4-5-6-ban nem szoktam 4000 alá engedni, esetleg 3000-3500 negyedikben, de szembe se jut olyankor nyelezni neki.
2-3-ban szoktam csak 3000-4000 között tartani, szintén nem nyelezve, a legkisebb erőltetés nélkül. Kicsit más.
Itt nem diagramok vannak, hanem kenéstechnika. Ha jól lenyelezed fordulat nélkül, akkor az olajfilm gyenge, az erők meg nagyok a motoron belül. Aztán kapnak a csapágyak.
Ajánlom figyelmedbe ezt a cikket: link. Régi, de elég jól levezeti a lényeget.
40-60 ezer km az mi? Szerintem az 3-4 intenzívebb szezon. Az csúnya lenne, ha ez lenne a cél, hogy ezt túlélje a paripa.
Egy jármű az én felfogásom szerint normálisan használva 40-60 ezer km után még szinte új.
Amúgy akik sokat mennek vele oda is szoktak rá figyelni, éppen azért, mert nem jó dolog, ha lerohad alattuk a világ végén.
Maradjunk annyiban, így látatlanban ismeretlenül pár hozzászólás alapján megítélni, hogyan motorozok, és mennyire élvezem azt, hát elég merész....
De te azt mond mar meg hogy miert kene blokkot felujitani? Ratennek egy kamerat a motorodra es merem allitani hogy 10bol8x leengeded 3-4-5-6ban 4000ala a fordulatot amikor semmi nem késztet arra hogy visszavalts. De mar megint a hulye mernoki oldalrol josz mint a diagramos baromsagodnal. Befejeztem veled. Menj motorozz es tapasztalj, sokkal tobbet ersz vele mint ezekkel az irasaiddal.
Miről beszélsz te, ismerőseim közül páran 40-60 ezret raktak motorjaikba és nem azt figyelgetve hogy most 4000 alatt nem váltogat el, nem húz oda a gépnek.
Inkább motorozz mint állandóan elméleti síkon járatod magadat.
Neked a motorozás az eddigi írásaid alapján inkább nyűg mint élvezet, legalábbis ha nekem úgy kellene motoroznom mint ahogy te teszed inkább felhagynék vele.
Szó sincs erről.
Azon nincs sok gondolkodni való, hogy forogjon a motor, mikor lenyelezed.
Persze, érvényes érvelés, hogy ha valakinek csak aprópénz a blokkfelújítás, és tesz rá, de én inkább elmotoroznám azt a lóvét.
Kis helyreigazítás, a "legyen kis fordulatszám"- mondatot természetesen úgy értettem, hogy legyen fordulatszám, azaz forogjon. Talán nem volt a legszerencsésebb a szóhasználatom.
Persze, én értem, nem véletlen reagáltam csak ezt eredetileg: link.
Bár nem ugrik ki a vázból a négy henger, de minden más megkapja a magáét egy kisfordulatú nyelezéstől.
Az ECU-ban se szabad megbízni, mert az ECU-t úgy lövik be, hogy csak akkor szóljon bele, ha tényleg már durván szétszaggatna valamit a motor... Mint a vészmód... Kigyullad az ECU-lámpa, de nem fogja alólad teljesen kilőni a gépet, mert drága a per, ha épp emiatt mondjuk átmegy rajtad a vonat az átjáróban....
Alulváltásnál az is erőlködik hiába mondanak mást főleg ha 6.-ban 2000-nél teligázt húznak bár az ecu ezen azért korrigál valamennyit mondván a féleszű gazda ne basszon már ki vele annyira, de ha sokszor történik azért elkezdődik a gond.
Szerintem ez abszolút ízlés kérdése. Én a sor4 "vibrálásmentességét" nem szeretem. Az is vibrál ugyanis, kevésbé, de számomra kellemetlenebb módon. Mentem már sor2, sor4 és V2 motorral is, eddig nálam magasan a 90 fokos V2 a nyerő.
Amúgy furcsa is lett volna, ha egy 160 lóerős izommotor erőlködik. Ettől függetlenül én azért inkább arra szavazok, legyen kis fordulatszám, és néha használjuk a váltót is.
Biztos hogy pár éven belül több gyártó is akar majd villanymotoros hibridet a motorgyártóknál is, a kocsiknál is ez megy. Annyira fejlődik a tudomány, mindent megtudnak csinálni kicsiben már. A hibridek azért jobbak mint a tiszta villanymotor motorok
...és Te csináltad jól, a váltó arra való, hogy használjuk.....majd ha kijön nemsokára a hibrid suzuki ami villanymotoros lesz ott nem kell majd váltani: link
Szerintem meg a 4000 az alap aminél el kéne váltani főleg a sövöt, persze lehet alacsonyabban is, de az nem egészséges és biza a sor4 erőgépeken sem egészséges a kis fordulatos használat, van amelyik manualjaban benne is van, hogy 3500 alatt ne használjuk, attól, hogy nem rángat 2000-nél még nem tesz jót neki az alulváltás főleg nem az, hogy ott nyelezzük.
