Itt senki sem hallott az ingyenes vezetéstechnikáról (IVTM)? A pest megyei baleset megelőzésiek tartják a hringen. 1 nap, saját motorral. Időpont kevés, jelentkező annál több.
Én egyébként 2 csoportra tudnám osztani a tréningeket, a saját motoros és a kapott motoros. Előbbinek előnye, hogy egyből a sajáttal gyakorolsz, utóbbinak, hogy nem azt töröd
Nekem pl a legnehezebb az volt, hogy ne csak tudjam, hogy meg tudom csinálni és a motoromban is több van, hanem hogy tapasztaljam is azt, ergo higgyek benne. Mert fejben rossi kispályás hozzám képes, főleg ha szájjal kell motorozni
Rosinak igaza van abban, hogy jobb ezt friss, rutintalanul megejteni, mert annál jobb alap vagy az oktatóknak. A berögzült rosszat sokkal nehezebb korrigálni.
Szerintem a versenyzőknek a legnagyobb erénye a tehetség mellett, hogy tökéletes robotok. Kell egy jó alap, egy jó háttér és rengeteg pénz. Én is sportoltam versenyszerűen, 8 évig, gyerekként. Nálam a legnagyobb gond az volt, hogy mindig okosabbnak gondoltam magam az edzőnél. Nem is lett belőlem olimpiai bajnok, mert nem volt kellő alázatom és szorgalmam, holott lehet, hogy a tehetségem meg lett volna hozzá.
Az egyéni tanulás mindig sokkal többet ér, mint a csoportos. Ezt akkor tapasztaltam meg, amikor 3 hónap alatt a magán tanárral többet tanultam, mint az iskolában kb. 1 év alatt.
Az is nyilvánvaló, hogy 2 nap alatt nem lehet világot váltani. De el lehet indítani mindenkit egy úton. Hogy mindenhol ugyanazt tanítják? Nyilván, hisz ugyanaz a cél is. Bőven elég ha rendet raknak a fejedben és te szépen felhasználod, amit jónak látsz. Másrészt azért a baleset elkerülésére készítenek fel és nem a térdkoptatásra, mert az életszerűbb, többször fordul elő. No meg lehet, hogy fontosabb is.
Minden esetre ki-ki döntse el maga, hogy mennyit ér neki az ami
Szerény nyomott véleményem szerint a témát kimerítettük, aki visszaolvas, az el tudja dönteni, hogy számára hasznos-e egy ilyen képzés (ha eleddig nem döntötte volna el). Lényeg a lényeg: jobbulást AkoSS88 motorjának (ugyanis innen indultunk )
Nekem örök rejtély marad (tudom tudom nem ez a motorozás),hogy tud a haver úgy felváltani a sportmotorján 5-6-ig egykeréken,hogy váltás közben TELJESEN behúzza a kuplungot..........
.....na ez az a bizonyos 5%.........meg persze 20 éve motorozik,kezdő simson egyebek............
.......Rossi a ''tehetségét'' az évek alatti gyakorlással-motorozással szerezte,mint te a 140-el való megbirkózásodat is évek munkája álta,tehát nem az öved a titok,na mind1...................
Természetesen helyes ez a motorozási tudást fejlesztő dolog , csak mint irtam szerintem eltulzott mind árban mind mondanivalóban. Szerintem,hagsúlyoznám.
A simsonnál magamtól rájöttem 15 éve ha nyomom a h.féket finoman,''csontra'' beforditott kormánnyal tudok egyhelyben körözni feltett lábbal.........
Nagyon is jó példa, te sem Rossi tehetségét említetted, hanem a felszerelését, konkrétan a motorját, hogy azzal két hét után menne ugyanúgy... ezért mondtam, hogy odaadom az edzőfelszerelésem neked két hétre szívesen...
ha már téma: bugyuta sport annak, aki annyit lát belőle. és ha évek alatt felépített fizikumot elveszítesz pár nap- hét alatt, akkor valamit nagyon rosszul csináltál...
A lábtartókarcolást meg a mázsahuszas kanyarokat felejtsük már el, nem erről szól egy vezetéstechnikai tréning. Jobban tudunk utána motorozni. Úgy általában, nem pedig versenytechnikai tudásunk fog bővülni, arra külön oktatások vannak. Aki volt, mindnek tetszett...ja, és a legtöbben azt mondják, hogy máskor is akarnak menni, szóval ennyit a " mindenki megszívta, csak nem vallja be"- dumáról.
