számold ki, mennyit fogsz költeni, mire rendben lesz a motorod (+ az "élmény" + az idegeskedés + a rohangálás...stb) és oszd el az összeget 45e-rel. Enyiszer mehettél volna tanfolyamra és megspóroltál volna magadnak egy rossz élményt. én legalábbis így gondolkoztam, és nem sajnáltam az egyszer 40e-t (asszem, kb. annyi volt, két teljes napos tommotos tréning Kakucson). Szerintem még utólag is megéri. Ha az ember még csak nem is tanul a dologból, végképp feleslegesen hibázott. Igazából idén is jó lenne elmenni egy kétnaposra.
Igen, nem tagadom, hogy nem vagyok profi, bár olyan 30 ezer km-t levezettem már motorral, de van mit tanuljak! Sajnos valószínű közrejátszott a reggeli fáradtság is a lassú reagálásban illetve téves döntéshozatalban! Utólag mindig okosabb vagyok, hogy másképpen kellett volna és akkor talán kisebb a baj, de sajnos ekkor már ugye késő. Próbálok belőle tanulni és jobban odafigyelni a közeljövőben. Egyébként nem szoktam vaddisznó módjára közlekedni - jó persze van hogy elkap a hév, de azért ez ritka és az sem igazán városban van - Eddig is terveztem részvételt egy motoros vezetéstechnikai tréningen, eztán meg pláne rám fér! Igaz néhol ott is komoly összegeket kérnek el. Vannak nagy árkülönbségek, így nem tudom eldönteni, hogy ahol olcsóbb, az vajon tényleg van-e olyan jó, mint a drága /45 k/ alkalom/. Igaz, az életet nem lehet megfizetni!
Nekem van egy pár ilyen fékkarom,alig használt állapotban.Rövid és bordó színű.Képek az adatlapomon.
Ha érdekel írj a balu88@mailbox.hu-ra és megbeszéljük az árat.
Sebaj, mire összerakja a motorját, lesz ideje átgondolni a dolgokat én is taknyolás után mentem el vezetéstechnikai tréningre, ott kicsit helyrerakták a fejemet. Meg persze azóta igyekszem minél óvatosabban menni. Kissebb balesetekből is mindíg igyekeztem tanulni, ha már összehoztam aktív vagy passzív módon. A tanulópénzt megfizeti az ember és szerencséje van, ha tényleg csak pénzzel és nem különböző testnedvekkel...
nekem úgy rémlik, korábban írta itt valaki, hogy az fzs1000-re való jó az fzs600-ra is... megszenvedsz te azzal a fékkarral én 9e pénzért rendeltem egy sráctól, elvileg pont fzs600-ra való. A fekete acél Lucas TRW kormány már fent van , a fekete alubetétes markolat és a fekete kormányvégsúlyok is remélem, a karok is rendben megjönnek.
nekem úgy tünik talán,hogy te vezetsz-közlekedsz furán! Vedd komolyabban a témát mert igy tepsü lesz hamarosan a vége....."jobb" esetben csak neked!Kicsit morbid,de érted!
Huh...nagyn szar volt ezt a balesetet átolvasni...mielőbbi felépülést a motorodnak is !
Az azért gáz, hogy egyik részvevő sem próbálja meg elkerülni a balesetet...pedig egy autóval sokkal többet lehet kihozni a dologból...
És bár a céges autókban ülő csajok a legtöbbször nagyon csinosak...a vezetéshez nem sok közük van....bár tisztelet a kivételnek :)
még egy kérdés . ilyen olajat használtam eddig :1-es kép.
most pedig ugyan olyant szerettem volna és az autósboltba helyette ilyent hoztak rendelésre : 2-es kép
nagy különbség van a kettő közt ,vagy mehet bele nyugodtan ( azért nem vitatkoztam velük helyben mert elsőre repsolt hoztak és mondtam én nem olyat rendeltem ,de ezek szerint másodikra sem értették meg
Köszönöm! igyekszem mihamarabb felépíteni ismét a gépet! Az őrangyalomról meg annyit, hogy az elmúlt 2-3 hónapban ez volt a 3. balesetem amelyet ép bőrrel megúsztam! Jómagam sem akarom elhinni! Ma 4 hete a bátyámmal közös autót (egy Renault Laguna Kombit) totálkároztam...80km/h sebességgel fának előbb egy kresztáblának majd egy fának csapódtam...sajnos elaludtam késő eseti vezetésnél:S. Szintúgy semmi bajom nem lett, leszámítva egy kis karcolást. Ezt megelőzően pedig február első hetében megpördültem édesanyám autójával a jeges úton...akkor sem én sem anyum nem sérültünk meg. A kocsit azóta megjavíttattam,így most a motorra valót lesz nehezebb összeszedni, mert a tartalékaimat felélte a kocsi javítása:-(((! De igazán véget érhetne a balfordulatok hada, mert kicsit sok kezd lenni! Igazából annyira nem gyötört meg ez már lelkileg (a leendő javítási költség viszont inkább). Mondhatni rutinom van most ezen balesetek átélésében, illetve arra koncentrálok, hogy minél hamarabb egyben legyen ismét a gép és irány az út:-)!
