzel szemben, pont most írtad, hogy a túlmelegedett motort nem ajánlják leállítani, hanem alapjáraton járassák még. Gondolom abban nincs vita, hogy alapjáraton kevesebb benzint eszik mint nyél gázon.

Tehát, és akkor itt a lényeg: alapjáraton, kevesebb üzemanyaggal üzemeltetve, hűtsük vissza a motort. Akkor ugye nem a több benzin hűt, hanem a kevesebb...

És azt hiszem itt le is zárhatjuk, köszönöm. .-)
Azért TooCool felhasználóneve megadja az alaphangulatát a beszélgetésnek.
Nem azt mondjuk, hogy a hengerbe jutó benzinnek nincs hűtő hatása. Persze hogy van, hiszen egyrészt hidegebb, mint a henger, másrészt még el is párolog. Azt kell látni, hogy a fűtő hatása SOKKAL nagyobb a hűtő hatásánál. Innentől akárhogy számolok, ugyanoda jutok...
Ez azért rossz példa, mert a motorod dugattyújában nem víz van, és nem alulról melegíted a blokkot perzselővel.
Melyiket?...amelyik kiforrt és már nincs jelen a hűtőrendszerben? ...ezt találtam még hirtelen, de olyan vehemenciával véditek az álláspontotokat, hogy hagyom leülni a most adott infokat hátha átolvassátok:

"A szelepekre történő szakaszos üzemű befecskendezésnek több előnye is van, de ez tényleg nagyon hosszú. A lényeg az hogy a benzin párolgása kisebb részt a szívócsőben nagyobb részt a hengerben megy végbe. Párolgás közben a benzin hőt von el, és ettől javul valamelyest a töltés is. Természetesen a porlasztás minősége sem mindegy. Durva porlasztásnál nem ég el rendesen, túl finomnál pedig lejjebb hozza a kopogási határt. Mint ahogy írtam minden mindennel összefügg. Ezért dolgozik néhány autógyártó a közvetlen befecskendezésű benzinmotorokon. Próbálják javítani a hatásfokot, csak a nyavajás nitrogén emisszió köti a kezüket a keverék szegényítésénél. Persze a technológia sem olcsó (kb. a diesellel lenne egy árban).
A vezérmű tengelynél pedig nagyon nagyon leegyszerűsítve nagyobb össz. nyitású tengely nagyobb kompresszióviszonyt(1:X) enged meg. Ami nem jelenti azt hogy a sűrítés(bar) megnő."

.....
Akkor nem a vízpumpa, ami még keringetteti a HŰTŐ vizet...
Csak a lényeget felejtetted ki.
Jééé, pedig itt még fűtik is a folyadékot.

"Miért jó, ha főzés közben fedő van az edényeken?
A fedő alatti gőztérből sok részecske visszajut a folyadékba. Ezért a folyadék felülete a párolgás miatt nem hűl olyan gyorsan, mint fedő nélkül, így kevesebb tüzelőanyag, illetve energia fogy. (Dunakanyar.Net)"
A párolgás: link
Háááát lehet ezt ragozni, de hiába....miért javallják a túlmelegedett motor tovább járatását a leállítás ellen?....mert az olaj és az üa. még hűti valamelyest...
És ez a legjobb próba....hisz pont a motor működését képezed le vele...először cseppentesz utána gyújtasz....tehát először hűt utána fűt...
Mennyi benzint fogyaszt a motorod 100km-en, 5 litert? Ezt a távot, ha 100km/h -val teszed meg, az pont 1 óra. Ez alatt 5000-es fordulatszámmal számolva 300.000 teljes ciklus. Na most az 5 litert oszt el 300.000 felé, ennyi folyadék jut egy fordulatra. Ezt a nem túl nagy számot, még oszd el 4-el, mivel sor 4-es a motor. Na akkor ennyi folyadékot tölts az ujjadra, és fújjad. .-)

A másik, az lenne a legnagyobb gond, ha a befecskendezett üzemanyag, ami szándékosan porlasztva van, és keverve levegővel, lecsapódna a henger falán, vagy a dugattyún. Hideg motoron igen, egy része lecsapódik. Még apám szamarájában be kellett húzni a szívatót, ma ez már automata a legtöbb autóban. Üzem meleg motoron azért nem kell szívató, mert nem csapódik le az üzemanyag. Ha a benzin hűtené a motort, soha nem melegedne üzem melegre, míg be van húzva a szívató, mert lényegében akkor még locsolod bele a cuccot... ami hűti...

Egyébként a levegő többet hűt a motoron ami bemegy a benzinnel, hiszen abból sokkal több. Nagyságrendekkel több áramlik át. Kg-ban is több.

Valahol azt olvastam, hogy akkor optimális a történet, ha a motor belső hőmérséklete 130C körül van, ha a befecsendezett keverék hűt is talán valamennyit a beszívási ütemben, a kompresszió közben már fűt, az égéskor már fűt, a kipufogáskor még ad le hőt. Mivel nem találtam erről dolumentációt, ha 1C hűt is a befecskendezett benzin-levegő keverék nagyjából 30-40C-t fűt.

Ebben a formában nem tudom értelmezni a benzint műt hűtőközeget.
Csak egy kis próba, napon melegített kézre kis benzint cseppenteni... gyufával meggyújtani... hűti vagy fűti?
Hűtené, ha utána nem robbanna be.

A múlt heti vita arról folyt, hogy az alacsony fogyasztás miatt károsodik-e a motor.
kevés benzin. kevés hűtés, kilyukad a dugattyú

Namármost: egységnyi benzin a hengerben a szikra előtt tegyük fel, hogy 1 egység hűtő hatással bír. Jön a szikra, berobban a nafta. Ez mekkora hőt szabadít fel? 50 egységet? (azt hiszem, abban megegyezhetünk, hogy jóval többet, mint amennyit hűt)
Az eredő tehát 49 egység felszabaduló hő.
Dupla fogyasztás: 2 x 49 egység felszabaduló hő.

Arról nem is beszélve, hogy a dupla fogyasztást egyformán beállított motorok közül a dupla fordulatszámon használt fogja produkálni, ahol a súrlódás során felszabaduló hő is jelentősen megnő.

Én egyszerűen nem tudok elképzelni olyan levezetést, ahol az alacsony fogyasztás hőproblémákat okozna...
"hideg benzin"

...és gyorsan párolgó..
Olvastam a heti értekezéseteket a benzin hűtő vagy nem hűtő szerepéről....azért némi belegondolás után ugye a benzin begyullad és az hőt ad le amitől melegszik a motor....,de mi van előtte?....a szívás ütemnél a beporlasztott (mindegy, hogy ezt karbi vagy injektor végzi) benzin rácsapódik a hengerfalra és a dugóra ami ugye forró az előző ütemtől és bizony azt a hideg benzin kissé visszahűti. Csak egy kis próba, napon melegített kézre kis benzint cseppenteni....hűti vagy fűti?