Majd kiderül, ha kipróbáltam. A probléma valós, megpróbáltam, hátha jó lesz a gyári SV futómű is (azért reménykedtem benne) de nem vált be.
Akkor mondjuk morcos leszek, ha a GSXR teló sem válik be, de akkor legalább el tudom utána adni kis bukóval.
Aztán a végén még tényleg egy KTM SM-nél kötök ki.
120mm az L1 GSXR600-on. Éppen elég lenne.
100%-ig biztos vagyok benne sajnos, hogy az odaút csillapítás gagyisága a fő oka a gondjaimnak, amin csak egy modernebb belső/teleszkóp tud segíteni.
Nézd, se helyem, se szerszámaim nincsenek ilyen munkához.
Úgyhogy nagyon nincs választásom. No, meg amúgy sem a munkadíj sok egy ilyen szervíznél, hanem a cuccok, amik cserélődnek, az meg akkor sem kevesebb, ha magam csinálom.
Érdekes tapasztalat. 3 lehetséges magyarázat jut eszembe. Az egyik a váz, aminél az acélcsöves az XJ, ami tudvalevőleg kényelmesebb, mivel rugalmasabb, mint az aluváz. Ugyanez a hátránya is.
A másik, az esetleg nem megfelelő erősségű rugó a GSXR-ben. A harmadik pedig, ha rosszul volt beállítva a csillapítás a terephez a GSXR-en.
Nekem amúgy épp ez a gáz SV-vel, amit a GSXR-re írsz. Én is meg a motor is majd széthullunk, ha nagyon rossz az út. Pl. imádom a 811-es utat a Balaton felé, de mire végigérek rajta, hiába, hogy a rosszabb részeken lassan megyek, már örülök, hogy végre végigértem. Az SV gyári futóművel pedig esélyem sincs javítani a helyzeten, mert állíthatatlan.
Reggel a parton 15-16 fok es viz mindenhol.
Tudom kenyes papirkutya vagyok.
De ennyi vizet tavaly hazafele Modenanal lattam cafatokra szakdt esokabatban.
Szerintem olyan 120 körül lehet..
Egyébként azok az igények amiket támaszt a futóművel szemben, Azok kb csak a prémium kategóriában elérhetőek.. ha elérhetőek egyáltalán. Arról meg nem vagyok meggyőződve, hogy tényleg valós igény is lenne ezekre (az más kérdés hogy a marketingesek szépen fel tudják kelteni rá az igényt)
Pár hozzászólásoddal ezelőtt utaltál a műszaki szakértelmedre. Ez abban nyilvánult meg, hogy szerelőhöz vitted el olajcserére, láncot meghúzni meg hűtőfolyadék cserére is. Ebből követeztetek arra, hogy sok közöd nincs a gyakorlati részéhez a szerelésnek. Az elméleti már megy szépen, ebből szerintem már most megkapnád az 5-öst. Most kezdjük el a gyakorlati oktatást! Legyen az első lépés, mondjuk 2 év motorozás
Ugyan még nem vezettem GSXR-t, viszont motoroztam együtt kb 6000 kilométert GSXR társaságában. Hát ha szar volt az út, akkor se nekem volt gondom (pontosabban csak annyi, hogy lassabban kellett mennem, hogy ne maradjon le nagyon).
A Soltvadkert-Tázlár-Kiskunmajsa utat szerintem viszonylag sokan ismerik.. na az igen kényelmetlen egy út, pedig kátyú nincs is rajta. Na én ott a GS-sel pont ugyan annyival tudtam járni mint máshol, ahogy a Divivel is, viszont a gixxer majd szétesett rajta, így mehettünk rajta 90-nel.. pedig én ott már akkor is 120 körül utaztam.. a Divivel meg aztán csak a józan ész szab határt a sebességnek. Szóval ha kényelmesebb futóműre vágynék nekem az utolsó utáni helyen jutna eszembe hogy sportmotor futóművel (származzon az bármiből)érjem ezt el.
Nézd, a motorom egy K8-as motor 3 szezonnal, kevés km-el, szinte új. Ezt ne hasonlítsd a használt, kétszer ilyen idős SV-k értékéhez.
Talán így jobban érthető, hogy nem tartom nagy kiadásnak egy vizes olajhűtő beépítését, és esetleg néhányszor százezer forint befektetését a futóműbe.
Gondolom, az is világos, hogy mivel nagyon szeretem ezt a kis motorkát, nem tervezem a következő 5-6 évben lecserélni sem.
Abban viszont tévedsz, hogy jobban fog rázni a GSXR futóművel, ugyanis megfelelően beállítva éppen, hogy kevésbé. A kulcs a beállítás. Megfelelő rugókat kell beletenni, ha a gyáriak nem lennének megfelelőek, és megfelelően kell beállítani a csillapítást.
A lényeg amúgy ez a kép: link.
A zöld vonal a gagyi teleszkópok, látod, kis sebességnél túl puha, nagy sebességnél meg "ouch". A másik vonal pedig egy jól beállított szelepes teló, ami kis sebeségnél stabil tud maradni, de nagyobb ütéseknél is később lesz "ouch".
Ha nekem ez a 20% hiányzik a felhőtlen élményhez (és ezt sajnos megtapasztaltam), akkor meg fogom fizetni az árát.
Nem zrikálásból, de mivel sosem motoroztunk még együtt, szerintem fogalmad sem lehet róla, hogy motorozok, ahogy én sem tudom rólad. Szerintem látatlanba ne írjuk le egymást, nem vezet sehova.
Nekem nem célom lapon kanyarodni a vassal, nem azért nem teszem, mert nem tudnám, hanem mert nem azt a részét élvezem a motorozásnak.
Ahol nem adottak a feltételek, ott sem húzom neki, számomra sokkal jobb inkább lassabban menni, mint megkockáztatni elfektetni a motort.
Ha te mondod tuti ugy van.
En csak gyakorlati tapasztalatot tudok.
Nem te vagy az elso aki atepitene.
De felesleges.
Annyival nem lesz jobb hogy megerje a belefektetett penzt,idot,energiat.
Egy sv es mobdjuk 800 at,3 kilot radobsz a gsxr cuccokra es kb 20% al lesz jobb.
Viszont razni fog mint egy parasztszeker.
Es most nem besertodni mert nem zrikalni akarlak de az elmondottak alapjan meg a gyari sv tudasahoz is sokat kene fejlodnod.
Nem nyert. Így is túl progresszív az eleje az ilyen fostelóknak, azért is ül össze olyan könnyen. Olvasd el ezt a kis cikket, ha érdekel a dolog: link
Elég jól és szemléletesen leírja a lényeget.
Áhh ez pont nem lenne jó nekem. Így is elég masszívan túl sok a nyomócsillapítás, és állati kényelmetlen rossz úton. Esetleg picit vékonyabb olaj, erősebb rugó és emulátor, úgy már valamire jó is lehetne. Egyébként ez a verzió is megfordult már a fejemben, ár/értékben ezt mondják a legjobbnak az okosok.
Akkor mondjuk morcos leszek, ha a GSXR teló sem válik be, de akkor legalább el tudom utána adni kis bukóval.
Aztán a végén még tényleg egy KTM SM-nél kötök ki.