Az ilyen vezetéktecnikai témáknál,altalános hogy soha nem irtatok még semmit amit tanultatok!
Azon túl hogy ''oda nézz ahova menni akarsz'' meg a '' kocsik közt szlalomozásnál stabilizáld a h.fékkel a gépet'' ,'' ülj egyenesen a döntött lassú haladásnál a gépen'',dolgokon kivül mit lehet tanitani több 10 ezerért 1-2 nap alatt? Példákat akarok.
Szerintem ez is olyan mint a rajongott motorsportok: 5 % mindig béna lesz,5 % istenadta tehetség a többi 90 a nagy átlag. Motorozik és tanul,rutint szerez. Az utcán. Be meri dönteni kanyarban mert bizik a jó gumijában! ennyi. A megszokás a lényeg és punk-tum. Hogy ezt magadnak nap mint nap,vagy lóvéért 2 nap alatt próbálja más.........
Kiszámoltam: egy átlagos kétnapos tréningen 35.e Ft-ért kapok
16 óra oktatást. Ez pontosan 2187 ft-os óradíj.
én konditeremben dolgozom edzőként, személyi edzést óránként 5.000 ft- ért vállalok. Ez egy átlagos ár (van edző olcsóbb is, drágább is). Persze edzhetsz önállóan is, csak nem biztos, hogy azt az eredményt kapod, amit akarsz. Edzésterv, étrend, étrendkiegészítők, a gyakorlatok végrehajtása- ezekről persze te is megtudhatsz ezt-azt, mehetsz a saját fejed után, de amire te fél-egy év kínlódással jössz rá, azt én egy óra alatt megtanítom. Így már nem olyan sok az az 5.000. Persze van olyan, aki bármit csinál, izmosodik (ilyen alkat), de még ő is gyorsabban halad szakmai segítséggel. Az emberek TÖBBSÉGE azonban nem ilyen alkat, és a normál haladáshoz is kitartásra, nagy erőfeszítésre és megalapozott, ésszerű módszerekre van szüksége, hogy FEJLŐDJÖN és tegye ezt arányosan, jó irányba, ne költse a pénzét számára felesleges étrendkiegészítőkre, és NE SÉRÜLJÖN MEG edzés közben. Szóval ezt mind adom azért az 5.000 forintért.
Vezetéstechnikai tréningen ugyanezt kaptam, feleannyiért.
Láttam egyszer egy interjút, amit egy motorversenyzővel készítettek. Kérdezte a riporter faszi, hogy a magánéletben milyen motorja van. Erre válaszolta a riportalany: ááááá, én közúton nem motorozok túl veszélyes.
Szerintem is jót tenne bárkinek egy tréning, nekem is, ezidáig sajnáltam kiadni annyi pénzt érte, de sok másra meg több megy el, úgyhogy ez is hülyeség. Az már más kérdés, hogy mennyire reális az adott tanfolyamért az az ár, amit elkérnek érte, mindenesetre az nem lehet kérdés, hogy hasznos-e.
Szerintem donkartacs és a tréningen részt vevők többsége sem azért örül a majrécsík eltünésének, mert onnantól minden kanyarban addig lehet dönteni a gépet, hanem mert ha kitolod a határaidat akkor mondjuk a normális utcai közlekedéshez a tudásodnak csak 50%-át kell használnod szemben a korábbi 70-nel. Ha nagyobb a tartalék, nagyobb esélyed van, hogy megments egy helyzetet.
Láttam egy videót valamelyik oldalon. Hárman motoroznak egy kanyargós útszakaszon viszonylag tempósan, de normálisan. Látszólag semmi különbség köztük egészen addig, amíg fel nem bukkan egy autó szemből. Az első kettő elmegy mellette, mintha mi sem történt volna, a harmadikat viszont megzavarja és szépen neki is csattan. Na az ilyeneket is tanítják a tréningeken.
Persze nem kell feltétlenül tréningekre járni. A helyes módszer nem titok, lehet egy parkolóban is gyakorolni a haverokkal. De a gyakorlás nem árthat senkinek.
Az ár meg nézőpont kérdése. 30-40e forint nagyon sok, de most néztem, hogy egy korlátlan A jogsi kötelező gyakorlati díjja (saját motorral) 31e Ft. Tudom, hogy az több idő, de mit kapsz érte?
Ráadásul azért lehet más szervezésű tréningeket is találni. Én pl. egy egynapos (nagyon hosszú, fárasztó egy nap) tréningen voltam a miskolci rendőröknél. Szerintem 6ezret megért.