Tulajdonképpen most arról vitatkozunk, hogy valamit, amit szeretünk (motorozás), érdemes-e jobban megtanulni (vezetéstechnikai tréning) valakitől, aki tudja, hogyan legyünk jobbak (oktató), hogy nagyobb élménnyel és biztonságosabban leljük benne örömünket, mindezt olyan összegért, aminek a többszörösét teszi ki bármilyen félkomoly sérülés a motoron?!
.....azt nem mondtam hogy mindenkinek szar....csak a magyar ember nem vállalja a rossz döntéseit..........utólag. Inkább fényesiti.
Az első évben, lillafüred 370 kanyar,a pali elmegy...ááá 5 perce várok rátok. (u öcsém emán tud menni)
Második év, majd feltart kanyarban.........és rájöttem: 1000-es motor kanyar csetlik botlik-egyenesben kilő-óriási fék-csetlik botlik.......
(én a két kanyar közt finom gyorsitás,a kanyar miatt vagyunk itt)
Van némi igazságod de nem mindenben,te még nagyobb szkeptikus vagy e témában mintén.Már néha engem is érdekel a vezetés technika,de egyelőre még tartom magam,de a csajomnak aki a motorozásban írástudatlan megveszem mihelyst meg lessz a jogsija.Ő még szűz őt könnyebb formálni a helyes úton,engem már nehezebb terelni,így próbálok lassabban ,sutábban közlekedni,és vigyázni magamra.Azonkívűl mindent ráfogok a nagy és nehéz motoromra Persze azért a többi mákatárs majré csíkja és lábtartója másképp néz ki mint az enyém
Van egy rossz hírem: a sumi sem kizárólag egyedül annyira fain gyerek pályán ! Az hogy ő egy istenadta tehetség...az az ő dolga és nyilván ennyivel előrébb van/volt a többieknél ! De elhihetitek, hogy sokat nézte a többieket és még többet beszélt olyanokkal akiktől sokat tanult ! A tökéletes íveket sem ő találja ki, hanem a mérnökök. Nyilván ha valaki ekkora tehetség, azzal a többiek is könnyebben együtt dolgoznak és azt is elismerem, hogy sokan vannak rajta kívül, akiknek vagy anyagilag nem volt lehetőségük vagy éppen nem voltak jókor jó helyen... DE: nézzünk már őszintén a saját lelkünkbe: a legkevesebben mondhatjuk el magunkról, hogy akkora tehetség vagyunk mint a sumi vagy talma... Szal lenézni és fikázni azt aki elismeri, hogy van mit tanulni egy profitól...hát ez komoly szerénységi bizonyítvány...
De megnézném őket úgy borogatni a vasat mint a profik 5 km/h-val vagy úgy biztonságosan kifékezni, vagy gyorsítással elkerülni valamit ahogy azok teszik akik oktatnak.
És persze azt kívánom mindkét tábornak, hogy soha de soha nem kelljen használni a tudásukat...így megmarad az az illúzió is, hogy mekkora baromság ez a tréning :D
Jujujj kedves Béka,a másik kedvenc témám.
Nem jó a példád mert 140-el évek alatt épitett izmokkal gugolsz szabályosat. De 2 hét alatt guggolnék 10 szabályosat a hozzám illő sullyal.
A legbutább legértelmetlenebb sportnak tartom.
Évekig gyurtam.Naturban. Ha a badi porok,egyéb dolgok árai most itt lennének a kezemben,de jó lenne.(igen ez még natur!)
Heti 4-5-ször tonnák alatt kinlódsz,kihagysz 2 hónapot(mert ilyen az élet) és eltünik minden!
Csak röhögök a gyurósokon(millió meg egy haver járt igy) Épitesz fél évig egy házat amit lebontanak 2 éjszaka alatt. Azért meg hagy ne hagyjam abba(ha már kedvem nincs) mert oda a munka! Évek munkája.
Mozogni kell,de a gyurás......ja és igen igen van most rajtam 15-20 kg felesleg!
Ez csak a fanatikus-személyedző emberkéknek való.( 10%)
Szerintem. Bocsi elkanyarodtam. Világbéke.(a)
azt tanultam, hogy
- hogyan kerüljek ki biztonságosan váratlan akadályt
- hogyan fékezzek biztonságosan
- hogyan kanyarodjak biztonságosan
- hogyan irányítsam a motort a tekintetemmel is
- merjem mélyebbre dönteni a motort, mint addig
ésígytovább, ésígytovább. Persze nemcsak a gyakorlatok, ezek is fennt vannak a szervezők honlapján általában, hogy tudd, mit fogsz tanulni. Szóval tudsz mindent.
Ja, és a "mindenkinek szar volt, csak senki sem meri bevallani"- jellegű mondatod szánalmas. Pont.
