Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tudom, hogy már írtam, de nagyon lekerült és senki sem válaszolt, szóval megint megkérdezném, hogy valaki tudja-e lehet-e valamit kezdeni azzal, ha hiányzik az a fekete hátsó borítása a műszerfalnak, meg lehet-e csinálni, vagy az egyetlen módja, hogy egész műszerfalat veszek? Esetleg műanyagból reprodukálni aztán odaragasztani lehet-e, van-e értelme?
Na szóval a csapágyak éreteit az általam a gyárilag belerakott csapágyakon tudtam lemérni, mert azok voltak kéznél!

a Felső kormánynyak csapágy:
Gyártó: Koyo
Típusszám: SAC 2547-2
Más gyártói megfelelője: 32005
Méretei [mm]: Külső átmérő (D) X Belső átmérő (d) X Magasság (h)
47 X 25 X 15

Alsó kormánynyak csapágy:
Gyártó: Koyo
Típusszám: SAC 3055-1
Más gyártói megfelelője: 32006
Méretei [mm]: 55 X 30 X 17

Remélem tudtam segíteni ! Ha bármi kérdés volna még, állok rendelkezésre !
Köszönöm szépen előre is!
Okés! Hazamegyek azt akkor felírkálom a méreteket, számát és közzéteszem
Sajnos nekem is meg fogja adni magát úgy néz ki. Jöhet a méret és a száma.
Max első körben amit elkövethetsz és esetleg érdemes is elkövetni az az, hogy -persze ha te szeretnéd cserélni-, szétkapod az elejét...csapágyakat benyában, vagy féktisztító spray-el kimosod majd valami fasza vízálló, akár Lítium vagy Grafitos-bázisú zsírral jól megtömködöd a csapágyakat és a kormánynyakban lévő csapágy csészéit, majd összerakod és bikamód lehúzod! Esetleg a szétszedés előtt csináltathatsz egy ilyencélszerszámot is, ezzel jóval könnyebb dolgod lesz lehúzni a csavart ! Előtte azért biztonság kedvéért nem árt a csavar alá menetrögzítő !
Előbb megvizslatom, hogy csere érett-e, vagy annyira megkímélten vettem, hogy még nincs baja :P
Hali! Ha érdekel, akkor miuátn hazaértem melóból akkor megmondom neked a sorozatszámát, méretekkel együtt, az alapján majd már meg fogod tudni rendelni! Nekem a 2 db koyo csapágy az SKF üzletben 6 000 ft ban max megállt volna valami 5 500 körüli árat mondtak...csak nem mertem elhozni, nehogy méretbeni gondok legyen, de miután megjött a szett hozzá és megnéztem a sorozatszámát, nyugodtan megvehettem volna a csapágyboltban ! SKF-ből ugyan úgy 12 K körül van sajnos
Szétszeded, beviszed, megmérik, adnak. Szerintem.
Pontosan hol vannak ezek a faházak?
40 munkadíjjal együtt volt, igaz?
Azért ennek a szétkapása van vagy 2-2,5 óra, ami 7650-es óradíjjal...
kb ki is jön, ha azt nem nézzük, hogy mindenhol 12 körül van egy komplett kúpgörgős szett. SKF-ben meg állítólag feléért össze lehet vadászni.
Habár jó lenne, hogyha megírná valaki, aki tudja, hogy pontosan mit kell az SKF-ben keresni :)
hi
Yamahánál cseréltettem a kormánycsapágyam. 20 helyett 40 volt és golyós csapágyat raktak bele, egy másik rendeszűt ami már nem rohad be valami gyűrű miatt...pontosan nemtom.
Azóta eltelt kb 20e km és jó...
Ennek ellenére ha most cseréltetném ki nem hagynák ott 40-et hanem SKF-be vennék görgőset és jóval olcsóbban megúsznám.
Sziasztok! Egy olyan dologban szeretnék segítséget kérni, hogy ha nincs meg a műszerfal hátulja egy 2006-os FZ6-osnak azzal lehet valamit kezdeni, vagy csak az egész műszerfalat lehet cserélni? Több bontót is fölhívtam külön sehol nem mondták, hogy lehetne kapni azt a kis részt, illetve egy helyen azt is mondták, hogy csak egyben lehet kapni és szétszedni sem lehet a műszerfalat.
Viszont lenne egy túraötlet:
Románia Transzfogaras

Első nap odaút, ami kb. 600 kM. Onnan másnap sóbánya (kb oda-vissza 120 kM), másnap transzfogarasi túra (oda-vissza 500 kM) és lesz még valami, de mivel nem én terveztem ezt már el is felejtettem...
A szállás nagyon szép és kulturált faházakban, 8 személyes, a teljes faház ára naponta 50,- €, a félpanzió: bőséges reggeli és 3 fogásos vacsora 12,- €. A benzint a link alapján mindenki ki tudja számolni...
Mi már megtöltöttünk egy faházat, amennyien jönnétek, annyi felé oszlik az 50,- €/faház/8 fő/éjszaka.
Nem akartam feltenni a motorostura.hu-ra mert nem tudom milyen lenne a felhozatal...inkább veletek társulnánk...

Túra időpontja: augusztus 16-20.