Egyébként isten áldja a véleményed a lehúzós árakról. Remélem praktizáló fogorvos korodban is megmarad!
És hozzátenném:
"aki úgy érzi, nincs mit tanulnia, az VÉLETLENÜL SE menjen el vezetéstechnikai tréningre" és ne is menjen ki az utcára motorral, mert valszeg a nagy magabiztosságától nagyon közveszélyessé válik !
És ezt azért merem állítani, mert ejtőernyőztem is: ott aki nem fél az meghal ! Még azok is folyamatosan gyakoroltak, akinek több ezer ugrásuk volt ! És ott nem nagyon van második esély ! És az öregek is bevallották, hogy ott a csoki...csak már nem érzik annyira...ők legalább őszinték voltak !
Jah, és ha megnézitek az itteni videókat, azok is tele vannak profi egykerekezőkkel, stuntosokkal, akik épp valamelyik baki közben beköszönnek a kaszásnak....
Hááááát....érdekes véleménye van itt sok embernek a tréningekről...
Eéőre bocsájtom, hogy még nem voltam de nagyon is vágyom egy ilyen tréningre és ha összejön a lóvé biztosan benevezek egyre !
Akivel beszéltem, mindenki csak dicsérte utólag és mindenkinek csak ajánlani tudta ! Beszéltem egy faszival, 50-es figura, új VFR-el ment a tréningre, 20 éve motorozik, sok-sok igazi nagy túrával a háta mögött. Azt mondta 5 évente elmegy a tréningre, mert mindig van új amit tanul és sokkal biztosabban kezeli a gépét !
A gyerekkel járunk gokartozni a 17. kerületbe, a hondához. Megnéztem pár tréninget...hát...érdekes látni, hogy mennyire küzdenek a legtöbben azokkal a feladatokkal amik olyan marha egyszerűnek tűnnek ! Nyilván kell az utcai gyakorlat, a tanultak elsajátítása az életben, sőt el lehet sajátítani sok mindent magunktól is, de biztosan kimarad egy halom dolog, amire nem is gondolsz, és ha csak azt veszed, hogy mennyivel gyorsabban tanulsz egy profi vezetése mellett, miközben te beletekernél sok tízezer kilométert a lovadba, lehet, hogy még csak nem is balesetmentesen...ki lehet számolni a különbséget...
Szóval igenis megéri, az elsőre borsosnak tűnő ár.
Hm... Marco Simoncelli biztosan jobban tudott motorozni, mint bármelyik haverod... mégis balesetezett. Szóval semmi esélyünk megúszni, vagy járjunk gyalog, vagy várjuk a balesetet. Vagy nem?
Ha azok az ismerőseid baleseteztek, akikre te azt mondod, hogy tudnak motorozni, akkor elképzelhető, hogy a "tud motorozni" fogalma mást jelent nálad és mást jelent nálam (nem ismerem a szituációkat, nem tudom, ők voltak-e a hibásak, ez most talán nem is lényeges, és nyilván minden baleset sajnálatos).
Az utcai motorozás nem arról szól, hogy mázsahuszas kanyar közben hozzá tudod-e nyomni a térdedet az aszfalthoz. Nem is arról, hogy mennyi ideig tudsz egykerekezni. Ezek olyan haladó technikák, amikre a legtöbb motorosnak SEMMI SZÜKSÉGE. Nem ettől tud valaki magabiztosan, biztonságosan KÖZLEKEDNI, holott a motorosoknak erre van legelőször is szüksége. A motorozók többsége nem extratehetséges, nem jön rá magától a dolgokra, max. a saját kárán. Ezt megelőzendő szerencsésebb, ha valaki MEGTANÍTJA, hogyan is kell motorozni. Mivel a jogosítvány megszerzésekor semmire sem tanítanak meg senkit, ezért jó, hogy van lehetőség erre. Pénzért, persze.
én Budapesten sokkal többször használom a tanfolyamon megszerzett tudásomat a forgalomban (fékezés, kikerülés, stb), mint mondjuk a kiülős kanyarvételt (ez utóbbit nyilván sehányszor se... ).
Summa summárum: aki úgy érzi, nincs mit tanulnia, az VÉLETLENÜL SE menjen el vezetéstechnikai tréninre. Viszont ne is mondja, hogy lehúzás meg felesleges, főleg, ha még egyen sem vett részt...
Aki úgy érzi, van mit tanulnia, annak nagyonis ajánlom.
Nem kell ide tréning,csak több felelősségtudat!