Egy dolog ÉRVEKKEL vitatkozni valamiről, amit ISMERÜNK, és egy teljesen más dolog bedugni a fejed a s***edbe, kinézni a lyukon és amit látsz, megírni, mint véleményt.
a társaság akikkel általában motorozom,több tagjuk volt ilyen tréningeken....olyanon is ami csak töredékébe került..hasznos és én hiszek nekik...
megint mennek majd
még nem voltam..De ez nem számít...
Attól még nem mondom,hogy nem HASZNOS..Főleg,hogy olvasgatom a résztvevők hozzászólásait.
Mentek,részt vettek hasznosnak találták a tanultakat .Mi ezzel a baj.? Azt ,hogy ezért mennyit fizettek végképp nem firtatom.
De sokan vagyunk akik keveset motoroznak,azt is túrázva. Nem a parkolokban gyakorolva..
Jah, persze, "10-ből 8 ugyanúgy menne vele mint ők". Ha mindig kaptam volna egy ezrest, ahányszor hallottam ezt az okos véleményt, hogy: "Ha nekem is olyan ezmegazom lenne, én is meg tudnám eztmegazt csinálni..." Neked adom a fehérjeporomat és az edzőcipőmet, lécci guggolj 140 kilóval a nyakadban 10 jó mélyet. Vagy tudod mit, ráér két hét múlva, addig gyakorolhatsz...
Ismét dobolás: A világ legjobb dobosai nem azért a legjobbak, mert nekik van a legjobb, legdrágább dobfelszerelésük. Hanem mert egyrészt istenadta tehetségek, másrészt k*rvasokat gyakorolnak. Órákat naponta. Más is gyakorol órákat napont, de nem tehetséges. Más is tehetséges, de nem gyakorol órákat naponta. A dobfelszerelés milyensége csak hab a tortán. "A hangzás nem a hangszerben van, hanem, a a kézben"- és ez szerintem mindenre igaz.
........a magyar társadalomra nem jellemző(ritka kivétellel) a beszopott-benyalt dolgok felvállalása....ha már nem lehet visszacsinálni:akkor jó volt! Még kiröhögnék......
A képzések tematikája általában fenn is van a tanfolyam honlapján. Szóval a feladatok nem titkosak, gyakorolhatod őket parkolóban, akárhol, egyedül. Kell is. A tanfolyamon az OKTATÓ is jelen van, az ő feladata, hogy megmondja, hogy
- mit csinálj (olyan feladatokat, amik fejlesztik a motoros képességeket, ne te találd ki az okos fejeddel)
- hogyan csináld ( hova nézz, mikor hogyan fékezz, stb, ezekre sem jössz rá magadtól, oké, te biztos igen, de az átlag földi halandó nem, vagy csak évek alatt)
- bíztat (nem kell magyarázni)
- és HIBÁT JAVÍT (ez is az, amit te biztosan nem tudsz egyedül megoldani. Persze haver közbeugathat, de én inkább olyanra hallgatok, akinek ez a HIVATÁSA).
Egykerekezni nem tanítanak, ilyen pédát viszont nem tudok írni.
Ölre megyek a fanatikusokkal ezért a témáért általában: de nem engedek belőle:
-Ha te is gokart pályán nőnél fel ugy vezetnél mint sumakker! Nincs mögöttük tartalom,tudás.Csak a sok gyakorlás. Uri ficsurok kocsikáznak milliókért jó csajok között. Ennyi. 10-ből 8 megcsinálná!
Szerintetek miért nem lehet Rossi vagy Sumi gépét kipróbálni soha!? Nem a töréskár miatt. Hanem mert kiderülbe 2 hét gyakorlás után 10-ből 8 ugyanúgy menne vele mint ők! Oda lenne a sóbiznics,a nem létező érték.
Na valami ilyesmi a vezetéstechnika is nekem.......... parasztvakitás!
Van egy szolgáltatás amit vagy igénybe veszel, vagy nem. Az ,hogy miért kerül akármennyibe és ki mennyit keres rajta az is egy dolog...De ez miért fáj egyeseknek az érthetetlen
Az érdekes,hogy aki ment az elégedett!
Aki nem volt és menni sem akar az pedig sokalja,ráadásul kioktat,hogy felesleges...
Itt senki sem hallott az ingyenes vezetéstechnikáról (IVTM)? A pest megyei baleset megelőzésiek tartják a hringen. 1 nap, saját motorral. Időpont kevés, jelentkező annál több.
