Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na ezen már gondokodtam én is. Hogy egy speckó motoros füldugó milyen lehet. Bár én MP3 dugok a fülembe, az is elnyomja a zajokat. Persze csak az egyik fülembe, hogy a környezetet érzékeljem.
Nekem a legutóbbi 294 km 15,43 liter, vagyis 5,25 l/100km, de ez tiszta városi csúcsforgalom.
Vettem egy 3M füldugót, 1271 típusszámmal.
420 Ft volt. Kis műanyag dobozban, zsinórral, többször használható. 25dB csillapítással 1 kHz-en. Ettől felfelé nő a csillapítás. Kíváncsi leszek a tesztre. Betettem a fülembe itthon, a kényelem messze nem éri el az alpine-t és egyből feltűnt, hogy a környezet zaját sokkal jobban tompítja. De majd motoron ...
Elnézve a 3M karakterisztikáját, gyakorlatilag a fiziológiát tekintve és a mély-magas hangok energiakülönbségét figyelembe véve, konstans a szűrése.
Az alpine karakterisztikáját nem láttam még, majd rákeresek(ha van egyáltalán), viszont úgy gondolom, hogy a kis betétek azok egyfajta akusztikai üregrezonátorok egy frekvencia és környezetére hangolva, így elérve a szelektív szűrést/áteresztést. Ezért lehet működésében jobb hatásfokú, mint a 3M, mert abban semmi hasonlót nem véltem felfedezni. Ott szimplán a két légrés tompítja a hangot.
Az nagyon fasza!
Nekem a múlt héten 325 volt egy tank asszem karika 15 litert tankoltam rá. 4,6 fogyi 110 utazóba.
Köszi...ez nekem is megvan magyarul is....Nem ezzel van a bajom, hanem qrva nehéz belőni:))
Néztem egy portálon, 8125 Ft a jelenlegi legalacsonyabb fogyasztói ára online!

U.i.: Még egy kis szösszenet és részemről a témát lezárom, nem szeretnék erősködni, sem vitatkozni. A motorozz.hu-n olvastam egy cikk hozzászólásait, és egy állítólag tapasztalt, rég a szakmában lévő munkavédelmis tag rendkívül elismerősen nyilatkozott a termékről a többivel szemben! Garantálom, hogy az összes teszt, hozzászólás, vélemény amit olvastam róla, mindegyik pozitív volt! Lehet, hogy drágán adják ahhoz képest, hogy a cucc csupán néhány gramm, de a minőségére és képességére nem lehet panasz!
Múltkor volt szó a fogyasztásról. Most mértem, ma este tankoltam, 353 km-t mentem egy tankkal, még pont 2.5 l maradt benne. Így 4.2 literre jön ki százon, van benne város is. Szerintem nem rossz
Én itt vettem. 8130 HUF
Nah ez fura...., lehet, amúgy én tudom rosszul, de a motorokon van egy nagyon hülye megoldás.
Habár én ezt egy olyan fiatal tanseggemtől halottam, akinak valami régi Hondája van.
De a generátort folyamatosan hajtja a motor, ami veszi le a teljesítményt, persze nem tölt folyamatosan, mert akkor elég hamar elpukkadna az aksi, egy idő után csak megy luftba a generátor és termeli a meleget.
Az állandó feszültségen meg az a kavar, hogy csak állandó fesszel lehet tölteni(ezért vannak ilyen kis bizzbaszok is a telefonaksiban, egyenirányítók,) de ha mindig ugyanannyit adna le akkor nem lenne hosszú életű az aksi.
Hivatalosan a (to faze sy) az valami olyasvolna, hogy idegesíteni valakit.
A fazer esetleg egy képzetes főnév lehet...., idegesítő.
De valószínűbb a fantázianév, gondolom a régebbi FZS rövidítésből adódott jópofásan.
Szóval szerintem Darth Fazer.
Az interneten mindenhol nagyon hasonló áron van. Maximum pár száz Forintos az eltérés.
Hol lehet ilyen füldugót venni? Olcsón?
Túraplexiről(Kappa/GIVI, magas):
Röviden, jobb.
Legalábbis nekem laza tekergésre, városi, elmegyek egy forró csokira a barátommal körre.
Hűvösebb időben jobb a szélvédelem mellkasban, vállban és szélesebben is tereli a levegőt, a könyökre sem megy a szél(Jobban a sisakra tereli a levegőt, ezért vettem a füldugót ). Melegben ez kissé hátrány lehet. 100-120 km/h-nál kellemes a motorozás, kevéssé kell behajolni mögé, ott aztán csend van.
Még csak két hete használom. Olykor-olykor nyöszörög, mivel ez a széles verzió, ami kis fülekkel rögzül az idomhoz és gumiszegélye van végig körben. Egy kicsit beleérne valahol az idomba? Majd megvizsgálom...
Nekem is megjött a napokban. Az erősebb szűrő arra való, ha beállsz autópályára 170 kmh-val.
Forgalomban a közepes értékűt használtam/használom. A szélzaj csökkentésével /legyen szó bármelyik hasonló "tudású" füldugóról/ megszüntet egy nagyon jelentős zavaró tényezőt. Azzal, hogy a szélzaj lecsökken ~10%-ra az eredetihez képest, tudsz koncentrálni a forgalom többi tényezőjére, főleg városon kívüli részeken, ahol nem 50-nel megy a motoros.
