Na persze... Ha vettél egy új motort (vagy autót, mindegy), akkor majd pont lecseréled még szinte új állapotában 50 000-nél egy bizonytalan használtra. Igazán okos húzás lenne. Persze, ha még véletlenül se kímélted/tartottad karban, úgy esetleg értem, de akkor elég lett volna venned valami romot eredetileg is, aminek úgyis mindegy.
Nem, nem váltok kuplung nélkül, nem versenymotornak tartom, kibírom azt a 0,5s-et, amennyivel több idő egy gyors kuplungos váltás.
Igen, tudom, mikor kell elengedni a gázt, hogy szépen visszaváltogatva megálljak a lámpáig, de ez semmivel sem kevésbé élvezetes, mintha vadul féket cibálva állnék meg előtte az utolsó pillanatban.
Az ideális fordulatszám meg jön magától, értelmesen váltogatok, a szükségleteknek megfelelően. Ha érzed a gépet, ez zsigerből jön, nem kell érte görcsölni. Szar ügy, ha neked ekkora szenvedés a helyes motorkezelés.
A gyártónak az a legjobb, ha a balgákat beviszi az erdőbe, spórolsz 1 deci benzint 5000km alatt, biztos nagyon megéri majd, amikor elfingja magát pl. a kettőstömegű lendkerék, vagy valami más nyalánkság a motorban.
Pedig a gyártók mindent bevetnek, hogy azért a deci benzinért gyilkold a gépet, kis zöld füvek, virágos ábrák, teknősbékák...
Ilyen esetben 6-ból minimum 4.-ig visszarakom. Amit 6.-ban tud a kis-SV az nekem nem gyorsulás. Én kérek elnézést. Másfélszer olyan erős 4.-ben 90-nél, azzal már élvezem a haladást.
A 20d azért is reklamál hogy válts vissza na az pl furcsa volt. Adatot már nem tudok mondani de simán mentem volna vele azon a fordulaton és villogott hogy kéne váltani.
El tudom képzelni a motorozásodat. Mindig az ideális fordulatszámig forgatod, kuplung gáz teljesen el, óvatosan rá a kuplung. Még véletlenül sem váltasz kuplung nélkül hiszen akkor legalább 2napot veszel el az élettartamából. Már tudod 5km-rel korábban hogy mikor kell lassítani, mikor kell visszaváltani az ideális fordulathoz jajjj köszi inkább élvezem a motorozást. Nem akart még kiugrani a blokk se az sv-ből se a hondából pedig a hpondával ilyen helytelenül motoroztam majdnem 30ezret...
ez nem érv, nekem is reklamál a Skoda hogy rakjam a negyediket 50-nél Budakeszi felé felfelé az emelkedőn, aztán forog 1000-ret és ki akar esni a motor de ragaszkodik hozzá akkor is
Mész a kis főúton a 120as utazóval, kifordulnak, te lelassítasz mondjuk 90re és elkezded előzni, azt ne mond hogy visszaraksz 3 sebességet amikor simán meg tudod előzni ha húzol egy gázt. Te itt megint elmentél egy olyan irányba ami már zavaró. Te egy olyan dolgot írsz ami elméletben tökéletes lenne de a valóságban NEM így használod te sem a motort, én sem. Csak megint túlgondolkodod és jössz a baromságaiddal.
Minek váltok vissza? Mert jóval több az erőtartalék kettesben, valamint a technikának is jobb fordulaton nyelezni.
Érted, nyelezésnél az ember menni akar. Akkor pedig a megfelelő sebességbe teszi. (Legalábbis én.)
Azt írtam, hogy ha kényelmes gyorsítás a cél (kényelmes az SV képességeihez képest), akkor meg hagyom hármasban, és kényelmes félgázzal szépen gyorsulok...
Amúgy két személynél már igencsak érezhető a képességbeli difi a kettes és hármas fokozat között 50-nél. Egyedül a 100kg-ommal 3-asban is majdnem úgy megy, mint egy 80kg-os utassal 2-esben....
Minek valtasz vissza? Nemond mar hogy 50rol 3.ban nem tud a ki sv gyorsitani kenyelmesen. Vagy akkor mi van megis csak rangat? Vagy mered kozben az olajnyomast?
Remek észrevétel. Így van, addig nem igazán kéne.
Nem állandó visszakapcsolgatással, hanem nem váltogatsz felfele az egekbe, míg nincs fordulat.
Pl. az sv650-en 50km/h-nál a következő fordulatok vannak:
1: 6557
2: 4735
3: 3678
4: 2996
5: 2561
6: 2269
Itt, én alapból nem vagyok 3. fokozat felett soha, tehát max egyet váltok vissza nyelezés előtt, már majdnem 5000-et forog a gép, lehet neki küldeni, ami a csövön kifér.... Mellesleg ezzel jóval nagyobbat is ugrok, mintha 3-asban erőltetném. Ha meg nem sietek, negyed gázzal is kellemesen gyorsul a gép váltás nélkül.
Igazából nem is értem, miért használják egyesek ilyenkor rángatáshatáron mondjuk 5.-ben, 0 dinamikával a motort... A fogyasztás sem lesz tőle kevesebb, csak a dinamika tűnik el, meg sokat kell feleslegesen váltani, és még a technikának is rossz. Rossz mindenkinek, kevesebb élmény. Akkor miért csinálja sok motoros (és autós) így? Hát, a jó ég se tudja...