Én egyébként 2 csoportra tudnám osztani a tréningeket, a saját motoros és a kapott motoros. Előbbinek előnye, hogy egyből a sajáttal gyakorolsz, utóbbinak, hogy nem azt töröd
Nekem pl a legnehezebb az volt, hogy ne csak tudjam, hogy meg tudom csinálni és a motoromban is több van, hanem hogy tapasztaljam is azt, ergo higgyek benne. Mert fejben rossi kispályás hozzám képes, főleg ha szájjal kell motorozni
Rosinak igaza van abban, hogy jobb ezt friss, rutintalanul megejteni, mert annál jobb alap vagy az oktatóknak. A berögzült rosszat sokkal nehezebb korrigálni.
Szerintem a versenyzőknek a legnagyobb erénye a tehetség mellett, hogy tökéletes robotok. Kell egy jó alap, egy jó háttér és rengeteg pénz. Én is sportoltam versenyszerűen, 8 évig, gyerekként. Nálam a legnagyobb gond az volt, hogy mindig okosabbnak gondoltam magam az edzőnél. Nem is lett belőlem olimpiai bajnok, mert nem volt kellő alázatom és szorgalmam, holott lehet, hogy a tehetségem meg lett volna hozzá.
Az egyéni tanulás mindig sokkal többet ér, mint a csoportos. Ezt akkor tapasztaltam meg, amikor 3 hónap alatt a magán tanárral többet tanultam, mint az iskolában kb. 1 év alatt.
Az is nyilvánvaló, hogy 2 nap alatt nem lehet világot váltani. De el lehet indítani mindenkit egy úton. Hogy mindenhol ugyanazt tanítják? Nyilván, hisz ugyanaz a cél is. Bőven elég ha rendet raknak a fejedben és te szépen felhasználod, amit jónak látsz. Másrészt azért a baleset elkerülésére készítenek fel és nem a térdkoptatásra, mert az életszerűbb, többször fordul elő. No meg lehet, hogy fontosabb is.
Minden esetre ki-ki döntse el maga, hogy mennyit ér neki az ami
Béke veletek
.....na ez az a bizonyos 5%.........meg persze 20 éve motorozik,kezdő simson egyebek............
Természetesen helyes ez a motorozási tudást fejlesztő dolog , csak mint irtam szerintem eltulzott mind árban mind mondanivalóban. Szerintem,hagsúlyoznám.
A simsonnál magamtól rájöttem 15 éve ha nyomom a h.féket finoman,''csontra'' beforditott kormánnyal tudok egyhelyben körözni feltett lábbal.........
ha már téma: bugyuta sport annak, aki annyit lát belőle. és ha évek alatt felépített fizikumot elveszítesz pár nap- hét alatt, akkor valamit nagyon rosszul csináltál...
A lábtartókarcolást meg a mázsahuszas kanyarokat felejtsük már el, nem erről szól egy vezetéstechnikai tréning. Jobban tudunk utána motorozni. Úgy általában, nem pedig versenytechnikai tudásunk fog bővülni, arra külön oktatások vannak. Aki volt, mindnek tetszett...ja, és a legtöbben azt mondják, hogy máskor is akarnak menni, szóval ennyit a " mindenki megszívta, csak nem vallja be"- dumáról.
Tulajdonképpen most arról vitatkozunk, hogy valamit, amit szeretünk (motorozás), érdemes-e jobban megtanulni (vezetéstechnikai tréning) valakitől, aki tudja, hogyan legyünk jobbak (oktató), hogy nagyobb élménnyel és biztonságosabban leljük benne örömünket, mindezt olyan összegért, aminek a többszörösét teszi ki bármilyen félkomoly sérülés a motoron?!
Mint a fogyi kapszulák,mindhez jár egy diéta is..........
Az első évben, lillafüred 370 kanyar,a pali elmegy...ááá 5 perce várok rátok. (u öcsém emán tud menni)
Második év, majd feltart kanyarban.........és rájöttem: 1000-es motor kanyar csetlik botlik-egyenesben kilő-óriási fék-csetlik botlik.......
(én a két kanyar közt finom gyorsitás,a kanyar miatt vagyunk itt)
......csak jól adta el magát,1 évig..........
De megnézném őket úgy borogatni a vasat mint a profik 5 km/h-val vagy úgy biztonságosan kifékezni, vagy gyorsítással elkerülni valamit ahogy azok teszik akik oktatnak.
És persze azt kívánom mindkét tábornak, hogy soha de soha nem kelljen használni a tudásukat...így megmarad az az illúzió is, hogy mekkora baromság ez a tréning :D
Nem jó a példád mert 140-el évek alatt épitett izmokkal gugolsz szabályosat. De 2 hét alatt guggolnék 10 szabályosat a hozzám illő sullyal.
A legbutább legértelmetlenebb sportnak tartom.