üdv! még nem adtam fel a fék kar kérdést :) A vaterás fickó ismét jelentkezett de szerintem kamu az egész és már csak apró dolgon múlott ,hogy nem jelentettem fel ,most azt mondta áprilisban visszautalja a pénzt -ez is érdekes azt még lehet kivárom ,de nincs szerencséje mert nyomozó az egyik ismerősöm és már megbeszéltük hogyan tovább :) szóval valaki tudja 100% -ra hogy ezek jók lennének-e az fzs 600-ra ? link -köszi-
Tehát Te 75-tel mentél, a szembejövő ki tudja mennyivel, amikor az "ütközés" történt. Piszok nagy szerencséd van! És abban is, hogy nem a teherautó elé/alá estél! Mihamarabbi lelki felépülést, ha szükség van rá!
Gyakran mindegy, hogy ki volt a hibás, minden esetben kár egy balesetért, főleg, ha motorral történik, hiszen tudjuk, mennyivel sérülékenyebbek.
Szerintem néha nagyobb a lelki fájdalom (a törött motorod látványa, a tudat, hogy kényszer-pihenned kell), mint a testi.
Hát, azajó, hogy legalább neked nem lett bajod... meg bornak . Így nyugodtan mérgelődhetsz a kiadások miatt és nem a családtagjaiddal egyeztetsz, hogy ki mit rajzoljon a gipszedre.
Nos nekem szerencsére semmi bajom sem lett! A ruha tette a dolgát (egy kordúra nadrág és bőrkabi volt rajtam), meg a csizma. Lényegében egy autóval találkoztam szembe előzésnél...az volt a veszett nagy szerencsém, hogy nem telibe kaptam frontálisan, hanem annyira tudtam/tudtunk korrigálni, hogy "csak" a bal első kerekének menem neki. Ha jobban tetszik lecsúsztam a kocsi oldalán motorostul...majd borultam. A második nagy mákom az volt, hogy nem szorult be a bal lábam a motor és a kocsi közé illetve, hogy a motor nem esett rám. Lerepültem róla és csúsztunk egy szépet...én egyszer vagy kétszer áthömbölögtem saját hossztengelyem körül, majd a hátom csúsztam tovább. Hátpúpként meg a rajtam lévő hátizsák szolgált, amelyben benne volt a laptopom meg egy üveg bor (ajándék) de egyiknek sem lett baja!
A pontos szituáció pedig a következő volt...
Lakott területen KÍVÜL levő autóúton haladtam olyan 85 km/h sebességgel Tata irányába (mentem reggel melóba). Egy viszonylag hosszabb egyenes, jól belátható szakaszon utolértem egy felépítményes (puttonyos) teherautót, ami kb 70 km/h sebességgel haladt. Köztem és a kocsi közt volt még egy személyautó. Ahogy közeledtem az autók felé, benéztem jó előre az útszakaszt és a távolban - kb. 600 m-re tőlünk jött három jármű szembe, de azok még messze voltak annyira, hogy gond nélkül megkezdjem az előzést. Az előttem levő személyautó meg is előzte a teherautót én meg mentem is volna után avval a lendülettel. Ekkor kb 100 km/h sebességre gyorsítottam fel, irányjelző kitéve...igen ám, viszont szemből hírtelen előbukkant az aszfaltból egy fekete Ford személyautó...pontos emlékeim nincsenek róla -gyorsan történt minden- de azt hiszem nem volt lámpa kapcsolva rajta, különben észreveszem és nem előzők. Igaz a felkelő nap nehezítette a látástt, amely tőlem kissé balra relatíve szemből sütött, persze sima gyári plexim volt, napgép nélkül. Én már a szembe forgalom sávjának közepén voltam, a teherautó mögött néhány méterre, így satufék, -ami így utólag szerintem butaság volt- melynek hatására olyan 75 km/h-ra lassítottam, majd próbáltam visszahúzódni a felező felé. a nekem szemből jövő kocsi soförje sem volt épp a helyzet magaslatán (fiatal hölgy volt) és nemigen húzódott le az árok felé azt hiszem. Az