Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

Srácok, 120/70-es gummát tettem fel előre, meg tudná mondani valaki, hogy kb az hány km/h-át csal így az óra és hogy felfelé vagy lefelé?

Köszi.
Most nincs lehetöségem minden gondolatodra reagálni...
Az akadozó valtó estében én mindig elöször arról szeretek meggyözödni, hogy a kuplung megfelelöen dolgozik, nincs beverödés a kosáron és agyon, a lamellák nincsenek elvetemedve, és valóban rendesen kiemel...utána még az a kérdés merül fel, hogy vajon kuplungolás nélkül váltogatva is nehezen kapcsol?
Te toldad ki a szalonból a gépet vagy használtan vetted?

A többiek már feszegették, de ha megnézel egy höatadást egy anyag keresztmetszetében, akkor azon jól látható, hogy a meleg tér fele esö oldalon magasabb a fal hömérséklete, mint a külsö hidegebb oldalon, és ilyenkor beszélün höátadási tényezöröl, meg a függvény alakjáról ami a belülröl kiefele haladó hömérdékleti pontokat összeköti az anyag keresztmetszetében...és nyilván a olajteknö falával érinkezö olaj(réteg) hömérséklete sem azonos a faltol messzebb lévö közeg hömérsékletével... (gondolom valami lézeres, vagy tapintós höméröd van a külsö fal méréshez) Azért a gyárileg betervezett olajhömérséklet senzorok egy picit másképpen mérik a közeg hömérsékletét..érdemes egy két tipusnál megnézni, hogy hova vannak elhelyezve, és milyen a kialakitásuk. (ezért nagy parasztvakitások igazából azok a betöltönyilásba tekerhetö "16 zenés quarc órák"...
Teljesen jogos, néhány fokkal tuti melegebb volt az olaj. Ugyanakkor nem többel, az alumínium annyira nem vezeti olyan jól a hőt.
Ugyanakkor ennél mégis hűvösebb lehetett az olaj, ami a gépbe jutott, mivel az olajút úgy néz ki (Sv650 k3 service manual 6-23 lap), hogy az olaj a pumpa után egy része az olajnak egyből az olajhűtőbe megy, ami utána az olajszűrő előtt találkozik a többi pumpált olajjal, ami ezután megy csak a motorba.
Tehát ha 60 fokos az olaj a teknőben és a blokkban, miközben én mondjuk 70-80-al kis gázzal cirkálok hazafelé a kietlen úton, ott azért sajnos eléggé hatékony az olajhűtő, tehát szerintem ez sokkal határozottabban érvényesül, mint a mérési pontatlanság, amit az olajteknő/blokk hőelvezetése okoz.
Nem vagyok meggyőződve róla hogy az a kívül mért 60-70 fok az belül is annyi.
A blokk fém részei igen sok hőt vezetnek el.
De-de... Mivel előzőleg nem melegedett üzemi hőfokra az olaj (nem tekintem üzemi hőfoknak a 60-70 fokos olajat) így a hidegebb, sűrűbb, kevésbé folyós, nehezebben áramló olajjal járt a gép, aminél lényegesen rosszabbak a kenési tulajdonságok.
Igen, feltétlenül érdekes egybevágások. Az SV szervízkönyve is azt írja, kap kenést a váltó, mégis valamiért a Gladiusra (és friss DL650-re) rátették a az extra váltó olajzót, és az olajhűtőt. Nekem is gyanúsan nem a jobb lábam változott meg a kitakart olajhűtővel, amivel gyakorlatilag ugyanazt értem el, mint amit a Suzuki az új blokk hőcserélőjével, hogy üzemi hőfokra melegedett az olaj.
Én csak próbálom a magam szűkös tudásával összerakni a tapasztaltakat. Szívesen veszem, ha helyrerakod a fejemben az esetleges tévedéseket.

