"Ezer kis apróság van, amivel minimális odafigyeléssel is sokat lehet tenni a motor épségéért, az élmény feláldozása nélkül..."
Szerintem akinek némi érzéke van hozzá az meg is teszi,de az élményt keressük a motorozásban,az meg néha a technika határainak feszegetésével jár. (pl előttem egy hágó,murvás,köves út felfelé,kb 1.-ben teljesíthető végig,30 fokos levegő,lég-olaj hűtés,felmegyek-e?....fel hát!)
Nézd, olyasmire akarsz kilyukadni, aminek semmi értelme. Használati tárgy, használom. Tehát beindítom hidegen. Igen tudom, az is koptatja. A lényeg, hogy ez ELKERÜLHETETLEN. Viszont ami könnyen elkerülhető, azzal nem fogom feleslegesen koptatni. Pl. helyre fogom hozni az elszúrt motor/olajhűtőjét, vagy nem nyelezem hidegen vagy kis fordulaton+nagy fokozatban. Ezer kis apróság van, amivel minimális odafigyeléssel is sokat lehet tenni a motor épségéért, az élmény feláldozása nélkül...
Persze, minden csak ÉRTED van. TE nehogy tegyél bármit is azért a tárgyért, amiért vélhetőleg megdolgoztál.
Ha elromlik, akkor is mégis ki fogja megjavítani? Kinek a zsebe kárára? Azért ki fog megdolgozni? Ahelyett, hogy mondjuk motorozhatna? Hát gondolom ez is Te leszel...
Ha ezt nem látod át, azon nem tudok segíteni.
Nem is kicsit gáz hogy a motor van ertem es nem en a motorert. Majd ha elromlik meg lesz csinalva. Jartal te mar a valosagban? Lattad hogy milyen allapotban mennek motorok? Ha ettol hogy 5.ben 4000alatt huzok egy gazt lesz barmi baja is akkor le kell engedni belole az olajat mert potyara van benne.
Hol írtam ilyet? Mi köze a vitrinnek ahhoz, hogy vigyázok rá, és pl. nem nyelezem neki 4000 alatt 4-5-6.-ban?
Komolyan, vagy igyál többet, vagy kevesebbet, de ez így nagyon gáz.
Szerintem aki ezt írta, annak fogalma sem volt róla, mit is jelent valójában, amiről beszél.
Nem kell ide köcsög főnök, meg napi gondok, meg kutyafüle, motorozni jó.
Kedvencem: "Megvesznek az emberek egy nagy teljesítményű motort és utána a képességeinek csupán felét kihasználva...."
Ja, aki meg kihasználja a motort 100%-ban, annak jobb esetben hetente megy a csekk, rossz esetben a kereszt az útszélére. Elég csúnya lenne, ha csak a 650-esem 100%-osan kihasználnám közúton.
Ez is 10 pontos: "Na de hát azért veszünk motort, hogy őrizgessük vagy, hogy eladásra tartogassuk."
Az a kedves cikkírónak eszébe se jut, hogy esetleg azért vigyáz az ember a tulajdonára, hogy neki minél több örömet okozzon míg nála van?
Fú, de felb@sznak az ilyen mellébeszélő álszent jólmegmondó dumák!
Nyilván nem arról van szó, ha bajból húz ki, akkor én is azonnal lenyelezem, akárhol is áll a mutató. Erre 7600km alatt egyszer volt szükségem. Nem erről van szó. Hanem arról, ha nyugodtan lenne lehetőséged visszaváltani és ahelyett erőből próbálod a motorral megoldani a szituációt. Az nem jó. Ha rendszeresen fordul ez elő.
Nézd, pár apróság van, ami nem felel meg (hűtés, futómű). Emiatt nem fogok más gépet venni, mert az meg megint más dolgokban nem felelne meg.
Viszont egy motorcsere árához képest piti összegekből helyre lehet majd rakni a 650-est, hogy az a pár dolog, ami ma nem tetszik benne, a helyére kerüljön.
Egy dolog lesz, ami csúnyábban zsebbenyúlós/vacakolós lesz, az az első futómű csere, de azt is szépen meg lehet oldani. Azt fogom vélhetőleg a legvégére hagyni.
mi húzzuk neki és nem problémázunk azon hogy nabasszus most 2 másodpercig nagyobb terhelést kapott mert lusta voltam visszaváltani, de nem baj mert így is tökéletesen kihúzott a bajból a motor. Tökéletesen nyugodtan fogok aludni attól hogy az élettartamábol elvettem 0,00000000000001 üzemórát
Nincs ebben semmi problem csak nem kell túllihegni ezt a motorozás témát, élvezd ne minden szarral foglalkozzál közben.
Ha meg nem felel meg számodra akkor kell venni komolyabb gépet.
sajnos nem jó a vázgeometriája hozzá, sokat számolgattam. HA az elsőkereket kicserélem 2mm-el kissebbátmérőjűre akkor talán meglesz a megfelelő villaszög, de nem biztos.
Ezek ilyen dolgok. Fel kell menni és kész, ezzel nem tudsz mit csinálni, és nem is kell.