Nem tudom az igazat megvallva, mert néztem a sportmotoron a Suzuki Tl 1000 R-ről egy értékelést, ahol teljesítmény, kezelhetőség, fogyasztás stb. alapján értékelték és az egyik tulajnál olvastam a hozzászólást, ahol a nehéz indításról és az akksi zabálásról beszélt. Ezért gondoltam, nem csak nálam jelent ez gondot. Annó a nagy szerviznél 42.000km körül mondtam a szervizes faszinak, hogy nézzék már meg a töltésemet, hogy minden oké-e vele, mérjék ki van-e esetleg valahol zárlat vagy kontakt hiba a kapcsoknál vagy kábelt törés esetleg más, nem vagyok egy elektro szaki, olyannyira megvizsgálták, hogy feltöltötték az aksimat és változatlanul szar volt. Hazajöttem, lefordítottam magyarra a gyári leírást, miszerint a generátornak 5000/min fordulaton 13,2 v feszültséget kell és lehet maximum leadni. Rámért és ekkor derült ki, totál rossz a fesz. szab.-om. Utána rákérdeztünk a szervizbe a faszinál, mit lehetne csinalni ő mondta hogy van ott egy robogo aminek rossz a töltése és ennek is kicserélik az összes olyan elektronikai részét, ami a töltésért felelős és az én motoromat is meg csinálnak, ha mindent kicserélnek benne. Cirka 200.000 ft-ról szólt és megköszöntem a lehetőséget de nem éltem vele. A gyári fesz. szabot megrendeltük 60.000 Ft-ért és érdekes mód lettz töltése a motornak. Csak ezt azert meseltem el, hogy ha az ember a szervizestől ezt kapja, kihez forduljon az ember, hogy még is mi lehet a baja?
Nagyon szépen köszi az infókat, sokat segítettél nekem.
Bal első teló szimeringem kiment, tavaly lett szervizbe cserélve, eddig nem szivárgott, most megint. A szerviz hibája, vagy ennyire rossz minőségűek a szimeringek és az utak?
Továbbá, első féktárcsát vennék párba, ami nincs agyon kopva és nem "üt".
Valakinek valami ötlet, megbízható ismétlem megbízható infókat szeretnék erről.
A gyári tárcsák 100.000 ft körül mozognak vaci újjak, de fel lehet rá tenni még újabb fajtát is a nevét nem tudom 200.000 ft körül mozognak, ezt mondták a szakszervizben. Na most az őszintét megvallom, nincsen rá hirtelen ennyi keretem, hogy újjat vegyek rá, ezért választanám esetleg ezt a megoldást. Tudom, hogy jönne ilyenkor a plátói szöveg, hogy akinek ilyen gépe van ne filózzon ilyeneken és vegye meg az újjat, teljesen megérdemelné a motor, nagyon szeretem, de sajnos még nem vagyok önellátó ezért nem tehetem meg.
Lenne még 1 kérdésem, a telószimeringet a szervizben cseréltetnem, mert nincsen megfelelő tudásom és szerszámom hozzá, a tompított fényem nagyon a földet világítja és tudom, hogy a gyári világítás egyenlő a gyertyafénnyel, de a motort többnyire én (~80kg) és b.nőm (45~kg) együttesen szoktuk használni, az előző tulaj meg magában volt 100kg, a hátsó rugós tagot kellene lejjebb állíttatnom, ha igen mennyire, vagy közöljem a szervizesekkel hogyan szoktam használni és beállítják ők?
Azok még az eredeti árak, azért írtam oda, hogy ár megegyezés szerint... (ezek a bolti árak voltak)
Eleve 60%-os árral dolgozom... (ami azt jelenti, hogy a bolti ár 60%-áért adom! Legalább is azt célzom meg! )
ezért is merem ajánlani...
Kérdezzetek!
én is most végeztem el a tavaszi nagyszervízt. Olaj: Motul 5100 15W-50. Ára kb 2500 Ft / L . Ez magasabb hőmérsékleten jobban bírja mint a 10W-40. -20 fokban meg ugye senki sem motorozik. A váltó is puhább. Nem hamisítják úgy mint a Cstrolt. A tömeg szerelők nem használják, mert nem tudnak akkorát keresni rajta, mint ha 1500 Ft -os Actevot tennének bele. A fék, kuplung folyadék szépen besötétül egy szezon alatt, azt sem árt cserélni. Ha papír levegő szűrőd van akkor csere, K&N vagy hasonlóknál mosás + olajozás. Sokkal gazdaságosabb.
miket lehet itt okulni....
én 65-öt vágtam bele a tl-be gyári akksival. nem volt pótakku meg bikázás.
ott valami nincs rendben, ha ilyen firnyákosságokat kell alkalmazni...
