1. A kormánycsapágy NEM romlik el sűrűn. Van egy elhanyagolt gyári pontja, amit ha egyszerrendbeteszel, egy életre elfelejthetsz. Tudod miért nem emlegetik pl. egy Aprilia kormánycsapágyát? Mert nem CSAK az a baja.
2. Vegyél Kawát ha ennyire szereted. Kiváló gépek. Sportos embereknek lettek kitalálva, akik a brutális erőt szeretik (ebben volt némi túlzás ) CBF600 miért nincs a palettán? Vagy a VFR? Bandit? (jó ezt nem kellett volna)
3. Ha olyan dolgokat vársz el egy 600-astól amit csak 1000-esek, tudnak, gondold át újra, hogy mit is akarsz. Az injektorok problémáival meg tanulj meg együtt élni. (tetü gázreakció)
4. Minek alkatrész, ha egyszer megbízható, örökös gépet keresel? Ural? BMW? Enfeld? Csupa régi megbízható darabok
5. Nehogy má problémás legyen az FZ6 váltója!
6. Ha a sor2-t szoktad és azt keresed, vegyél azt. Itt sor4-ek vannak, egy más világ. Ezek pörögnek ha kell, és húznak is. Pl.: TDM, Vagy az uj kedvencem a Varadero! Igaz létra kell hozzá, de ha egyszer felültél... ja megin 1000-es bocsika.
7. nincs. Ha japánt veszel nem fogsz mellényúlni. Előbb fogod összetörni, minthogy végzetesen tönkremenjen!
A képen nem Japán motor kormánycsapágya virít, kis kilométerrel.
Aki sor 2-höz van szokva és ki is használja a nyomatékosságot, az nem fogja kedvelni a sor4-et, szerintem.
A DL-t én is írtam már, többször is. A BMW is jó választás. Egyedül talán az XT lóg ki, mint túramotor? Akkor már a ténéré. Meg ennyi erővel Africa Twin, szerintem az nem olyan magas és kényelmes, túrás, tartós.
Ha zavarja a fordulat, nézzen szét hengerszegény környezetbe.
Egyébként nekem minden motor tetszik, aminek 2 vagy 3 kereke van. Max van 1-2 amivel nem tudok azonosulni. De ha megnyerem a lottó ötöst lesz:
egyhengeres crossom
kéthengeres túraendurom
három hengers nakedem
négy hengers sportmotorom
hathengeres trike-om
Kiindulva magamból, (szerintem) aki FZ6 S-t néz, nem fog neki tetszeni a V-Strom. Teljesen más karakterű motor. Az a vonal inkább a Pegasot, a Transalpot, F650Gs-t követi.
Azt ugye vágod, hogy fordulaton jobb a kenése a motornak? Minőségi olaj kell bele (még csak nem is kell, hogy drága legyen) s semmi baja nem lesz. Ez már MODERN motor. Jó szervezés, könnyű rajta szelepet állítani, vezérműláncot cserélni ha esetleg arra kerülne a sor.
Egyébként pedig ha hozzá vagy szokva az alacsony fordulathoz és feleennyi lóerőhöz akkor egyszerűen ne húzd 7000-nél tovább. Válts el ott és kész. Nagyon egyszerű ám.
még pár motort bedobok a köztudatba neked:
Pedig az FZ6 10.000 körül kezd el életre kapni. 7-8k körültől már erősen húz. Egyébként, mikor nem sietős, akkor 6 körül váltok be én is, városban, de ha valaki ki akarja használni a 98 lovat meg a nyomatékot, húznia kell neki. S nem is fog csalódni!
Néztem az FZ1-et az a baj vele, hogy nem tetszik annyira, mint az FZ6. FZ8-at is néztem (ez lenne a legjobb, de ez sem tetszik...)
grZack, tudom, hogy elég tartós, de én akkor is sajnálom szétpörgetni... hozzá vagyok szokva, hogy 2,5k-6k között elvagyok. (jó a sor2 más tudom...)
Igazából kinézet, futómű, hiba szempontokból és felszereltségből csak a fz6 esélyes. (középsztender, van S-es verzió, jó ár/érték, sok kiegészítő, alacsony alkatrészárak). Egyedül a magas fordulat, a TPS, a váltó?(1-2-ben), kormánycsapágy sűrű elromlása 2006 előtt és az elvileg motorféküzemből újra gázadásra picit rántása zavar benne. Ezekkel tudom együtt lehet élni.
