3szor szakadt el. Ebből egyszer délután 4kor a margit hídnál.. kivergődtem vele Pomázig.
Egyszer pedig alsónémeditől jöttem haza szegedre szakadt bowdennel
Szerelőm azt mondta, hogy ne aggódjak, meg lehet szokni.. amíg nem jön meg a bowden járhatok így is
Eléggé sok fokozatkijelzőt szerelünk be, szerintük mi csináljuk a legtöbbet az országban.
Ezt a tipus már jó pár éve nem raktuk be, mert:
1. nem minden motorban működött
2. a gyártó (g.p.t.) újabb kijelzőt forgalmaz már évek óta
3. van sokkal jobb, kábelszettel
Amúgy nekünk is van rakátoron ebből a tipusból is új!
Mivel ez a G.P.T. fokozatkijelző univerzális, ezért nem létezik hozzá motorspecifikus kábelszett.
És 100%-osan nem vagyok benne biztos, hogy működni fog rajta. Elég nagy az esély, de ne rám hivatkozz, hogyha mégse megy.
ez a fokozat kijelző hirdetése : link
azt mondja a srác egy R1 -en volt és működött ,azt olvastam ,hogy pl. a Suzuki fokozatkijelzője azért lényegesen olcsóbb ,mert benne van a váltóban a jeladó szenzor ,viszont egyenlőre a tipus specifikus fzs kijelzőt nem tudom bevállalni .ez még éppen elmenne ,persze ha mondjuk max egy specifikus kábelszettet kell rendelni hozzá . -köszi-
Mit lehet tenni abban a vészhelyzetben, ha elszakad menet közben a kuplungbóvdened? Pl. autópályán vagy csak 120-nál főúton, de még 50-nel városban is para a jelenség.
A kérdés mindenkinek szól. Nem tudom mitévő lennék.
Rhinoeli! én úgy emlékszem, az enyémnél nincs ott a takarófedél, nem rémlik, hogy bármi is lenne ott "alatta", főleg olyan, amit el kéne takarni Bár lehet, hogy a Te gépeden ott van elrejtve az atomtöltetű turbómeghajtó... vagy az enyémből hiányzik egy- két fontos alkatrész...
A szivató kérdés tényleg minden motornál más. Még típusokra sem lehet nagyon bontani. Az enyém pl simán beköpi a gyertyákat, ha a szivató mellett gázt is húzok neki.
Az és saját tapasztalatom a kövi: ha már nem pár órája volt beindítva, vagy hüvi az idő, akkor ráhúzom teljesen, majd egyből vissza félig. Feles állással nem indul be, de egyből felpörög utána. Amikor elkezd picit dadogni, akkor szépen visszatolom a szivatót, fokozatosan. A másik opció, hogy teljesen visszatolom és még tartom a gázt, mert amúgy leállna. De pl melegben beindítom és adagolok egy kevés gázt, hogy ne fulladjon le. Tényleg csak pár mp. Utána már megtartja magát és lassacskán az alapjárat is meglesz. Mondjuk mióta beköpte a gyertyákat, azóta inkább én vagyok a szivató, nem akarok megint pórul járni, inkább megtartom kézzel azt a fordulatot, amit a szivató tartana.
Semmi esetre se nyulj a vezérműlánc feszítőhöz..automata...szoktak belepiszkálni szerelők inkább a suzukinál jellemző..mert félút után már kicsit megfárad és késön teszi a dolgát..
De tapasztalat nélkül óriási kárt tudsz okozni..Lehet neked is az exup szelep tengelye zörög egy kicsit,amit jobban el tudok képzelni mint a vez.láncot..
Nekem nem zörgött 40 e km-nél összerakáskor(szelepállítás után) sem kellett barkácsolni..minden mint a nagykönyvben...a vez.lánc ezekben simán elmegy 100ekm-t , még többet is
nekem full szivatóval rögtön indult,és forgatta volna 3000 és fölötte is,ezért hamar visszább is kellett venni.de a fél szivatóval mégsem indult rendesen...
A vezérmű láncnak meg sosem volt hangja a nagyfazeren Nekem..De most már erről donkartacs tudna pontosabban irni.
A szivató és karbi együttműködés az minden motornak saját jellegzetessége. Vannak alapok de kicsit minden motor már és nincs holtbiztos kéri vagy nem szivató-beállítás.
Próbáld megtalálni azt a motorhőt, amitől már kell a szivató, aztán ha ráhúztad, akkor azt a gázkar és szivató állást, amikor nem fullad bele a benzinbe se a hiányába. Az se baj, ha kicsit kisebb szivatóállást használsz és gázzal segítesz felvenni a fordulatot.
Az az állapot amiről írsz, néha nálam is előáll, de a gázkar és a szivató ésszel történő összehangolásával én egyből kizökkentem belőle.
Amikor hosszabb idő után, pláne hidegben indítom a motort, kéri a szivatót, néha kicsi gázt is. Ilyenkor full szivató, amit egyből visszaengedek addig, amíg beáll kb 1500-2000-re a fordulat.
Nekem 20 fokon 9 óra után beindítva, nem kell szivató, viszont kell valamennyi gáz. Ilyenkor kicsi gázállással kell járatni egy fél percig aztán már elvan, amíg felöltözök és sisakot veszek. Utána már veszi a lapot. Ha ilyenkor szivatót húzok, lefullad.
Tapasztald meg! Ha nem megy, egy karbiszinkronra vidd el egy szervizbe. Akkor beállítják az alapjárati levegődet is. Egyszer nem árt.
A vezérműláncot zörgés miatt kérdezed? Nyugodj bele, a Fazernek van egy kis zötyögős blokk hangja alapjáraton. Melegen jobban hallatszik. Szerelőm szerint bőven a normális határon belül van, ezek ilyenek. Persze nem Ducati.
Üdv mindenkinek!
lenne egy kérdésem ,:-)ha hidegen beindítom a mocimat szívatóval eltelik bármennyi idő nem pörög föl csak szépen lassan jár nem túl egyenletesen!
ha viszont már kicsit melegebb és ráhúzol le áll!
más a vezérmű láncon ha szeretnék feszíteni azt én megtudom csinálni ha igen merre kell tekerni és mennyit?
üdv Zoltán.
Egyszer pedig alsónémeditől jöttem haza szegedre szakadt bowdennel
Szerelőm azt mondta, hogy ne aggódjak, meg lehet szokni.. amíg nem jön meg a bowden járhatok így is