Hali !
Szeretnék beburkoltatni egy SV650s-t és érdeklődnék, hogy mennyiben különbözik a TL 1000 fejidomja az SV-től?!
Mert arra gondoltam, hogy ha passzolna, akkor TL idomot tennék oldalra a fejidom alá, mert SV-hez nem találok normális áron sehol semmit.
Ilyen idomot szeretnék mint ami a képen van.
Elnézést a motor tulajától amiért lenyúltam a képet. (Képes motor.hu)
Teljesen értelmetlen bontható kapcsolatot létesíteni a két akksi között, a hátsó pótakksid így sosem töltődik, tehát pár indítás után le fog szépen merülni.
6000 km-es szerviz előtt állok és hozzáértő(k) segítségét szeretném kérni, önállóan milyen cserére van szükség ilyenkor. Gondolok itt pl.
- olajcsere
- olajszűrő
- légszűrő csere/tisztítás
- fékolaj
- hűtővíz
... ?
Miket szükséges elvégezni a gépen ilyenkor. Márka szerviz, csak alkatrész rendelés miatt jön szóba, nem dobok ki tízezreket a "semmire". Gyönyörűen le van írva, mit hogyan kell cserélni és ahogy olvasgattam a forumon, legtöbb ember otthon szervízel, aminek nyilván megvan az előnye és a hátránya is.
Olajnál lenne egy olyan kérdésem, hogy a gyári SAE 10w-40 típusú mehet-e bele, amennyiben 47.000km van benne. Nézegettem gyári táblázatot a hőmérsékleti tényezőknek megfelelően, de nem tudtam teljesen értelmezni. Azért kérdezem, hogy a viszkozitási szám gondolom egyenesen arányos a futási kilométerrel. Teszem azt egy zsír új autóba 5w-40 olaj megy, majd ahogy halad a "korral" (km) megy felfelé a szám 5w-50 és a többi...
Előszóban annyit, hogy nem olvastam végig az összes hozzászólást ezzel kapcsolatban, lehet már szó esett róla. Mivel nekem nagyon nehézkes volt a motorom hideg indítása és sokat szenvedtem vele, ezért leírnám a tapasztalataimat és praktikákat, hátha valaki ötletet tud belőle meríteni, esetleg tanácsot adni.
Köztudott, hogy a gyári akkumlátor (12v/10ah) eléggé gyenge erőforrás, elektromotoros ereje még gyengébb, ezért hosszú távon nem alkalmas nagy energia biztosítására. (Olvastam is 1-2 hozzászólásban, ha lemerült ilyenkor alkalmazták a bebikázást bikakábellel, vagy betolást 2 emberrel ) Így utólag én is nevetek rajta, de sajnos mind a két eljárást alkalmaznom kellett.
A bikázással és a betolással mindössze annyi probléma van, nem áll mindig rendelkezésre a vezetőnek, tehát én speciel úgy oldottam meg a problémát, a hátsó irattartó rész végében purhabbal kitöltve, egy gyári méretű (YT12A-BS/51021 Banner) akkumlátort helyeztem el plusz erőforrásként, amit az ülés alatt egy kapcsolóval kötöttem be párhuzamba a lenti motortérben lévő szintén gyári akksival. Így első indításnál bekapcsolom a kapcsolót és két akkumlátorral történik a "hideg" indítás, ezáltal megnövelem mind a két erőforrás élettartamát, másrészt nem merül le teljesen indításkor. Egyszerű matematika az egész 2x 12v/10ah = 12v/20ah, ami már jóval nagyobb indításra alkalmas. Miután a motor beindult a kapcsolót lekapcsolom és szépen jár a gép.
További hozzászólásoknál olvastam, hogy feszültség szabályozó tönkre ment és így nem volt töltése az akkumlátornak. Nagyon drága mulatság (60 e Ft) volt nekem , de enélkül nem megy a gép. Egyszerű tervezési hiba, nem szellőzik kellőképpen a fesz. szab., mivel az ülés alatt van és a gyári hűtőborda ami rajta van a nyári 33 C°-os melegben, üzemi hőmérséklet mellett, mit sem ér.
Ehhez kapcsolódóan is van egy élményem, csak megbízható és közelben lévő bontótól rendeljetek alkatrészt, én beleestem abba a hibába, hogy megrendeltem utánvétellel egy fesz. szab.-ot és mondanom sem kellett nem működött. Felhívtam a tulajt. beszéltem vele, hogy tanulmányi pénzből vettem és nem működött, villamos műszerész mérte ki az üzemben helyezés előtt és visszaküldöm postai úton, amennyiben visszafizeti az árát. Ígéretet tett, visszaküldtem a pénz természetesen azóta sem érkezett meg. Ennyit ér manapság a becsület és 10.000 forint, tehát nyilván nem működik ez manapság! Hozzá teszem, kedves hölgy volt.
