Najó, csak kedves vanyek engem oltogat, hogy "ki az a hülye", aki 2000rpm-en kanyarodik....
Abban a kanyarban a minősíthetetlen útviszonyok miatt pedig ez gyakran előfordul. És tök jó, hogy már tudom abszolválni kettesben is, nem kell kínozni a technikát meg magamat az egyessel.
"F.Levi
Vezetéstechnikailag nem a legszerencsésebb a kuplungos/pörgetős kanyarodás, és a kuplungot is eszed vele."
Ebben akár igazad is van, de a legtöbbünk nem közlekedési eszköznek használja a motorját hanem élményforrásnak és ebben a opénzhiány sem gátolhat meg hisz ha elromlik majd megcsinálom ha lesz rá lé, de csak ezért nem kíméljük hisz akkor pont az élmény vész el.
Igen, a színek pontosan ugyanilyenek voltak, azért raktam be a képet, dacára, hogy a képen lévő olajok viszkozitása más volt. Egyszerűbb volt így megmutatni, mint kicsepegtetni/lefotózni.
Szóval az 5100 és a 7100 is 10W40 volt, és pontosan olyan színű volt a flakonban, mint a képen látható 15W50 és 20W50-es 5100 és 7100-nak.
Nem azt mondtam, hogy nem lehet, csak azt, hogy akadnak kanyarok, ahol érdemes azért 20-25km/h-nál nem gyorsabban menni, főleg rossz időben és utassal.
F.Levi
Vezetéstechnikailag nem a legszerencsésebb a kuplungos/pörgetős kanyarodás, és a kuplungot is eszed vele.
Mentem a Vanyekéval,tényleg így van 4-5000-s fordulaton megy simán,100km/h alatt nem is akarja a 6. fokozatot.Mellesleg jobban megy mint az én banditom,feszesebb,de nem kívánom magamnak,csendben,kényelmesen szeretek suhanni.
Nagyjából ezért tértem át vagy 8 éve, de sajnos amióta bulgáriában gyártják a pristánál és nem szlovéniában kissé mgváltozott és gondoltam kipróbálom a repcét, majd kiderül. Mindenesetre a motullal továbbra sem erőlködök.
Nekem van egy teóriám a dologról. Hidegen rosszabbul kent az 5100, minden tapasztalat azt mutatja, és ugye az SV olajhőfoka.... Be is írtam az olajos topikban, mikor rájöttem. link
10W40 olaj volt amúgy mindkettő, a 15W50-es képet csak a színek bemutatása végett kerestem google-n.
Nekem most került bele motul,többet nem lesz,valvolinnal ment 100+e km-t,érzésre jobb a motornak,csendesebb,simább vele,a motul a váltót tette finomabbá az első 1-2-e km-nél,de nem értek hozzá csak egyszerűen így érzem.
Én ezt tapasztaltam: link
Meg még párat írok előtte, mögötte, ha gondolod, olvasgass bele az olajos fórumba.
Pedig minden tökugyanaz volt, elvittem a gépet 6000-es szervízre, olaj meg hűtővíz csere, átnézés, a láncon húztak egy rovátkát, és annyi, mentem haza pár órával később. Eléggé érezhető volt a difi az 5000km-t futott 5100 és a 7100 között azonos körülmények között. De amúgy az 5100-al már a legeslegelső útján sem voltam megelégedve, miután bele lett töltve, tehát nem a futástól "fáradt el"...
SVLaller
Ezt játszd be kérlek egyszer előttem egy városi 90 fokos kanyarnál, lehetőleg ahol bicigliút és reklámtábla is van, amitől be se látni, vagy a másik kedvencnél, például ennél: link
Ha elméletileg lenne is esélyed talán nem a falba ágyazódva végezni, 4-5000RPM-nél, akár csak kettesben, nem 4-esben, mégsincs, mert akkora hullámvölgyek meg kráterek vannak, hogy garantáltan ledobnak a vasról, pláne a kisSV remek futóművével, utassal.
Szóval lehet ezzel a nagy hülye dumával oltani a másikat, hogy 4-5000rpm-el élmény kanyarogni, de sajnos ez nagyon messze van a valóságban kivitelezhető dolgoktól. Legközelebb az ilyesmiket tartsátok meg magatoknak.
Zoli32
Téged is sok szeretettel várlak az említett kanyarban 8-9000rpm-el.
Nem sok olajjal tapasztaltam ezt a jelenséget és ha másra cseréltem (többnyire valvoline-ra) akkor a következő cserénél már jóval kevesebb volt a mágnesen és pár csere után szinte semmi. Van rá teóriám, de az könnyen lehet, hogy egy nagy marhaság így megtartom magamnak.
Ez így a jó, tehát a Bárdinál eredeti a 7100 hisz piuros, emlékszem itt is a régi vitákra amikor elkezdték árulni a sárga 7100-et mondván, hogy megváltoztatták a színét pedig nem, az mindig piros volt. Így viszont akkor nem értem miért olyan nagy a különbség hisz valószínűleg az 5100 is igazi és azért az nem annyival rosszabb, hogy észre lehessen ennyire venni. Amúgy amikor motuloztam akkor az volt a tapasztalatom, hogy hidegen ragasztja a kuplungot és ettől nehéz a váltás, de ez már rég volt. Oszt amikor elterjedtek a kamuk gyorsan leszoktam a motulról. Valvoline-t használok évek óta és ugyan nem egy nagy szám, de legalább senki nem akarja hamisítani. Most repcét tettem bele és meglepően jónak találtam igaz eddig csak egy igen rövid gurigát mentem vele.
Abban a kanyarban a minősíthetetlen útviszonyok miatt pedig ez gyakran előfordul. És tök jó, hogy már tudom abszolválni kettesben is, nem kell kínozni a technikát meg magamat az egyessel.