-ugye ha álmos vagy el fogsz aludni........
-télen jeges lehet az út...................
-ha előzöl lehet hogy jönnek szembe..........
Vezetésteknika...hááát....a multkor láttam egy palit szlelomozni vagy félóráig az aldi parkolóban valami turásabb hondával. Vicces volt. De max ennyitn ér ez a tavaszi bemelegités.
Nekem tavaly,csak olyan ismerősöm balesetezett motorral,(már idén is sajna)akire azt mondom TUD MOTOROZNI! Kevésre mondom.
Nos, a többség valóban pozitív tapasztalatokkal rendelkezeik. Ha te úgy gondolod, nincs mit csiszolnod a motoros tudásodon, ez a te dolgod. Ám akkor lenne ez lehúzás, ha az alatt a két nap alatt (nem néhány óra) nem tanítanának semmi hasznosat. Ezzel szemben rengeteg hasznos dolgot tanítanak, olyanokat, amiket a tanfolyamosok nem tudnak, vagy nem jól és főleg nem mindent.
én sokáig doboltam, magántanárhoz is jártam. Nekem soha nem jelentettek gondot a különlegesebb ritmusok (3/8, 5/4, 7/4, stb), holott a dobosok TÖBBSÉGÉNEK ezt nehéz megérteni és megtanulni, sok gyakorlás kell hozzá. Gyakorlással meg tudja szinte mindenki tanulni, több- kevesebb idő után. én tudtam magamtól ilyen ütemben játszani, ettől fügetlenül egyrészt
1: nem éreztem azt, hogy nekem nincs mit tanulnom erről, másrészt
2: nem gondoltam azt az oktatóról, hogy lehúzza azokat a társaimat, akiknek ezekről a ritmusokról magyaráz. Elfogadtam, hogy szükségük van a magyarázatra, amit megkapnak a dobtanártól. Nekem más dolgok nem mentek, azokat kellett magyarázni. Szóval ez valahogy így működik.
Tehát csak akkor jogos a "lehúzás" állításod, ha elmagyarázod, hogy egy vezetéstechnikai tanfolyamon
1:az oktatók semmi olyat nem tanítanak, amit a tanfolyamos motorosok ne tudnának
2: a tanfolyamosoknak nincs szükségük arra a tudásra, amit az oktatók átadnak nekik.
Erről majd írj légyszíves! Mármint a fék- kuplungkar témáról.
Én továbbra is azt mondom, hogy nem jó az 1000 kar a 600-hoz.
Ebay-en is ezt írta egy cég válaszul, amikor rákérdeztem, mivel csak 1000-hez vannak ilyenek
Azért, mert szimpla lehúzásnak tartom. Látom, hogy a többség pozitív tapasztalattal rendelkezik, és az is igaz, hogy én meg nem voltam ilyen tréningen, de nálam kiveri az ilyesmi a biztosítékot. Mármint az, hogy néhány óráért elkérnek több tízezer forintot, de persze ha van rá kereslet...
Az, hogy nekem 1 centis a majrécsíkom, leszarom, azzal nem leszek több, ha nincs. Én nem kockáztatok az úton, tisztában vagyok a korlátaimmal. Meg tudok fordulni egy keskeny úton lábletétel nélkül, a bójákat ki tudom kerülni, tudok egy kézzel kanyarodni, tudok vészfékezni, sőt, a Simsonnal még egykerekezni is tudok. A balesetveszélyes helyzeteket pedig inkább megelőzni szeretem - már ha lehet, mint kivédeni. Azt nem tudom, hogy egy ilyen tréning után a kivédés jobban menne-e, talán. Tömören ennyi a véleményem a dologról. Nem akarok én itt vitát szítani, ez tényleg csak az én szubjektív véleményem. Ha lenne fölös XXezer forintom a motorozásra, azt benzinre költeném.
