Nem akarok kötekedni, csak más megvilágításba szeretném helyezni a dolgot: nem fújtok túl sok cuccost a láncra?
A megfelelő kenés az O-gyűrűknél és a görgőknél fontos, tehát pl. a lánc oldalára egy csepp spré sem kell, a többihez meg elég kevés anyag is elég.
Én likvimolly (vagy mi ) sprét használok, amit egyébként nem ajánlok, mert ocsmány fekete trutyi lesz belőle, de ennek ellenére, ha csak a tényleg szükséges mennyiséget fújom a láncra, minimális a felni szennyeződése. Próbáltam még a Louis-os S100 sprékből 2 félét, azok nekem nagyon bejöttek. Az nem koszol annyira.
De nyáron, száraz időben a legjobb megoldás szerintem a teflonos láncspré, ami aztán tényleg tiszta. Bár páran mondogatják, hogy nem ken jól, és többször kell fújni vele, nem tudom, ebben mi az igazság... Egy próbát mindenkinek megér, akit zavar a dzsuvás felni!
Sziasztok ! Megint régen jártam erre...
Viszont néhány hete sikerült lóra pattannom :)
Képzeljétek mi történt:
Megyek át a városon, hungária krt... Beérek egy gyönyörű Z1000-et. Polír felnik, superbike kormány, kis indexek, stb. Tényleg makulátlan, gyönyörű darab, Egy nálam jóval kisebb srác hajtotta. Húzogatta neki a sorok között, nem hagyta magát...néha be-be értem de nem siettem, ő viszont kicsit hektikusan haladt...ennek eredményeképp az én nyugodt stílusommal mindig beértem. A népligetnél még mindig körülöttem mozgott, megyek a belső sávba, a felüljáróra...ő is arra jön. Pirosnál nem tudtam előre menni, elment...látom felfelé húzza neki, hát odacsavartam a gázt én is, a felüljáró másik oldalán lámpa: piros. Jobbról előre, mikor odaértünk pont zöld mindkettőnknek. Adrenalin fel, gázt odacsap...egyszerre indultunk ! A srác tépi neki mint állat ! Én sem hagyom magam ! Kb 50 métert el is mentem ! Egy 2005-ös fazerrel ! A tempót tudta tartani...de semmi több, ahhoz képest, csúnyán lemaradt ! Olyan büszke voltam a vasamra ! Mindig így legyen :)
Olyan volt a vigyor az arcomon, hogy a fogaim közt egy egész városnyi muslinca elfért volna... Arról sem írok, hogy mit mutattak a műszereim, amikor elvettem a gázt; egy órán belül itt lennének értem, fekete autóval, valszeg állást ajánlanának az elhárításnál pilótának
Sajna mostanság a Valvoline White Syntetic Chain Lube sem olyan, mint 2 éve...régebben az volt nálunk a bevált...de most nekem is úgy néz ki tőle a felnim, mint a tied a képen ! Tegnap alaposabban lemostam, lánccal együtt...a Prevent-es keréktárcsa tisztító tette szépen a dolgát, majd nagynyomásútól úgy mászott le a legmakacsabb szennyeződés is, mint a mósópor-reklámban !Igaz rendesen elbaszakodtam vele, főleg hogy leszedtem az első lánckerék takaróját, na abban aztán volt felgyülemlett ragacs...pedig 1 hónapja takarítottam ki ! Azt a területet is befújtam a lánccal együtt evvel a keréktárcsa tisztítóval, majd 5-10 perces várakozást követően kisebb távolságból "nagynyomású" végeredményben fasza lett ! Mosás után beindítottam a gépet középtámaszon, majd felpakoltam 6-osba alapjáraton, hogy gyorsabban száradjon a lánc és kipörgesse magából a vizet, majd ezt követően fújtam le lánc spray-vel ! Egy most reggel 30 km után még mindig tiszta a felnim és környéke
Ma kicsit lecsapattam a motort a pénteki elázás után.. aztán nézegettem a hátsó felnit.. olyan furán tisztának tűnt. Aztán rájöttem hogy kardánom van, és nagyon örültem neki
nekem újkora óta ilyen, és még soha se mondta senki, hogy ronda a motorod bazmeg.... szóval azt javaslom hagyd a picsába rajta, úgyis újra olyan lesz szóval ne parázz ezen....
Honnan tudod, hogy 2 centis a szög? Megröntgenezted? Ha még sok felület van rajta, akkor javíttasd meg gumissal szakszerűen, ha már közeledik a cseréhez, akkor itt a casus belli!
1) az akksi-mizériám gyorsan megoldódott, kiderült, hogy nem a Yuasa volt benne, hanem egy Banner, így nem kell törjem a fejem, hogy mi legyen vele.
2) kipróbáltam a Fuchs láctisztító sprét, de makacs és fél éves kosszal nem bír el! (Vagyis a fél flakonnál tartottam, mikor arrébb raktam) Brigéciollal lemostam a nagyját, majd a finom munka a spré-re maradt. Ahogy írják is rajta, akkor tudod jól használni, ha minden újrafújás előtt ezzel letakarítod.
3) Pont egy karakán ~800km-es út előtt pár nappal (ma) észrevettem, hogy van egy szög a gumimban. Kb. 2 centis lehet, holnap kiderül mennyire ereszt, a napokban pedig elviszem gumishoz, hogy megmondja a frankót. Ez a méret gondolom átfúrta már a gumit. Ráköptem és nagyon-nagyon apró buborékok lassan "átszivárogtak".
hát ez jó,akku teszt mit néznek,befér-e a helyére ,vagy a szinét.... az akkumulátor indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit indit....és egysze csak nem indit! Na akkor kell venni újat! ez jó.....
"Egyenes úton a szemből érkező autós lement a padkára... visszarántotta a kormányt, majd egy kis oda-vissza csúszás után az én sávom felőli másfél méteres árokban landólt, ahol kb 10 méter csúszás után egy bokor kidobta pont elém :( én akkor már igencsak vészfékeztem, elrántani nem akartam, így a bal elejével ütköztem, ez bontotta le a motort, ami balra eldőlt, én pedig repültem tovább keresztül a motorháztetőn... :( utána az autó még visszagurult az árokba a biztonság kedvéért:D törés nincs, csak kellemetlen zúzódások a lábaimon (térdekben főleg)"
A megfelelő kenés az O-gyűrűknél és a görgőknél fontos, tehát pl. a lánc oldalára egy csepp spré sem kell, a többihez meg elég kevés anyag is elég.
Én likvimolly (vagy mi ) sprét használok, amit egyébként nem ajánlok, mert ocsmány fekete trutyi lesz belőle, de ennek ellenére, ha csak a tényleg szükséges mennyiséget fújom a láncra, minimális a felni szennyeződése. Próbáltam még a Louis-os S100 sprékből 2 félét, azok nekem nagyon bejöttek. Az nem koszol annyira.
De nyáron, száraz időben a legjobb megoldás szerintem a teflonos láncspré, ami aztán tényleg tiszta. Bár páran mondogatják, hogy nem ken jól, és többször kell fújni vele, nem tudom, ebben mi az igazság... Egy próbát mindenkinek megér, akit zavar a dzsuvás felni!