Vegyük egy kis villanytant:
Izzó, 21W-os, 14V feszkó mellett 1,5A áramot vesz fel. Ez oldalanként ~3A. Ennyi terhelés kéne a villogtató egységnek a jó számhoz.
Ehhez sacc per kb 9,3 ohm ellenállás kéne, ami az előtét plusz a LED ellenállása.
Kérdés még, mekkora áramfelvételt engedélyeznek a LED-nek?
Épp, hogy túl nagyok. 27.2 ohm egynek az ellenállása. Ha kettőt sorba kötök (két ellenállás egyműs után kötve, hogy sárga-sárga, fekete-fekete ), akkor 13.8 ohm, ez valójában párhuzamos kapocslás. Valami dereng fizikából, hogy ez így helyes.
Haver, aki ezeket vágja, annyit mondott, hogy túl nagy az ellenállás és nincs elég terhelés, ezért nem látok semmi különbséget. Szerinte 6-8 ohm ellenállás elég lenne.
Visszaviszem, kíváncsi vagyok Ők mit mondnak.
Próbálgattam, hogy egyik oldalra bekötöm mind a 4 db-ot, 2 előre 2 hátra. A másik oldalon meg csak a ledes index van. És így is megegyezik a két oldal villogási sebessége.
Igen ez van. De semmit se javult.
Csináltam 2 képet a jobb elsőről. Előtte utána képek.
Volt 2 fekete kábel összedugva ezeket széthúztam és bedugtam közé az ellenállás fekete kábelét. Majd ugyanezt a nem feketével. Ezt csináltam mind a 4 indexnél.
Lehetséges, hogy kicsi az ellenállás? Az a furcsa, hogy semmit se lassított rajta.
Most akkor neked darabonként 4 olyan relét adtak, aminek 4 kábele van ? Két sárga és két fekete ?
Mert ha igen, akkor egyértelműnek kellene lennie...
Ha meg csak két darab egyszínű vezeték jön ki az ellenállás két végén, akkor meg minden index elé az egyik vezetékbe kell beilleszteni őket. Mondjuk a fekete kábelt széthúzod és a két csati közé beilleszted az ellenállást....
Hát, csak egy kép jött át...és bevallom számomra érthetetlen a leírásod
Viszont az a lényeg, hogy sorba kösd az ellenállást egyenként az indexekkel. Tehát 4 ellenállás a 4 indexhez...sztem...elvileg mindegy melyik oldalára kötöd...de megpróbálhatod mindkettőt, hátha valamelyik jobb.
De ha valamelyik oldalt bekapcsolod, akkor az első és hátsó index is legyen rákötve ! Különben olyan lesz, mintha az egyik izzó ki lenne égve és ugyanott vagy... Viszont egyszerűbb lett volna venni egy darab 4 olyan relét, ami odavaló. Sztem egy ötösbe megállt volna...
Sikerült is. Már újabb problémával szembesültem.
A ledes index túl gyorsan villog ezért 4 ellenállást kell bekötni. Hogy ne otthoni gányolás legyen (meg mert sokat nem értek az elektromos cuccokhoz) megvettem ezeket az ellenállásokat arany áron a yamahától. Bekötöttem mind a 4et és ugyanúgy rohadt gyorsan villog. (1 perc alatt kb 180-190et).
Nos íme a felállás:
1. kép: eredeti bekötés + felül van egy ellenállás mutatóban, hogy hogyan is néz ki.
Van egy zöld és egy barna kábel egymás mellett, ezek jönnek a relétől. Rendre jobb és baloldali. Fekete az közös. (a széles cucc a zöld és barna mellett)
A ledes indexekből pedig jön 1-1 fekete és 1-1 sárga kábel (egy része szürke a vége sárga).
Ellenállás pedig mindkét oldalán 1 sárga és 1 fekete kábel.
2. kép: ahogy én betettem az ellenállásokat.
Külön oldalanként széthúztam a feketéket és bedugtam közé az ellenállások feketéit, ugyanígy sárga zöld,barna esetén.
Vettem 3e-ért egy elég jó állapotú csövet, a fazerhez. Csapágy típus már megvan, úgyhogy holnap azt is veszek kettőt a csapágyboltban. Már csak két porvédő kell és egy fél vese, hogy kapjak időpontot a world-be...én már csak bennük bízok :)
Ha szar állapotban van a saját csövem, mehet bele az új, ha nincs, akkor meg csak tűgörgő csere. De eddig ők mindig mindent rendbe tudtak hozni...kivéve az FZ6-omat :) De azt már senki se... örök emlék marad
Hát...ez nem jahama specifikus !
De ahonnan ránézel, tehát kívülről benyomod a közepét, nem teljesen, csak amíg a fején átpattan és szépen ki is tudod venni a patentot. Nekem is idő kellett :D Sőt, nem is saját kút főből van a megoldás :)
Most álltam neki a faridom leszedésének és már majdnem minden csavar kint van, kivéve az alul lévő műanyagok. ezek pattintósak. Ezeket hogy az istenbe lehet kiszedni? Feszegetem midenféleképpen, de nem jönnek ki. Ezeket egyszer lehet kiszedné és cserélni kell? Felülről próbáltam nyomni de úgy se jön össze. Miez? Biztonsági gyerekzár?
A porvédő alatt nincsenek hézagolók. A porvédőben van egy gumigyűrű, hogy ne jöjjön ki a zsír.
De mivel úgyis szét kell szedni a művelethez, akkor már szerzek két tűgörgős csapágyat...mondjuk pontos méret nem lenne hülyeség, mert akkor vennék nem gyárit, mert a két darab 12 ezer. Sztem van olcsóbban... Tengelyt meg nézek bontottat, ha van jó állapotú, meglátjuk...3.000-ért ricsihez benézek....persze csak ha tényleg hibátlan.
de ha lenne csapágy méret, az jó lenne. de a neten nem találok csak cikkszámot...
Ha jól értem oldal irányban mozog, és csak balra.
Szerintem: a 4-es számú porvédő alatt vannak hézagoló korongok, ez kopott el valahogy. Ha ez van akkor sem csövet sem a lengővillában levő csapágyat sem kell cserélni, ugyanis az ezer éves fzr-eken sem kopik ki annyira hogy kuka legyen. Ha mégis, akkor fordítunk rajta, hogy máshova essen a terhelés.
Én a helyedben megnézném a porvédőt hogy mekkora hézagoló fér bele, meg a tengely átmérőjét, és vennék tűgörgős axiál csapágy futófelületet amivel kihézagolnám.
A GPS készülékek/programok nagy része el tudja menteni a megtett út koordinátáit általában egy GPX vagy XML, esetleg CSV fájlba.
Ezt a fájlt a gpsvisualizer-re feltöltve lehet készíteni diagramokat, térképre rajzoltatni a megtett útvonalat stb. Tehát az első lépés, hogy a GPS-edből kinyerd azt a bizonyos útvonal fájlt.
De te is hasonló értékeket mondasz mint haverom. 8 Ohm ellenállás elég lenne, de ez 27ohmos