Tudtam hogy lesz aki a számokba fog belekötni. Nagyvonalakban számoltam,nem típusban- fillérre.
Mivel a felesnél nincs elektronika babrálva,ezért oda több fogyasztást írtam.
A etanol átalakitó mivel állít rajta,ezért kevesebbet számoltam(5,75)(de írtam,hogy inkább több) A honlapokon is a 20% + írják általában(Az etanol égéshője nincs 80%-a a benzinének!)
Ha felesben nem olcsóbb,és esetleg árthat akkor minek vele foglalkozni.
A feles tankolásnak egy előnye van ha ugyanannyi pénzért tankolsz, mint szoktál benzint,többet mutat a színtjelző!
Én már rég átálltam a l/100km-ről a forint/hónap tankolás számolására. Amig belefér nem foglalkozok vele. Aki minden nap megy 300 km-t annak megérheti.
Az egyéni tapasztalatok igen mérvadóak egy döntés során, az biztos. De emiatt tudod, kinek a pap, kinek a papné .
Ha nem kínai, akkor az már üdvözlendő. Sajnos igazad van a szarvasit illetően, bár szerencsére lemondtam egy ideje a kávéról .
A piár dumáról is igazad van, az alapján dönteni butaság.
Szót vesztegetni? Részemről véleményt cserélünk, beszélgetünk, információt adunk át. Élőben jobb lenne, annyira nem 'komálom' ezt az írást, mert sok minden nem úgy csapódik le, félre érthető.
ÚÚÚ, a belső ellenségekről, mert szerintem min. kettő van , ne is beszéljünk. Tudom, hogy nagy a baj.
Talán Veled is és a többiekkel is lesz alkalmam személyesen találkozni. Csak nekem innen, az alvégről kell elmotorozzak, pl. a nyitótúrára is, ha úgy gondolom, hogy megyek.
Szép napot mindenkinek.
Eleget írtam (sokat is), megyek dolgozni.
Etanol esetében az injektoros rendszerek a lambda érték tartása miatt 'utánamennek' a szabályozással, amíg tudnak, tehát mindenképpen többletfogyasztás kalkulálható, mert az etanolból több kell ugyanazon lambda érték eléréséhez(fajlagos energiatartalma kevesebb, kb, az kosok szerint 20%-al, innen az általános 20%-os fogyasztásnövekedés elmélet). Na most ez autó és komputerfüggő, hogy mennyire tud utána szabályozni, van, amelyik a 100%-os üzemet is 'tudja'.
Én egy évig üzemeltettem egy teljesen rendben lévő(mint feltétel, ezt sem szabad elfelejteni), nagy teljesítményű 2 literes turbós autót, ezt azért írom le, mert ez már nem gyári programmal futott és nem nagyon maradt tartaléka, plusz ezek a turbós, nagy teljesítményű motorok másképp veszik az etanol üzemet (szeretik a magasabb oktánszámot) viszont felesben így is elment többletfogyasztás nélkül, sőt minimálisan, az etanol magasabb oktánszáma miatt(kb. 106) még helyenként kevesebbet is fogyasztott. De ez erre a motorra értendő! A 'hidegebb' etanol üzem miatt a turbós motorok szeretik. Autóversenyzésben itthon is, ahol már a szabályok megengedik, ott mindenki etanolt használ a versenybenzin helyett. Jóval olcsóbb és ugyanazt 'tudja' .
Ugyanakkor van néhány szabály és üzemeltetési feltétel, amit be kell tartani:
- 500 km után az etanol tisztító hatása miatt, le kell cserélni az üaszűrőt
- jó állapotú üzemanyag vezetékek, mert ami már eleve repedezett régi, azt hamarabb kikezdheti(de azt benzinüzemben is ki kell cserélni), viszont ami rendben van nem bántja fokozottabban (több éves üzemeltetési tapasztalat alapján állítják, tehát nem elmélet)
- ugyancsak tesztelték a szivattyút és minimális korróziós eltérés kivételével nem tapasztaltak eltérést (ugyanolyan szivattyúval, ugyanabban az autóban), sőt még az etanolosnál kisebb kopást mértek, ezt nem tudták hová tenni .