Gyári leírás szerint a hideg indítás lépései:
Az alapoktól, amit mindenki tud.
a) üres állapotba helyezni a váltót
b) "on" állásba helyezni a gyújtás kapcsolót (körbe nyíl )
... innen indul a történet.
és amit talán, nem mindenki tud:
1) szívató kar ütközésig történő letolása
2) nem húzunk gázt, indító gombbal indítunk
3) ha beindult a motor, félig vissza toljuk a szívatót
4, ha üzem meleg a motor, teljesen vissza toljuk a szívatót
A leírásból kimaradt, hogy elfordítjuk a kulcsot indítás előtt, de hát ez értelem szerű.
Továbbá a 3. lépés feltételezi, ha minden oké akkor beindul a motor. Azért ne essünk át a ló másik oldalára, hogy ha nem indul be 3-4-5 másodperc indítózás után a motor, merítésig vagy önindító leégetésig nyomjuk az indító gombot, mert adott esetben költséges.
Bal első teló szimeringem kiment, tavaly lett szervizbe cserélve, eddig nem szivárgott, most megint. A szerviz hibája, vagy ennyire rossz minőségűek a szimeringek és az utak?
Továbbá, első féktárcsát vennék párba, ami nincs agyon kopva és nem "üt".
Valakinek valami ötlet, megbízható ismétlem megbízható infókat szeretnék erről.
A gyári tárcsák 100.000 ft körül mozognak vaci újjak, de fel lehet rá tenni még újabb fajtát is a nevét nem tudom 200.000 ft körül mozognak, ezt mondták a szakszervizben. Na most az őszintét megvallom, nincsen rá hirtelen ennyi keretem, hogy újjat vegyek rá, ezért választanám esetleg ezt a megoldást. Tudom, hogy jönne ilyenkor a plátói szöveg, hogy akinek ilyen gépe van ne filózzon ilyeneken és vegye meg az újjat, teljesen megérdemelné a motor, nagyon szeretem, de sajnos még nem vagyok önellátó ezért nem tehetem meg.
Lenne még 1 kérdésem, a telószimeringet a szervizben cseréltetnem, mert nincsen megfelelő tudásom és szerszámom hozzá, a tompított fényem nagyon a földet világítja és tudom, hogy a gyári világítás egyenlő a gyertyafénnyel, de a motort többnyire én (~80kg) és b.nőm (45~kg) együttesen szoktuk használni, az előző tulaj meg magában volt 100kg, a hátsó rugós tagot kellene lejjebb állíttatnom, ha igen mennyire, vagy közöljem a szervizesekkel hogyan szoktam használni és beállítják ők?
Előre is köszönöm a segítséget!
Eleve 60%-os árral dolgozom... (ami azt jelenti, hogy a bolti ár 60%-áért adom! Legalább is azt célzom meg! )
ezért is merem ajánlani...
Kérdezzetek!
Üdv KillBill.
Bocsi, hogy így rátok török, de rengeteg eladó Suzuki alkatrészem van, gondoltam talán érdekel benneteket is.
link
Természetesen csak egy részét tettem fel...
Üdv KillBill
én 65-öt vágtam bele a tl-be gyári akksival. nem volt pótakku meg bikázás.
ott valami nincs rendben, ha ilyen firnyákosságokat kell alkalmazni...
szacsomotor@freemail.hu
Szeretnék beburkoltatni egy SV650s-t és érdeklődnék, hogy mennyiben különbözik a TL 1000 fejidomja az SV-től?!
Mert arra gondoltam, hogy ha passzolna, akkor TL idomot tennék oldalra a fejidom alá, mert SV-hez nem találok normális áron sehol semmit.
Ilyen idomot szeretnék mint ami a képen van.
Elnézést a motor tulajától amiért lenyúltam a képet. (Képes motor.hu)
TL1000R-hez keresek benzinpumpát. Kérem segítsen, aki tud valami lelőhelyet. Köszi!
- olajcsere
- olajszűrő
- légszűrő csere/tisztítás
- fékolaj
- hűtővíz
... ?
Miket szükséges elvégezni a gépen ilyenkor. Márka szerviz, csak alkatrész rendelés miatt jön szóba, nem dobok ki tízezreket a "semmire". Gyönyörűen le van írva, mit hogyan kell cserélni és ahogy olvasgattam a forumon, legtöbb ember otthon szervízel, aminek nyilván megvan az előnye és a hátránya is.
