Lehet, hogy nálam is ez tett be, meg az idő. Telente olyan tültőn "tartottam", ami, ha feltölti, csak tartja a feszültséget. Most engem becsapott, hogy töltőről vettem le, a motoron megnéztem minden lehetőséget, ami miatt nem tudja átforgatni, ott hibát nem találtam, így maradt az akksi. Emlékszem volt már egszer ilyen régen, szelepszár szimering csere után visszatéve azt az akksit, ugyanezt csinálta. Új akksival egyből indult.
Természetesen volt ilyen. Az, h megvan a feszültség benne, nem azt jelenti, h az áramot is le tudja adni. 😀 Akku kuka.
Amúgy ez a téli töltögetés is a néphagyományban hibás. Úgy kéne tölteni, h előtte lemeríted X feszültségre egy terheléssel, majd utána töltöd. Az, h mindig csak töltőre rakják csak ront rajta.
Szia,
Varta akkut kétszer is kellett már cserélnem, mert cellazárlatos lett. Az egyiket 3 nap után, a másikat meg pár hónap után. Az már nem az a minőség ami régen volt.
Most ilyeneket használok a motorjaimba. Könnyű, kicsi, a TL-eket is vígan indítja melegben, hidegben(5 fok alatt) kicsit küszködik vele.
Köszi a választ! Enyhe tél ide vagy oda, már csak márciusban kap újat. 10 éve nálam van, ereje teljében. A szabadonfutó könyörög egy cserére, indításnál néha csattog, de 107000 km-nél nagyobb baja ne legyen. Költve volt rá, ha kellett, de a motorgeneráltól még talán messze van.
Van egy gagyi feszmérőm a motoron. Amikor indítóztam, szinte nullára esett, amint elengedtem lassan vissza ment a feszültség. 10,5-11 már akkor volt, amikor a benzipumpa ment, vagy lámpát kapcsoltam. Alapból 12 felett mutat, miután csak rajtahagyom a gyújtást.
Valtozo. Exide, Varta, Banner elhuzza 5-6 evig is jo esetben, JPMoto max 1-2 szezon. A 4 ev nem kirivoan keves.
Ami a merest illeti, terheles alatt merd. Bekotod a biciklibe, rateszed a merocsucsokat, figyeled a feszultseget. Aztan elforditod a kulcsot, kapcsolsz egy lampat, attol kicsit lejjebb megy, de nem 1-1.5 voltokat, mert akkor baj van. Ha inditozol is, 10.5-11V kornyekere esik le a feszultsege, amig teker, ha egeszseges - ha haldoklik, akkor siman lemegy akar 7-8 voltig is. Na, akkor van ilyen, amit mondasz, hogy minden villany elmegy es csak kattog meg nyekeg.
Köszi a gyors választ! Már másodjára járok Így, csak ma azért nem gyanakodtam egyből, mert töltöről tettem bele. Kis fogyasztók , lámpák tökéletes, Mikor indítanék, ép megnyikkan, majd csak kerreg a behúzórelé, minedn fény leó... Azt hittem valami szorulás van a blokkban. Önindítót kiszedve megforgatta... sebességbe rakva a blokk is "forgatható" volt.
Újabb mérés: nyugalmi feszültsége azután ismét tökéletes. Indításra ugyanaz: fény van, indításra sötét a műszerfal+ behúzórelé csak kerreg. Ekkor jutott eszembe, hogy jó pár éve egy szervízben volt ugyanez, szóltak, hogy ezt csinálja a motorom, akkor jutott eszembe, hogy új akksi, és lám megjvúlt. Most azért nem volt elsőre gyanús, mert én vettem le a töltőről. Tanúlság: ha egy akksin feszültséget mérsz, az nem minden.
Ja, van ilyen. Elég vékonyra sikerülnek manapság a cellákban a lemezek. Az AGM akksikkal különösen bátrak, mert ott az üvegszálban bíznak, hogy megoldja a gondot, de nem mindig sikerül.
Csoportos túrán félidőben tankoltunk, haver fiatal gixere nem indult.....hááát az akksi lett menetközben kuka, azért ez 40 éve még nem volt jellemző. 😆
A cellazárlat gyors önkisüléssel, alacsony feszültséggel és gyenge indítóárammal jár.
Felteszed töltőre, kész állapotot jelez, leveszed, másnap rámérsz és mondjuk 10.5-11V-ot mutat. A döglött cella töltéskor jellemzően melegszik is, a többinél legalábbis erősebben.
Sziasztok! Közülletek volt-e egyik használatból a másikra(vagy hosszabb kivétel uán visszarakva)cellazárlatossá vált akksitok? Nyílván, de akkor mit tapasztaltatok?
https://www.zselesakkumulator....
Amúgy ez a téli töltögetés is a néphagyományban hibás. Úgy kéne tölteni, h előtte lemeríted X feszültségre egy terheléssel, majd utána töltöd. Az, h mindig csak töltőre rakják csak ront rajta.
Varta akkut kétszer is kellett már cserélnem, mert cellazárlatos lett. Az egyiket 3 nap után, a másikat meg pár hónap után. Az már nem az a minőség ami régen volt.
Most ilyeneket használok a motorjaimba. Könnyű, kicsi, a TL-eket is vígan indítja melegben, hidegben(5 fok alatt) kicsit küszködik vele.
Ami a merest illeti, terheles alatt merd. Bekotod a biciklibe, rateszed a merocsucsokat, figyeled a feszultseget. Aztan elforditod a kulcsot, kapcsolsz egy lampat, attol kicsit lejjebb megy, de nem 1-1.5 voltokat, mert akkor baj van. Ha inditozol is, 10.5-11V kornyekere esik le a feszultsege, amig teker, ha egeszseges - ha haldoklik, akkor siman lemegy akar 7-8 voltig is. Na, akkor van ilyen, amit mondasz, hogy minden villany elmegy es csak kattog meg nyekeg.
Újabb mérés: nyugalmi feszültsége azután ismét tökéletes. Indításra ugyanaz: fény van, indításra sötét a műszerfal+ behúzórelé csak kerreg. Ekkor jutott eszembe, hogy jó pár éve egy szervízben volt ugyanez, szóltak, hogy ezt csinálja a motorom, akkor jutott eszembe, hogy új akksi, és lám megjvúlt. Most azért nem volt elsőre gyanús, mert én vettem le a töltőről. Tanúlság: ha egy akksin feszültséget mérsz, az nem minden.
Felteszed töltőre, kész állapotot jelez, leveszed, másnap rámérsz és mondjuk 10.5-11V-ot mutat. A döglött cella töltéskor jellemzően melegszik is, a többinél legalábbis erősebben.
Én is ott voltam,szerintem beszéltünk is de én pirosat nem is láttam.