Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Há mittomén.Voltak ilyen szlalomos-lassúzás meg lehetett pályázni ingyé.
Vinni kellett volna olvasnivalót, csak két órácskát kellett várakoznom a műszakin...
Tudtommal csak más rendezvények voltak, amin részt vettek a rendőrök is. Ezt viszont az NKH és az Országos Balesetmegelőzési Bizottság rendezvénye volt.
De persze lehet, hogy tévedek.
Tavaly is volt ilyen csak más négen.
Milyen jó, hogy ez volt az első ilyen rendezvény, de úgy tálalták, mintha rendszeres lenne.
Huhh, nem lehetett semmi. Gondolom utána félreálltál nadrágot üríteni
Tipikus autósok, kárörvendenek. Gondolom, ha eltaknyolsz, vagy felkenődsz véletlen a buszra még jól le is dudáltak volna, nem hogy segítsenek...
Kínkeserves kínlódás és naptárátszervezés után végre holnap el tudom intézni a műszakit. Két hete motorral járok, de a 150 köbcenti élvezeti értéke hamar elröppen...

Bár az adrenalin néha így is megvan, ma egy olajfolton piros lámpánál való megálláskor elkezdett kicsúszni az első kerék balra, a kormány befordult jobbra, a gázkar rátámaszkodott a jobb térdemre, és mivel lenyomta a lábszáramat a taposóra, azt nem tudtam kitenni a robogó mellé, hogy ne boruljak fel, mint egy szarral teli zsák. Mindezt tetézte az a kellemes körülmény, hogy a gázkar egyúttal csavarodott is, így egy lendületes mozdulattal megindultam az előttem szűk 2 méterrel álló busz farának irányába. Hála az égnek, a motor állva maradt, megúsztam a dolgot némi szívdobogásérzéssel meg néhány, a négykerekűekből rám szegeződő, kárörvendő tekintettel...
Jahogy. A nyomatékkulcs nem fér rá.
Ma cseréltem olajat, friss az élmény.

Sima csillagkulccsal húzom meg, szerencsére szépen megszorul, nem nyúlik semmit a menet.
Szerintem ami fontos, hogy csak hideg motornál szabad meghúzni a csavart. A másik trükk, hogy nem a kulcs végét fogod, hanem a csavarhoz közelebb, így nem tudod olyan könnyen beletépni a menetet. Amúgy azért elég izmosan meg lehet húzni az olajleeresztőt, igen nagy kulcs kell, hogy belehaljon a menet.
Pár sorra lejjebb szakszerűen leírta RakiTomi, hogy milyet érdemes venni.
"Egyébként az olajleeresztőre nem fér rá a kulcs. "

Akkor azt mivel húzod meg? Kislábujjal?
Hello! 8 hozzászólással előtted találsz erről véleményt!
Akkor nem értem... Mit értesz "tankrögzítő" csavaron? Az olajleeresztőt?
Na most már az én gépem is tökéletesen megy
Most már csak jó idő kell.. és rendszám :D

Leo vince dobok is jól szuperálnak:
http://youtu.be/Mk6uw-27CkU

Nem tudom ti, hogy vagytok vele de én imádom ahogy visszadurrog
http://www.youtube.com/watch?v...
hi

már régóta tervezem, hogy veszek egyet.
A Fazerom szervizeléséhez szerinted milyen a megfelelő kulcs, mármint arra gondolok, hogy meghúzási nyomatékot mettől meddig kellene tudnia ?
Érdemes venni egy nyomatékkulcsot, szó szerint életet menthet!
Most már van olyan kép is fent. Tegnap óta betonkemény a gumi csavarral együtt
Az olajleeresztő csavart.
De, arra van a kisebbik kulcs.
A hatlapfejű M5ös csavart a kormány nyakánál? Azt én cserélhető bitfejes csavarhúzóval szoktam meghúzni.
Amúgy volt alkalmam lemérni, hogy kézi csavarhúzóval, hatlapfejű bitfejjel, egy kézzel max. 8 Nm-t tudsz kifejteni, de akkor már nagyon erőlködsz.
Ezt jó tudni, ha mondjuk valamit 4-5 Nm-rel kéne meghúzni.
Akkor nem is húzod meg 43Nm-rel azt a csavart?

Köszi a tippeket. Körbenézek
Én pont az ellenkezőjétől tartok. Lehet, hogy fúrhatom felfelé a tankrögzítőnek a menetét
Én azt mondom, ha hosszú távon gondolkodsz, mindenképpen megéri venni egy nyomatékkulcsot.
Átlagos bütykölőnek egy bőven elég. Szerintem olyat érdemes venni, ami kb 10-től 100Nm-ig jó, a fölött úgy sem tudod megszakítani a menetet. Persze 100Nm fölötti sem ártana (pl hátsó kerékanya), de úgy már kettőt kell tartani.

Nekem van egy olyan, ami elvileg 10-210 Nm-t tud, de az kb. 50Nm alatt halál megbízhatatlan... A másik kulcsom 20-90 Nm, és az alacsony nyomatéknál sokkal jobban működik.
Ezért mondom azt, hogy ha mindenképpen egyet akarsz, akkor inkább kis nyomatékhoz valót vegyél, ne olyat, amiről azt mondják, hogy 1-1000 Nm. Szerintem.
Egyébként az olajleeresztőre nem fér rá a kulcs.
Ha nem akarsz balesetet azért, mert valamit nem húztál meg eléggé pl. akkor betartod az előírást