Én pl már nem csinálom szimering csere nélkül. illetve csak úgy ha semmilyen felelősséget nem vállalok mivel jelentős %-ban az új olaj főleg ha a sűrűbb 15W-s (600-nál) az öreg szimeringet kinyomja...nem nagy tétel a csere és amúgy is kétévente kell olajat cserélni vagy kevés km-nél 3-4 évente....nem sokkal több meló szétdobni teljesen és akkor ki is lehet mosni ahogy kell....
Nekem csak egy dolog nem tetszik, hogy elvileg 475 ml olaj kell egy szárba, de az is elő van írva, hogy az olajszint 121 mm felülről mérve. Ez így kicsit túlhatározott, szóval akkor most mit mérjek? Térfogatot, vagy hosszt?
Bár a hossz talán azért jobb, mert hiába mérem ki ezred milliliterre az olajat, akkor sem folyik bele az edényből a villába a teljes mennyiség...
A hossz viszont egyértelműen adja a térfogatot is...
Szerintem akkor a legjobb megoldás, ha felül is, és alul is kiengeded az olajat. Úgy az olaj legnagyobb részét szépen ki lehet folyatni, de érdemes türelmesen megvárni, még tényleg mind kifolyik.
Az alsó csavar kitekerése kicsit trükkös, mert elfordul a belső rész is, de én egy kúposra esztergált seprűnyéllel megoldottam a dolgot.
Befújtam a végét féktisztítóval, és gyönyörűen megtámasztotta nekem a teló belső részét, amíg kinyílt a csavar. Na jó, ehhez azért kellett a tesóm is, aki úgy szorította a seprűnyelet, hogy majd kigúvadt a szeme.
Azt mondjuk nem tudom, hogy az 1000esek telója milyen belül, de gondolom hasonló.
Most cserélem a telóban az olajat, és én azt tapasztaltam, hogy az igazán jó olajcsere az, ha tényleg széthúzod a telót. Miután egy éjszakán át álltak fejjel lefelé a lábak, azután is még egy csomó olaj kifolyt alul, mikor kitekertem az alsó csavarokat.
Szóval szerintem érdemes szétszedni az egészet, mert akkor lehet szépen kitakarítani, és utána tuti, hogy csak friss olaj lesz benne.
Mivel ez fejlettebb ( ) verzió nem hullik szét, nincs kihulló rugó, meg seprűnyél darab (spacer). Ha kitekerted a felső csavart a króm szárat lehet visszahúzni. Mielőtt kiöntöd, járasd meg így párszor, hogy felkeveredjen az üledék. Finom pumpálással lehet segíteni utána a kifolyást, meg az elnyeletést.
Amikor az én teló-olajamat cserélték a szervizben, nem szedték ketté a szárat csak a szárat húzták ki a motorból és a tetején öntötték ki az olajat. Így érthető is volt miért nem feltétlenül kell szimeringezni.
Az olaj 7 évesen olyan büdös volt mintha döglött egerek rohadtak volna benne.
Ilyenkor nem kell a csúszószárakat is kihúzni, és eltakarítani a belsejét is biztos lerakódik valamennyi olajsár az alján esetleg ellenőrizni a perselyeket
Ja, ha a fenti csavart tekered ki, akkor a dugó kulcsra belülről ragassz szigetelőszalagot, nehogy összekarcold azt a nagy csavart ami a teló tetején van.
Bár a hossz talán azért jobb, mert hiába mérem ki ezred milliliterre az olajat, akkor sem folyik bele az edényből a villába a teljes mennyiség...
A hossz viszont egyértelműen adja a térfogatot is...
Nem tudom ismeritek e ezt az oldalt:link . Szerintem gurulások tervezésénél segítséget jelenthet, annak aki kedveli a várakat.
Az alsó csavar kitekerése kicsit trükkös, mert elfordul a belső rész is, de én egy kúposra esztergált seprűnyéllel megoldottam a dolgot.
Befújtam a végét féktisztítóval, és gyönyörűen megtámasztotta nekem a teló belső részét, amíg kinyílt a csavar. Na jó, ehhez azért kellett a tesóm is, aki úgy szorította a seprűnyelet, hogy majd kigúvadt a szeme.
Azt mondjuk nem tudom, hogy az 1000esek telója milyen belül, de gondolom hasonló.
De biztos,hogy nem szedem szét teljesen....vagy alul,vagy felül kiengedem és kész.....
Szóval szerintem érdemes szétszedni az egészet, mert akkor lehet szépen kitakarítani, és utána tuti, hogy csak friss olaj lesz benne.
karasna.hu - hel
Elöbb itt járt Peti ,ö is azt mondta,hogy ki kell venni és felül kiönteni..
A Ft szárnyalása miatt kisebb vagyon a külföldi.
Az olaj 7 évesen olyan büdös volt mintha döglött egerek rohadtak volna benne.
Bár mintha lenne kis csavar a teló alján, lehet az lenne az olajleeresztő? nem tudom. Én mindig kiszerelem őket, és felülről öntöm ki az olajat.