Azt egyből nem kell azon gondolkodnod, h kinövöd vagy sem, mert a nagySV-nélé ez a pillanat soha nem fog eljönni
Bár nem tudom, h mekkora a keret, de jó állapotú 2006-osok (utolsó széria) már vannak 1.2-1.6M között, extráktól és állapottól függően...
Én vagyok az ellentábor itt, mert nulla rutinnal vettem és mégis ajánlom!2 személlyel 70-ről 120ra, hegynek fölfelé is úgy megy, h utána nem akarsz soha többet leszállni róla
Ráadásul ha túrázni akarsz, jobb ha több van a jobb karodban.
az autós tapasztalat azért mégiscsak jó, ezzel vitatkoznék. ugyanis a motort nemcsak töküres utakon kell tudni technikásan kezelni (ehhez tényleg tökmindegy a B-s jogsi), hanem forgalomban kell vele résztvenni. A forgalmat tanulni kell, és erre biztonságosabb az autó. Akinek még nincs abban rutinja, hogy a kedves közlekedőtársak mit mikor és miért tesznek, és ezeket a hirtelen és veszélyes reakciókat mi előzi meg (amiből következtetni lehet rá), nagy bajba kerülhet. motorral főleg. ha ezeket a jellegzetes szituációkat a fémdoboz biztonságából már kitapasztaltad, nagyobb biztonságban leszel. mit tudom én... az ember ösztönösen megszokja, h ne legyen mások holtterében. nézi, hogy a másik figyel-e a tükrökbe. lassúzik mert mindjárt index nélkül befordul. előre látja, ha szemből kielőznek, pedig már nem kéne. satöbbi satöbbi.
Azért légy vele óvatos... Látom itt mindenki nagyon ezt javasolja... Hááát ha nagyon akarod. De sajnos 100 emberből 1 képes arra, hogy önmérsékletet tanusítson, és nem próbálgassa az első héten, milyen nagy élmény is 180-al elhúzni az autók mellett...
Ráadásul a nagyobb motor nagyobb súly, amit azért meg is kell tartani, mikor kitolod a garázsból... Ráadásul ha rátapad a gázmarkolatra a kezed, vagy ilyedtedben gázt húzol fék helyett, nem fog kérdezni, csak tol előre... Aztán amikor először megcsúszik az első kerék fékezéskor, netán még koppanástól koppanásig beszitál, vagy kanyarban az úthibán szitál, akkor egy kis könnyű géppel, 70-80 -al messze nem olyan gáz, megfogni se, mint a naggyal 130-al...
Ráadásul! Autós tapasztalatot motorhoz hasonlítani felesleges... Igaz, én 14 éves korom óta motorozom, 17 évesen lett B-s, A1-es jogsi, autóról ma is csak szükség okán szeretek hallani, használni.
Ugyanakkor autóban szinte alszom, fele annyira se kell figyelni... Pedig a kis Sutyuki Swiftem nem a mindekori stabilitásról, és a hiper fékekről híres :D
Esetleg érdemes - pláne ha tudnál akár csak költsönbe - egy simson/MZ-t nyúzni pár hónapig. Pláne, hogy aki igazán motorozni akar, annak az is nagy élmény! (persze lehet sokkal jobb gépeket is, pláne ha meg is veszed, vagy még egy ötlet, bele kell ugrania veteránokba, egy Trophy MZ, vagy Pannónia, forgalomképes állpotban egy pár hónapra 100-150 e Ft-ért, aztán később jöhet a felújítás, mikor már ott áll a nagymotoor a garázsba )
Mindenesetre tisztelettel a 650-esnek. Azért az nem játékszer...
Ez a kinövöm dolog... Persze, "kinövöd", mert már nem érzed úgy, hogy kitépi a karod, hogy végzetes adrenalint fecskendez a véredbe stb stb. De ez el fog jönni a Busánál is! Vagy meghalsz előbb...
Csak most nézem, hogy azért van némi tapasztalat és azok sem tipikusan gyenge gépek.... .....akkor talán még az ezres SV is elmegy.......árban már majdnem ugyanott vannak....
Valami fekete vödörfejű csaávónak is ezt mondta a szakállas motoros muksó aki afrikában tekergett egy dögnehéz BMW vel és fura szines partvisokkal hadakoztak közben.
Nagyon igazat beszélt.
Ezer köszönet a válaszokért. Látom volt aki mellette,és volt aki ellene voksolt,hogy jó e első motornak egy SV. Azt hiszem maradok kitartóan ezen tipus mellett Mindenképp idomosat szeretnék Yoshimura rendszerrel. Már 3 éve tervezgetem lelkesen a leendő motoromat.Eddig csak supermoton (KTM LC4 Prestige) szereztem tapasztalatokat,ami tudom teljesen más,mint a suzukin lesz.Imádtam, csak sajnos alkalmatlan a hosszabb távú utakra.
Az ero mindenkinek a kezeben van...
Amugy szerintem a fek helyes kezelese a legfontosabb a balesetek elkerulese vegett (sajnos tapasztalat). Es tenyleg nem erdemes mar csak anyagilag sem kis kobcentivel nekilatni, ha csak nem 14 az ember
Az sem rossz de az ezredes gixer nagyon büntet alatta egyenesben sem volt kutya..csak nekem a plexiből nem sok jutott.Mondta hogy volt egy két necces helyzet meg hogy én hátul fönt nagyon megérzek minden kis hibát csúszást(észrevettem) meg hogy maga mőgé ő sem merne felülni..de most már nem parás még teccik is..de akkor elsőre ekkora gépen
Ott az a fasz cool TV-s műsorvezető.Mondják neki a tudorok hogy megy össze vissza poron rossz ütemben kanyarodik de mivel nincs félelemérzete előbb utóbb feküdni fog.Ha gondolkodik kifejlődik a félelemérzet és nem fogja csinálni.De max az első komolyabb tornamutatvány után.