Cb1300, xj1300 vagy a varadero, afrika twin ezeknel elojott pl valtohiba mint nagybanditnal? Vagy mas egyeb problema ami visszavezetheto a kis fordulaton valo hasznalatra?
Engedd el. Tonkretetted szegeny motort hatalmas elmeletek vannak aztan valahogy a gyakorlat megint nem hozta a format... Hogy ha azert kell majd fotengelyt cserelni mert kisfordulaton hasznaltad a motort, ott nar minden mas ki lett cserelve vagy tkra torve az a motor :D
Egyebkent az 530d 1000es fordulaton megy kb 100al. Es o mozgat egy 2tonnas autot...
Egyébként ugyanúgy nem lesz a blokk olajozása a legjobb, ha 1-2-3.-ban nyelezed le kis fordulaton, de ahogy írod, olyankor egyből ugrik (a fordulat is), tehát szinte azonnal megszűnik a kedvezőtlen üzemállapot. Másfelől ott a nyelezés is ritka, mert még a kis 650-es is szépen ugrik 1-2-3-ban szinte bármilyen (értelmes) fordulaton, még félgázzal is jóval nagyobbat, mint 4-5-6-ban lenyelezve.
És mondjuk te is 80-ról 5.ben vagy 100-ról 6-ban odahúzod a gépnek, vagy csak magasabb sebességnél?
Vagy ez a váltási pont és a teli gáz csak később jön?
Ez a számítás nem jó hisz ugyan a fordulat adott, de annak a motorra történő hatása nem mert ugye nem ugyanaz 2000-nél nyelezni 1.-ben mint 6.-ban, ezért írtam, hogy én pl. 3.-tól felfelé nem váltok 3500-4000 alatt, de minél magasabb sebfokozatban vagyok annál magasabb a fordulat. 1.-ből 2.-be 2000-nél nem sok gond lesz hisz ellenhatás se nagyon van, az majd lesz feljebb ahol célszerű fordulaton tartani a gépet. ....ja, és igazad van, sokan használják ilyen szempontból rosszul a motorjukat, de mivel ez általában nem megélhetési kellék hanem élvezeti így ezzel nem sokat kell törődni, de pl. egy kamoinnál ahol ez már zsebbe vág mert nem mindegy, hogy 600000km.-nél vagí 1200000.-nél kell a váltóhoz nyúlni ahol az alap szétszedés költsége 2 milla ha alkatrész is kell hamar felszalad 5-re, nem véletlenül jegyzi meg pár gép a rossz váltásokat amiből a főnök ezt számon tudja kérni az alkalmazotton.
Igen, tudom, mikor kell elengedni a gázt, hogy szépen visszaváltogatva megálljak a lámpáig, de ez semmivel sem kevésbé élvezetes, mintha vadul féket cibálva állnék meg előtte az utolsó pillanatban.
Az ideális fordulatszám meg jön magától, értelmesen váltogatok, a szükségleteknek megfelelően. Ha érzed a gépet, ez zsigerből jön, nem kell érte görcsölni. Szar ügy, ha neked ekkora szenvedés a helyes motorkezelés.
Pedig a gyártók mindent bevetnek, hogy azért a deci benzinért gyilkold a gépet, kis zöld füvek, virágos ábrák, teknősbékák...
Érted, nyelezésnél az ember menni akar. Akkor pedig a megfelelő sebességbe teszi. (Legalábbis én.)
Azt írtam, hogy ha kényelmes gyorsítás a cél (kényelmes az SV képességeihez képest), akkor meg hagyom hármasban, és kényelmes félgázzal szépen gyorsulok...
Amúgy két személynél már igencsak érezhető a képességbeli difi a kettes és hármas fokozat között 50-nél. Egyedül a 100kg-ommal 3-asban is majdnem úgy megy, mint egy 80kg-os utassal 2-esben....
Villával vágom fel a torkom ha találok egyet.
Nem állandó visszakapcsolgatással, hanem nem váltogatsz felfele az egekbe, míg nincs fordulat.
Pl. az sv650-en 50km/h-nál a következő fordulatok vannak:
1: 6557
2: 4735
3: 3678
4: 2996
5: 2561
6: 2269
Itt, én alapból nem vagyok 3. fokozat felett soha, tehát max egyet váltok vissza nyelezés előtt, már majdnem 5000-et forog a gép, lehet neki küldeni, ami a csövön kifér.... Mellesleg ezzel jóval nagyobbat is ugrok, mintha 3-asban erőltetném. Ha meg nem sietek, negyed gázzal is kellemesen gyorsul a gép váltás nélkül.
Igazából nem is értem, miért használják egyesek ilyenkor rángatáshatáron mondjuk 5.-ben, 0 dinamikával a motort... A fogyasztás sem lesz tőle kevesebb, csak a dinamika tűnik el, meg sokat kell feleslegesen váltani, és még a technikának is rossz. Rossz mindenkinek, kevesebb élmény. Akkor miért csinálja sok motoros (és autós) így? Hát, a jó ég se tudja...
Egyebkent az 530d 1000es fordulaton megy kb 100al. Es o mozgat egy 2tonnas autot...
Vagy ez a váltási pont és a teli gáz csak később jön?