250-270km-nél többet még nem mentem egy tankkal, de ezt nem túra formájában gurultam.
Nekem a tenyerem fájult meg múltkor, de olvastam és csak a rossz testtartás az oka, át kellett helyeznem kis mértékben a súlypontom, ráadásul ilyen problémával sem találkoztam még itt Fazer fórumon.
A kérdésedre nem én vagyok az igazi válaszadó, megvannak a fórum hivatásos világjáró Fazer sofőrjei.
Ha úgy szállsz le a motorról tankolni 350+ km utána, hogy már fájsz tök mindegy mennyit nyújtózol. Ha visszaülsz 10 perc múlva megint fájsz... Most itt az a kérdés, hogy úgy szállsz-e le a motorról, hogy fáj a fenékcsontod és nem érzed a kezed, vagy úgy, hogy nem fáj a hátsód. Ha 3-4 óra után úgy szállok le, hogy nem fájok, akkor 10+ órát tuti kibírok rajta...
Gyors számot vetettem;
Kiszámoltam, hogy a 100 km-es szakasz alatt ~70 km/h volt az átlagseb., tehát ha falukkal, városokkal tarkított részen motorozgatok, akkor ~3 óránként meg kell álljak tankolni. Tehát máris tudok nyújtózni, tornászni, aerobikozni, hogy kicsit kinyújtsam elfáradt végtagjaimat, aztán újra lóra lehet pattanni.
Nem száguldozni és nem sportosan akarok vele menni. A futóműnél a komfort fontosabb nekem. (ne rázza szét a vesém szarabb úton) Most egy ER-5-öm van. 8 órát végigszenvedünk rajta, de az már nagyon szar a végén. A visszaváltást azért kérdem, mert az ER-5-nél 120-nál ha gyorsan akarok előzni, akkor vissza kell rugni egyet. Nah most ehhez nem mindig van idő. Meg mi a frásznak? Hosszú túrákra kellene a gép, de ha csak 2-3-4 órakat lehet kibírni rajta, akkor az kevés. (nem vagyok előrébb kényelemben...) Nagyobb gépeket és choppert nem akarok, mert mind nehezebb motor mint ez.
Hali,
Jól teszed ha ilyenen gondolkozol!
A vastagabbik feled párnavastagságától útminőségtől, mazoista hajlamaidtól függ, de szerintem 3-5 óra bizti
7 alatt ha nem nyélen mész vele
Az nincs vagy jelentéktelen
2004 től gyártják korábbi nem ua.
miért akarsz visszaváltani? hegy, előzés? talán igen de nem feltétel, a helyzet adja
10es skálán 7es. az én utasom 2 óra után ha repesztek
"viszonylag" használható a futóműve de sok sportos hajlamra ne számíts viszont lehet fokozni kissé a menetkényelmet ha van pár ezer froncsid
A benzinszagot igazolni tudom. :-D Anyámat vittem el 100 km-re rokonokhoz, és meglehetősen illatos lett az út alatt. Bár nem értem hogy, a menetszélnek hátrakellene vigye a "szagokat", nem előre.
Kb. másfél órát utaztunk, odafele nekem megfájult kis mértékben a fenekem, viszont hazafelé sokkal kényelemesebb volt, elhelyezkedés lényege az egész, ha jól ülsz akkor nem lesz gond. Hátul viszont kicsit kényelmetlenebb volt. Hátul az utasok farcsontja fájul meg.
Fogyasztás nagyon eltérő lesz, nekem a legújabba benne van;
200 km 10.5L benzinnel. Ebben volt kis városi forgalom, egy fél órás felvonulás szinte végig egyesben plusz egy 170 km országút 50-120-as tempóval. (városban, faluban 50 volt az alja, országúton 120 pedig az átlag)
Az évjárat tetszés és pénztárca kérdése, az új modellben figyelemreméltó az ABS és a kényelmesebb ülés.