Érdekes amúgy, amit linkeltél a [108757]-es hozzászólásodnál, ott is azt írod a kommentek között, hogy "Nem keverném ide a kapcsolókörmök -kapcsolózsebek éleinek legömbölyödését a fakezű erőltetett váltások miatt."
Namost, az SV-n nekem épp ez volt a motiváció, ami miatt elkezdtem foglalkozni az olajhőfokkal, hogy nem tetszett, hogy "erőből" kell váltanom egy 50km-es túra után is 11 fokban, amikor melegebb időben csak úgy behuppannak a fokozatok szinte maguktól. Hazaérve a túra után ilyen 60 fok körüli hőfokokat mértem az olajteknő/hűtő/olajjáratok környékén, tehát az olaj sem lehetett sokkal több, ami szerintem nagyon kevés. Érdekes módon az olajhűtő nagy részét kitakarva azonnal visszakaptam a könnyű, "nyári" váltóműködésem, részletek a linken: link
Ez azért igencsak nem pici difi. Én úgy gondolom, ha a váltón ennyire érezni, akkor ott a motornak se lehet 100%-os a kenése.
Nem csak ő.
Itt van mellettem egy bandit az se fogazik.
Az egyikkel sokat mentek kis fordulaton terhelve a valtot es a masik gondolom Szotyi ő meg forgatja ahogy kell es nem engedi alapjaratra 5.ben rendszeresen a motort
Mondjuk speciel nekem a bandit váltóhibával az a furcsa hogy két teljesen ugyanaz a gyártási év,tipus még szín is de az egyik elmegy 100e-ret hiba nélkül a másiknál 35-40-nél cseréni kell.
Èn csak gss posztjára reagaltam, nem olvastam vissza az elejéig ezért nem kerek, áll össze a dolog akkor...

Bandit-gixer blokkban az öntvény tartalmazza az vak oljajáratot, csak soha nem futák meg hogy legyen funciója is, mely nagy valószinüséggel soha nem engedte volna ezt a problémakört kialakulni...
Az alap felvetésre.
Tudom hogy előreszaladsz és rögtön az összes többi módodításra is előre gondolsz.
Az elején megakadtam hogy van egy 2008-as SV-nk amin van olajhűtő és emiatt szar a váltó.
Egyvalkinek.
A maradék KB 2-3000 ember meg csak használja.
Ez Ok nem tetszik.Erre beteszünk egy lapot az olajhűtő védőrácsába.
Ettől nem lesz jobb a kenése.
Megjegyzem szerintem.Nem vagyok motormérnök,tribológus stb.
Gladiusnál lehet szerettek volna nagyot alkotni és betettek egy olajcsövet.
Megjegyzem mintha banditnál mintha pont elhagyták volna ha jól olvastam.
Hogy mit miért tesznek egy gyárban azt csak találgatni lehet.
Na most lett tulmisztifikalva. Az sv koszoni szepen elvan a tulhutott olajjal. DE, egy dolog van amit mindenki alairhat, a viz hamarabb melegedik amivel melegitjuk az olajat tehat hamarabb melegszik fel a motor. A viz 99% 80fok folott van tehat az olaj is. A viz nem nagyon megy 110fok fölé tehat az olaj sem.

Igy az olaj is egy nagyjabol fix, szabalyzott homersekleten fog uzemelni mig a gyari megoldassal hatalmas vegletek kozott van az olaj homerseklete.

Nem letszukseg az a hocserelo de igazabol csak elonye van, hatranya nincs
"Extra kenést nem."

Igazából nem értem most pontosan mire gondoltál, és most mivel kapcsolatban írtad, (de szerintem elbeszélünk egymás mellett mint oly sokszor)...én erre a Lecso megjegyzésre, amiben a lényeg:
"beépítettek egy csövet a váltófogaskerekek fölé"

"Ami pedig hab a tortán, hogy a korábbi Suzuki tesztek folyamán többször tapasztalt váltó fogaskerék meghibásodás itt már nincs. Nyilván a Suzukinál is szembesültek ezekkel a hibákkal, és beépítettek egy csövet a váltófogaskerekek fölé, ezen olajzó furatokat helyeztek el, amik bőven ellátják a váltót olajjal."