Évekig gyurtam.Naturban. Ha a badi porok,egyéb dolgok árai most itt lennének a kezemben,de jó lenne.(igen ez még natur!)
Heti 4-5-ször tonnák alatt kinlódsz,kihagysz 2 hónapot(mert ilyen az élet) és eltünik minden!
Csak röhögök a gyurósokon(millió meg egy haver járt igy) Épitesz fél évig egy házat amit lebontanak 2 éjszaka alatt. Azért meg hagy ne hagyjam abba(ha már kedvem nincs) mert oda a munka! Évek munkája.
Mozogni kell,de a gyurás......ja és igen igen van most rajtam 15-20 kg felesleg!
Ez csak a fanatikus-személyedző emberkéknek való.( 10%)
Szerintem. Bocsi elkanyarodtam. Világbéke.(a)
azt tanultam, hogy
- hogyan kerüljek ki biztonságosan váratlan akadályt
- hogyan fékezzek biztonságosan
- hogyan kanyarodjak biztonságosan
- hogyan irányítsam a motort a tekintetemmel is
- merjem mélyebbre dönteni a motort, mint addig
ésígytovább, ésígytovább. Persze nemcsak a gyakorlatok, ezek is fennt vannak a szervezők honlapján általában, hogy tudd, mit fogsz tanulni. Szóval tudsz mindent.
Ja, és a "mindenkinek szar volt, csak senki sem meri bevallani"- jellegű mondatod szánalmas. Pont.
Egy dolog ÉRVEKKEL vitatkozni valamiről, amit ISMERÜNK, és egy teljesen más dolog bedugni a fejed a s***edbe, kinézni a lyukon és amit látsz, megírni, mint véleményt.
megint mennek majd
Attól még nem mondom,hogy nem HASZNOS..Főleg,hogy olvasgatom a résztvevők hozzászólásait.
Mentek,részt vettek hasznosnak találták a tanultakat .Mi ezzel a baj.? Azt ,hogy ezért mennyit fizettek végképp nem firtatom.
De sokan vagyunk akik keveset motoroznak,azt is túrázva. Nem a parkolokban gyakorolva..
Ismét dobolás: A világ legjobb dobosai nem azért a legjobbak, mert nekik van a legjobb, legdrágább dobfelszerelésük. Hanem mert egyrészt istenadta tehetségek, másrészt k*rvasokat gyakorolnak. Órákat naponta. Más is gyakorol órákat napont, de nem tehetséges. Más is tehetséges, de nem gyakorol órákat naponta. A dobfelszerelés milyensége csak hab a tortán. "A hangzás nem a hangszerben van, hanem, a a kézben"- és ez szerintem mindenre igaz.
........a magyar társadalomra nem jellemző(ritka kivétellel) a beszopott-benyalt dolgok felvállalása....ha már nem lehet visszacsinálni:akkor jó volt! Még kiröhögnék......
- mit csinálj (olyan feladatokat, amik fejlesztik a motoros képességeket, ne te találd ki az okos fejeddel)
- hogyan csináld ( hova nézz, mikor hogyan fékezz, stb, ezekre sem jössz rá magadtól, oké, te biztos igen, de az átlag földi halandó nem, vagy csak évek alatt)
- bíztat (nem kell magyarázni)
- és HIBÁT JAVÍT (ez is az, amit te biztosan nem tudsz egyedül megoldani. Persze haver közbeugathat, de én inkább olyanra hallgatok, akinek ez a HIVATÁSA).
Egykerekezni nem tanítanak, ilyen pédát viszont nem tudok írni.
-Ha te is gokart pályán nőnél fel ugy vezetnél mint sumakker! Nincs mögöttük tartalom,tudás.Csak a sok gyakorlás. Uri ficsurok kocsikáznak milliókért jó csajok között. Ennyi. 10-ből 8 megcsinálná!
Szerintetek miért nem lehet Rossi vagy Sumi gépét kipróbálni soha!? Nem a töréskár miatt. Hanem mert kiderülbe 2 hét gyakorlás után 10-ből 8 ugyanúgy menne vele mint ők! Oda lenne a sóbiznics,a nem létező érték.
Na valami ilyesmi a vezetéstechnika is nekem.......... parasztvakitás!
Van egy szolgáltatás amit vagy igénybe veszel, vagy nem. Az ,hogy miért kerül akármennyibe és ki mennyit keres rajta az is egy dolog...De ez miért fáj egyeseknek az érthetetlen
Az érdekes,hogy aki ment az elégedett!
Aki nem volt és menni sem akar az pedig sokalja,ráadásul kioktat,hogy felesleges...