Ez az optimate4 új dimenziókat nyitott 12.000 HUF-ért ... Nekem egy olyan kell, amit simán rádugok az aksira és rajtahagyom x ideig. De nem akarom megbontani a mocit, ha már van kivezetésem... Szerinted?/Szerintetek?
Ne rakd rá normál akksi töltőre. A túl erős töltő áram kivégzi a motor akksikat, aztán akksira nem lesz pénzed. 4000,- pénz már csak van egy digitális szintmérős grafikus kijelzős, csepp, és gyorstőltős 1,8-60 AH-t is bíró kacatra?
Még egy gondolat. Ezek mind kiakadnak, ha egy kisütött akksiba botlanak, pedig egy akár 1,5 V-ig merített, szinte új akksi még menthető lenne (egyet még 3 évig is tudtam használni az eset után), de ezek sajna kukásnak nyílvánítják, növelve ezzel a környezetszennyezést és veszélybe sodorva a világbékét.
Már pedig egy bennthagyott, lekötetlen akksis, és riasztós mocival ez hamar megesik.
Ezért javítgatom a kőbalta szintű, full ostoba Bosch-omat.
Bocs hogy belevau. Csak a nagy pofám miatt van. Szóval attól függ mihez kell, mert ha társalgó nőnek akarod, akkor a CTEK Multi MXS 4003-at ajánlanám az a legdrágább (már 35 000,-ért is láttam), de ha csak egy szaros akksit akarsz feltölteni, és karbantartani (akár gélest is), akkor bőven elég a Lidl-is 6000,-, ill. Aldis digitális kacat is 4000,- ért. 3 éve tesztelem mindkettőt... Közben egy Bosch 2x tönkrement. Minden tavasszal, és ősszel van.
Nem tom, hogy mennyire sima, de szerintem nem kifejezetten autóra való. Azt tudom, hogy lehet váltani, hogy 6-12V és hogy mutatja egy kis mutató, hogy éppen mennyivel tölt. Amikor tavaly vettem a motort az előző tulajnál telelt és tréleren került hozzám. Sajna állásában lettek kisebb-nagyobb gondok és a lényeg, hogy a motor nem indult be ellenben az akksi lekettyent. Felraktam ezzel a töltővel, szépen elkezdte tölteni valamennyivel, majd szépen lassan csökkent és beállt. Azóta meg nem volt vele gond és most is ugye 13 felettit mutat a multimeter. Nagyon csak nem baszhattam el
Ha valaki csak a motorja akksiját akarja tölteni, elég a cxs800 is, amit a yamaha is forgalmaz saját néven, az csak 12 párszáz ezer forint. (A yamahánál 16xxx.-)
Egy 'sima' töltő akár tönkre is teheti az akksidat, mert ezeket jóval alacsonyabb árammal kell tölteni, mint egy normál autó akkumulátort. A csepptöltés meg nem fogyaszt olyan sokat, no meg elég azt havonta egy-két napra feltenni tölteni, ha meleg helyen tartod.
VISZONT A CTEK-EL, HA HASZNÁLOD A REGENERÁLÓ FUNKCIÓT, MINDENKÉPPEN LE KELL VÁLASZTANI A RENDSZERRŐL, MERT MAGASABB TÖLTŐFESZÜLTSÉGET HASZNÁL.
Normál töltésnél, meg kellene kérdezni a yamahát, hogy a rendszer bírja a 14,4 voltot?
Szóval mégiscsak meg kell bontani a tankot mert a főbizti is ott van. Ugyanis annak kivételével is meg lehetett volna oldani a dolgot.
Jó dolog az a csepptöltő, csak nekem nincsen rá ennyim, főleg hogy egy sima akksitöltő meg van itthon, aminek foggalmam sincs hogy van-e ilyen funkciója. Arról nem is beszélve, hogy apámnak mikor mondtam, hogy csepptöltő, csak pislogott, hogy persze októberbe fel márciusba meg le mi? A villanyszámlát meg ki fizeti? Szóval egy darabig azt hiszem nem lesz ilyenem
Nekünk multimeterünk van, szóval akkor úgy néz ki megúszta
Amúgy ha tavaly lett cserélve az akksi, és én szépen fogtam és itt teleltettem a szobába, múlthéten pedig 13 fölött mértem, akkor lehet, hogy nem fog kelleni tölteni? Mármint mindenképp kell tölteni az akksit télen?
Már pedig egy bennthagyott, lekötetlen akksis, és riasztós mocival ez hamar megesik.
Ezért javítgatom a kőbalta szintű, full ostoba Bosch-omat.
Normál töltésnél, meg kellene kérdezni a yamahát, hogy a rendszer bírja a 14,4 voltot?
Szóval mégiscsak meg kell bontani a tankot mert a főbizti is ott van. Ugyanis annak kivételével is meg lehetett volna oldani a dolgot.
Amúgy ha tavaly lett cserélve az akksi, és én szépen fogtam és itt teleltettem a szobába, múlthéten pedig 13 fölött mértem, akkor lehet, hogy nem fog kelleni tölteni? Mármint mindenképp kell tölteni az akksit télen?