120-nál két személlyel; hatosban pörög úgy, hogy egy kisebb előzésnél ne kelljen visszaváltani. 6-osba, ~60 km/h 3500-at pörgött nekem. Ha sietős az előzés, vagy nyomulnak hátulról, vagy hosszú kamiont kell előzni, talán érdemes visszaváltani.
Utassal csak annyi baj van, hogy ha "rosszul" tereli a szelet, akkor megállíthatatlanul imbolyog a sofőr feje.
Alföldön elég szar utak vannak, de ha a fűtőműve, a gumija és annak a légnyomása rendben van, akkor szerintem elég jól bírja a strapát.
Aki sportosan hajtva a gépet két személlyel is, annak talán kevés lesz a Fazer.
Utas szempontból (bár sok összehasonlítási alapom nincs) hosszú távon egyre több pihenőt igényel. Én 2-3 óránál többet nem nagyon bírok és kb óránként nem baj a megállás. De egyén függő. Van aki egy seggel kibír 500 km-t egy VTR1000SP1 hátsó ülésén.
Azontúl mindennek (a ruhától, a hajadig) olyan büdös benzinszaga lesz, hogy ne gyújts rá a csaj mellett (a táskám kint éjszakázik a ház udvarán, mert lakásba nem való)
Vasárnap délelőtt, mielőtt lementem, telefonáltam, azt mondta, hogy szombaton kb. 30-an voltak. Reménykedtem, hogy vasárnap nem lesznek annyian, és szerencsére csak 7-8-an voltunk.
Volt egy srác, úgy kiült, majd leesett a motorról, közben 1.15-ös köröket ment, be sem döntötte. Én 0.58, 1.00-ás köröket mentem, igazából nem sietem. Az nagyon gyatra, az egy perc
Halihó!
Végre tegnap lementem Kakucsra, nagyon jó volt karcoltak a lábtartók Voltak ugyan gokartosok is, de egyhuzamban elég az a fél óra is. Egyszer a gokartozást is ki kell ott próbálni, csak elég drága. Két rugó tíz perc az egy fél délután ára
Gondolkozom egy fz6s-es vásárlásán.
Kinek mennyi km után kezd el fájni a hátsója?
Mennyi idő után kezd fárasztó lenni a nyeregben?
Min és max fogyasztása mennyi a vasnak?
Milyen típushibák vannak?
Milyen évjárattól érdemes venni?
2 személlyel 120-nál mennyire rugalmas? (vissza kell váltani?)
2 személlyel mennyire kényelmes? Utas mennyire panaszkodik?
Futóműve mennyire viseli a rosszabb utat? Mennyire ráz?
Köszi előre is, akinek lesz lelki ereje válaszolni a sok kérdésemre!
Akkor igen drága lenne.
Csak a felületén volt matrica, a sík részen. Szóval, ha megvannak az adatok, "potom" pénz az anyag ára (de biztos sokat kérhet érte, aki csinálja)...
Tegnap láttam egy Fazert, egy érdekesség volt rajta.
Feltöltöttem egy képet, ahol be van jelölve, ott egy karbonmatrica volt neki, durván feldobta az egész motor képét! Olyan fekete Fz volt, mint az enyém is. Láttatok már olyat? Attól tartok készítetett volt és nem nagyon fogok olyat kapni.
Egy ismerősomnek volt egy ilyenje, régebben bele voltam szerelmsesedve. Azt írja, svájci papírja van, közben a képen ott figyel a rendszám... Ha szerdán sikerül a vizsgám, és még meglesz, lehet, hogy megnézem...
Nekem a tenyerem fájult meg múltkor, de olvastam és csak a rossz testtartás az oka, át kellett helyeznem kis mértékben a súlypontom, ráadásul ilyen problémával sem találkoztam még itt Fazer fórumon.
A kérdésedre nem én vagyok az igazi válaszadó, megvannak a fórum hivatásos világjáró Fazer sofőrjei.