Mi már voltunk a faházakban és ott is kajáltunk. Nagyon jó hely, barátságosak és jól is főznek, a vacsi is nagyon bőséges de a félpanziót nem kötelező igénybe venni.
Érdeklődnék, hogy kit érdekelne ?
A kormánycsapágy a Fazernél köztudottan gyenge...a TDM-nél is... A csere munkadíjjal bőven 20-ezer alatt megáll még a World-ben is. És ott már nem is a gyárit teszik bele, mert az szar... Egy másik fajta csapágyat tesznek bele, ami örök életű :) Az nem is golyós hanem hengeres csapágyas asszem...
Igen, nézegettem, hogy nem kis feladat lesz ha szét kell kapni ! Egyébként pontosan nem tudom, hogy mi rozsdásodhat vagy honnan "szökik" az a rozsdafolt, de tény hogy jelen van. Hozzá kell tegyem, hogy a moccom nagy valószínűséggel Olaszból való, így a sós pára lehet hogy megtette a magáét
Köszi szépen.
hátsó lengővillát már szedtem ki, ill telot. , nem kis munka...
a tűgörgőknél mindenhol van porvédő, szóval oda nem szabadna víznek bejutni...
No tegnap délután, ill estébe nyúlóan sikerült felszereljem a gyári irányjelzőket, amiket Zack kolegától vételeztem:-). Nekem valahogy igencsak tetszik...az előzőhöz képest meg Prémiumnak mondanám . Kicsit megszenvedtem a két hátsó irányjelzővel...nem is gondoltam volna, hogy fullra le kell bontsam a mocc seggét, hogy feltegyem. Ráadásul a renszámtábla tartója sem gyári...így a hátsó indexek gumi szárait le kellett szedjem, hogy fel tudjam szerelni ! Kicsit furcsán fest, hogy a rendszám két szélével egyvonalban vannak és nem lógnak túl rajta...de legalább egy perecnél nem sérülnek ...de nem akarom kipróbálni !

Viszont volna egy kérdésem is...valamelyikőtök szedte már szét a hátsó lengővillát? Csak mert ahogy elnéztem már a lengővilla csatlakozási pontjánál a csapágyazásra? ráférne a zsirzás...ugyanis mosásnál minden egyes alkalommal rozsdás víz folyik onnan ki...no meg van hogy ráülve hallom, hogy nyikorog a drága. Mennyire macerás szétkapni ezt a részt?
Nem tartom kizártnak,akkoriban sokan dolgoztak ott.
Ha gondolod írj,megadom a szerelő elérhetőségét.
gondaimo@gmail.hu
A lehető legjobb útfelületen menet közben, különböző sebességeknél elengedve a kormányt a jó csapágyazásnál meg sem szabad nyikkannia! Ha beszitál, akkor sem biztos, hogy rögtön csapágyat kell cserélni. Rá kell szánni az időt, ha van némi fogékonyság a szereléshez illetve szerszámozás is, akkor a motor elejét lebontva, a kormányt szétszedve, kitakarítod a csapágyakat féktisztítóval és kompresszorral kifújatod, majd fasza vízálló zsírral újrakened, jól megtömködöd felül, alul a csapágyakat, összerakod és lehúzod jó keményen (50 Nm)a csavarját, akkor utána jónak kell lennie! Persze szétszedett és kitakarított állapotban meg kell vizsgálni a csapágyak csészéit, amik a kormánynyaknál a vázban vannak elhelyezve felül, alul, hogy ütődés vagy bármilyen más sérülés nem látszik-e rajtuk! Esetleg a golyók deformáltságát is meg lehet vizsgálni! Ha bárminemű, a normálistól eltérő sérülést látsz bármelyik részén a csapágynak akkor szükséges a csere!
Nem gyenge az a kormánycsapágy, ha nem egykerekezni akarsz a motorral. A baj az, hogy valami miatt, talán az alsó porvédő az oka, vagy a hideg-melegtől a vázban lévő kondenzvíz miatt az alsó csapágy elrozsdál. Én úgy vettem észre, hogy középállványon volt a motor, lenyomtam a hátulját, ide-oda mozgattam a kormányt és a doboztartón éreztem közben a morgást, kis darálást. Vezethetőségben nem vettem észre semmit. Bár gyárilag sem tömik meg túlságosan zsírral. Ha nincs sérülve, elég szerintem rendszeresen kenegetni. Felesleges a csere.

Kúpgörgőset csak szettben érdemes venni, mert a csomagban benne van a spéci alsó szimering is, amit szerintem külön nehéz lehet szerezni. Összeszereléskor érdemes SKF vízálló, hajózásnál használatos zsírral bekenni. Biztos, ami biztos.
A kis fazerre is ennyiért láttam, itthon is és a Louisban is. ha nem nagyon volt esőben a gép, akkor 2006 óta elkorrodálhatott a csapágy?
kíváncsi lennék, hogy milyen állapotban van.
Ha elengeditek a kormányt, akkor megy tovább egyenesen a motor, ha rendben van, vagy akkor is elfordulhat, ha rendben van.
Rosszul fejeztem ki magamat ...fater is meg én is eléggé gyengének találjuk azt a golyóskosarat . Pár hétre rá a kis 125-ös gépemnek is után kellett húzni a kormányt rögzítő csavaron, mert már kotyant...mondom szétszedem akkor azt újrazsírozom az úgy a legbiztosabb. Nem kis meglepetés ért, mikor szétszedvén gyárilag 2 db, jó erős kúpgörgős csapágy köszönt vissza rám egy 120 kg-os motor elejében ! Ahhoz képest a Fazer 200 kiló feletti tömegéhez azt a fajta golyóskosarat rakni számomra kicsit érthetetlen. Jó persze olcsóbb megoldás Én legalábbis így látom. Igaz az én gépemnél azért jött elő a csapágy problem, mert az előző tulaj? szakszerűtlenül piszkálta...nem lett lehúzva rendesen a csavarja, meg ugye a menetrögzítő is kimaradt.
nincs az alulméretezve, csak a tömítés nincs megoldva rendesen