Szia!
Karbitól nem kell tartani. Amit tudnod kell hogy az exup szelep ha nincs lezsírozva akkor zöröghet. Ez nem hiba 15 perc alatt orvosolható egy kis hőálló zsírral. A lábtartón érezhető kb 5-6000 fordulaton enyhe rezgés. A láncra figyelj kicsit nagyobb a játéka mint más motorokon kb 4-5cm. Ha rossz állapotban van akkor min 40 rúgó a csere. A gumik szintúgy. Ha menetközben elengeded a kormányt akkor tökéletesen egyenesen kell futni nem rázhat. A kormány csapágyat közép standeren jól nézd meg ez az egyetlen gyenge pontja. Cseréje kúpgörgősre kb egy 20. Kb ennyi azért a gazdit is nézd meg. Nekem gyanúsan kevés a km. Inkább ne kapkodd el van a piacon bőven. Na meg nem biztos hogy az olcsó lesz majd az olcsóbb.
Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást.
Akkor a 2 év alatt nálad semmi probléma nem jelentkezett. Én még a karburátor miatt tartok tőle. Megmondom őszintén nekem a GSX-R-el semmi bajom nem volt csak a karbival szopok állandóan.
Ülni ültem már rajta 600 on is meg 1000-en is. Menni még nem mentem vele. Köszönöm szépen a lehetőséget, de úgy néz ki vasárnap reggel el megyek érte és ha tetszetős akkor meg is vásárolom. Sajnos futóval kell mennem érte mert ki van vonva a forgalomból. De hétfőre le beszéltem mindent, eredet vizsga átírást mindent :) Fogyasztásra kíváncsi leszek, habár tudom hogy ez kéz függő. Nekem a Suzuki 5 től 9 ig evett. De a magasabb fogyasztásnál mindig volt valami karbi hiba is ami befolyásolta.
Remélem tényleg szép és megkímélt a motor. És sok probléma mentes kilométert tehetek bele.
Nekem nagy Fazerem van 2004. Valóban R1 blokk kicsit butítva, olajat minimálisan csipegetheti (ezt főleg pályázós haveroktól tudom) az én motorom nem eszi amióta nálam van most volt a 2. olajcseréje. 6000km én lecserélem szűrőkkel együtt. A váltója csúcs szuper nem dobál ki kérlek szépen egyetlen fokozatot sem. A fogyasztása az ultra brutál 5 literrel elvagyok vele mondjuk én papásan megyek pirosba soha nem volt még a forudlatszám mérő de 8000 sem nagyon talán 1-2X. Futóműve nagyon klassz picit a forgattyús hatás miatt a kanyarban (szűk kanyargós szerpentínen) azért el lehet fáradni az ide oda dobálásban. Túrán kényelmes nagyon jó a kormány és üléspozíciója. Ha 2 mentek akkor is elég az ereje nem nagyon kell a váltóval gépészkedni. Van itthon egy CBR 600 is a hondások elélveznek a váltótól stb. én nem nagyon veszek különbséget közte sőt a hondával simán elbaszom és melléváltok a Yamahánál ilyen soha nem volt még. Ha valami konkrét kérdésed van gyere nyugodtan el és megbeszéljük jöhetsz üléspróbát is venni a gépről. Vagy csak meghallgathatod hogy milyen hagja stb....
Megmondom őszintén itt nem tekertem annyira vissza és nem kerestem meg hogy volt-e már ez téma.
Általánosítani én sem akarok, tapasztalatok amik érdekelnek inkább.
Más fórumokat már olvastam sőt az összes fellelhető totalbike népítéletet És egyéb ilyen okosságokat
Csak ugye az a legjobb referencia aki ép használja és van gyakorlati tapasztalata.
Egyébként ez a motor amit ki néztem : http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_fzs_1000_fazer-6697064
AZ lehet egy jellemző, de minden típusból akad olyan, ami így viselkedik és olyan is, aminek semmi baja. Itt a fórumon több FZ6-ba kellett már belenyúlni, vez.műlánc csere miatt, minimál km-el de van olyan, akinek majd 100 ezer km-nél még szét se lett szedve a blokkja. Szerintem ez is használat függő, az általánosításokat pedig nem szeressem.
Amúgy ha ennyire szeretnél választ kapni a kérdéseidre, akkor vedd a fáradtságot és olvass vissza kicsit, volt már téma nem is egyszer az elmúlt egy évben a nagy fazer. De létezik más fórum is, sőt olvashatsz népítéletet
Igazából én olyan emberek beszámolójára várnék akiknek van és van gyakorlati tapasztalata.
Mert ugye az nem titok hogy az R1 es blokkal van baj főleg a hengerfejjel, azt ott a váltó 2. fokozata is amit ki szoktak rajta nyírni.
Olajat is szokta eszegetni. És ebbe a típusba az R1 blokkja van áthangolva. Kicsit tartok tőle. Pl nem tudom mennyi az olajfogyás.
Mert nekem egy 94-es Suzuki GSX-R750 van most és annál olajcserétől olajcseréig szinte észrevehetetlen a fogyás.
Valóban, a friss olaj egy kicsit mindig jobbnak érződik, mint a lecserélés előtti, de éppen a Repsollal van összehasonlítási alapom (moto racing 10w-40), és ennél az Agip olajnál most jobban érzem, mint a Repsolnál. Idővel, illetve km-rel kiderül, hosszútávon beválik-e.
Srácok Yamaha vásárlásra adnám a fejem.
Szerintetek el ment az eszem vagy sem ? :)
Yamaha FZS 1000 FAZER 20001/12
Véleményeket várnék, gyakorlati tapasztalatokat.
Reálitást , mire számíthatók. Mert rosszul nem akarok járni!
R1 hengerfej és váltó problémái ennél a típusnál is elő jöttek?
Olajat ez is eszi, ha igen mennyire? Mindenről szívesen tájékozódnék.
Előre is köszi!
Elég jó ára van a motor motorolajok között. Nálam a friss Repsol olajjal is ezek voltak a tünetek, mint neked.
Levegőszűrőt nem találtál esetleg hasonló jó árban?
Van most castrol akció! Tisztítóra is. Én ezen a hétvégén nyaltam le a láncot, mert sikerült poros földes úton is menni, meg egyébként is már ideje volt.
Karbitól nem kell tartani. Amit tudnod kell hogy az exup szelep ha nincs lezsírozva akkor zöröghet. Ez nem hiba 15 perc alatt orvosolható egy kis hőálló zsírral. A lábtartón érezhető kb 5-6000 fordulaton enyhe rezgés. A láncra figyelj kicsit nagyobb a játéka mint más motorokon kb 4-5cm. Ha rossz állapotban van akkor min 40 rúgó a csere. A gumik szintúgy. Ha menetközben elengeded a kormányt akkor tökéletesen egyenesen kell futni nem rázhat. A kormány csapágyat közép standeren jól nézd meg ez az egyetlen gyenge pontja. Cseréje kúpgörgősre kb egy 20. Kb ennyi azért a gazdit is nézd meg. Nekem gyanúsan kevés a km. Inkább ne kapkodd el van a piacon bőven. Na meg nem biztos hogy az olcsó lesz majd az olcsóbb.