Másik alternatíva a Versys és az er6f. Ezek motorja jó lenne, ha olyan megbízható lenne, mint az er-5-é, csak sajnos nem így van... Váz problémák, versysnél kuplung problémák. A er6-os erőforrások szeretnek olajt csipegetni. Rosszabb ülés, rosszabb futómű (papíron is), nincs középsztender, drágább alkatrészárak.
Szóval találnom kéne egy FZ6s-t első tulajost jó áron, kevés km-errel és nekem örök élet meg húsz nap. (10+ évre akarok venni motort...)
Ezzel csak az a baj, hogy a legtöbb kérdésedre nem lehet válaszolni Mind olyan dolog, amit az ember szubjektíven értékel, és igazán csak akkor kapod meg rájuk a választ, ha megvolt az első 1000 km az új masinával.
Egyébként én is ezen a pörgés dolgon lovagoltam sokáig... 400as burgmanról ültem át, és attól féltem, a Fazer mákdaráló lesz, meg hogy állandóan 10.000et pörög és 20 litert fogyaszt... Marhaság! Van rajta váltó, mindenki úgy kezeli, ahogy akarja. Nekem városban 4.8 literre jött ki a fogyasztás. És a 4-5000es fordulatot meg sem érzem ezen a motoron. Bár nekem FZS600 van, ami régebbi.
Egyébként 6.ban 80-nál 4000, 120-nál ~6000.
Ilyen pörgős dolgokról amúgy sok infót lehet gyűjteni youtube-on, én ott nézelődtem.
Próbálj meg minnél több motort kipróbálni, az az igazi infószerzés
Mindjárt válaszolok én is, de azt el kell mondjam van itt 1-2 FZ6, amiben több mint 50.000 km van. Sőt van olyan is ami már talán a 100.000 felett jár és kopó-fogyó alkatrészeken kívül semmire se kellett költeni. Meglehetősen megbízható konstrukció. Igen pörgős természetű, de a 4 hengeres 600-asok mind ilyenek.
gyári áttétel:
Nagyon igazad van. Én is sokat mérlegelek. Évekig kutattam a motort amit meg tudok fizetni, aztán rájöttem, hogy egyszerűbb mint azt gondoltam. Ennyi hülye nincs. Ha valamit sokan vesznek meg az jó. Amihez sok a bontott alkatrész az eBayon az tuti!
Tudod ennyien nem tévedhetnek.
Apropó, nem is ajánlottam neked az 1000-es Fazert. Az csak 40 év fölött ajánlott. Addig életveszélyes.
Most neked miért fáj, ha engem ilyesmi is érdekel. Mondjuk ebből kiderül, hogy milyen élettartamra számíthatok. Pl ha 140-nél pörög 10k-t akkor az marha sok, mert akkor 70%-ban használod...stb...
Én ha valamire kiadok pénzt nem 1-2 km vezetés után döntöm el. Hanem hónapokig tesztelem, érdeklődök utána. (egy tetves telefonon fél évig rágódtam...és a végén nem is bántam meg...) Ez a hobbi nem kevés pénzt visz el. Bocs, hogy nekem nem mindegy mire adom ki...
lehet csak én vagyok ilyen béna, de engem ilyenek nem érdekeltek, hogy mennyinél mennyit fogyaszt, mennyit forog,mennyi a végsebessége, meg hasonló kérdések...
kipróbáltam több motort, ráültem a fazerre és azt mondtam ez kell
2. Vegyél Kawát ha ennyire szereted. Kiváló gépek. Sportos embereknek lettek kitalálva, akik a brutális erőt szeretik (ebben volt némi túlzás ) CBF600 miért nincs a palettán? Vagy a VFR? Bandit? (jó ezt nem kellett volna)
3. Ha olyan dolgokat vársz el egy 600-astól amit csak 1000-esek, tudnak, gondold át újra, hogy mit is akarsz. Az injektorok problémáival meg tanulj meg együtt élni. (tetü gázreakció)
4. Minek alkatrész, ha egyszer megbízható, örökös gépet keresel? Ural? BMW? Enfeld? Csupa régi megbízható darabok
5. Nehogy má problémás legyen az FZ6 váltója!
6. Ha a sor2-t szoktad és azt keresed, vegyél azt. Itt sor4-ek vannak, egy más világ. Ezek pörögnek ha kell, és húznak is. Pl.: TDM, Vagy az uj kedvencem a Varadero! Igaz létra kell hozzá, de ha egyszer felültél... ja megin 1000-es bocsika.