előttem haladó teherautó pedig mégúgysem húzódott le, véletlenül se férjek el esetelg...gondolom tükörbe nem igen nézett ekkor vagy holttérben voltam. Annyira sikerült a manőverezés, hogy nem telibe frontálisan találkoztunk, hanem a kocsi oldalát kaptam el szerencsére. Motorról lerepültem és a többit már leírtam. Persze, mint kiderült a két nőcike céges autót vezettek, s hiába mondtam, hogy még véletlenül se hívjanak rendőrt - lévén hogy semmi bajom, s megegyezünk, csak ne kelljen még bírágot is fizetni- muszáj volt mivel céges autó lévén a biztosítójuk felé való elszámoláshoz kellett a rendőrség jelentése általi alátámasztás! Így sajnos ki lett hívva a rendőr. Én pedig fel lettem jelentve az előzés szabályának áthágása miatt, amely most változott és 30 k-nál kezdődik...-nem elég az ember baja ugye, még meg is kell büntetni :-( - Ettől függetlenül elismerem, hogy hibáztam szó sincs róla!
Állapotfelmérés:
Az ütközés következtében az első felni, mint most este kiderült eltörött. A tengelye elgörbült. A bal teleszkópnak az alsó része (amibe a belecsúszik a "munkahenger") kettétört, olaj kifolyt az útra, ezt egyből földdel leszórtam és felitattam, ahogy azt illik. A jobb villaszár elgörbült. Jobb féktárcsa szegecsei eldeformálódtak, elpattantak. Annak kanyec. A bal tárcsa úgy néztem, hogy megúszta. A féknyergek úgyszintén megúszták. A tank jobb oldalán, ahol a hangvillás matrica van, megsérült. A váz jobb oldalán a blokk felfogatásnál levő imbusz csavar feje szintúgy félig megsemmisült a csúszás következtében. A vázban elvileg sérülés nem történt a horzsolásokon kívül. A plexi műanyag csavarjainak fejei lepattantak, a plexi így bár lerepült, de nem sérült meg. Továbbá letört a jobb tükör, irányjelző illetve hátul az ülés alatti műanyag idom. Letört egy darab a jobb lámpa felső sarkából, valamint a fejidom jobb oldala ramaty...hegsztése nem kivitelezhető:-(, beleértve ezen oldalon, belül elhelyezett fejidom takaró műanyagot is! És ráadásnak a hűtő is megnyomódott egy kis helyen, de ki nem lyukadt szerencsére. A gép motorikusan hibátlan továbbra is pöcc röff!
Így dióhéjjban ennyi a történet!
Figyeljen mindenki oda előzésnél, nehogy úgy járjon vagy ne adj Isten rosszabbul, mint én:-(! Balesetmentes kilómétereket mindenkinek:-)!
Ha érdekel írj a balu88@mailbox.hu-ra és megbeszéljük az árat.
Üdv:Balu80
Az azért gáz, hogy egyik részvevő sem próbálja meg elkerülni a balesetet...pedig egy autóval sokkal többet lehet kihozni a dologból...
És bár a céges autókban ülő csajok a legtöbbször nagyon csinosak...a vezetéshez nem sok közük van....bár tisztelet a kivételnek :)
most pedig ugyan olyant szerettem volna és az autósboltba helyette ilyent hoztak rendelésre : 2-es kép
nagy különbség van a kettő közt ,vagy mehet bele nyugodtan ( azért nem vitatkoztam velük helyben mert elsőre repsolt hoztak és mondtam én nem olyat rendeltem ,de ezek szerint másodikra sem értették meg
Mielöbbi jobbulást....:))))))
http://www.euromotor.hu/letolt...
Kabát
Sisak
Ki tud yamaha fz1-n-hez oldaldoboz tartó konzolt(akár bontott is lehet).
Köszi
Jobbulást a motorodnak!
Sokszor gondolkodom, hogy vagy neon zöld sisakot kellene venni, vagy láthatósági mellényben motorozni.
Szerintem néha nagyobb a lelki fájdalom (a törött motorod látványa, a tudat, hogy kényszer-pihenned kell), mint a testi.
A legjobbakat Ákos!