Így is elég veszélyes menni a közúton semmi szükség önveszélyesen menni.
Ha meg kenni kell ott van a pálya.Erre való a rengeteg nyiltnap.
Viszont az is tény, hogy némi érettség kell a komoly géphez.....sajnos ismerőseim között is van aki hihetetlenül felelőtlenül áll hozzá 19-20 évesen, na nem feltétlenül a száguldáshoz hanem egyszerűen az egészhez mondván minek aggódni úgysem lesz baj mert királyul megy és ebben megingathatatlan.......persze van példa az ellenkezőjére is........na inkább arra gondolok....
Vannak bizony...én értetlenkedtem egyik havernak még az elején hogy hogy a picsába tudod fektetni a motort...aztán magyarázta hogy így úgy amúgy de majd úgyis ráérzel ..aztán monda hogy üljek mögé...felültem a gixerre a kakasülőre aztán ki a határba a kanyargós részre (130-180-as kanyarok neki)na aztán ami ezután jött hát mit mondjak..ciki de nyűszítettem mint egy kiskutya már azt vártam hogy mikor esünk el vagy hogy végre leszállhassak... komolyan mondom úgy éreztem hogy mindjárt leér a könyököm az útra meg valami rettenetesen rángatózott a hátulja meg csúszkált is egy két helyen ráadásul szöveten volt a hátsó gumi.Aztán leszállva remegtem mint az állat ő meg csak vigyorgott ....direkt rájátszott és mutatta hogy hogy megy neki...Akkor megfogadtam hogy soha többet más mögé fel nem ülök..de aztán csak vitettem magam és már nem is parás csak elsőre..megszokás kérdése...viszont ő gyerekkora óta motorozik...szóval a több éves rutin/tapasztalat semmivel sem pótolható
Valakinek hasonló élmény?
Pedig Anita sem volt 30 mikor kezdte, de ha az ember nem csak egyedül hanem társakkal túrázik netán külföldre is akkor egy max. 100-al haladni képes jármű bizony kevés.......nem a lábtartókoptatásról van szó(az megjön idővel) hanem egy normális tempóról.....egy 125-250-es gép kitűnő a településen belül és melóba járni(én is agyalok rajta), de túrázni csak szintén hasonlókkal jó.......mondjuk az SV-s mátrához az is elég lett volna.... .....ezzel nyilván nem leszólni akarom a lassú túrákat(sőt talán több is kéne belőle), de egy 6-700km-es túrát igen kellemetlen így végrehajtani....
jaja, én szívtam eleget a tuning ladával, feküdtem alatta, ráköltöttem kb másfél-két millát majd eladtam négyhetvenötért.
motorban én is bütykölésmenteset akartam. ha néha bütykölni kell, majd Tsanyi inkább... valszeg én is szét-össze tudnám fűzni a motort, de az változott meg tíz év alatt, hogy már _nincs kedvem hozzá_. egy mz-vel megint ugyanott lettem volna.
Tök igazad van mindenben.Gázhúzás már nem olyan nagy gond segít az autós mult.A fékezés tuti gondot fog okozni ebben is igazad van.Ezért is megyek óvatosabban és lassabban ne kelljen ráfizetnem.Vuszont sajnos szerettem volna egy olyan gépet amit nem kell állandóan buherálni hogy menjen.Az MZ fillérekből fenntartható igénytelen meg minden de azért valamit mindíg csinálni kell rajta nem olyan mint az SV hogy ráülök nyomom a gombot és megy.
Az embör kora erőteljesen behatárolhatja a motorválasztást, 16 éves korban a hengerűrtartalom lekorlátozódik 125ccm-re, és ez legjobb esetben is tart legalább 2 évig.
Ha én is 30 felett ülök kétkerekűre, valószinűleg nem ilyen kávédarálóval kezdek.
Nagyon szép dolog az önkontroll. És nem az a lényeg hogy ki milyen gyorsan és mennyire cibálja a bajszát. A lényeg a zizis helyzetek megoldása. Egy nem megfelelő fékezés v. gázhúzás rögtön kiad egy MZ árát. A jogosítvány megszerzésekor nem tanítják hogy mi van ha megcsúszik a moci, mert megfog. Ha az MZ-t eldobod a Kakucson akkor mi van? Nem fog érdekelni. Sokkal hamarabb és kevesebb költséggel lehet a motorkezelést elsajátítani.
Azt egyből nem kell azon gondolkodnod, h kinövöd vagy sem, mert a nagySV-nélé ez a pillanat soha nem fog eljönni
Bár nem tudom, h mekkora a keret, de jó állapotú 2006-osok (utolsó széria) már vannak 1.2-1.6M között, extráktól és állapottól függően...
Én vagyok az ellentábor itt, mert nulla rutinnal vettem és mégis ajánlom!2 személlyel 70-ről 120ra, hegynek fölfelé is úgy megy, h utána nem akarsz soha többet leszállni róla
Ráadásul ha túrázni akarsz, jobb ha több van a jobb karodban.