Olajnál lenne egy olyan kérdésem, hogy a gyári SAE 10w-40 típusú mehet-e bele, amennyiben 47.000km van benne. Nézegettem gyári táblázatot a hőmérsékleti tényezőknek megfelelően, de nem tudtam teljesen értelmezni. Azért kérdezem, hogy a viszkozitási szám gondolom egyenesen arányos a futási kilométerrel. Teszem azt egy zsír új autóba 5w-40 olaj megy, majd ahogy halad a "korral" (km) megy felfelé a szám 5w-50 és a többi...
Előszóban annyit, hogy nem olvastam végig az összes hozzászólást ezzel kapcsolatban, lehet már szó esett róla. Mivel nekem nagyon nehézkes volt a motorom hideg indítása és sokat szenvedtem vele, ezért leírnám a tapasztalataimat és praktikákat, hátha valaki ötletet tud belőle meríteni, esetleg tanácsot adni.
Köztudott, hogy a gyári akkumlátor (12v/10ah) eléggé gyenge erőforrás, elektromotoros ereje még gyengébb, ezért hosszú távon nem alkalmas nagy energia biztosítására. (Olvastam is 1-2 hozzászólásban, ha lemerült ilyenkor alkalmazták a bebikázást bikakábellel, vagy betolást 2 emberrel ) Így utólag én is nevetek rajta, de sajnos mind a két eljárást alkalmaznom kellett.
A bikázással és a betolással mindössze annyi probléma van, nem áll mindig rendelkezésre a vezetőnek, tehát én speciel úgy oldottam meg a problémát, a hátsó irattartó rész végében purhabbal kitöltve, egy gyári méretű (YT12A-BS/51021 Banner) akkumlátort helyeztem el plusz erőforrásként, amit az ülés alatt egy kapcsolóval kötöttem be párhuzamba a lenti motortérben lévő szintén gyári akksival. Így első indításnál bekapcsolom a kapcsolót és két akkumlátorral történik a "hideg" indítás, ezáltal megnövelem mind a két erőforrás élettartamát, másrészt nem merül le teljesen indításkor. Egyszerű matematika az egész 2x 12v/10ah = 12v/20ah, ami már jóval nagyobb indításra alkalmas. Miután a motor beindult a kapcsolót lekapcsolom és szépen jár a gép.
További hozzászólásoknál olvastam, hogy feszültség szabályozó tönkre ment és így nem volt töltése az akkumlátornak. Nagyon drága mulatság (60 e Ft) volt nekem , de enélkül nem megy a gép. Egyszerű tervezési hiba, nem szellőzik kellőképpen a fesz. szab., mivel az ülés alatt van és a gyári hűtőborda ami rajta van a nyári 33 C°-os melegben, üzemi hőmérséklet mellett, mit sem ér.
Ehhez kapcsolódóan is van egy élményem, csak megbízható és közelben lévő bontótól rendeljetek alkatrészt, én beleestem abba a hibába, hogy megrendeltem utánvétellel egy fesz. szab.-ot és mondanom sem kellett nem működött. Felhívtam a tulajt. beszéltem vele, hogy tanulmányi pénzből vettem és nem működött, villamos műszerész mérte ki az üzemben helyezés előtt és visszaküldöm postai úton, amennyiben visszafizeti az árát. Ígéretet tett, visszaküldtem a pénz természetesen azóta sem érkezett meg. Ennyit ér manapság a becsület és 10.000 forint, tehát nyilván nem működik ez manapság! Hozzá teszem, kedves hölgy volt.
Gyári leírás szerint a hideg indítás lépései:
Az alapoktól, amit mindenki tud.
a) üres állapotba helyezni a váltót
b) "on" állásba helyezni a gyújtás kapcsolót (körbe nyíl )
... innen indul a történet.
és amit talán, nem mindenki tud:
1) szívató kar ütközésig történő letolása
2) nem húzunk gázt, indító gombbal indítunk
3) ha beindult a motor, félig vissza toljuk a szívatót
4, ha üzem meleg a motor, teljesen vissza toljuk a szívatót
A leírásból kimaradt, hogy elfordítjuk a kulcsot indítás előtt, de hát ez értelem szerű.
Továbbá a 3. lépés feltételezi, ha minden oké akkor beindul a motor. Azért ne essünk át a ló másik oldalára, hogy ha nem indul be 3-4-5 másodperc indítózás után a motor, merítésig vagy önindító leégetésig nyomjuk az indító gombot, mert adott esetben költséges.
Itt egy kis videó, akinek nem megy és vizuális típus:
http://www.youtube.com/watch?v...
Azért azt hallhatjuk a videón is, hogy "érzéssel" kell indítózni.
Nekem ennek a videónak köszönhetően, második próbálkozásra gyönyörűen indult a TL.
Remélem segítettem.
Üdv, Ati.