chopper után Fazer én is így csináltam Kawasaki EN500
A fazeres próbakörön rájöttem, hogy másik dzsekit kell vennem... a classic fazonú bőrdzseki csatja felkarcolta volna a tankot...
Én is úgy gondolom, hogy minden kis információmorzsa jól jön a tapasztalatszerzés terén.
Sajnos a legtöbben csak a saját kárunkon tanulunk. Nekem a két balesetem kellett hozzá, hogy nagyon sok mindent másképpen csináljak, és ne csak gondoljam, hogy másképpen kellene csinálni.
Szép gép, vigyázz rá!
Láncspréből én a Louis-os teflonosat használom, mert meguntam, hogy retkes-olajos a lánc, takarítani kell + összekeni a lengővillát, felnit, stb. Ez a teflonos cucc meg teljesen tiszta. Élmény. Asszem, 3-4ezer a 400 ml.
Nekem se a Motul, se a Castrol nem jött be. Általában egy teljes éjjelt pihen az olaj a láncon használat előtt, de egy alkalommal, még a farmerem is olajos lett! Attól függően, hogy mennyire kopott le róla az olaj, egy, legfeljebb kettő "kört" tekertem végig a láncon, fújás közben. Lehet ez sok, és ezért csapta, de nem tetszett. Castrol kicsit jobb, már csak a felnim mocskos, de kis Brigéciollal megtörölgetve gyorsan eltávolítható. Legközelebbi MOL-os lesz részemről, nem hallottam róla, hogy bárkinek is dobálná.
Jó könyv! Nekem főleg az a rész tetszett, amikor a tapadást magyarázza. Mondjuk ő is csak sportmotorokról ír és közúti sportmotorozásról (mer' mi itten Magyarisztánban közúton sportolunk, annyira jó minőségűek...). De amit ír, azt általában minden féle- fajta gépre lehet alkalmazni.
Tudom, most jönnek a "Nem könyvbű' kő mögtanúni motoroznyi, mög hogy tapad a gép, hanem menni kő sokat oszt' húznyi nekije, mikó megcsúszik, na akkó kicsit vissza" - jellegű hozzászólások.
Egy ismerősöm a nyomatékkulcs előtti világban autószerelést tanult. "megszakadás előtti félfordulatig kell húzni a kerékcsavart"- így tanulta. Jó markos gyerek volt (azóta többszörös szkander magyar bajnok), szóval meghúzta a csavart, az megszakadt, aztán felet vissza...
Persze egy könyv az csak könyv, de ha az ember meg is érti, mit akar mondani a szerző, akkor már előrébb tart picit. Szóval minél több az információ, annál tudatosabban motorozunk.
Saját tapasztalat szerint MOTUL, de valami embertelenül drága mostanság. A gyári Yamalube nekem nagyon gyorsan elkopott, fele annyi ideig tartott mint a MOTUL és a csizmám is tiszta t*kony lett tőle.
Most Castrol-t használok, fele annyi mint a MOTUL, de még nem mentem vele annyit hogy véleményt mondjak.
A láncspré-ről jut eszembe! Voltam több MOL-nál is, és a harmadiknál közölték, hogy a motoros spréjük szezonális dolog, és nem mindig lehet kapni. Akkor kaptam egy két hetes "időpontot", ami mára már aktuálissá vált, szóval szerintem elkezdték feltenni a polcokra ismét.
Üdv!
Tegnap óta boldog tulajdonosa vagyok egy FZ6-S tipusu gépnek.Még csak barátkozunk,de nagyon tetszik a dolog.Abban szeretnék tanácsot kérni,Ti milyen olajat,láncspray-t használtok?Nincs benne tapasztalatom,mert eddig kardános motorom volt
Előre is köszönöm a válaszokat!
Egy kis olvasnivaló, ha valakit érdekel a téma: Motorozás mesterfokon.pdf
Ingyé van! Én már végeztem vele.
Egy-két felvonuláson már találkoztam motoros rendőrökkel, akik valami eszméletlen módon közlekedtek közöttünk. Gondolkodom, hogy egyetem után elmegyek motoros rendőr képzésre.
A fazeres próbakörön rájöttem, hogy másik dzsekit kell vennem... a classic fazonú bőrdzseki csatja felkarcolta volna a tankot...
Itt leszek.
én a teflonosra szavazok továbbra is.
Sajnos a legtöbben csak a saját kárunkon tanulunk. Nekem a két balesetem kellett hozzá, hogy nagyon sok mindent másképpen csináljak, és ne csak gondoljam, hogy másképpen kellene csinálni.
Láncspréből én a Louis-os teflonosat használom, mert meguntam, hogy retkes-olajos a lánc, takarítani kell + összekeni a lengővillát, felnit, stb. Ez a teflonos cucc meg teljesen tiszta. Élmény. Asszem, 3-4ezer a 400 ml.
A motul is jó..csak "nagyon" drága. A fuchs nekem meg nem tetszett
Tudom, most jönnek a "Nem könyvbű' kő mögtanúni motoroznyi, mög hogy tapad a gép, hanem menni kő sokat oszt' húznyi nekije, mikó megcsúszik, na akkó kicsit vissza" - jellegű hozzászólások.
Egy ismerősöm a nyomatékkulcs előtti világban autószerelést tanult. "megszakadás előtti félfordulatig kell húzni a kerékcsavart"- így tanulta. Jó markos gyerek volt (azóta többszörös szkander magyar bajnok), szóval meghúzta a csavart, az megszakadt, aztán felet vissza...
Persze egy könyv az csak könyv, de ha az ember meg is érti, mit akar mondani a szerző, akkor már előrébb tart picit. Szóval minél több az információ, annál tudatosabban motorozunk.
Most Castrol-t használok, fele annyi mint a MOTUL, de még nem mentem vele annyit hogy véleményt mondjak.
Üdv a klubban, Feri!
Tegnap óta boldog tulajdonosa vagyok egy FZ6-S tipusu gépnek.Még csak barátkozunk,de nagyon tetszik a dolog.Abban szeretnék tanácsot kérni,Ti milyen olajat,láncspray-t használtok?Nincs benne tapasztalatom,mert eddig kardános motorom volt
Előre is köszönöm a válaszokat!
Ingyé van! Én már végeztem vele.
Egy-két felvonuláson már találkoztam motoros rendőrökkel, akik valami eszméletlen módon közlekedtek közöttünk. Gondolkodom, hogy egyetem után elmegyek motoros rendőr képzésre.