Eddig akarnulyen sor4motoron ultem az nem reklamalt ha leengedtem a fordulatot. S1000r-el ahol en nem tudtam hogy 2-3legyen ő ott 5. ben siman motorozott. Videon elottem megy es labat meg sem mozdítja en meg valtogatok mint egy hulye
"De hogy 80-90 tempóról ne lehessen teli gázzal közlekedni..."
Persze, hogy lehet... Csak legyen hozzá fordulat is. Mondjuk egy teligázhoz egy kéthengeres motoron mondjuk egy 4-5000rpm, de semmiképpen sem 4000 alatt.
A technikának elvileg ez a legrosszabb, ha nagy terhelés éri kis fordulaton.
Most számodra mi a kis fordulat?
Mert a 4000 fordulat már egyáltalán nem nevezhető annak.
Azt mondom hogy 2000-3000 között nem szeret lenni, nem jó nyelezni az még érthető is.
De hogy 80-90 tempóról ne lehessen teli gázzal közlekedni mert nem tesz jót az szerintem hülyeség.
3000-4000 között a nyomatékgörbéje is láthatólag magasabb a karbisnak, lehet ez a magyarázat.
Mondjuk ettől teljesen függetlenül, nem éppen jó a motornak, ha kis fordulaton kell nagy erőt leadnia. 4-5000-től teljesen oké lepadlózni, bár talán azt sem 6.-ban, de 4000 alatt... No mindegy, nem az én motorom.
2-3-ban szoktam csak 3000-4000 között tartani, szintén nem nyelezve, a legkisebb erőltetés nélkül. Kicsit más.
Itt nem diagramok vannak, hanem kenéstechnika. Ha jól lenyelezed fordulat nélkül, akkor az olajfilm gyenge, az erők meg nagyok a motoron belül. Aztán kapnak a csapágyak.
Ajánlom figyelmedbe ezt a cikket: link. Régi, de elég jól levezeti a lényeget.
Egy jármű az én felfogásom szerint normálisan használva 40-60 ezer km után még szinte új.
Amúgy akik sokat mennek vele oda is szoktak rá figyelni, éppen azért, mert nem jó dolog, ha lerohad alattuk a világ végén.
Maradjunk annyiban, így látatlanban ismeretlenül pár hozzászólás alapján megítélni, hogyan motorozok, és mennyire élvezem azt, hát elég merész....
Inkább motorozz mint állandóan elméleti síkon járatod magadat.
Neked a motorozás az eddigi írásaid alapján inkább nyűg mint élvezet, legalábbis ha nekem úgy kellene motoroznom mint ahogy te teszed inkább felhagynék vele.
Azon nincs sok gondolkodni való, hogy forogjon a motor, mikor lenyelezed.
Persze, érvényes érvelés, hogy ha valakinek csak aprópénz a blokkfelújítás, és tesz rá, de én inkább elmotoroznám azt a lóvét.
Bár nem ugrik ki a vázból a négy henger, de minden más megkapja a magáét egy kisfordulatú nyelezéstől.
Az ECU-ban se szabad megbízni, mert az ECU-t úgy lövik be, hogy csak akkor szóljon bele, ha tényleg már durván szétszaggatna valamit a motor... Mint a vészmód... Kigyullad az ECU-lámpa, de nem fogja alólad teljesen kilőni a gépet, mert drága a per, ha épp emiatt mondjuk átmegy rajtad a vonat az átjáróban....
Amúgy furcsa is lett volna, ha egy 160 lóerős izommotor erőlködik. Ettől függetlenül én azért inkább arra szavazok, legyen kis fordulatszám, és néha használjuk a váltót is.
Persze, hogy lehet... Csak legyen hozzá fordulat is. Mondjuk egy teligázhoz egy kéthengeres motoron mondjuk egy 4-5000rpm, de semmiképpen sem 4000 alatt.
A technikának elvileg ez a legrosszabb, ha nagy terhelés éri kis fordulaton.
Mert a 4000 fordulat már egyáltalán nem nevezhető annak.
Azt mondom hogy 2000-3000 között nem szeret lenni, nem jó nyelezni az még érthető is.
De hogy 80-90 tempóról ne lehessen teli gázzal közlekedni mert nem tesz jót az szerintem hülyeség.
Mondjuk ettől teljesen függetlenül, nem éppen jó a motornak, ha kis fordulaton kell nagy erőt leadnia. 4-5000-től teljesen oké lepadlózni, bár talán azt sem 6.-ban, de 4000 alatt... No mindegy, nem az én motorom.