Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nálam a hatodik fokozat az sebességben úgy néz ki, hogy a fordulatszámmérőn lévő számot meg kell szorozni kettővel, úgy kapom meg a sebességmérőn lévő számot. Tehát 2000-nél 40-nel megy a motor (20x2). Ez azt is jelenti, hogy 5000-t forog 100-nál, amit én egy kicsit sokallok, na meg sokszor érzem, hogy jó lenne egy 7. fokozat, így a következő láncszettel variálni fogok (hátra egyel kisebbet).
Kicsit meg kell gurigatni előre-hátra, és akkor beveszi. Azt ne mondd, hogy annó nem volt olyan, amikor tanultál motorozni, hogy nem akarta bevenni az üreset, vagy nagy fokozatban álltál meg, és nem tudtál lekapcsolni.
Azt a lefulladós dolgot cáfolnám abból a szempontból, hogy az én motorom is elvan 4000 fordulat körül rángatás nélkül (pedig 2000 az alapjárat) ami 6.ban nálam 40. Nem hinném, hogy az FZ6 lefullad 6.ba 55-nél.

Amúgy nem hinném, hogy attól, hogy itt elolvasod egyből tudod mit kell tenned. Magamból kiindulva, nekem az lenne az utolsó, ami eszembe jutna. Először tuti, hogy ösztönből cselekednék, nem pedig nyugodtan, higgadtan. De én nem vagyok normális
Monnyuk kicsit kömény volt kérem.
Nevess ki, de 3-as (ha jól emlékszem... pedig többször is próbáltam) fölé nem enged, ha nem jár a motor. Ebben kérnék visszaigazolást vagy cáfolást!
1. Tedd középsztenderre a motort! (nem kell beindítani)
2. Válts fel hatodik sebességig.
3. Battyogj a hátsó kerékhez, és kezdd el forgatni. Meg fogsz lepődni!

A tanulságra meg jöjj rá magadnak!
Szívesen megmondom, de el fogsz átkozni. Ha jól emlékszem, 15 pénz volt...
Annyit lógtok a fórumon, hogy néha elfelejtitek mi alap számotokra és mi alap egy a témában még járatlan motorozónak.
Gondolkozol basszus.. ne kiabálj ki minden kérdést a külvilágba, míg át nem gondolod magadtól mi lehet a "válasz", mert hülyének leszel nézve
Mert nem szakadt még el sosem a bóvdenem és nem tudom mitévő lennék? Én kérek elnézést, hogy lehet az elkövetkezendő 10 évben nem lesz olyan motorom, amin megtapasztalhatnám mivel jár egy bóvdenszakadás.
Szerintem már pöfögne, lehet bírná még kicsit lejjebb.... többiek?
Peter! Miért furcsa? Számtalan "vészhelyzet" előfordulhat motorozás alatt, jobb, ha már tudod, mit kell tenned, ha oda jutsz. Ameddig nem hallottál arról, mit kezdj kuplung nélkül vagy még nem tapasztaltad vagy nem olvastál róla, mégis milyen fogalmad lenne a dologgal kapcsolatban? Utóbbi voltam én. Ezért megkérdeztem.
Azért "segg hülye" vagy még! a vezetéstechnikához.. mindenféle sértés nélkül
55-nél hatodikban lefullad? Na ne már
furcsa gondolataid vannak,,,
Köszönöm.
Én pont erre gondoltam: megyek (előbb hozzáteszem, sosem váltottam kuplung nélkül), elszakad a bóvden és az első dolog, ami a tapasztalatlan agyamon végig fut, hogy ha leesik a fordulat hatosba mondjuk 120-nál, a fordulat miatt lefullad a motor kb. 55-60-nál, hátsó kerék blokkol én meg elperecelek. Hát ezek után nem jogos a kérdésem? Az is megfordult a fejemben, hogy leerőszakolhatom a pedált (nem tudom mennyire kattogna, csattogna, ha kuplung nélkül rálépnék...) és szépen megállok, de ennek a következményeit nem ismerem/ismertem.
Köszike!
Ha belegondoltok.. minek kéne vészleállító? De most tényleg. Nem is értem hogy jutott eszetekbe.

Mész a motorral, váltasz, elszakad a bowden. Mi történik? SEMMI! Megy tovább a motor, csak nem lehet behúzni a kuplungot. Ekkor nem csinálsz semmi rendkívülit és hirtelent, csak elgondolkozol azon, hogy hova tovább és hogyan b+ és gurulsz tovább

Ha béna vagy, mész ameddig csak tudsz, adott sebességi fokozatban, majd egy biztonságos helyen megállsz. Lassítasz két fékkel, és amikor annyira lecsökken a fordulatszám amennyire csak lehet, lefullad a motor. Ekkor blokkol a hátsó kerék, de mivel az első fékkel is lassítasz szépen megállasz, némi csíkkal. Ennyi.
Vészleállítóra nem is gondoltam. De, ahogy olvasom a többieket, nem olyan nagy gáz.

@Peter! Nem szakadt el, csak érdeklődtem.
Ha már benne vagyunk a fokozatkijelző témában, akkor én is kérdeznék a szakértőtől
Teljesen manuális órához és 16 éves 0 elektronikás motorra is lehet szerelni ilyen okosságot?
Tisztelt ago motors!

Akkor mi az ajánlatod egy fz6-hoz?

Köszi
A bukó témához annyit tennék hozzá, hogy nekem AGV Longway-em van. Anno 33e-ért vettem akciósan, most 50e a boltban. Hatalmas előnye, hogy felnyitott állapotában is rendkívül kompakt marad a többi ilyen bukóhoz képest, és én nagyon kényelmesnek is találom. Hátránya, hogy nincs benne napszemüveg, az utólag feltehető meg egy rakás szar. Szerintem a súlya is jól eloszlik, nem terheli a nyakat.
Zajról annyit, hogy fogadjuk el, hogy motoron ülünk... szélzaj az mindig lesz, főleg halandó ember számára is elérhető árú bukóban (jöhet a sav az arcomba).
Amúgy a Burgmanon ez zörgött, a Fazeren, mióta fent van a pót-plexi is, azóta meg sem nyikkan. Bár az engem is meglep, hogy a fül mellett a csupasz műanyag van, lehet, hogy majd én is ragasztok oda valamit.
Egy szó, mint száz, szerintem egy nagyon jó ár/érték arányú sisak, és jól is néz ki.
(Ma vettem az asszonynak egy uccsó darabos Airoh-t, remélem jó lesz a fejére. )
Szia.
Igen a Vara klub egy része. :) Szűkebb baráti kör, évek óta velük tekergek..
Én egyszer a 125ös ETZ-mmel jártam úgy, hogy csak felfelé lehetett vele váltani, azt is csak kuplung nélkül. Eltört benne valami rugó.
Begyorsultam, 4esig felpakoltam kuplung nélkül, aztán imádkoztam, hogy ne kelljen sehol megállni. Ha meg kellett, motor leállít, le egyesig, aztán kezdődött az egész elölről. Még szerencse, hogy csak 5 km-t kellett így mennem.
Rhinoeli! Köszi, hogy megnézted az ülésed! Néztem e-bayen egy 50 Eurós üléshuzatot, ami hasonló, de nem tudom, hogy a gyári szivacsozásra van-e értelme feltenni. Asszem várok még vele. De majd én is figyelek, hátha tudok szerezni egyet valami póruljárt motorról. Szabad tudni, neked mennyibe fájt?