Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Remélem nem arról van szó, mint Cseszneknél, az alábbi cikkben:
Megint Csesznek, ismét olaj az úton
Nyár elején jártam a Pilisben én is, de teljesen olajmentes volt.
Persze, az az ajánlott hogy legyen kéznél -főleg télire- egy jó motor akksikhoz is használható okos töltő:-)! A Lidliseket nem ismerem, lehet hogy jó, de én személy szerint óckodom tőlük . Persze embere válogatja. Bátyám vette gy CTEK MXS3600-ost azzal olyan 5-6 évre kihozható az akku életperiódusa ! Ezt kirpóbáltam, használom így merem ajánlani, DE ettől a Lidli-s is lehet jó!
Vagy az ember vesz az aldi/lidl fronton egy 3-4e forintos motortöltőt ami mellesleg autót is tölt.
Hali WarPig!
Moccos akkumulátort egy esetben szabad autóakksi töltővel tölteni...ha az akkumlátor pozitívja és a töltő pozitívja közé teszel egy áramkorlátozó "műterhelést" pl egy 50W-os izzót..így az akkudba nem a 6-7 A fog belrottyanni ezáltal csökkentve annak élettartamát, hanem annak jóval kisebb része, így tovább tart a töltés ugyan, de biztos, hogy nem "forr" szét az akkud! Sőt a lámpa fényével nyomon követheted a töltést is. Amíg nagyobb áram folyik át erősebben izzik az izzószál...majd egészen elhalványul ahogy növekszik az akkudban a töltöttségi szint és egyre kevesebb áramot vesz fel:-)! Amíg nem vettünk egy jó akksi töltőt (CTEK) addig mi is eképpen töltögettük az akkujainkat. Egyébként általában elfogadott az az, hogy az ilyen akkumulátoroknál (igaz ez az autó aksikra is), hogy az akksira írt Ah (amperóra)-ban megadott kapacitásának 1 tizedével érdemes tölteni a megfelelő cellafeszültség betartása mellett! Ez egy átlagos, 12Ah-s motorakkumulátornál azt jelenti, hogy 1,2A-rel érdemes tölteni a leghosszabb élettartam eléréséhez. Mivel ezek ólomakkuk, így a terheletlen cellánkénti feszültségük 2,5 V és ebből 6 db ilyen cella van, így jön ki a névleges 12V-os fesz. ami valójában 14,4V! Azok a töltők amik ezen feszültség fölé mennek igen hamar megnyúvasztják az akkut, ugyanis a magasabb feszültség hatására elektrolízis megy végbe és elkezd "pezsegni" az akksi. Magyarán a túlfesz hatására elkezdi alkotóelemeire bontani az akkuban levő elektrolit folyadékot. Egy jó állapotú akksi kapcsain mérhető feszültség olyan 13,5 és 13,9 V között mozog. Ha már 12V környékére csökken az akkumulátoron mérhető feszültség -terhelés nélkül - a töltést követően...akkor jó eséllyel hamar kukában fog landolni. Remélem nem voltam túl szájbarágós, vagy ilyesmi ! Üdv
Ákos
Te beszélsz hülyeséget, nem azt mondtam hogy csak oldalról,hanem hogy legtöbbször.A kivétel pedig erősíti aszebályt
Ámen, ne is kelljen soha tesztelni
hülyeséget beszélsz,
pl. engem hátulról ütöttek el,,,
amugy meg vigyázhatsz te akárhogy ha elbasznak...
Már sok-sok év tapasztalata,a veszély leginkább oldalról érkezhet,és az óvatosságba bele tartozik ennek a jobban odafigyelése.Bár az utóbbi hónapokban,nem sok hasznát veszem
jah és mi van akkor ha nem te hibázol....nah?
akkor majd szedegetheted fel a bőröd az aszfaltról...
hali
ez valóban jó 5let, hogy az állítócsavar bevágását lefelé állítom..
múltkorában nyomtam be neki egy kis WD40-et... egyből nem éreztem a változást, kellet neki idő, hogy a húzogatásoktól végig érjen a kenőanyag... végül is jobb lett tőle :)
Az a baj az S-es bowdennel, hogy a kar után azonnal meg van törve, ott szorul. Ha nekem tönkremegy, lehet rápróbálom az N-es verziót, az nem törik, szép ívesen van elvezetve a kormány mögött.
