jó hát akkor nyelezd neki 6.-ban 80-nál biztos jó lesz. élménydús is lesz meg gyorsulni is fog rendesen, én nem akarlak meggyőzni hogy hogy használd a motorodat
Minden motor ugyanazt szereti... Nyomatékmaximum környékén lehet nekik tépni, de kis fordulatról pl.4000 is fel lehet gyorsítani sík úton, pici gázzal. Amikor nem arra készteted minden áron hogy hajrá, hanem szépen lightosan hagyod felpörögni. Vedd az autódat. Én pl 5-ben autózom faluban is 50-el 1400-on. De mikor elhagyom a táblát nem pörgetem fel 3000-ig egy 2-be való visszakapcsolással, hanem ugyanúgy 5-ben szép finom gázzal felkúsztatom 100-ra a mutatót, és már 300.000 van benne minden kopogás és furcsa zaj nélkül. Ez a lenyelelés 4000 alatt amúgy is vicces dolog, hisz ha egy pici műstaki is van benned, hülyének fogod magad érezni.
Szerintem akkor itt a sportmotoron vagy, ha úgy nézzük a motoros társadalom 99%-a szarul használja a gépeit.
Ha csak az SV650 indulok ki kb a 6000 nyomatékmaximumából:
Azért én kíváncsi lennék arra csak itt a fórumon hozzávetőlegesen is ki használja így a SV650-ét.
Mert ez lenne az a 6000 fordulat sebességekben kiszámolva ahonnan nyelezni lehetne a motorokat minden egyes sebességben.
nem kell ennyire ragaszkodni ahhoz a bűvös 4000-es fordulathoz, hogy 3999-nél még nem szabad 4001-nél meg már igen, ez motor függő is hogy hova van hangolva, de alapvetően nyomatékmaximumon érdemes járatni de főleg nyelezni a motort ami SV-nél kb. 6000 körül van.
Jó kis írás, viszont akkor azt nem értem hogy pl: GSX1400 6.ban csak 140km/h-nál szabadna lenyelezni mert akkor éri el a 4000 fordulatot.
5.ben 120, 4.ben 106.
Tehát ez alatt káros lenne nekik a terhelés az írás alapján.
Akkor állandó visszakapcsolgatással lehet vele csak normálisan közlekedni mert a 6. sebességet soha nem nyelezheted le csak jó nagy tempónál.
A nagy terhelésű váltók is pl. a kamionoké kényszerolajzásúak, ugyanúgy van olajszivattyú és nyomás mint a blokkban mert a kis fordulat miatt nem lenne elég a kenés.
Ez egy tök jó írás, a motoroknál ehhez még hozzájön a váltó is aminek szintén ekkora gáz ez, gondoltam, hogy idézek ebből 1-2 mondatot, de igazából az egészet kéne.
Érdemes megnézni a bandit topicban, hogy az 1200-es általában 5.-ben elkezd sírni, néha 4.-ben is, de azoknál akik fordulaton használják a gépüket nem, persze aki nem használja fordulaton azt azt hiszi, hogy márpedig de mert hát bírja a gép, de ha elmegy motorozni egy valóban motoros csapattal hamar kiderül, hogy mégsem.
Pontosan, szenvedés a motornak, az, hogy ezt nem érzékelteti a felhasználóval egy dolog, de nem tesz jót, anno a békával eleinte 1500-on is utazgattam 6.-ban, alig evett meg nem rángatott, nem rezgett, de a váltónál hallani lehetett, hogy kínlódik nem beszélve a vezérlésről, főtengő stb, kis fordulaton a kenés sem olyan mint feljebb és ha főleg egy nyomatékgyárat kis fordulaton gyengébb kenéssel lenyeleznek akkor minden alkalommal kap a gép. Később (elég hamar) leszoktam erről és normálisan 3. fölött legalább 3500-nál elváltottam, a sövönél szintén.
Természetes hogy nem 2000-3000 fordulaton nyelezi le az ember a gépet.
Na de hogy 4000 fordulatról ne lehessen odahúzni neki azért ne vicceljünk már.
Főleg egy V2-nek ami a nyomatékra épül nem a lóerőre.
Akkor mit mondtok a Bennelire, MV vagy társaira, GSX1400 amik már 100NM adnak le 2000-2500 fordulaton.
És felesleges őket 5000 fölé pörgetni, elváltanak általában 3000 fordulaton mert már ott leadja a legnagyobb nyomatékát.
Akkor ezeknél is szenvedés a motornak.
Figyelgeti a t@k@m hogy éppen mekkora fordulaton volt amikor odatépek neki, a lényeg hogy ne rángasson mert akkor túl alacsony.
Győrben legtöbbet 650 Naked amit látok. A kis Duki sem szeret 4ezer alatt, elsőre a műszerfal rezgése jelzi de nem szoktam igen ezalá engedni, viszont ha a felett van akkor már lehet GO...
Szentendrén is a motoros suliban a kettő ER6-N amit már kapott az élettől, ott biztos sokat foglalkoztak vele hogy milyen fordulaton használták.
Aztán csak mennek a vasak, mindenféle hiba nélkül, pedig nem rendeltetésszerű volt a kezelésük.
Egyik nap szokott helyen várok a kollégákra meló előtt, gurul előttem egy tanuló "nyakában az oktatóval"650csupaszka max 5-el csattogva rángatózva lehet 3ban volt. Na ott volt alacsony fordulat.
Ha csak az SV650 indulok ki kb a 6000 nyomatékmaximumából:
Speed 1st Gear 48.5km
Speed 2nd Gear 63.6km
Speed 3rd Gear 81.5km
Speed4th Gear 100.1km
Speed 5th Gear 117.1km
Speed 6th Gear 132.2km
Azért én kíváncsi lennék arra csak itt a fórumon hozzávetőlegesen is ki használja így a SV650-ét.
Mert ez lenne az a 6000 fordulat sebességekben kiszámolva ahonnan nyelezni lehetne a motorokat minden egyes sebességben.
5.ben 120, 4.ben 106.
Tehát ez alatt káros lenne nekik a terhelés az írás alapján.
Akkor állandó visszakapcsolgatással lehet vele csak normálisan közlekedni mert a 6. sebességet soha nem nyelezheted le csak jó nagy tempónál.
Na de hogy 4000 fordulatról ne lehessen odahúzni neki azért ne vicceljünk már.
Főleg egy V2-nek ami a nyomatékra épül nem a lóerőre.
Akkor mit mondtok a Bennelire, MV vagy társaira, GSX1400 amik már 100NM adnak le 2000-2500 fordulaton.
És felesleges őket 5000 fölé pörgetni, elváltanak általában 3000 fordulaton mert már ott leadja a legnagyobb nyomatékát.
Akkor ezeknél is szenvedés a motornak.
Figyelgeti a t@k@m hogy éppen mekkora fordulaton volt amikor odatépek neki, a lényeg hogy ne rángasson mert akkor túl alacsony.
2 hét múlva elgurulnék arrafelé és letesztelném.
Köszi
Aztán csak mennek a vasak, mindenféle hiba nélkül, pedig nem rendeltetésszerű volt a kezelésük.