Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Megtörtént a "kivitelezés": link, sikeres volt a teszt.

A Gladius projektnek neki fogok vágni ősszel, addigra összegyűlik rá a lóvé, no, meg most már szerintem lesz annyira meleg, hogy ne legyen gond az olajhűtővel, legfeljebb kitakarom egy kissebb részét. Természetesen majd beszámolok az eredményekről.
Azért versenymotorok élettartama merőben más. Amennyiben egy motor nem esik szét rövidesen a versenyt követően, túl nehéz lett. Ha idő előtt, akkor jön a motorcsere. De elkanyarodtunk a témától.

Részterhelésen valóban nem kell akkora hűtés mint teljes terhelésen, egyet értünk. Abban is egyetértünk, hogy valószínűleg nem ártasz túlzottan a motornak ha elkezded letakarni a hűtőt, ennyire nincs kihegyezve egy utcai motor. Mindössze azért írtam, mert nem látom értelmét, hogy valaki ennyi pénzt és időt fektessen abba, hogy kicsit átszabja azt az olajkört, ami tökéletesen működik. Ha a váltásérzettel van gondot hideg időben, próbálj ki egy 5W40-es olajat, talán azzal megoldódik a probléma. Nem akarok senki zsebében turkálni, ha szeretne kicsit farigcsálni, próbálkozni akkor hajrá.
van egy javaslat :-)

teóriák helyett, történjen meg a kivitelezés.

utána vagy tömegesen elkezdjük felvásárolni a gladius-alkatrészeket, vagy az egész ötlet elmerül a fórumban.

:-)
Egy dolog van még itt elfelejtve, hogy (utcai motorban!) a hidegebb olaj nagyobb nyomást eredményez, kinyit a szabályozó szelep, és emiatt kisebb a tényleges olajáramlás, mint a folyósabb, melegebb olajnál. Ezért nem is szabad hideg olajjal pörgetni, mert hiába van korrekt olajnyomás, mégsincs kellő olajozás, mert a sűrű olaj miatt kevés járja át a motort. Emiatt azonban a hűtési képessége se éppen ideális utcai motoron a nagyon hideg olajnak.
Érdekes hogy a Motul nem irja a koxosodási hőmérsékletét az olajának

Lobbanáspontot ír, 218°C
De, tévedhetek. Csak nem hangzott el eddig semmiféle meggyőző érv, miért is lennék tévedésben.
Hidegen nem kellően folyós az olaj, emiatt elégtelen a kenés, ami sokkal nagyobb gond, mintha kicsit túl meleg, és folyósabb a kelleténél. Persze, megégetni se jó, de szerintem 80-85 fokos olajteknős hőfoknál (3/4-ig kitakart hűtő, durva emelkedő, utas, 16 fok) ettől nagyon messze vagyunk.
Tudniillik hidegen sokkal durvábban sűrűsödik, mint amennyire folyósodik, ha picit melegebb a kelleténél.
Te NEM TÉVEDHETSZ nehogy lebeszéljenek ezek a kóklerok róla!
A versenymotor nagyon más téma, ott alapból nem is szempont a motor tartóssága. Elpukkan, bedobják a következőt és szépnapot. Ugyanakkor ott hatványozottan jelen van az igény az olaj hűtési funkciójára a folyamatosan nagy terhelésen és fordulaton hajtott motoroknál.

Nekem éppen elég bizonyíték a Gladius hőcserélős olajhűtése arra, hogy nem fogom megégetni az olajam ebben a blokkban, az elméletileg sem tudja vízhőfok alá hűteni az olajat, márpedig a vízhőfok minimum 74 fok.
Egyébként nem az olajkör leghidegebb pontját mértem, az ugyanis az, ami az olajhűtő után az olajszűrőbe megy, hanem az olajteknőben lévő olaj hőfokát próbáltam megmérni.

Szerencsére a váltóm is szépen jelzi a dolgokat (ami az utolsó állomása a motor után az olajnak, tehát ott a legmelegebb az olaj az egész körben), az általam 60-70 fok környékinek mért olajjal nem valami könnyű a működése, de kicsivel 80 fok feletti, kitakart olajhűtős körnél azonnal szuper lett, és itt utalnék vissza a Gladius megoldásánál is a minimum 74 fokos olajra.

