Szeva minden sv-snek! Remélem hamarosan én is ide fogok tartorzni! Itt egy link a szakszerű téli motortárolásra! http://www.svmod.hu/2007/11/05... ! Aki még nem látta ezt az oldalt érdemes átböngészi! csá
Köszi az infót, bár OK, h a polcon többet áll de ott bontatlanul, a motorban viszont már egy használt, X km-t futott olaj van (tudom, hogy hülye példa, de a kaját is felbontás után hűtőben tárolod). De nem értek hozzá csak egy feltevés, csak aggódom a kis drágámért. Viszont sokan mondták már h nem kell csere, úgyhogy hajlom erre.
Nos kezdjük a szűrővel, talán rövidebb:
A gyári Suzuki szűrő is HifloFiltro más csomagban 2x annyiért. Bár asszem más a hivatalos beszállító, talán Champion, mindenesetre egy szűrőn mi tud tönkremenni? Pár szűrő, fémlap és egy szelep. Felesleges ezért 4 rugót kiadni, a dobozát úgyis kidobod. Én kezdetek óta Hiflot használok, és a társasági köröm még vagy 90%-a, eddig gond nélkül.
Olaj téma... Ez egy kicsit érdekesebb, és már van némi tapasztalatom. Kezdetben volt R4-es a gépben, aztán ActEvo majd Motorex, miután végül rátaláltam a Motulra. A Castrolt megvette a BP kb 4 éve, azóta a minősége jelentősen romlik. Nagy név, mert sok helyen ezt használják de itt ki is fújt. ActEvot a motorba mert az jó? Jó vicc. Akkor a szervizperiódusban am,ikor ez volt benne alig több mint 5e km-t mentem vele, és szénné égett, trutyi jött le a blokkból. Aztán később egy haveromnál is volt hasonló, bár ő inkább csomókról számolt be. Szóval én nem tennék ilyen olajat a gépbe. Nem biztos hogy a Motul a legjobb, de ezek közül nekem magasan ez vált be, ebből is az 5100-as félszintetikus verzió. Immár 60e van a gépemben, ebből kb 40e Motullal, hiba nem nagyon volt. Aztán az itthoni importőr kicsit felelemlte az árakat Castrol szintre, így kerestem másik forrást, most onnan veszem.
A téli állásról meg tényleg annyit, amit már leírtatok, hogy a polcon többet áll az olaj, ettől nem kell parázni,de azért célszerű legalább havonta menni egy kört a motorral. Tavaly tavaszig a leghosszabb periódus amit állt a motorom 2 hét volt. Akkor is csak a kátyú miatt állt többet. Ez a biztos módszer, mert átjáratja az olajat, kuplungot, hengereke, gumikat, fékeket, stb, és nem tudnak beállni. Szóval én egy tél miatt nem cserélek olajat.
Figyi! Nekem a szerelőm a Blackmotorsnál (már nincs ott) azt mondta, hogy az olaj szabadonválasztott, de szűrőből csak gyárit tegyek bele! Valamiért hiszek neki.
Szerintem nyugodtan menj vele a következő szervizintervallum végéig. Az olajnak több év a szavatossága, miért menne tönkre az állásban? Lehet amit most veszel "frissnek", régebben áll a polcon mint ami benne van!
Persze én se húzom az időt, mihamarabb meglesz, nem foglalkozok vele... jelen állásban én az előírt szervíz miatt cserélem le majd, nem az állás miatt... de nem értek hozzá, lehet hogy tönkre tud menni állásában.... bár ha vki két havonta veszi elő nyáron is, télen meg egyáltalán nem, az hányszor cseréltethetne olajat?
A gyári Suzuki szűrő is HifloFiltro más csomagban 2x annyiért. Bár asszem más a hivatalos beszállító, talán Champion, mindenesetre egy szűrőn mi tud tönkremenni? Pár szűrő, fémlap és egy szelep. Felesleges ezért 4 rugót kiadni, a dobozát úgyis kidobod. Én kezdetek óta Hiflot használok, és a társasági köröm még vagy 90%-a, eddig gond nélkül.
Olaj téma... Ez egy kicsit érdekesebb, és már van némi tapasztalatom. Kezdetben volt R4-es a gépben, aztán ActEvo majd Motorex, miután végül rátaláltam a Motulra. A Castrolt megvette a BP kb 4 éve, azóta a minősége jelentősen romlik. Nagy név, mert sok helyen ezt használják de itt ki is fújt. ActEvot a motorba mert az jó? Jó vicc. Akkor a szervizperiódusban am,ikor ez volt benne alig több mint 5e km-t mentem vele, és szénné égett, trutyi jött le a blokkból. Aztán később egy haveromnál is volt hasonló, bár ő inkább csomókról számolt be. Szóval én nem tennék ilyen olajat a gépbe. Nem biztos hogy a Motul a legjobb, de ezek közül nekem magasan ez vált be, ebből is az 5100-as félszintetikus verzió. Immár 60e van a gépemben, ebből kb 40e Motullal, hiba nem nagyon volt. Aztán az itthoni importőr kicsit felelemlte az árakat Castrol szintre, így kerestem másik forrást, most onnan veszem.
A téli állásról meg tényleg annyit, amit már leírtatok, hogy a polcon többet áll az olaj, ettől nem kell parázni,de azért célszerű legalább havonta menni egy kört a motorral. Tavaly tavaszig a leghosszabb periódus amit állt a motorom 2 hét volt. Akkor is csak a kátyú miatt állt többet. Ez a biztos módszer, mert átjáratja az olajat, kuplungot, hengereke, gumikat, fékeket, stb, és nem tudnak beállni. Szóval én egy tél miatt nem cserélek olajat.
Megfogadom a tanácsod, és majd olyan lesz!
Az ezredesen ki van hagyva a kormánygátló helye!
Bár ez a kék ez tényleg ott van!
De nem hiszem, hogy jó a 650-re, kisebb a hűtő.
Találtam két érdekes idomot, nem tudom láttátok-e már.
A Motult tőle vettük, jó áron hozza! ( ez itt a reklám helye! )
Amúgy olajshop.hu -ról szokom rendelni a cuccot
Különben kérdezzétek őt, képben van.