nekem sehogy se jó, fúj a szél, esik, havazik, melegem van meg különben is tele a tököm az egész motorozással, de motorom mégis van amit kényszeresen használnék.....akkor mit csináljak?
Amúgy tényleg kissé túlbeszéljük. Én is sokszor alulváltok mert elbaszom vagy csak leszarom meg ilyenek, de legalább nem mondom, hogy az úgy jó hanem tudom, hogy épp kibasztam az aktuális járművel.
Szerintem teljesen félreértjük egymást.
Én nem azt mondom, hogy ne használjuk ki a motort! Magam is kihasználom ha úgy adódik mind a 72 lóerőt, ami benne van. Én csak azt mondom, hogy úgy érdemes (ki)használni, hogy az a motornak is jó legyen! A Bugatti sem fog 3s alatt 100-ra gyorsulni, ha hatodikban erőlteted.
Nem a lánc vagy fogaskerék izgat engem, hanem a blokk, a váltó, a csapágyak, a vezérlés... Az azért tud drága móka lenni, ha elhal.
Na mindegy, nem meggyőzni akarok én senkit.
Van azért ott ez-az az apróbetűs részben, de sehol senki nem írja, hogy milyen fordulatszámnál válts el. Egyedül bejáratásnál van a fordulatszám korlát, hogy legyen ideje összekopni minden alkatrésznek, minden más esetben a körülményeknek megfelelően ajánlják, hogy vezess (a gyorsulásra való igény is lehet körülmény).
Amit mondasz, az kb. olyan, minta azt mondanád, hogy veszel egy Veyron-t, ami 3mp alatt gyorsul 100-ra, de soha a büdös életben nem akarod megtapasztalni, nehogy idő előtt tönkremenjen. Viszont ha így gondolkodsz nagyon nem Veyron-ra van szükséged. Helyette vegyél traktort, annál még felezőt is használhatsz, ha úgy nyogodtabban tudsz vezetni
Ha azt mondod gyakrabban kell emiatt láncot, fogaskereket...stb. cserélni, na bumm, rá lehet vágni egyből a "majom vs banán" trollstory-t de tényleg meddő vita. Képviselsz egy álláspontot, a többség meg egy másikat, mindegy is, de ne akarjuk a magunkéról meggyőzni a másikat...
3 oraja bazz 3 oraja......2-40 1457/franctuggya...nemis 1900 de attol hirtelenhalal.....mar probaltam felvagni a csuklombol az ereket de a villanyborotva nem birja.
Én is eltudok tötymörögni 60al (óra szerint) lakotton 3ban nem is tom olyan 3200as fordulata lehet tényleg alig van hangja persze semmi cibálás, amúgy is lakott terület ugye. Táblánál elhagyva + -1et vissza azt GO!
Ismerem, betűre ugyanezt ajánlja nekem az SV650-el is.
Márpedig elég vicces 20-nál a kettest húzni, 1900rpm-re esik, ha akkor váltom, ehhez képest 1800rpm a rángatási küszöb. A többi az mondjuk nagyon lassú haladáshoz gázkar mellett imádkozva megfelelő. Bár abban is biztos vagyok, hogy még finom gázkezeléssel is necces. Így használva nem csodálkoznék, ha 50 000 km után bedobná a törülközőt.
Ja, és mégegy fontos dolog... Ezek a váltási ajánlások mellett az én kezelési utasításom egy szót nem ír nyelezésről.
Ja, igen, és a visszakapcsolási táblázat amiatt is érdekes, hogy oké, 20km/h-nél visszadobod 3-asba, és 15-nél behúzod a kuplungot, de a táblázat alapján a váltó sehogy sem kerül vissza egyesbe, ahonnan el lehetne újra indulni. Úgy látszik ez nem volt szempont az elkészítésekor.
Ha ez így lenne, akkor nem lenne általános, hogy a dupláját is elmenjenek. Egy 50 000km-re tervezett szerkezet nem fog tömegesen legalább duplaennyit elmenni minden gond nélkül.
Sportmotoroknál esetleg el tudom képzelni, hogy ennyire tervezik a kiélezett technikát, de egy túramotornál, mint pl. az SV? Kizártnak tartom, és a tapasztalatok is egészen mást mutatnak. Van DL650, ami külföldi fórumon 200 000km felett futott egy formánál....
Gondolhatod, hogy én se így terveztem. Aztán így alakult. Nem baj, előbb utóbb úgyis helyreállnak az anyagi dolgok, aztán lehet menni túrázni, azzal meg jönnek a km-ek.
Erre azért kíváncsi lennék, hol kitől hallottad... Bőven lehet találni 100-150 000-et futott példányokat, ráadásul a katasztrófális túlhűtő olajhűtős rendszerrel együtt. Simán el kellene menjen legalább 200 000-et megfelelően karbantartva, ha rendbeteszem a hűtését, és nem gyilkolom.
Én nem azt mondom, hogy ne használjuk ki a motort! Magam is kihasználom ha úgy adódik mind a 72 lóerőt, ami benne van. Én csak azt mondom, hogy úgy érdemes (ki)használni, hogy az a motornak is jó legyen! A Bugatti sem fog 3s alatt 100-ra gyorsulni, ha hatodikban erőlteted.
Nem a lánc vagy fogaskerék izgat engem, hanem a blokk, a váltó, a csapágyak, a vezérlés... Az azért tud drága móka lenni, ha elhal.
Na mindegy, nem meggyőzni akarok én senkit.
Amit mondasz, az kb. olyan, minta azt mondanád, hogy veszel egy Veyron-t, ami 3mp alatt gyorsul 100-ra, de soha a büdös életben nem akarod megtapasztalni, nehogy idő előtt tönkremenjen. Viszont ha így gondolkodsz nagyon nem Veyron-ra van szükséged. Helyette vegyél traktort, annál még felezőt is használhatsz, ha úgy nyogodtabban tudsz vezetni
Ha azt mondod gyakrabban kell emiatt láncot, fogaskereket...stb. cserélni, na bumm, rá lehet vágni egyből a "majom vs banán" trollstory-t de tényleg meddő vita. Képviselsz egy álláspontot, a többség meg egy másikat, mindegy is, de ne akarjuk a magunkéról meggyőzni a másikat...
Márpedig elég vicces 20-nál a kettest húzni, 1900rpm-re esik, ha akkor váltom, ehhez képest 1800rpm a rángatási küszöb. A többi az mondjuk nagyon lassú haladáshoz gázkar mellett imádkozva megfelelő. Bár abban is biztos vagyok, hogy még finom gázkezeléssel is necces. Így használva nem csodálkoznék, ha 50 000 km után bedobná a törülközőt.
Ja, és mégegy fontos dolog... Ezek a váltási ajánlások mellett az én kezelési utasításom egy szót nem ír nyelezésről.
Ja, igen, és a visszakapcsolási táblázat amiatt is érdekes, hogy oké, 20km/h-nél visszadobod 3-asba, és 15-nél behúzod a kuplungot, de a táblázat alapján a váltó sehogy sem kerül vissza egyesbe, ahonnan el lehetne újra indulni. Úgy látszik ez nem volt szempont az elkészítésekor.
Sportmotoroknál esetleg el tudom képzelni, hogy ennyire tervezik a kiélezett technikát, de egy túramotornál, mint pl. az SV? Kizártnak tartom, és a tapasztalatok is egészen mást mutatnak. Van DL650, ami külföldi fórumon 200 000km felett futott egy formánál....