Aham, egyszerű fizika értem... De mi van akkor, ha a kijelző mást is figyelembe vesz a sebesség számításánál? Pl motorfordulatot? Ráadásul ott vannak a közeg és súrlódási ellenállások is...
A 120/60 és 120/70-es gumi között már alapból a perszám miatt átmérő különbség van (csak azt nem tudom mennyi, nincs gps) valamint gumi típusonként profilkülönbség. Azaz, a 120/70-esem nem hogy kicsit nagyobb kerületű, de pl. csúcsosabb is!
Ráadásul lusta "paraszt" vagyok nekiülni számolgatni, így gondoltam megkérdem azokat az embereket, akiknek már pont van tapasztalata az adott motorkerékpár és gumiméret viszonyát illetően.
Ui.: amúgy meg "bírom" azokat, akik nem tudnak a kérdésre válaszolni, de jól megmondják, hogy mekkora hülye vagyok, hogy nem tudom az okát...
Ott van a linken, amit küldtél, réz és ezüst, esetleg arany.
Talán nem emeltem ki eléggé az "ANNYIRA" szót. Tehát nem annyira jó hővezető, hogy szétterítse a hőt, és nagyon nagy hőmérsékletkülönbséget okozzon az olajhoz képest, és ezzel elszúrja nekem a mérhetőséget.
Ismerem A TL1000S és TL1000R hűtését. Én azt gondolom, a túrára "tervezett" S-re bevállalták a levegős olajhűtőt, de az inkább versenypályára szánt R-nél inkább a vizes hőcserélőt használták, ott ugyanis a tervezett felhasználás mellett igencsak fontos a megfelelő olajhőfok, és ezáltal a jó kenés.
Ami Lecso-t illeti a Galdiusos cikkből, számomra kevés hitelesebb forrás van....
A régiónkénti eltérő olaj az SV-nél annyit jelent, hogy mindenki mindenhol rakjon bele 10W40-et, azt` jó lesz -20 foktól. Hát hogyne. El tudom képzelni mennyire a látottak alapján.
A gyertya szükséges hőértéke tudtommal felhasználás függő, melyik az ideális, de arról se nagyon ír a gépkönyv, csak hogy standard, forró meg hideg. Köszi.
De, mérnöknek tanulok, de mint írtam, nagyon más területen....
"korábbi Suzuki tesztek folyamán többször tapasztalt váltó fogaskerék meghibásodás itt már nincs."
Nincs szó konkréten a SV650-röl, csak általánosságban a suzukiról. Tudni illik, hogy itt megbukokk a még az új vizes bandit is...ez is lehet a oka a Lecso megjegyzésének...
...és gondolom, a motorrevü cikkek is kb ilyen "egyetemes tudásszinttel " vannak megírva...
Szerintem a mai világ egyik legnagyobb paradoxonja a "SZAKÙJSÀGIRÀS"...Mondjuk ezzel a most "megvillantott tudászinttel" mindenkinek emészthetö, de aki egy kicsit is tájékozottabb azt szerintem kifejezetten megveti...
Akadozni csak az egyes/kettes között akadozik hideg olajjal, de a többi fokozatot sem kapcsolja olyan szépen, finoman olyankor. Ugyanaz az érzés, mint amikor beindítom, és kis melegítés után 36-37 fokos vízhőfoknál elindulok, és hideg még az olaj, csak kicsit kevésbé markánsan. A 3/4-ig kitakart hűtővel, illetve tavaly nyáron melegebb időben mikor rendesen be tudott melegedni az olaj, szuperül váltott, nagyon prímán könnyen, óramű pontossággal, nagyon meg vagyok vele elégedve olyankor. A váltó szerintem jól kiemel, amennyire meg tudom ítélni, nagyobb gond tuti nincs vele. Első gazdija vagyok, szalonból toltam ki, végig rendesen, előírás szerint karban volt tartva, előzőleg Motul 5100 10W40 olaj volt benne, most 7100 10W40. A bejáratásra is odafigyeltem, hogy előírás szerint történjen. Most kb. 6700km-nél tart az óra és 2,5 éves a technika.
Az az igazság, kuplung nélkül váltani eszembe sem jutott így, hogy még kuplunggal se veszi szépen, viszont melegen (amikor érzésre elég meleg az olaj) gyönyörű szépen, könnyedén vált kuplunggal is és anélkül is.
Infrafényes ("lézeres") hőmérőm van, azzal méregettem jobb híján. Tudom, hogy egy rendes olajhőmérő lenne a tuti, de az barkács, mivel gyárilag szükségtelen úri hóbortnak gondolta a Suzuki beépíteni az olajnyomásmérővel egyetemben. Jó, tudom, "költséghatékony motor", de akkoris bosszantó...
Nekem is először eszembe jutott a betöltőbe csavarható mérő, de tsanyi írta, hogy nem éri rendesen az olaj, és megnéztem, valóban így van, így annak a beszerzését elvetettem, mert így egy fabatkát sem ér ahogy írod is.
A hőátadásban igazatok van amúgy, viszont remekül lehet mérni pl. az olajhűtő csövét, valamint az olajszűrő házát is (és mögötte a blokkot), amikben eléggé kering az olaj, hogy kellőképpen átmelegítse, látszik is a képen, olajjáratok mindenfelé: link. Ezenkívül a legmelegebb pontját kerestem meg az olajjal gazdagon átjárt részeknek.
Nem tudtam, h Ő a Lecso . Mondjuk ha elmondja nekem az SV650-nél lévő "korábbi Suzuki tesztek folyamán többször tapasztalt váltó fogaskerék meghibásodás"-t, akkor térdre borulok előtte...
Az egyik keréktengely távtartó helyett van egy ház meg egy mágnes rotor benne ami a kerékbe akad bele.
Buzi megoldás mert a gumiszerelésnél könnyű a rotor füleit letörni.
A /70-es picit magasabb.
Jeladó ott van az első keréken.
De az óra csal lefelé.KB kiegyenlítődik.
Viszont egy GPS akár telefon ideiglenes felgumizása is megméri pontosan.
Na felszívtam magam, h megcáfoljam a gondolatmenetedet. Pár hsz-el visszább...
Sztem pont, h nem "tűzoltásként" tettek rá olajhűtőt, hanem azért mert rájöttek, h evvel növelhetik az élettartamot(nem mellesleg azt is el tudom képzelni, h belefért a költségvetésbe). Rossz a meggyőződésed. Amúgy példának tessék a TL1000S és TL1000R blokk. Egy időben gyártották, mégis más az olajhűtési formájuk. És cinikusan mit ad Isten? Azt, h a fél idomos TLS-en van az olajhűtő, a teljes idomosan pedig a vizes hőcserélő. Kitalálod, h miért?
A Gladius tartós tesztnél meg azért írták azt, mert hallomásból dolgoznak, és nem járnak pontosan utána a dolgoknak.
A váltóval összehozott elméleted teljesen hülyeség...
Amúgy nézted már, h régiókra(éghajlatú helyekre) van felosztva, h milyen gyertyát és olajat kell vagy kéne használni?
Ugye nem mérnöknek tanulsz?
Mint az utólagos bicikli sebmérők.