7. nincs. Ha japánt veszel nem fogsz mellényúlni. Előbb fogod összetörni, minthogy végzetesen tönkremenjen!
A képen nem Japán motor kormánycsapágya virít, kis kilométerrel.
Kiforrott technológia,
Alacsony szervízigény,
Kis fogyasztás,
Alkatrész utánpótlás
http://www.sportmotor.hu/motor...
:) :) :)
A DL-t én is írtam már, többször is. A BMW is jó választás. Egyedül talán az XT lóg ki, mint túramotor? Akkor már a ténéré. Meg ennyi erővel Africa Twin, szerintem az nem olyan magas és kényelmes, túrás, tartós.
Egyébként nekem minden motor tetszik, aminek 2 vagy 3 kereke van. Max van 1-2 amivel nem tudok azonosulni. De ha megnyerem a lottó ötöst lesz:
egyhengeres crossom
kéthengeres túraendurom
három hengers nakedem
négy hengers sportmotorom
hathengeres trike-om
Egyébként pedig ha hozzá vagy szokva az alacsony fordulathoz és feleennyi lóerőhöz akkor egyszerűen ne húzd 7000-nél tovább. Válts el ott és kész. Nagyon egyszerű ám.
még pár motort bedobok a köztudatba neked:
Suzuki DL650
BMW F650GS
Aprilia Pegaso Enduro
Aprilia Caponord ETV1000
Honda Varadero ültető szettel
Honda VFR800
Yamaha XT660 ültető szettel
grZack, tudom, hogy elég tartós, de én akkor is sajnálom szétpörgetni... hozzá vagyok szokva, hogy 2,5k-6k között elvagyok. (jó a sor2 más tudom...)
Igazából kinézet, futómű, hiba szempontokból és felszereltségből csak a fz6 esélyes. (középsztender, van S-es verzió, jó ár/érték, sok kiegészítő, alacsony alkatrészárak). Egyedül a magas fordulat, a TPS, a váltó?(1-2-ben), kormánycsapágy sűrű elromlása 2006 előtt és az elvileg motorféküzemből újra gázadásra picit rántása zavar benne. Ezekkel tudom együtt lehet élni.
Másik alternatíva a Versys és az er6f. Ezek motorja jó lenne, ha olyan megbízható lenne, mint az er-5-é, csak sajnos nem így van... Váz problémák, versysnél kuplung problémák. A er6-os erőforrások szeretnek olajt csipegetni. Rosszabb ülés, rosszabb futómű (papíron is), nincs középsztender, drágább alkatrészárak.
Szóval találnom kéne egy FZ6s-t első tulajost jó áron, kevés km-errel és nekem örök élet meg húsz nap. (10+ évre akarok venni motort...)
Egyébként én is ezen a pörgés dolgon lovagoltam sokáig... 400as burgmanról ültem át, és attól féltem, a Fazer mákdaráló lesz, meg hogy állandóan 10.000et pörög és 20 litert fogyaszt... Marhaság! Van rajta váltó, mindenki úgy kezeli, ahogy akarja. Nekem városban 4.8 literre jött ki a fogyasztás. És a 4-5000es fordulatot meg sem érzem ezen a motoron. Bár nekem FZS600 van, ami régebbi.
Egyébként 6.ban 80-nál 4000, 120-nál ~6000.
Ilyen pörgős dolgokról amúgy sok infót lehet gyűjteni youtube-on, én ott nézelődtem.
Próbálj meg minnél több motort kipróbálni, az az igazi infószerzés
gyári áttétel:
100-nál 5200 körül
90-nél 4800
a többit holnap lemérem neked.
Tudod ennyien nem tévedhetnek.
Apropó, nem is ajánlottam neked az 1000-es Fazert. Az csak 40 év fölött ajánlott. Addig életveszélyes.
Én ha valamire kiadok pénzt nem 1-2 km vezetés után döntöm el. Hanem hónapokig tesztelem, érdeklődök utána. (egy tetves telefonon fél évig rágódtam...és a végén nem is bántam meg...) Ez a hobbi nem kevés pénzt visz el. Bocs, hogy nekem nem mindegy mire adom ki...
kipróbáltam több motort, ráültem a fazerre és azt mondtam ez kell