Hosszabbíthatod a kuplungbowden élettartamát, ha az állítócsavart úgy tekered, hogy a rovátka lefelé nézzen. Ha fent van, belevezeti a vizet a bowden belsejébe.
Útinfo:
Voltam ma szentendre-Pilisszentlászló- Esztergom-Pilisszentkereszt- Pilisvörösvár kanyaron. A pilisszentléleki elágazás és a dobogókői elágazás között javítják az utat (már ráfért), jelzőlámpa enged váltakozva.
Az Esztergom- Dobogókő elágazás és Pilisszentkereszt között ÓVATOSAN, aki mostanság arra megy! Olajfoltok vannak az úton, amire útkarbantartó munkások sóderszerű valamit szórnak, ami épp csak egy picivel csúszik kevésbé, mint az olaj (kipróbálva...). Nem tudom, hogy valaki jó szándékú öntött ki sok adag olajat, vagy valamelyik munkagépből folyt, de ígyse meg úgyse van jó helyen.
Én meg már láttam karón,varjút.Az számít valamit?
Nézzük csak:Én nem tudok motorozni,tehát óvatosan megyek.Viszont leszarom a ruhát ha úgy van kedvem A Page lapon fordul,minden lehetőséget kihasznál,és feszegeti a pofonos ládát,szerencsére még csak a maflások szöktek ki belőle.Neked meg hiába van ruhád soha nem fogod kihasználni,legalábbis a motorosat
Igen, de csak akkor ha be tudod állítani, hogy az akksi teljesítményének legfeljebb 10%-val töltsön tehát 1A-rel.....
Motorakkumlátort lehet sima autóstöltővel is tölteni?
Én mindig ámulattal húzogatom mások bóvdeneit. Akiét csak fogtam, azok közül enyém volt a legkeményebb.
Szia!

senser87KukaCgmail.com

Mennyibe fáj a gyári bovden? Meg olvastam, hogy a Fazer-é alapból kemény, tehát egy R6-tal és egy SV-vel hasonlítva, lehet, hogy keményebb alapból és nincs is kikopva, csak gyenge a markom :P
Ehhez még hozzá tartozik, hogy a csizmám hátsó része a varrásnál félig levan szakadva, amiről nem is tudtam csak mikor újra motorra ültem. Tehát olyan szinten védte meg a lábam, hogy semmilyen sérülés nem lett rajta. Valószínű hogyha egy dorkóban vagyok, most egy komolyabb sérüléssel is kínlódhatnék
mi az email címed én lehet tudok neked segíteni...
vagy írj az enyémre...
azt hiszem nekem is ilyen hátitáskám van
A nem teflonos utángyártottat viszont épp, hogy kenni kell időnként műszerolajjal.....amúgy jobban bírja mint a teflonos ha gondozzák csak a gyárak a gondozásmentessége miatt tértek át....pont úgy mint az akksiknál...a régi amit gondozni kellett 8-10 évet is simán bírt ha figyeltek rá, a mostaniak meg jó ha 3-4-et bírnak igaz nem is lehet velük mit csinálni...
csak lehet nem gyárira,hanem valami után gyártott szarra.. ami lehet nem is teflonos..
Itt nekem gyárit javasoltak anno, azt vettem igaz nem volt olcsó
de nagyon jó lett így hát megérte..
láttam gyártatott bovdenest ...kemény volt
Akartad írni Dainese is
De minek vette le a sisakot mielőtt felállította
Az ásványi és a szint olajtól igen és hamar kuka lesz....csak szilikonolajjal lehet kenni, de igazából a teflonbetét miatt felesleges mert ha már szorul az azt jelenti többnyire(ha csak nem olajozták előtte), hogy valahol kikopott a teflon és ott szorul......és akkor csere...