A motor hideg volt mikor lemostam és utána se vártam meg hogy felmelegedjen(lehet hogy jobban jártam volna mert legalább egyből megszárad), szóval emiatt keletkező vetemedés kizárva.
Beszéltem közben még elektrós gyerekkel ő is azt mondta hogy valószínűleg az ECU lesz a hibás és méricskéljek még a környékén. Többi szenzor feszültségét is megnézni nem csak az ellenállásukat.
testeléssel, csatlakozókkal nem találtam gondot.
Viszont vagy másfél hétig még biztos nem leszek a motor közelében tehát a többi mérést csak később tudom megcsinálni.
Érdekes ma egyetlen motorost sem láttam a városban, igaz reggel több mint fél órán keresztül kapartam a jeget a kocsi szélvédőjéről, kb 1-1,5cm vastag volt
Amit leírtál, az alapján ECU-nak tűnik.
Ha jól emlékszem, akkor a TPS +5V-vel működik, amit az ECU állít elő stabilizáltan, digitális GND-vel.
Ha ez "változik/felfut/stb", akkor elméletileg ott a gond.
Elég sok érzékelő megy +5V-vel.
A hiba előjövetel ahogy leírtam. Motor lemos, beindít oké. Egyből utána hűtővíz leenged, feltölt, indít és füst majd pár perc után lefullad.
Amihez utána nyúltam ezen a tényen már nem nagyon változtat. A mérnöki dolog nem áll tőlem messze, csak hát ugye a drága felsőoktatás nem kifejezetten a gyakorlatra helyezi a hangsúlyt. Ergo amit szétszedtem össze is raktam ugyanúgy ahogy volt, de ha valaki ingerenciát érez egy teljes listára összeszedhetem :)
a TPS szenzor volt az egyetlen ami nem eredeti állásra lett visszatéve mert az egyértelműen szarul állt, de füst előtte és utána is volt :)
Kéne egy lista hogy mihez nyúltál hozzá mert így szép lassan derül csak ki hogy egy csomó mindenhez ami után lett egy jó motorból egy rossz motor már bocsi
Volt egy eset....még az első karbis xx-el...2006ban
Itthon volt kannában benzin( illetve gázolaj) szemben van a vizsgabázis...de majdnem üres volt a tank... hát töltöttem bele...
A kannában elötte benzin volt tankolva... járt a motor, elkezdett füstölni és ugy kerregni mint ami csapágyas lett.. na mondom nagy a baj,ennek annyi... vártunk lestünk mi lett vele mitöl csapágyas... ekkor feltünt,hogy a tankon nem száradt meg egy folt. Bazd meg gázolaj... tank le kiönt benzinnel átmos. megtankoltuk benzinnel de nem kis idő kellett vagy 30km ,hogy kiszellözőn és kitisztúljon a járás... Utána semmi baja
TPS mondjuk egy kicsit furcsa... Multiméterrel állítottam be. 1Voltal arrébb volt mint kellet volna. Beállítottam a helyére, de így meg megtekert gázkarral nincs meg a 4.valamennyi volt ami kellene. Továbbá amikor ráadom a gyújtást akkor egy ideig a feszültség emelkedik és beáll egy szintre. Szervíz módban is látható ez a kis vonalka elmozdulását figyelve. Beállítom hogy jó legyen.. leveszem a gyújtást várok pár percet gyújtás vissza és már nem jó helyen van a vonalka csak egy kis idő után kerül vissza a helyére. Ha viszont egyszer beáll utána már jó.
Szerviz módban nincs hibaüzenet. Többi szenzort is megnéztem a szervizkönyv szerint, amennyire értek hozzá jó/reális értékek jöttek vissza.
Kompresszió mindkét henger esetén 11,5 bar körül van.. határeset.
Nyomásveszteséget nem tudok mérni, ahhoz nincs felszerelésem.
Kijott a beletomott fureszpor vagy valami adalek amivel felelesztettek kikopott.Kb mittudomen kategoria igy net elott.
Plaene hogy minden jo.
Mert akkor mukodnie kene,vagy megse jo minden.
Ezert kene egy jo szerelonek megmutatni.
gyertyaképet hiába nézegetsz... ahhoz menni kellene vele. viszonylag sokat.. hidegen beinditgattad párszor.. ha nem smafu olajat raktál bele ( önhibádon kívül természetesen) .. ki kell szellöztetni .én ezt tenném,persze nem minusz 5 fokban hóban..
70/6321-829
Beszéltem közben még elektrós gyerekkel ő is azt mondta hogy valószínűleg az ECU lesz a hibás és méricskéljek még a környékén. Többi szenzor feszültségét is megnézni nem csak az ellenállásukat.
testeléssel, csatlakozókkal nem találtam gondot.
Viszont vagy másfél hétig még biztos nem leszek a motor közelében tehát a többi mérést csak később tudom megcsinálni.
https://www.facebook.com/ceedc...
Ha jól emlékszem, akkor a TPS +5V-vel működik, amit az ECU állít elő stabilizáltan, digitális GND-vel.
Ha ez "változik/felfut/stb", akkor elméletileg ott a gond.
Elég sok érzékelő megy +5V-vel.
Amihez utána nyúltam ezen a tényen már nem nagyon változtat. A mérnöki dolog nem áll tőlem messze, csak hát ugye a drága felsőoktatás nem kifejezetten a gyakorlatra helyezi a hangsúlyt. Ergo amit szétszedtem össze is raktam ugyanúgy ahogy volt, de ha valaki ingerenciát érez egy teljes listára összeszedhetem :)
a TPS szenzor volt az egyetlen ami nem eredeti állásra lett visszatéve mert az egyértelműen szarul állt, de füst előtte és utána is volt :)
Itthon volt kannában benzin( illetve gázolaj) szemben van a vizsgabázis...de majdnem üres volt a tank... hát töltöttem bele...
A kannában elötte benzin volt tankolva... járt a motor, elkezdett füstölni és ugy kerregni mint ami csapágyas lett.. na mondom nagy a baj,ennek annyi... vártunk lestünk mi lett vele mitöl csapágyas... ekkor feltünt,hogy a tankon nem száradt meg egy folt. Bazd meg gázolaj... tank le kiönt benzinnel átmos. megtankoltuk benzinnel de nem kis idő kellett vagy 30km ,hogy kiszellözőn és kitisztúljon a járás... Utána semmi baja
Valaki tud ajánlani egy jót pesten, esetleg Pécel és környékén?
Szerviz módban nincs hibaüzenet. Többi szenzort is megnéztem a szervizkönyv szerint, amennyire értek hozzá jó/reális értékek jöttek vissza.
Kompresszió mindkét henger esetén 11,5 bar körül van.. határeset.
Nyomásveszteséget nem tudok mérni, ahhoz nincs felszerelésem.
Plaene hogy minden jo.
Mert akkor mukodnie kene,vagy megse jo minden.
Ezert kene egy jo szerelonek megmutatni.