Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Biztos jobb lett, de azok az olajak amiket kapni lehet nem közelítik meg azt amit a gyárban beletesznek, sokkal hamarabb hintázni fog, a gyári kibír 30-50000km-t vagy 3-4 évet, de ezek már nem pedig próbáltam többféle olajat is, de a legjobb is max 2 év és ugyanolyan gatya lett mint a csere előtt, de volt olyan ami egy szezon alatt kész lett....ezért is teszek bele a nem(!) szelepeltekbe egy kicsivel "sűrűbbet".........
Kérdés: szerintetek egy irridium elektródás gyertya mennyit fut el?
Megfordult a fejemben, hogy visszateszem őket egy szezon erejéig, csak már van bennük 40e km...
Kíváncsi vagyok, tényleg lehet-e érezni különbséget valamiben ezekkel a csodagyertyákkal a sima gyertyához képest.
Abban van logika, hogy a levegőt elvileg összenyomhatná a terhelés, de mivel a villa szelepei pont befelé mozgáskor engedik gyorsan át az olajat, ezért nehezen tudom elképzelni, hogy arra a csöppnyi levegőre valóban jelentős nyomás hatna. Annyi biztosan nem, hogy pár mm olajszint különbség bármilyen változást előidézne.
Én azt mondom, hogy gyári olaj, gyári szint, oszt' tuti jó lesz. Uccára meg pláne mindegy.
Amúgy olajcsere óta 3szor mentem a géppel, és állítom, hogy jobb lett. (Bár lehet, hogy csak placebó hatás )
Amikor túrázom,nem akarok azon agyalni ,hogy nehogy megállítsanak,föleg kint,hogy aztán egy túra költségét kifizessem birságra....
A gumi mindannyiunk érdeke,hogy ne legyen szar,kopott repedt stb...
Akit meg ezért megbüntetnek rájön,hogy abból az összegből gumit is vehetett volna..
de nálunk ebben is van üzlet túltárolt öreg gumik.
Annyiban nem, hogy mivel a légrés sokkal kisebb így az segít rá a sűrűbb helyett....viszont a szimeringet kinyomhatja.....
Én nem magyar példákra gondoltam, inkább nyugaton jellemző ez, főleg a labancoknál, hogy ha túl régi a gumi, akkor perkálhatsz, akárcsak a dbkiller miatt (nem elég a tanúsítvány, meg bizonyítvány) vagy ha nincs hullazsákod egyebek vagy felállsz a motoron végtagod nyújtóztatni. Nemzete válogatja, hogy miért büntetnek. Bár ezek csak legendák, ahogy az is, hogy az új CBR600F GYÁRI dobját sem akarta elfogadni, mert beledugta a mérőkéjét és hangos
Ződség. Az olajnak megszabott helye van tűréssel. Az semmin nem változtat, a szelepeken (luk) azonos mennyiség áramlik át időegység alatt akármennyi (pohár) olaj is van benne.
az utcai sport gumi az legális
nem teszek fel slikket,marad a gyári cső... Mi ebben a nehéz?
Nehogy már a gumi is gyári legyen! Azért ennyi hülye még ebben az országban sincs! A dobot megértem, sőt... pszt, de egyet is értek vele. A hülyeségnek viszont vannak határai.
Könnyű annak, aki ezt kivitelezni tudja
Én már úgy vagyok vele,hogy csak gyári felszereltséggel motorozok..
ne találjanak fogást a motoron...Mert elöbb utobb, mindenre rámennek majd dobok,gumik, azt elveszi a forgalmit onnan már sokba kerül
"Elvileg" nálunk csak olyan megy át a műszakin, no meg nyugaton a rendőr néha nem tudja mibe kössön bele az "E" betűk hiányába, vagy a gumi gyártási évébe.
Igaz ettől nem a rugózás lesz keményebb hanem a csillapítás, ettől még felüthet ha gyenge a rugó...
Ennek konkrétan az a szokása, hogy a szimeringet kinyomja.....a legtöbb szervizben tényleg inkább túltöltik pedig a "sűrűbb" olaj jobb megoldás, az csak a rossz szimeringet nyomja ki...
EZT olvastátok már Ez megint csak kiüti nálam a biztit, mint két éve az az eredetvizsgálatos buziság, amit a vizsgánál kellett csináltatni, és amit én megvártam, amíg eltörölték.
Írtam.
Yamcsák ! ha épp olvasod a fórumot ,megkérlek írj egy privátot a személyes adatoknál megadott címemre -köszönöm!
Fogalmam sincs, nem is néztem amikor megvettem. Azt tudom, hogy a Vicma-t spanyolok gyártják. De miért kérdezted, hogy E betűs?
Nincs ellenvélemény hiszen a folyadék áramlási fizikáját írtad le! Aki mást mond az......
A teleszkópot "keményíteni" csak a rúgó cseréjével/feszítésével, és átszelepelésével lehet, ha van rá lehetőség.
Az olaj a finom beállításra való, eltérő viszkozitás figyelembe vételével!
Annyiban lehet hatása, hogy a levegő összenyomható ellentétben a folyadékkal. De hogy ennek a gyakorlatban milyen hatása van...?
Hát, az én meglátásom szerint az olaj mennyisége elvileg nincs hatással a teló keménységére (de úgyis kijavítanak, ha tévedek). Indoklás: A teló mozgását az határozza meg, hogy az olaj milyen sebességgel folyik keresztül a szelepeken, illetve különböző furatokon. Emiatt minél sűrűbb az olaj, annál lassabban áramlik az olaj, tehát keményebb lesz a teló. Mondjuk itt olvastam már ezzel ellentétes véleményt, de nehezen tudom elképzelni, hogy a hígabb olajtól keményebb lesz a villa...
Hiszen télen is, mikor bedermed az olaj, sokkal merevebb lesz a rugózás, és ugye a hideg olaj=sűrűbb olaj.
Az olaj szintje szerintem azért van megadva, hogy semmilyen körülmények között ne tudjanak szárazon futni a szelepek, vagy hogy ne legyen "levegős" a rendszer. A több olaj lehet, hogy nem tesz jót a szimeringnek.
Szóval, szerintem a villa mozgását a leghatékonyabban az olaj sűrűségének (viszkozitásának), és/vagy a rugó keménységének változtatásával lehet befolyásolni.

Na, jöhetnek az ellenvélemények!
Átaludtam a telóolaj témát, de én is keményíteni akarom.
Viszont az x-bikeban azt mondták (és mintha a wilbers leírásban is ez lenne, de most nem szedem elő), hogy ne váltak más olajra, hanem tegyek a 10w-ből a megadottnál többet. Valakinek van ilyen tapasztalata?
Jut eszembe a shox-ban vettem és 18,9e-ről volt akciós 6,9-ért a pár,yami menet forditóval!

.....de amúgy ja,izlések és pofonok. Autónál pl a gyári használható dolgokat szeretem,semmi csicsa micsa tuning buning!
Olcsó kínai az olcsó kínai, azt már nem írtam, hogy a minőségével baj lenne.

Kis indexet azóta sem vettem.