A pontos szituáció pedig a következő volt...
Lakott területen KÍVÜL levő autóúton haladtam olyan 85 km/h sebességgel Tata irányába (mentem reggel melóba). Egy viszonylag hosszabb egyenes, jól belátható szakaszon utolértem egy felépítményes (puttonyos) teherautót, ami kb 70 km/h sebességgel haladt. Köztem és a kocsi közt volt még egy személyautó. Ahogy közeledtem az autók felé, benéztem jó előre az útszakaszt és a távolban - kb. 600 m-re tőlünk jött három jármű szembe, de azok még messze voltak annyira, hogy gond nélkül megkezdjem az előzést. Az előttem levő személyautó meg is előzte a teherautót én meg mentem is volna után avval a lendülettel. Ekkor kb 100 km/h sebességre gyorsítottam fel, irányjelző kitéve...igen ám, viszont szemből hírtelen előbukkant az aszfaltból egy fekete Ford személyautó...pontos emlékeim nincsenek róla -gyorsan történt minden- de azt hiszem nem volt lámpa kapcsolva rajta, különben észreveszem és nem előzők. Igaz a felkelő nap nehezítette a látástt, amely tőlem kissé balra relatíve szemből sütött, persze sima gyári plexim volt, napgép nélkül. Én már a szembe forgalom sávjának közepén voltam, a teherautó mögött néhány méterre, így satufék, -ami így utólag szerintem butaság volt- melynek hatására olyan 75 km/h-ra lassítottam, majd próbáltam visszahúzódni a felező felé. a nekem szemből jövő kocsi soförje sem volt épp a helyzet magaslatán (fiatal hölgy volt) és nemigen húzódott le az árok felé azt hiszem. Az előttem haladó teherautó pedig mégúgysem húzódott le, véletlenül se férjek el esetelg...gondolom tükörbe nem igen nézett ekkor vagy holttérben voltam. Annyira sikerült a manőverezés, hogy nem telibe frontálisan találkoztunk, hanem a kocsi oldalát kaptam el szerencsére. Motorról lerepültem és a többit már leírtam. Persze, mint kiderült a két nőcike céges autót vezettek, s hiába mondtam, hogy még véletlenül se hívjanak rendőrt - lévén hogy semmi bajom, s megegyezünk, csak ne kelljen még bírágot is fizetni- muszáj volt mivel céges autó lévén a biztosítójuk felé való elszámoláshoz kellett a rendőrség jelentése általi alátámasztás! Így sajnos ki lett hívva a rendőr. Én pedig fel lettem jelentve az előzés szabályának áthágása miatt, amely most változott és 30 k-nál kezdődik...-nem elég az ember baja ugye, még meg is kell büntetni :-( - Ettől függetlenül elismerem, hogy hibáztam szó sincs róla!
Állapotfelmérés:
Az ütközés következtében az első felni, mint most este kiderült eltörött. A tengelye elgörbült. A bal teleszkópnak az alsó része (amibe a belecsúszik a "munkahenger") kettétört, olaj kifolyt az útra, ezt egyből földdel leszórtam és felitattam, ahogy azt illik. A jobb villaszár elgörbült. Jobb féktárcsa szegecsei eldeformálódtak, elpattantak. Annak kanyec. A bal tárcsa úgy néztem, hogy megúszta. A féknyergek úgyszintén megúszták. A tank jobb oldalán, ahol a hangvillás matrica van, megsérült. A váz jobb oldalán a blokk felfogatásnál levő imbusz csavar feje szintúgy félig megsemmisült a csúszás következtében. A vázban elvileg sérülés nem történt a horzsolásokon kívül. A plexi műanyag csavarjainak fejei lepattantak, a plexi így bár lerepült, de nem sérült meg. Továbbá letört a jobb tükör, irányjelző illetve hátul az ülés alatti műanyag idom. Letört egy darab a jobb lámpa felső sarkából, valamint a fejidom jobb oldala ramaty...hegsztése nem kivitelezhető:-(, beleértve ezen oldalon, belül elhelyezett fejidom takaró műanyagot is! És ráadásnak a hűtő is megnyomódott egy kis helyen, de ki nem lyukadt szerencsére. A gép motorikusan hibátlan továbbra is pöcc röff!
Így dióhéjjban ennyi a történet!
Figyeljen mindenki oda előzésnél, nehogy úgy járjon vagy ne adj Isten rosszabbul, mint én:-(! Balesetmentes kilómétereket mindenkinek:-)!
Üdv
Ákos