Én is voltam vezetés technikai tréningen! Életem legjobb ajándéka volt (eddig) asszony befizetett! Szkeptikus voltam hogy ugyan már mit lehet ott tanulni....Aztán rájöttem hogy sz.... sem ér a motorozási tudásom egy baleset veszélyes szituációban! Én mindenkinek nagyon ajánlom! És akik tartják azok motoros rendőrök nem szarral gurigáznak (Fiedor Feri neve szerintem azért elég sok motorosnak mond valamit, de a többi srác is állatira tud motorozni)! Drága volt az biztos de most már nem csak a technikás egyenesek mennek jól és egyenként foglalkoznak mindenkivel és a második nap már nem volt senkinek majrécsík a gumiján http://riliclub.hu/
Tévedés ne essék, teljességgel egyetértek veled! Csupán az ejtett gondolkodóba, hogy tréning és tréning között van-e vajon minőségbeli különbség azon kívül hogy más a helyszín, az ár és a szervezők! A kedvesem is épp most megy motorjogsira majd, meg van teljesen őrülve:-) és mondtam neki már télen is, hogy első utunk egy ilyen tréningre fog vezetni, mert ő még annyit sem ült motoron, mint a szomszéd csirkéje, meg rám is rám fér, ezzel eddig is tisztában voltam és vagyok:-)! Hallottam jópár ismerőstől, fiatalabbtól és öregebbtől is, és videókat is láttam ilyen tréningekről, nekem pozitív kép alakult ki erről és tudom, hogy szükségem van pár alkalomra, ilyen vezetéstechnikai kurzusból!
Rhinoeli kollégának meg csak annyit, hogy amikor az A jogsit csináltam, az oktatóm szó szerint SEMMIT sem tanított, a lóvét viszont szedte a pótórákért. Volt, hogy majdnem könyörögtem, hogy magyarázzon és nem!
A tréningen olyan ember tanított, aki évtizedekig képezte a motoros rendőröket. Ami nem ment, háromféleképpen magyarázta. Az egyik feladatnál a kollágája maga mögé ültetett (Bandit 1200s), úgy mutatta meg. Két napig reggeltől-estig magyaráztak, megmutattak, üvöltöttek, bíztattak. Egyértelműen lehetett érezni, hogy örömmel csinálják, még a legbénábbakkal (köztük voltam) is ugyanolyan lelkiismeretesen foglalkoztak, sőt még jobban. Érezni lehetett, hogy ha valamit egy óra nyösztetés után végre SIKERÜLT megcsinálni, az nekik is sikerélmény volt.
És az sem marketingduma, hogy a sok éves tapasztalattal rendelkezőknek is rengeteg újat tudnak mutatni. Tényleg így van. Persze szerintem TANULNI mindig jó, viszont csak alázattal lehet.
Úgy gondolom (és olvasom fórumokon), hogy más tréningeken is hasonlóan alaposak és lelkiismeretesek az oktatók. Motoros segít motorosnak.
egyrészt sokkal ügyesebben kezelem a motort:manőverezések, szlalom, fordulás, kanyarodás, stb, (persze magamhoz képest, dehát ez a mérce). Magabiztosabban motorozok, nem érzem azt, hogy a motor visz engem ahogy és ahova akar.Megtanultam NÉZNI, ezzel minden sokkal könnyebb. Ami a leglényegesebb: megmutatták, hogy mennyi mindent nem tudok, vagy nagyon kevéssé, amit pedig tudnom kéne, mennyi mindent kell gyakorolnom (nemcsak a két nap alatt, hanem FŐLEG! utána), és azt is megmutatták, mennyi mindent meg tudok csinálni, amiről nem is gondoltam volna. Azóta nem csak motorozok, hanem GYAKORLOK is, folyamatosan, minden egyes kanyarodásnál, minden megfordulásnál, kikerülésnél. éééés persze folyamatosan érzem, mennyi hiányosságom is van még. Elnézést a kiseposzért, de tényleg ekkora élmény volt és azóta is érzem áldásos hatását (plusz azóta lőttem magamnak egy jó kis Baumax parkolót gyakorlóhelynek... )szóval csak javasolni tudom.
Nem vagyok egy über-tapasztalt motoros, de ez a vezetéstechnikai tréning téma mindig mosolyt csal az arcomra... de hát élelmesnek áll a világ, sok mindenből meg lehet élni...
Azon túl hogy ''oda nézz ahova menni akarsz'' meg a '' kocsik közt szlalomozásnál stabilizáld a h.fékkel a gépet'' ,'' ülj egyenesen a döntött lassú haladásnál a gépen'',dolgokon kivül mit lehet tanitani több 10 ezerért 1-2 nap alatt? Példákat akarok.
Szerintem ez is olyan mint a rajongott motorsportok: 5 % mindig béna lesz,5 % istenadta tehetség a többi 90 a nagy átlag. Motorozik és tanul,rutint szerez. Az utcán. Be meri dönteni kanyarban mert bizik a jó gumijában! ennyi. A megszokás a lényeg és punk-tum. Hogy ezt magadnak nap mint nap,vagy lóvéért 2 nap alatt próbálja más.........