Egyébként a zöld és srága pöcök, ami a dugóba megy külsőre 99.9%-ban megegyezik, a kis szűk "hallójárat" a közepén pedig nem tudom miben lehet más. Berber megmondanád, hogyan lehet ekkora különbség két fél centis mütyűr között?
Abból kiindulva, hogy VAN különbség, én símán el tudom képzelni, hogy a te általad istenített 500 Ft-os dugó és e között mégis van egy hajszálnyi különbség...
Elmegyek ma, van itt egy-két nagyobb munkavédelmi üzlet Debrecenben, keresek füldugót, mintha a másik nem is lenne. Kipróbálom, beszámolok róla.
Szép napot.
Nem is a minőséggel volt a gond. Az kiváló, és tökéletesen megfelel az előírásoknak. Vesd össze egy ~500 Ft-os munkavédelmissel, ami beszédhangra áteresztő, és 27 SNR értékű, tehát azonos a tudása, aztán gondolkodj el az árán, az előzőnek. "Na ez itt a bökkenő! De hol a válasz?"
Sziasztok, csak leírom az én tapasztalatom az alpine motosafe füldugóval kapcsolatban:
Még a kis 'eszmecsere' előtt megvettem és kipróbáltam. Első tapasztalatom biztató. Konstans 100km/h sebességgel próbáltam egy szakaszon és sokkal tűrhetőbb volt a szélzaj, nagyban csökkent.
Viszont, mikor megálltam a benzinkútnál a 2-2 sávos út túloldalán haladó két kerékpáros beszélgetését simán hallottam, pedig még bokrok is takartak. A közlekedés többi résztvevője által keltett technikai zajt is simán észleltem, biztonságos. Két fokozatú erősségű adaptert mellékelnek, én az alacsony szűrésűt próbáltam, majd tesztelem az erősebbet is és beszámolok róla, no meg egy kicsit magasabb sebességgel is kipróbálom.
Bátran ajánlom mindenkinek.
Ja és nekem nagyon kényelmes a viselete.
Én most találtam a neten egy szerelőt, aki tán szintén nem a lehúzásra megy. Japán belpiacos gépekkel kezdte, majd jó sokat yamahába dolgozott. Én az előbbiért megyek hozzá zörgésdiagnosztikára a jövő héten. Amúgy Gödöllőn van. Ha majd megjártam el tudom mondani mennyire korrekt
sziasztok! Elvittem a gépet a Prop Techbe. Gyertya csere, szinkron+fékolajcsere+ átnézés, 20000-at fizettem. Nagyon korrektek voltak!
Már csak a teleszkópok beállításával kell elszórakoznom. Tudtok erre esetleg valami profi megoldást? Nekem túl sok a varriáció:)
Ja a Hondánál 30 ekm-enként cserélik a feszítőt, mert állítólag a rezgéstől visszalazulhat. Nézd meg a ricnijét, hogy jó e, azt amikor rakod össze, nyomj rajta egy extra fogat csavarhúzó?val, amikor mozgatod/feszíted a vez.láncot, azután tekerd be a rugós csavart. Ha segít a lánc volt, ha nem akkor szelep.
Nem akarok már mindenbe belehubogni, meg játszani az űbert, de ha így megkérded, és spec. szeretem a szelephangot, mert akkor tudom, hogy van hézag. Ha kicsi, az kompresszióvesztést, szelep és ülék kiégést, és fokozott bütyökkopást okozhat. Persze ne legyen nagy a hézag, de ha nincs az 100x rosszabb. Töltésre semmit nem változtat a tizedes nyitáskésés, de a túl nagy az beverődést is okozhat(több mint 0,3!).
Videóról nem mondható el hogy mi van, de sanszos hogy az is szelephézagos inkább. A zaj iránya/helye is fontos. A szelephézag állítás meg inkább kilométer kérdése. Írja a szervízkönyv, hogy mikor kell nézni (20 000km?). Ha jól sejtem, a Tied szeleptőke alatti lapkás (7.5mm). Fedél le, és végigmér ~(0,15 ; 0,25). Ez eddig annyira nem nagy meló. Aztán ezek helyett a lapok helyett venni kell másikat 380,-/db. Mivel a bütyök közvetlen nem paskolja őket, ezek nem edzettek, és csiszolhatók. ,de ha nagy a hang, Neked +os kell.. val.szeg.
A lényeg, ne halj be tőle, nem fog tönkremenni. Nyugodt tempóban vidd el valami szakihoz, aki le is füleli, meg is méri. Neked Karu lenne közel. Igaz mást se ismerek (Karut se) arrafelé, akiről tudom hogy ért hozzá. Arra vigyázz, hogy egyesek azonnal a pénzedet szívnák, és kitalálnak ezer problémát. Ez most ilyen világ.
Berber, Te szaki vagy, jól tudom?
Tudsz szólni valamit a 35376. hozzászólásomhoz?
Igen, érted mindenképpen kár lenne.
Nehogy hülyén haljunk meg...