Pont így tanítják Ez olyan, mint a vészleállítóval való leállítás, nem pedig a kulcsos. Annak is megvan a miértje.
Amúgy nekem is szúrkálós a támaszom és én is volt már, hogy combból toltam vissza, igaz csak 160-70 kg-t, de nekem az is elég szokott lenni. Ugyanilyen edzés van, amikor véletlen megcsúszik a támaszkodó lábam, vagy csak nem ér talajt és elindul abba az irányba a motor.
Valahol tuti fent van a neten a folyamat. A leszállás menete nem annyira van meg, inkább a felszállásé. Mert ugye az is úgy van, hogy előbb sztender felhajt, majd felpattan és megy
Régebben én is csak leszállás után tettem ki, de volt vele többször rossz tapasztalatom; például mikor emeltem át a lábam, vagy ha megingott, megremegett a térdem kicsit, fel is csillant az izzadtságcsepp a homlokomon.
Ezért leszállás előtt "kirúgom", majd utána kicsit visszadöntöm és lábbal megfeszesítem, de az esetek 99%-ában lábbal felesleges utánaigazítani, mert mindig jól áll, de mint látjuk, az őőrdög nem alszik.
Nem biztos hogy annyira logikátlan. Mondjuk úgy szimpatikusabb lenne a technika, ha úgy működne a történet, hogy:
- megáll, oldaltámasz lehajt, leszáll, oldaltámaszra enged.
Ha pl laza talajon, vagy felforrósodott aszfalton próbálsz letámasztani egy viszonylag nehéz motort, és az elindul...(belesüllyed a letámasztó a talajba) hiába ülsz rajta, nagyon nehéz lesz összeszedned, ha mellette állsz, és úgy engeded rá,és mégis megindul sokkal egyszerűbb lesz a dolgod. Persze hogyha leszállás közben átbillen a gép a jobb oldalra, akkor azt se fogod meg ..
Mondom ezt az alapján, hogy a múltkor kurvára megszopatott az XJ..képtelen voltam letámasztani laza talajon, mert mindenütt csak elsüllyedt volna. Nehéz volt rajta ülve megtartani, miután elindult a föld felé
Igaz ahová én jártam jogsira ott is úgy tanították,hogy először jobb ha le van hajtva...de én eddigi motorjaimnál sosem azzal kezdem a leszállást Persze egy nagy behemót géppel biztos űgy kezdeném,de ez "csak" egy 231kg-os Fazer,kezeim mindig leszállás alatta kormányon és az első féken......de nem érdemes ezen vitázni,lehet hogy csak én csinálom így (de sztem nem csak én) de mindenki úgy csinálja ahogy jól esik !
Úgy tanítják, hogy leszállsz és utána támasztod ki a motorodat ?
Ez így első hallásra evulóció ellenes! A mai világban amikor egyre nagyobb és nehezebb motorok jönnek... Hogyan támasztasz ki egy BMW GS1200 Adwenture-t vagy egy GoldWing-et ? lol.... ez abnormális, az oldaltámaszt csak a montenbájkosok rúgják ki leszállás után :D Mégis mivel magyarázták az okításon ?
Most már német spanom is van, úgyhoyg le sz...6! Egy CBR lámpát vettünk 130 helyett 44 ért! Ugyan attól. Ennyire okoskodott.
Imádok futó vadra lőni! Nem értitek? Ez van...
Igen, jól hallottad. Logikus is, ábrázolják is, hogy mi az alapja, de én pl azért nem tudom alkalmazni, mert nem tudom megtartani a motort, amíg leszállok és letámasztom. Amúgy ott el is várják, hogy így szállj fel-le, de csak az ottani motorokkal. Én ebből is felmentést kaptam Mondjuk a Zoli pl olyan gyorsan pattan fel-le, hogy mire dőlne a motor, már megy, szal esélye sincs De mondjuk ehhez kell rutin.
Én is kihajtom leszállás előtt az oldaltámaszt, főleg mióta még az fz-vel történt, hogy a szalonból hazafelé megálltam az első benzinkúton, és lepattantam róla, mint a kis ybr-ről. Volt nagy meglepetés, mikor majdnem rámborult a gép, alig tudtam megfogni. Azóta mindig kihajtom leszállás előtt.
Z6: én szeretem ha nagyon tapad,kopjon inkább,csak igy merek-bizok kanyarodni lapon !
A z6 1 hétig volt fent,(új volt,de 5 éves) nekem csúszott nagyon: normál aszfalt kicsi fácánozás: kapar! Melegen. Na akkor már gondoltam hogy nem fogom szeretni. Utánna két kanyarban elment a se..e 10 cm,melegben. Köszi puszi pá.
Pozitivum ezzel éreztem csak mintha sinen menne a gép nagyon jó profil,meg valami acélváz erősités. Ja és a közepén nincs minta sokáig rendőrbarát emiatt.
Esőbeni viselkedés szerintem nem lényeg, lábújjhegyen mész vagy megállsz valahol. Lassan-normálisan a slickel is hazajutsz!
Sziasztok! Ha valaki tudna segiteni keresek Fz6s HG magyar nyelvü kezelési utmutatót, tudom a neten minden fentvan, de nekem egy ilyen füzet kellene. Köszönöm. Tel: 30-4413-661
Hát az nem lehet kellemes
De miért nem szállsz le és utána támasztod le? Csak kérdem ,mert én mindig először leszállok,majd utána a motor mellett állva támasztok
Hali.
Olyan problémával szoptam már egy ideje, hogy az oldaltámasz kapcsolja felakadt és a letámasztás utolsó pillanatában visszalökte az oldaltámaszt és álló helyemben eldőltem a motorral... ..az embert meglepetésként éri, ha visszaugrik a kar amikor soha sem szokott..
A kapcsoló okozta az egészet! A kapcsoló kart körülveszi az a gyűrű ami a második képen látszódik.. az kicsúszik a karral együtt a házból, feltámasztja a kart és a kar visszalöki az oldaltámaszt ---- a motoros akarja letámasztani a motort csakhogy a kar már vissza is ugrott. A harmadik képen látszik, hogy az egész kapcsoló házon átvettem egy rézdrótot ami bent tartja a kapcsoló házában azt a gyűrűt, aztán stabilizáltam egy kötegelővel is. Ez elég barbár megoldás, de úgy néz ki bevált egyenlőre.
A kérdésem a következő, a ti motorotokon is ki-be jár az a szar gyűrű vagy csak az enyémről hiányzik valami esetleg egy zégergyűrű ? Építő jellegű kommenteket előre is köszönöm. További szép napot.
Amúgy nekem is szúrkálós a támaszom és én is volt már, hogy combból toltam vissza, igaz csak 160-70 kg-t, de nekem az is elég szokott lenni. Ugyanilyen edzés van, amikor véletlen megcsúszik a támaszkodó lábam, vagy csak nem ér talajt és elindul abba az irányba a motor.
Valahol tuti fent van a neten a folyamat. A leszállás menete nem annyira van meg, inkább a felszállásé. Mert ugye az is úgy van, hogy előbb sztender felhajt, majd felpattan és megy