- nagyobb szállítási mennyiségű injektor kellhet, ez sajnos csak cserével orvosolható, nem olcsó, az biztos, viszont itt már átprogramozás vagy a plusz elektronika (hunflex és trsai) elkerülhetetlen.
- ha butább elektronika van beépítve és nem figyeli a hőmérsékletet, akkor hidegindítási nehézségek, ha nem tud a gyári eleget befecskendezni az etanolból vagy akár a keverékből, akkor úgyszintén
A gyárilag kihozott e85-ös focus 'csak' az elektronika programjában és a szívattyúban tér el. Tehát mnden más alkatelem megfelel. No most hazai gyártású, etanolra felkészített, inline (nem a tankba beépített) szivattyút lehet kapni, nem egy ökör pénzért.
Ha valaki gondolkodik etanol üzemen.
Itt a motor esetében tényleg futásteljesítménytől függ, hogy megéri-e.
A saját véleményem, ha már ugyanott tartok költségben, akkor a 'zöldebb' üzem miatt is megéri.
Sajnos nekem egyre rosszabb véleményem van a nagy értékű, nagy multú gyártókról. Buktam be nagyon drága minőségi cuccokkal bosszantóan. Egy se volt kínai. A magyar termék preferálása nekem is fontos, de sajnos egy vacak káféfőző ki tud hozni a sodromból ha alkalmatlan a kávéfőzésre, hiába magyar. (Mint "honfi" küzdök egy szarvassal, mert a Delonghi tönkrement)
Mindegy, kár szót vesztegetni. Én már nem adok ki pénzt felesleges piár dumára. Nem dőlök be többet. Ja és nem Kinai a Tron. Horvát.
Miniszterelnök: Nagyobb a baj mint gondolnád! Nem a Kínaiaknak kell az ország. Az ellenség bellülről szaporodik.
Én nem mondtam, hogy azok rosszak, bár az eredeti mindig jobb, az a tapasztalatom.
Az Aldival nincs rossz tapasztalatom garancia terén, sőt ...
Nem 'magyaráztam' meg semmit, nincs rá szükség, én a saját döntésemet írtam le, mi indokolta, hogy a cteket választottam, de ezt oda is írtam.
A kínaiak már ugye komplett autókat másolnak, mégsem hiszem, hogy az európai vásárló, ha teheti és józanul dönt(saját piac védelme stb.), akkor a kínait választja.
Lehet spórolni néhány ezret ezekkel a klónokkal rövid távon, de SZERINTEM és eddig ez a tapasztalatom, hogy nem éri meg.
Természetesen az általad feltett adatok szerint a cxs800-al összehasonlítva többet tud.
Én már döntöttem és most is a ctek-et venném.
Ha lett volna magyar gyártású, hasonló, feltétlenül azt vettem volna.
Majd észre se vesszük és lassan kínai miniszterelnököt választunk .
Nem lövöm a dolgot, de számítási hiba van az adatokban. Ha normál 5 és feles etanolall 6 litert eszik, akkor 100%-nál miért csak 5,75? A kifogásolt érték a 6 liter. Ennek a kettő között kéne lennie, de mivel se átfuvókázva, se programozva tudtommal nem volt ezért itt a fogyasztás növekedés egy blogger szerint nincs is, csak az indítási nehézségek játszanak.
Az Aldisra csupán 3 év a gari és érvényesíthető. Nagyon korrekt cégek. Persze lehet rájuk sarat kiabálni, mert meg kell indokolni egy "döntést".
