Lapkás(korongos) hézagállításnál általában nem nő, hanem csökken a hézag a használat során. Egy nyitott dob valóban be tudja égetni a szelepeket, de ha nincs őrült módon megnyitva (pl 50es), akkor nem csinál nagy kárt.
Általában motorféknél durrog ill. idegesebb lesz az alapjárat egy nyitott dobbal, mert szegényedik a keverék, ezért szokták hozzá állítani a motort.
Szerintem nem szelephangot hallasz, én a leírtak alapján hajtórúd (kar) csapágyra tippelek.
A szinkrontól egyenletesebb az alapjárat, de a sportdob kérdést nem oldja meg.
Egyébként ezek a motorok nagyon sokat elmennek, sőt van itt olyan kollega, aki 100e km után állított hézagot, ha állított egyáltalán. Gyanús a dolog, vagy nem 40ezer van benne, vagy nem úgy használták, ahogy kell.
Úuuuuuuuu baszkiiiii!
Csak nem motorbaleset?
Őszintén sajnálom és részvétem minden ismerősének!
R.I.P.
Ha nem bunkóság megemlítenem, szeretném minden hozzáértő véleményét kikérni a témával kapcsolatosan...
Előre is köszönöm!
Most vittem ki egy haver szerelőhöz a Fazer-t (2004-es 600-as), mert elérte a 40 ezret és gyertya cserét, szelephézag állítást és szinkront akarok csináltatni.
A problémám a következő...
Vettem olyan 5 ezer km-el ezelött egy Mastek márkájú sport dobot és azóta azzal nyüstölöm. Abszolút semmi fojtás nincs benne. Na most az a helyzet, hogy egyre jobban kezdem hallani a szelepeknek a hangját. (legalábbis szerintem azokét)
Most a szerelő is azt mondta, hogy szólnak és kérdezte, hogy a sportdob előtt hallottam-e hasonló csörgést-zörgést. Természetesen nem nagyon volt akkor még hangja, mostanában kezdett előjönni igazán.
De ez most mitől lehet? Egyszerűen a megtett plusz km-től vagy azért mert túl nyitott a sportdob és az nem tesz jót a szelepeknek. A srác ezzel bombázott...
Azt már tudom, hogy megváltozott az égés a fojtáshiány miatt, ez az alapjáraton is hallatszott... De ha igaz ezt egy szinkronnal korigálni lehet... Akkor maradhat minden ugyan így? vagy csináltassak valami fojtást?
Mondta a szerelő, hogy megnézi, hogy összeégtek-e a szelepek, meg, hogy a magas hőtől fehérek lettek-e a gyertyák...
Még nem lett szétszedve úgyhogy nem tudom a választ. De most kicsit félek, hogy esetleg hosszútávon kinyírja a vasat. A szerelő azt mondja, hogy tegyem vissza a gyári kipufogót, amit nem szívesen tennék, mert úgy semmi hangja nincs a gépnek...
Szerinted lehet valami fojtást mókulni a dob elé ami segít, vagy esetleg a végekbe belerakni 2 decibel killert, azért, hogy megmaradjon a hangja, de a szelepek se égjenek szét... ?
Ja és még valami, amit már többen is kérdeztek. Az, hogy olyan 7500 as fordulatszámnál mikor pont elkezdene meglódulni a motor, ha ott fordulaton tartom akkor eléggé zörgő-kopogó hangja van... Ez a szelepek miatt van? El fog múlni, ha beállítja a szerelő őket? Vagy nyugodjak bele, hogy ez egy típushang...? Bár ennyire nem hallottam régebben...
Sajnálom, ha túl sok kérdéssel nyaggatlak, de írtad, hogy szakértő vagy ezeknél a motoroknál és megnyugtató lenne hallani a te véleményedet is, hogy miként cselekedjek...
Debrecen környékén valaki nem tud ajánlani ügyes műanyagost? Egy ismerősöm ER6F-el találkozott egy vaddisznóval és belekapott az idomba a kis mohó. Elvileg hiányzik is belőle, de nem tudom, hogy megvan-e az a darab a puzzlehoz.
Igazatok volt....most szedtem szét a moci elejét fejidom le stb. tényleg szépen állithato az elsö kerék a telokonzolok fellazitásával. Köszi a segitséget!
Szerintem is az olaj lesz a ludas.
Castrol Power1 10w50 került bele haverok javaslatára, de azt hiszem vissza fogok térni a motulra...
Előtte nem emlékszem, hogy ilyen probléma lett volna vele...
Üdv
Nekem most volt olajcserén és szelepállításon/átnézésen s nekem is úgy rezeg 4-6000-ig de most már "alig" érezhetően.Olaj csere előtt elég rendesen vibrált a moci :D
Fölbakolod a motor elejét,villahidaknál és az első tengelynél föllazítod a csavarokat,az első kereket a lábad közé fogod,aztán a kormányt egyenesbe tekered.Lehet,csak rosszul lett összerakva.
Sziasztok!
Yamaha fz6 (2004es) motoromhoz keresek alsó villahídat. Használt de normális állapotúat. Görbe nem kell abból már van kettő is :/
Vagy melyik bontónál érdeklődjek?
Erdekes ez... Nem lehet, hogy eldoltek vele, s a kormany kicsit elgorbult? Ugy is eltud gorbulni, hogy nagyon-nagyon nehez eszrevenni...
Vidd vissza hozzajuk, s kerdezz ra.
Lehet h csak az egyik villaszar nem stimmel mm pontossaggal.
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy a 2005ös fz6on az első kereket lehet e állítani valahogy?(villaszár tekeréssel,vagy a kormányrúd alatti konzolokkal).Merthogy egyenes menetnél ferdén áll a kormány.Szemmel láthatóan,nem is kicsit.Törve elvileg nem volt,gyárinak tűnik minden.A hátsó kerék állítást ne írjátok :) ahogy nézem már így is csalva van azzal.Yamaha Zakarnál vettem....ott vajon ezt nem vették észre?
Észrevettem,hogy a motor kb.50-60km/h-ás egyenletes sebességnél kicsit rángat,mintha a motorfék fogná.
Próbáltam kisebb fokozatban is 3-4 és ott is csinálja.
Gázadásnál illetve nagyobb sebességnél semmi gond csak ugye lakott területen zavaró.
Lapkás(korongos) hézagállításnál általában nem nő, hanem csökken a hézag a használat során. Egy nyitott dob valóban be tudja égetni a szelepeket, de ha nincs őrült módon megnyitva (pl 50es), akkor nem csinál nagy kárt.
Általában motorféknél durrog ill. idegesebb lesz az alapjárat egy nyitott dobbal, mert szegényedik a keverék, ezért szokták hozzá állítani a motort.
Szerintem nem szelephangot hallasz, én a leírtak alapján hajtórúd (kar) csapágyra tippelek.
A szinkrontól egyenletesebb az alapjárat, de a sportdob kérdést nem oldja meg.
Egyébként ezek a motorok nagyon sokat elmennek, sőt van itt olyan kollega, aki 100e km után állított hézagot, ha állított egyáltalán. Gyanús a dolog, vagy nem 40ezer van benne, vagy nem úgy használták, ahogy kell.