üdv .ma átestem a tűzkeresztségen -bőrig áztam ,nem is akárhogy ! elmentünk a lányommal Marizell-be ,már odafelé meg kellett állnunk egy benzinkútnál mert elkapott az eső de fél óra múlva tudtuk folytatni az utat és mire odaértünk sütött a nap :) viszont hazafelé 100 km szakadó esőben szerpentineken -nem túlzok ,imádkoztam hogy épségben hazahozzam a lányomat ,az út szélén láttam ahogy szedik össze egy motor alkatrészeit ,nem csoda folyt át a víz a hajtűkanyarokban ,még jó hogy amatőr vagyok és ezért féltem is rendesen 30-40 -el vettem a kanyarokat ,ami meglepett ,hogy a négykerekűek sem nagyon vagánykodtak :) a lényeg itthon vagyunk épségben -igaz a motorra ráfér egy alapos mosás .
Hát igen.......az Opelek biza eszik az olajat és az nem használ a gyertyának. Nekem is volt Opelem, több is. (a jelenlegi Corolla bezzeg nem eszi ) Opelnél 60 ezer az előirás a cserére, 90-nél cseréltem, de semmi gondom nem volt csere előtt sem. A mociban gyárilag duplakatódos van, szerény véleményem szerint még 100 ezernél sem égne el a katód. Azért csak cseréljétek 20 ezernél, abból nem lehet baj. Egy kicsit azért marketing szaga van ennek a dolognak, a japán mindig is nagy hangsúlyt fektetett az alkatrész eladásokra........
Ehhez még az is hozzá tartozik, hogy a gyertya öregszik, és egy szemmel láthatóan tökéletes darab is tönkremehet egy pillanat alatt, ha elkezd belül áthúzni.
Egyébként az iridiumos dologról lebeszélt a szerelő, azt mondta, karbis motorokba nem ajánlja, mert ha kicsit is elmegy a karbi és túl sok a benya, szétég az iridium csúcs.
Inkább azt mondta, hogy ha valami plusszot akar az ember, akkor duplapólusú gyertya.
, de a gyertya nem okozhat galibát, ha túl van használva.
Ezt nem jól tudod én már cseréltem trafót amiatt, mert nem volt cserélve a gyertya, nem adta le a szikrát, és emiatt tönkrement a trafó. Mondjuk ez autó volt, pl. opel, annyira ette az olajat, hogy elkokszosodott a gyertya. De az elektródák is elégnek a túlhasználásnál.
Halihó! Szeretném megkérdezni tőletek, hogy normális e az fz 1-nél kis nyihogó hang a motorból? Nem annyira zavaró, nem kattogó csörgő zörgő! Halgattam már másikat is, és abban is megvan! Olyan mintha nyers volna a motor!
Kö-Kö-Kö! Igenis csapágyas lesz, és keknni kő! Meg kivenni és megnézni, esetleg megkefélgetni Azonkívűl semmi. Viszont ha valami gázosodik, nem mondod meg, hogy annak van baja. Szóval a gyertya amit utoljára cserélek én is.
Most biztos sokan meg fognak kövezni, de nekem még a gyári gyertya van a gépben. 39 670 km-nél járok. Most lesz 40 ezernél nagyszerviz, megvannak az új gyertyák is. Természetesen minden egyéb (olaj, szűrők, stb.) cuccot mindig időben cseréltem, de a gyertya nem okozhat galibát, ha túl van használva. És még ennyi km-nél sincs vele semmi gond! Mindig pöccre indul, soha nem hagyott ki a gyujtás egy hengernél sem. Fogyasztás is jó.
I Love Szlovénia.
Az út 2/3-adán esett, kivagyok... mentem aludni