Amit az Lidl-is és az Aldis tud neten fellelhető paraméterek:
minden 6 V/12 V-os személygépkocsi illetve motorkerékpár akkumulátorhoz használható
ólomgél és ólomsav akkumulátorokhoz használható
teljesen automata töltésszabályozás
folyamatos és karbantartó csepp töltési funkció
LED-töltéskijelző
újraélesztő üzemmód (ebben kételkedek. Persze kérdés, hogy honnan nézzük)
túlmelegedés és fordított polaritás elleni védelem
szigetelt csatlakozókapcsok
bemeneti teljesítmény: 60 W
töltőáram: 0,8 A és 3,8 A
6 V-os akkumulátor: 1,2 Ah – 14 Ah
12 V-os akkumulátor: 1,2 Ah – 120 Ah
bemeneti feszültség: AC 220 V – 240 V ~ 50 Hz
Azt mondod 35 Ah-t tud a Ctek 10-en ezerért? Nagyon komoly!
Én mégis a ctek xs 800-at venném, alig 800 forinttal drágább, csati ahhoz is van és sztem komolyabb, + 5 év garral. Szerintem (tehát a saját véleményem).
Amit én vettem, a ctek mxs5, az mindent tud, nem csak csepptöltő, van még két autóm, kihasználom.
Az ajánlott ctek xs800(12,8eFt), is mindent tud 35Ah-ig, nem csak csepptöltő, 5 év garancia van rá, az aldis és társára mennyi? Ha van egyáltalán(érvényesíthető-e).
Ezeket a motorakksikat max. 800mA-el szabad tölteni, mutass nekem olyan mezei autós töltőt 5e-ért, ami ezt tudja.
Megnézném a 3e forintos csepptöltőt közelebbről.
Egyszer töltsem az akksit egy szabályozatlan töltővel használhatatlanná, már megvan az ára.
No meg számtalanszor segítettem másoknak is tölteni az akksiját.
jó én nem tudok semmit az etanolról, csak megemlítettem mint lehetőség... mert eléggé elmegy a kedvem ha a benzin árára nézek.
de ha az alábbi számítás tükrözi a valóságot akkor mingyár más.
vegyes fele-fele(20%fogy növ)E85:270ft
320ft/l 6l/100km = 1920.-ft/100km
csak etanol (legyen 15% a f.növ,de több)
270ft/l 5,75x270= 1552ft/100km
Benzin: 1850.-
e85/benzin 1920.-
e85 : 1552.- /100km
(e85-höz add hozzá az átalakítás 40eft-os árát,a szárazon futó benzinszívattyűúcserét(előbb mint utóbb) 30e ft. A befecskendezők is szárazon dolgoznak előbb lesz cserés!)
Így már nem is olyan csábító,megjegyzem nincs benzinkutam!
A braziloknak erre van építve a kocsi alapból.
Autóval én is jártam,felesben átalakítás nélkül(injektoros) ment vele simán. "Nyúlós" volt és többet evett.
A badarságot a hobbiként használt 14 ezret pörgő motorra értettem.
3000x megvitattuk már itt a témát. De hajrá használjátok. Ezeknél a kihegyezett vasaknál biztosan kalkuláltak a gyárban a mérnökök a spórolós magyarral!
A badarság az etanol kezdetű szöveget javaslom meséld el a braziloknak...
Autóval felesbe járok átalakítás nélkül. Most akarok hunfelxet venni bele. Sőt olyanról is hallottam már, aki a motort állította át E85re. http://www.zsu.hu/ethanol/?pag...
Mivel a felesnél nincs elektronika babrálva,ezért oda több fogyasztást írtam.
A etanol átalakitó mivel állít rajta,ezért kevesebbet számoltam(5,75)(de írtam,hogy inkább több) A honlapokon is a 20% + írják általában(Az etanol égéshője nincs 80%-a a benzinének!)
Ha felesben nem olcsóbb,és esetleg árthat akkor minek vele foglalkozni.
A feles tankolásnak egy előnye van ha ugyanannyi pénzért tankolsz, mint szoktál benzint,többet mutat a színtjelző!
Én már rég átálltam a l/100km-ről a forint/hónap tankolás számolására. Amig belefér nem foglalkozok vele. Aki minden nap megy 300 km-t annak megérheti.