Èn nem merényletet tervezek a 650-es ellen csak nem nem tudom összerakni, hogy miért pont egy olyan blokkba kerül be az extra kenés amivel elötte Sem Volt gond ...(ez csak egy költöi kérdés)
Extra kenést nem.Csak egy stabilabban tervezhető olajhőfokot.
Ezeknek a vizes hűtöknek az a feladata "csak gondolom józan ésszel" hogy egyenletesen tartsa az olajhőfokot.
Hideg-meleg körülmények közt is egy ideális olajhőfokon tartsa a blokkot.
De felhasználói tapasztalatok azt mutatják hogy nem okoz akkora gondot a hagyományos hűtő sem.
Pláne nem akkorát hogy elkezdjen az ember gladius hőcserélőre,vízpumpára,csövekre,első leömlőre vadászni.
Az én gondolatmenetem:
HSM linkelte a glaudius tesztet (meg mellette össze vissza kevert sok mindent), ebben Lecso a végén az én megérzésm alapján késztetést érzett megemlíteni a "suzuki váltóproblémáját" ami szerintem itt a légolajosok "kiváltsága"...és valóban semmi köze ehhez a 650-es blokkhoz... (az Sv 1000-nél azért már hallottunk róla, meg az említett busa 1 gen.)( ´Meg van 2000 -res évek elejéröl gixer 600 kapcsolókörmös hiba a 2. fokozatnál talán, de az sem tartozik die.)
Ugyhogy nem a 650-est akarom bemocskolni, lehúzni, csak próbáltam összekötni a fonalat...
(zárojelben: furcsa, hogy 650-es váltóval nem volt gond, mégis kapott a glaudius extra kenést...)
Gond egy szál nincs.
Ha lehet ne ugroj rögtön gyanakodva ha írok valamit.Nincs se gonosz szándék mögöttem se fizetett troll nem vagyok.
Lehet váltóhibáról beszélni,sőt még a korai 675-ösöknél is akadt egy gyengébb feszítő rugó miatt,meg ugye a banditokra azért rá lehet mondani.
De azért az SV-re eléggé nem jellemző.
Pláne úgy hogy a gsxr1100-1200 és a teljes családfa van linkelve.
Bár azért minden váltót szét lehet rúgni.
Tehát még nagy kereséssel is lehet beteg vátót találni.
De a hazai inkább túrahasználatú járgányoknál visszaolvasva nemigen találtam olajhőfokra visszavezethető váltóproblémát.
Személyes tapasztalatom annyiban merült ki az itteni témára visszatérve hogy pár repsolos menet után kipróbálva a motul 5100-at akkorát ugrott egybe kapcsolva hogy megijedtem,addig nem tette.És elég könnyen elindult ha nem akartam 1.-eben.
Ezt egy kuplung állítással és sándor észrevételével hogy az 5100 1-2e km ig minimálisan "ragasztja" a kuplungot le is rendeztem magamban.
Talán , mert alapjaiban egy léghütéses blokk, és késöbb kapott csak olajhütöt, lehet pont ezért nem panaszkodik...
Mi a gond?
GS még nem panaszkodott.
Mármint konkrét SV650-nél.Nem a suzuki légolajos blokkjainál."a váltóhibáról meg most hallok először "
"vidáman elberregnek "
Azért ez egy picit túlzás...sajnos a városi kínlódást a túlhevült olajat a váltók igen megérzik...Talán az GSX 1400-röl lehet elmondani, hogy érzékelen rá, de talán az egyetlen a paláettán aminek a hatalmas olajhütöje mögött ott ventillátor...igaz nekem egy firenzei reggeli dugóban "furakodva" kapcsolt be egyszer...
"a váltóhibáról meg most hallok először "
A hsz-eknél olvashatsz róla, egy picit összeszedtem ami eddig felmerült...

(Lecso (MAMI) -is "foglalkozott a témával egy picit a banditoknál (1200), és talán ezért érezte ügy hogy ezt meg kell említenie.)
Lég-olajhűtésű motoroknál még szélsőségesebb hőmérsékletek lehetnek, aztán mégis vidáman elberregnek pár évtizedet