Kicsit túl sok minden vág itt össze ahhoz, hogy holmi véletlen legyen, vagy tévedjek.
Ha nem lenne termosztát a vízkörben, mi történne kis terhelésnél hűvösben (10-15fokos levegő hőmérsékletnél) ? Egyértelműen túlhűtött a motor, nem így van? Olajkörben nagyon hasonló a dolog. Olyan nincs hogy egy fix paraméterű hűtő a teljes terhelésnél 40fokban és részterhelésnél 10fokban is ugyanazon a hőmérsékleten tartsa az olajat.
Te minden hozzászólással 1-re nagyobb bohócot csinálsz magadból, szakértő úr!
Látom rossz oldalát fogtad meg a mondanivalómnak. A hangsúly azon volt, hogy az olaj hidegen nem fog gondot okozni, azonban túl melegen elég káros is tud lenni. És attól, hogy egy ponton 70 fokos az olaj, lehet hogy vannak pontok ahol már túlzottan meleg.
Nem jó az úgy mert nem tud seb.váltani 90-100 fokos kő!
Attól hogy valami piros és race felirat van rajta az nem biztos sőt inkább rosszabb nekünk utcára hiszen nem versenykörülmények között használjuk. Alacsonyabb hőmérsékleten mennek mert így nagyobb a teljesítmény de nekünk minek a hideg motor ha így sem használjuk az ereje felét sem? Egy pálya motoron vagy teljes terhelés vagy satufék, nálunk meg kb 30%os terhelés mondjuk... Azért messze nem ugyanúgy van a két motor használva.

Tehetek én über race fékbetétet a motormba ha nem tudom üzemmelegen tartani és nekimegyek az előttem álló autónak.
mégis mi a különbség? A fizika mind a két esetben ugyanúgy működik. Egy versenymotornál kisebb hőmérsékleteket használnak több okból, de ettől függetlenül az olaj ugyanazt a szerepet látja el. Ha ott működik 60-70fokos olajjal, utcai motornál és működni fog. Azért engedik magasabb hőmérsékletre utcán, mert felesleges a hűtése, de ártani nem fog a hidegebb olaj.
én tuningolt (kb 130LE) Ldánál mértem olajhőt a karterbe behegesztett vízhőjeladóval, műszerfalon lévő műszerrel. Nem volt eltérés az autópályázás, a dugóban araszolás, vagy az (amatőr) versenyzés üzemállapota esetén sem.

Ami viszont eltérést mutatott, az az olajnyomás! Ott, azonos fordulatokon nézve, már jelentős eltérés volt. Megoldást a nagyobb szállítású szivattyú és a sűrűbb olaj jelentette. (Nem volt kopott a motor). Sikerült olyan olajat találnom, ami forró motornál is tartja még az alapjárati olajnyomást is. (Általában ott látható először a csökkenés).

Én nem vacakolnék a karterben lévő olaj hőfokának méricskélésével.

De ez csak egy vélemény.
A csúcs jelenleg ezzel most te vagy!
Mit ütöd te az orrod a NAGYOK dolgába, ha azt mondják nem jó úgy akkor nem jó!
Azért ne hasonlítsunk már egy verseny motort az utcaihoz na ez volt a csúcs eddig
Miért baj az, ha az olajod nem éri el a 90-100 fokot? Tudod milyen olaj és vízhőmérséklettel mennek a versenymotorok? Meglepődnél, de gyakran 60-70 fok körül van az üzemi.
Tudod mekkora hőmérséklete van forgattyús térben lévő olajnak? Lehetséges hogy ha 60 fokos olajat spriccelnek a dugattyúhűtő fúvókák a hengerfalra akkor a lejövő olaj már 120-130 fok körül van, viszont ha 100 fokos olajat, már kezd megégni az olaj. Amég nem tudsz pontos adatokat az olajkörödről, felesleges elkezdeni bármiféle reszelgetésnek. Az hogy megmérted az olajköröd leghidegebb pontját, csak egy dolog. Hidd el, nem olyan hülyék azok a japán mérnökök.
Sok múlik rajta, hogy használod. Ha jobban csapatod neki, akkor termelődik annyi hő, amennyi ellensúlyozza az olajhűtőt. No, meg az ezres alapból több hőt termel. Ráadásul ha nem mész sokat hidegben, akkor végképp nincs gond.
Nálam sajnos több tényező is van, ami az olajhőfok ellen dolgozik.
De nem most fogom megcsinálni, majd inkább ősszel az átalakítást, mostmár szerintem jön a jóidő, nem lesz gond vele.
Azt szamold bele hogy most lett csak tavaszi ido.
Nekem egy kis lampanal allas es neha a ventillator is beindul.
Oszt meg nincs is nyar.
Az az olajhűtő szabályozatlan, akkor is hűt ha nem kéne. Én nem érzem szükségességét az ezresen hogy kéne a hőcserélő. Viszont jobb megoldásnak látom mint az olajhűtőt...
Nem ez a baj, hogy késéssel, hanem az a baj, hogy sehogy nem tudja lekövetni.
50km-t mentem, ennek az első felét utassal (közel 200kg volt a mocin), és mikor megérkeztem, bő 60 fok volt az olaj, nyilván a leírt mérési pontatlanságokkal. Szerintem ez már nem melegedett volna tovább, ha eddig nem tette. Ehhez képest takaróval 5 perc után jó az olajhőfok, és úgy is marad.
Sejtem, hogy lesz ára a mókának, de azt is számold bele, hogy lesznek feleslegessé váló, értékesíthető cuccok is a motorról.
Igen, ez könnyen lehet. Kérdés, mit lehet vele kedzeni, rámegy-e más moci főfékhengere, asszem így hívják.